Löytömäärä ei päivity?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja Black_Island » Ke 06.03.2013 21:07

Ihan kummallista... Kirjasin äsken löydetyksi Kätkön numero 2201. Loggauksessa oleva hymynaama kertoo minun löytäneen 2200 kätköä, vaikka profiilin mukaan niitä on 2201. Onko tämä jotain gc.comin uudistukseen liittyvää bugia? Ja onko muille käynyt näin?

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Ke 06.03.2013 21:15

Samoin kävi päivällä, mutta näköjään päivän aikana on myös loggaushymynaamojen viereen päivittynyt oikea lukema pienellä viiveellä.

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » Ke 06.03.2013 21:37

Juu ei. Mulla on ainakin 3 eri veikkausta löytömääräksi. Sammakolta 2 ja Haksuraattorista vielä se kolmas, mutta kaippa se siitä tasoittuu aikanaan.
e: Tässä foorumissa olikin vielä se neljäs :)
X

Avatar
Forestress
Viestit: 174
Liittynyt: La 17.09.2011 12:20

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja Forestress » To 07.03.2013 11:36

Edelleen näyttäisi olevan jotakin häikkää yhteenlaskussa. Loggasin eilen 8 kätköä, jolloin uudeksi kokonaismääräksi tuli 448. Lukumäärä on oikea .fi:ssä ja tällä foorumilla. Geocaching.com:ssa luku on oikea vain oikean yläkulman Hello, Forestress -laatikossa ja varsinaisissa tilastoissa. Quick view:n profiilissa, stat bar:ssa ja hymynaaman vieressä luku on 446 eli kaksi kappaletta alempi kuin pitäisi. Kahta eri lukemaa siis pukkaa. Veikeää... :roll:

Avatar
Forestress
Viestit: 174
Liittynyt: La 17.09.2011 12:20

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja Forestress » La 09.03.2013 11:02

Minulla ei ole ainakaan lukumäärät korjaantuneet kolmessa päivässä, joten laitoin geocaching.commiin bugi-infon. Jos jollain on takataskussa tieto, miten saisi itse korjattua, niin laittakeepas tietoa tulemaan...
--- Forestress - Forest is my Fortress ---

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » La 09.03.2013 11:30

Käyt etsimässä ja loggaamassa yhden uuden kätkön, sillä ne lukemat ainakin itsellä asettui.
X

Avatar
Forestress
Viestit: 174
Liittynyt: La 17.09.2011 12:20

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja Forestress » La 09.03.2013 17:22

Joo, noinhan se kuulemma meneen kuin mitä yllä todetaan. Tämä oli vastaus geocaching.com -keskustelupalstalla:

"This is a temporary issue caused by a problem during our switch over to new hardware on Tuesday evening. It has been corrected and your numbers will sort themselves out once you post another find."

Eli täytyy laittaa uutta putkeen!
--- Forestress - Forest is my Fortress ---

Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja Black_Island » Pe 14.06.2013 21:25

Samaan aiheeseen liittyvä uusi ongelma...

Nimittäin nyt geocaching.com näyttää oikein ja geocache.fi väärin (joo, loggailen kyllä koko ajan lisää ja tilastot eivät senkään takia ole ajan tasalla, mutta tuo kätkö ei poistu löydetyistä, vaikka muita muutoksia tapahtuukin). Uskoisin tietäväni, mistä tämä johtuu. Olin nimittäin tulkinnut saksalaisen haastekätkön ehdot väärin ja niinpä muutin löytöni noteksi. Ajoin ulkomaanlöydöt uudelleen .fi:n puolelle, mutta tilanne ei ole vieläkään korjaantunut, vaikka olen odotellut kahdeksan tuntia. Hätäilenkö vaan ja homman pitäisi korjaantua, vai pitääkö tälle tehdä jotain? Löydön muuttaminen noteksi koskee kätköä CHALLENGE: DER BUCHSTABIERER [GC3D2N4]

Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja Black_Island » Pe 14.06.2013 22:54

Kiitos saamastani yksityisviestistä :) . Loki pitää (ilmeisesti?) käydä itse poistamassa kohdassa delete found. Ulkomaan kätkön ollessa kysessä tuo ei meinannut aluksi löytyä, vaan piti noudattaa näitä ohjeita:

Geocaching.com -sivustolta poistetut lokit poistuvat geocache.fi -sivustolta yleensä muutamassa tunnissa poistosta.
Voit poistaa virheellisesti mukana olevat omat tai oman kätkösi loggaukset heti menemällä lokiseurantaan ja etsimällä virheellisen lokin. Rivin lopussa olevasta X:stä voit poistaa lokin.
Huomaa, että ulkomaisten kätköjen loggausten näkemiseksi pitää lokiseurannassa (samalta riviltä, millä Hae-painike on) vaihtaa Suomi -kohta muotoon Ulkomaat.

Tämän toiminnon jälkeen luulisin, että tilanne korjaantuu :) . Kiitos vastaajalle!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 15.06.2013 2:56

Black_Island kirjoitti:Kiitos saamastani yksityisviestistä :) . Loki pitää (ilmeisesti?) käydä itse poistamassa kohdassa delete found. Ulkomaan kätkön ollessa kysessä tuo ei meinannut aluksi löytyä, vaan piti noudattaa näitä ohjeita:

...

Tämän toiminnon jälkeen luulisin, että tilanne korjaantuu :) . Kiitos vastaajalle!
Jep, ulkomaisten kätköjen virhelokit täytyy itse poistaa. Tämä koskee sekä geocaching.com:sta poistettuja lokeja että lokeja, mitkä on lisätty geocache.fi:hin löytötyyppisenä (löytö/webcam-kuva/miittiosallistuminen) mutta myöhemmin muutettu esim. noteksi.

Syynä siihen, että em. virhelokit täytyy käsin poistaa, ovat:
- Automaattipoisto edellyttäisi, että käyttäjän yhdenkin lokin poistaakseen täytyisi ajaa koko kätköilyhistoriansa ulkomaanlokien keräys, mikä (jos on vuosia harrastanut) kestää pitkään ja käytännössä tekee "turhaa" kuormaa palvelimelle
- gc.comin api-dataliityntä ei ole täysin luotettava. Käyttäjän löytödata apin ominaisuuksien vuoksi täytyy lukea kuukauden paloina ja jos joku pala ei välissä tulekaan niin tällöin siinä palassa olevat lokit poistuisi oletuksella että niitä ei enää ole. Niinpä lokeja voisi poistua myös virheellisesti.

Mainittakoon että kotimaisten lokien poisto toimii koska ne tehdään kun luetaan kätkön koko lokihistoria. Se joko tulee kokonaisena (jolloin voidaan poistaa ne lokit mitä datassa ei ole) tai sitten ei tule ollenkaan taikka ei tule kokonaisena (jolloin ei tehdä mitään).

Turinoin vielä että joku voisi miettiä, miksei sitten käyttäjän ulkomaanlokeja lukiessa tätä "ei ollenkaan / ei tule kokonaisena" -asiaa havaita. Itse asiassa se havaitaan ja tällöin palaa yritetään useaan kertaan uudelleen, mutta ellei sitä silti saada lopulta yrittäminen kyseisen palan osalta päättyy. Yrityskertoja täytyy olla rajallinen määrä koska muuten apin kokonaan poistipahtaessa palvelimet olisivat nopeasti täynnä prosesseja, jotka vaikka maailmantappiin asti yrittäisivät aina uudelleen ja uudelleen lataamista... todellisuudessa homma loppuisi kyllä kesken kun palvelimet menisi ylikuormille ja/tai ei pystyisi enempää yhteyksiä tarjoamaan ja muodostamaan.

