Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Varvikello
Viestit: 103
Liittynyt: Ke 10.01.2007 21:05

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja Varvikello » La 25.08.2012 15:28

Pikavilkaisulla näytti etten ole tähän ketjuun vastannut. Kerrottakoon siis. Vähän joka paikkaan piti aina nick keksiä ja gc.comiin rekkautuessa piti taas miettiä että olisko uuden nickin paikka ja olihan se, jotkut vanhat pelinickit sun muut ei oikein iskeneet. Siinä sitten aikani pähkäilin et mikä ois "kiva" ja sattui työpöydällä olemaan korjauksessa tuollainen jäätävä, vanhan vekkarin kokoinen kierroslukumittari eli varvikello. Siitähän se idea sitten syntyi eikä ole tarvinnut katua eikä vaihtaa sen koommin.
Ircissäkin on sama nick käytössä mutta nuo laiskat ja muuten vääräleuat ovat vääntäneet lempinimiä tästä(kin). Löytyy Vk, varvis, vellikorva, karvapallo ja mitähän muuta lie mitkä on menneet ohi. Jaa, varvi ja varvi(s)-setä on tullut vastaan myös.
Että mä oon pätevä...

Avatar
Juhannuspipari
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 06.07.2012 13:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja Juhannuspipari » La 25.08.2012 17:00

Oma nimimerkkini tulee teinivuosilta, jolloin olin päättänyt, että nyt keksin jonkun nimimerkin, joka ei aina ole varattu. Minkäänlaiset lisänumerot ja tähditykset eivät kiinnostaneet. Keksin sitten piparin, mutta joulupipari olisi ollut aivan liian tavallinen, joten jostakin tempasin juhannuksen. Juhannuspiparia olen siis käyttänyt useammassakin paikassa ja aina se on ollut vapaana. 8)
Onhan se hieman pitkä, mutta kerrankin on jotain hyötyä kikkanan kokoisesta käsialasta, josta yleensä saa kuulla vain kuittailua. Nano-kokoiseen logivihkoon menee yhteen väliin helposti minun ja toisen kätköilijän nickit ja tilaakin vielä jää.

weebeey
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 07.05.2012 10:44
Paikkakunta: Parainen

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja weebeey » Ma 27.08.2012 2:40

Väänetty sukunimestä. Töissä käytetään kolmen kirjaimen lyhennyksiä ja mun on Wby joka olen perinnyt isältä joka oli samassa firmassa töissä. Netissä ei vaan pysty monessa paikassa käyttämään noin lyhyttä nimimerkkiä joten väänsin siitä WeeBeeY. Täällä se on weebeey kun en jaksa paina shift nappula kun kirjaudun sisään.

tattikatti
Viestit: 8
Liittynyt: To 16.08.2012 16:15

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja tattikatti » Ma 27.08.2012 9:37

aika monta nimeä piti vääntää ennen kun osasin oikein rekisteöityä ja löyty sellainen nimi, joka oli vielä vapaana - nyt on sit tällänen väännös vanhasta lempinimestä ja lemmikistä

Avatar
gettiz
Viestit: 42
Liittynyt: Su 26.08.2012 16:45
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja gettiz » Ma 27.08.2012 10:54

gettiz on ollut gettiz n. vuodesta 1998 lähtien, kun silloisen poikakaverin ystävä sanoi mua kettutytöksi pukeutumisen perusteella. Siitä se sitten lyheni purkeilla käytössä nimimerkiksi kettis, ja sitten sitä vähän teinixoitiin ja loppumuoto oli gettiz. Ja se nimenomaan kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella... Siitä lähtien tuo on ollut nimimerkkini kaikkialla, ja toimii nykyään myös gerbiileiden kasvattajanimenäni.
Isona minustakin tulee gerbiili, kasanukkuja!

pardainis
Viestit: 81
Liittynyt: Pe 03.12.2010 22:19

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja pardainis » Ke 24.07.2013 11:18