Vieläkin turinoin että toki olisi mahdollista rakentaa laajempi logiikka, jossa huomioitaisiin pala, jota ei ole saatu, ja sen mukaisesti kyseisen ajanjakson lokeihin ei koskettaisi. Tämä teoriassa kuulostaa hyvältä (ja toki työläältä) mutta nopeasti tästä löytyy ontuvaa logiikkaa kuten se, että poistettavaksi haluttu loki voisikin olla juuri kyseisessä palasessa. Samoin mahdolliset päivämäärämuutokset ja lokien siirtyminen näiden johdosta eri ajanjaksoon (puuttuvaan palaan tai sieltä pois) voisi sekoittaa uljaat logiikat pahanpäiväisesti.

Turinoin siitäkin, että sinänsä nykyistä löytöloggausten päiväys- yms. muutokset huomioivaa lisäysosuutta toki voisi päivittää siten, että se automaattisesti poistaisi lokin jonka tyyppi on muuttunut muuksi kuin löytötyypiksi. Tämä kuitenkin vaatisi että lisäysosuuden api-lukemisesta poistettaisiin "vain löytötyypin lokit" -ehto ja luettaisiinkin kaikki lokit jotta myös noteksi muuttuneet tulisi mukana. Sitten täytyisi tehdä vielä logiikat mitkä huomioi lisäyksessä että kyseessä on löytötyyppinen loki, vertailulogiikat tyypinmuutoksen osalta, poistotoiminnot jos tyyppi ei enää ole löytötyyppinen ja rankkaa testailua käsin puukottaen tietokantaan jonkun ulkomailta löytäneen käyttäjän lokien tyyppejä muuttaen, testailua ja lisää testailua, ja viikkojen päästä viimein kaikki bugit olisi löytynyt (kunnes joku löytäisi vielä muutaman lisää). Mahdollista toki tämä olisi mutta kuitenkin auttaisi ainoastaan tyypin muuttamiseen eli olisi melkoista tykillä hyttysen ampumista, ja sitä aikaakaan ei oikein olisi käyttää näin suuritöisen mutta vaikutukseltaan pienen asian toteuttamiseen.

Niinpä loppuyhteenvetona voisi todeta, että lisäsin ohjeistusta tältä osin ulkomaanlöytöjen lisäyssivulle ja muita toimenpiteitä ei tähän hätään uskalla luvata :(
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

villesamuel
Viestit: 135
Liittynyt: Su 23.08.2015 18:39
Paikkakunta: Rauma

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja villesamuel » To 15.10.2015 23:13

Tässä kuussa ruvennut löytömäärä temppuilemaan, ennen oo mitään ongelmia ollu..

Maanantainakin tuli uusi päivä ennätys päälle 30 kätköä, no harmittaa suuresti kun tilastoihin kirjautui vain lukema 23... :(
Missä mahtaa vika olla??:/

Avatar
Forestress
Viestit: 174
Liittynyt: La 17.09.2011 12:20

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja Forestress » Pe 16.10.2015 13:01

Yksi arvaus syyksi: Millä olet logannut löytösi? Olen ymmärtänyt, että jotkut loggauksen mahdollistavat mobiiliappsit käyttävät aina .com:n aikavyöhykettä eri väärää aikaa meidän kannalta. Näin löydöt kirjautuvat kellonajasta riippuen väärälle päivälle.

Oletko tarkastanut loggausten päivämäärät pc:llä .commista selaimella? Jos ovat siellä oikein, niin sitten olen ihan ymmällä. Viestiä sitten vaan .commiin. Minulla on ainakin maanantain löydöissä ihan oikea kappalemäärä ja totaalikin näyttää olevan se, mitä pitäisi.
--- Forestress - Forest is my Fortress ---

villesamuel
Viestit: 135
Liittynyt: Su 23.08.2015 18:39
Paikkakunta: Rauma

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja villesamuel » Pe 16.10.2015 13:23

Forestress kirjoitti:Yksi arvaus syyksi: Millä olet logannut löytösi? Olen ymmärtänyt, että jotkut loggauksen mahdollistavat mobiiliappsit käyttävät aina .com:n aikavyöhykettä eri väärää aikaa meidän kannalta. Näin löydöt kirjautuvat kellonajasta riippuen väärälle päivälle.

Oletko tarkastanut loggausten päivämäärät pc:llä .commista selaimella? Jos ovat siellä oikein, niin sitten olen ihan ymmällä. Viestiä sitten vaan .commiin. Minulla on ainakin maanantain löydöissä ihan oikea kappalemäärä ja totaalikin näyttää olevan se, mitä pitäisi.
Puhelimella eli mobiili applikaatiolla..

MeRe
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 06.07.2015 8:13

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja MeRe » Pe 16.10.2015 13:28

Comin sivuilla näkyy löytöjä 23 kpl.

Avatar
Barbit
Viestit: 185
Liittynyt: To 12.12.2013 9:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja Barbit » Pe 16.10.2015 14:01

Geokaveri loggasi kerran vahingossa löytönsä notella.
Näkyykö ne puuttuvat kätköt viimeisten tapahtumien listalla ollenkaan?

MeRe
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 06.07.2015 8:13

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja MeRe » Pe 16.10.2015 14:07

veikkaus: netin takia eivät ole menneet perille comiin. Nettiyhteys ollut huono, kun on logannut. Eivät ole lähteneet puhelimesta eteenpäin.
Niin on käynyt minulla joskus tabletin kanssa.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja finnranger » Pe 16.10.2015 14:12

MeRe kirjoitti:veikkaus: netin takia eivät ole menneet perille comiin. Nettiyhteys ollut huono, kun on logannut. Eivät ole lähteneet puhelimesta eteenpäin.
Niin on käynyt minulla joskus tabletin kanssa.
Opetus: loggaa tietokoneella kaikessa rauhassa sitten myöhemmin. Niin tulee samalla kirjoitettua kunnon lokejakin.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja finnranger » Pe 16.10.2015 14:29

finnranger kirjoitti:
MeRe kirjoitti:veikkaus: netin takia eivät ole menneet perille comiin. Nettiyhteys ollut huono, kun on logannut. Eivät ole lähteneet puhelimesta eteenpäin.
Niin on käynyt minulla joskus tabletin kanssa.
Opetus: loggaa tietokoneella kaikessa rauhassa sitten myöhemmin. Niin tulee samalla kirjoitettua kunnon lokejakin.
Lisäys: "kunnon lokeilla" en viitannut mihinkään nimimerkki MeRe'n kirjoittamiin lokeihin (joita ei ole yhtään nähnyt).

Tosiasia vain on että puhelinloggaajat ovat useimmiten niitä jotka laittavat tyhjiä tai lähes tyhjiä loggauksia.

villesamuel
Viestit: 135
Liittynyt: Su 23.08.2015 18:39
Paikkakunta: Rauma

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja villesamuel » Pe 16.10.2015 17:01

No Nurmeksen saarella oltiin ja netti tosiaankin pätki välillä.. Kaikki kummiskin olivat lähteneet, laskin ja katsoin viellä 12.10.15 logatut kätköt.. 32 kätköä oli kirjattu :o

HaTaTo
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 24.06.2015 21:00

Re: Löytömäärä ei päivity?

Viesti Kirjoittaja HaTaTo » Pe 16.10.2015 18:39

villesamuel kirjoitti:No Nurmeksen saarella oltiin ja netti tosiaankin pätki välillä.. Kaikki kummiskin olivat lähteneet, laskin ja katsoin viellä 12.10.15 logatut kätköt.. 32 kätköä oli kirjattu :o
Katsoin tilastostasi, että sinulla on Nurmeksesta logattuna yhdeksän kätköä "viisi päivää sitten" ja loput N kpl "neljä päivää sitten". Eli ilmeisesti päivän ensimmäiset ovat kirjautuneet väärälle päivälle. Käy com-sivustolla korjaamassa tilanne. Tätä sattuu (lähes) kaikille.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”