Nostetta tälle. Nyt on pari kertaa minut sekoitettu pohjois Savolaiseen kanssa harrastajaan jolla on suht samallainen hyvä maku nimimerkkinsä suhteen ( terveiset vaan JPardain nimimerkille ), niin ajattelin valaista oman nimimerkkini syntyhistoriaa. Kun aikoinani asuin työnpuolesta Latviassa, niin suomalaisen työkaverin paikallinen avovaimo esitti kummallisen kysymyksen. Mitä suomalainen sukunimeni Partanen oikein tarkoittaa ? Kerroin että tarkoittaa parrakasta. Koska olen mies ja jokseenkin reilusti partainen niin Ieva alkoi kutsumaan minua Latvialaisella nimellä barda + dainis = parta + " mies " eli Bardadainis, joka tietysti lyheni Bardainikseksi. Nimimerkkiä kätköilyyn kun mietin niin suomensin vähän alkua, koska olin huomannut että B kirjaimella aloittaminen oli aika vaikeata muistaa. :D

Klatjofs
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 23.07.2013 23:27
Paikkakunta: Turku

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja Klatjofs » Ke 24.07.2013 22:08

Klatjofs on yhden koirani virallinen nimi. Sen verran ruma ja erikoinen että se on ollut helppo ottaa monessa paikassa käyttöön, aiempi nickini Unikko kun on usein jo varattu.
Kuva

kimik
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 06.01.2010 23:42
Paikkakunta: Turku

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja kimik » Ke 24.07.2013 22:52

No tää nicci tulee ihan yksinkertaisesti Etunimestä ja sukunimen ekasta kirjaimesta. Rekisteröidyin vuonna 2005 jolloin ei vielä hirveästi kätköilijöitä suomessa ollut. Jos nyt aloittaisin, niin voisi olla että tämä nicci olisi mennyt jo aikoja sitten, niinkuin muutkin etunimi+sukunimen kirjain-nickit :D

Alvater
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 17.10.2012 20:44

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja Alvater » To 25.07.2013 2:04

Mitä, enkö minä olekaan vastannut tähän ketjuun vielä?

No, aikanaan kirjauduin eräälle foorumille lempikoirarodustani väännetyllä nimimerkillä. Käytin samaa nikkiä sitten muuallakin, mutta tajusin kerran, että kansainvälisellä sivustolla se voi aiheuttaa pientä väärinymmärrystä kansallisuuteni suhteen, sillä nimimerkissä oli osa rodun kotimaan nimestä. Kätköilynimimerkkiä luodessani molemmat kyseisen rodun edustajat olivat jo jättäneet perheeni ja halusin myös valita hieman vähemmän hämäävän nimimerkin. Alkuperäisen nimimerkin loppuosa säilyi ja alkuosa vaihtui. Alva on collieni, jonka ulkoilutusten virkistykseksi keksin kätköilyn, joten siksi koira on tärkeä osa tätäkin harrastusta.

oldheinz
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 18.04.2011 1:41

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja oldheinz » Pe 26.07.2013 11:04

Nimimerkkini loppuosa on etunimeni saksankielinen vastine; saksaksi sen vuoksi, että se on yksitavuisena helpompi lausua kuin heikki, jos nyt joku sen haluaa ääneen sanoa. Jollekin ulkomaankieliselle se myös lienee helpompi tajuta kuin suomalainen heikki.
Alkuosa johtuu kohtalaisen korkeasta iästäni, ja nimimerkki tuntui sen kanssa paremmalta kuin olisi pelkkä heinz ollut, ja on sopivan lyhyt.
Kirjoitetaan kokonaan pienillä, ei se mielestäni oikein vaikuta erisnimeltä, paremminkin adjektiivilta. Outoa...
En minä muista ihan näin paljon ajatelleeni sitä valitessani, kunhan silloin jotain hutaisin.

Goldmainers
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 01.03.2013 18:59

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja Goldmainers » Pe 26.07.2013 15:33

Meille nimimerkki oli lähes itsestäänselvyys. Olemme kullankaivajia vuodesta 2004 lähtien ja kun kullankaivuuseen piti saada vastapainoa, tuli idea geokätköilystä ja Lapin kultamailta haimme ensimmäisen kätkömme heinäkuussa 2009.

emersii
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 02.01.2012 20:27

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja emersii » Pe 26.07.2013 16:20

Tarina alkoi joskus 15vuotta sitten kun piti nettiiin keksiä nikki. Merchenary oli eka mitä käytin nettipelailu hommissa kunnes tajusin, että siinähän on typo. No, nimi korjattiin Mercenary:ksi ja se oli pitkä nimi niin jossain vaiheessa se lyheni Mrc(eikä mikään misteri c), ja sekin oli käytössä irkissä ja jouduin pistää Mrc^... Pitkän aikaa tuotakin käytin, mutta kun ihminen kyllästyy välilllä niin halusin kehitellä jotain uutta. Kehittelin Mrc jotenkin että miten noi kirjaimet lausuttais englanniksi, mutta eihän se nyt(tarkoituksella) oikein mennyt jos sanoo em er sii.. Mutta nimi kuulost semmoselta nikkimäiseltä, niin otin sen käyttöön toiseen paikkaan ja jossain vaiheessa vuos pari sitten luovuin mrc nikistä ja aloin käyttää jokapaikassa lähes tuota emersii nikkiä... Nyt oon miettinyt, jos sitä lyhentäis eme:ksi, ellei se ole jo varattu.. Kai tämä nikin elämänkaari on puolivälissä vasta, joten ei sitä voi koskaan tietää mihin sitä oikein päättyy sitten. RIP? ;)
Viimeksi muokannut emersii, La 27.07.2013 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

seikku
Viestit: 23
Liittynyt: La 15.01.2011 17:07

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja seikku » Pe 26.07.2013 19:09

Olin kerran vuosia sitten rakastunut ja tämä toinen osapuoli nimitti minua kerran seireenikseen. Seireeni-nimimerkillä IRCnetissä tuli ikäviä privaattiviestejä ja muut irkkaajat olivat jo vääntäneet kutsumanimeni muotoon seikku, joka onkin mukavan neutraali nick. Myöhemmin aloin kätköillä porukassa nimeltä Team Hapenottokerho, joka sittemmin hajosi kukin omille teilleen. Olen ryhmän ainoa, joka jatkoi hassua harrastusta.


Nasta
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 02.12.2014 20:03
Paikkakunta: Pori

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja Nasta » Su 07.12.2014 21:29

Ennen nickini oli Nipa1F, jonka kaveri keksi muinoin Habboon. Se ei ole ollut kuitenkaan enää pitkään aikaan missään käytössä. Silti moni kutsuu minua vieläkin Nipaksi. Kun ostin Minecraftin, halusin keksiä uuden nimen, jos vaikka näkyisi joskus kaverin kuvaamalla Youtube-pelivideolla. Nasta tuli jotenkin vain mieleen ja 88 sopi hyvin sen perään. Se ei todellakaan ole syntymävuoteni. (Olen 11 vuotta nuorempi mitä nicki väittää...) Ja kumpikin nicki alkaa N-kirjaimella, josta voi päätellä, että etunimeni on N _ _ _ _.

ragdolls12
Viestit: 12
Liittynyt: La 14.12.2013 23:01

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja ragdolls12 » Su 07.12.2014 23:03

Olipas mukava että Nasta88 nosti tämän ketjun päivänvaloon. Olen täältä jo muutaman tutun bongannut. Meidän nimi tulee kissarodusta Ragdolls. Rotu on aivan ihastuttava, kissaksi poikkeuksellisen sosiaalinen. Rodun ominaisuus on että kun otat kissan syliin se on ihan vetelä - kuin räsynukke.
Ensimmäinen raggari tuli taloon lähes 10 vuotta sitten. Se tuntui kovin yksinäiseltä joten 5 kk myöhemmin tuli toinen hurmuri. Numerot tarkoittavat siis sitä että jos otat yhden ragdollsin niin kohta on toinen.
Yhdessä geocollegan loggauksessa nimi oli vääntynyt Dragdolliksi. Vieläkin hymyilyttää :D

Avatar
B0xHunter
Viestit: 120
Liittynyt: To 28.11.2013 20:51

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja B0xHunter » Ma 08.12.2014 3:55

Piti keksiä jokin uniikki geokätköilynicki..
Ja siitä se ajatus sitten lähti :)

hirveähenri
Viestit: 107
Liittynyt: To 05.09.2013 18:19

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja hirveähenri » Ma 08.12.2014 6:16

Itsellä oli vaikeuksia keksiä nimimerkkiä, joten annoin tehtävän konsultille.
Pitkällisten analyysien jälkeen(2sec) tyttäreni(4v) ilmoitti lopputuleman.
Siis lasten piirretystä ohjelmasta nimeltä hirveähenri, juontaa nimimerkki juurensa :twisted:

nokipimi
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 21.05.2013 11:07

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja nokipimi » Ma 08.12.2014 9:57

Kotiseudullamme käytössä oleva sana, jota kaikki ulkopaikkakuntalaiset eivät aina tajua. Tarkoittaa todella pimeää, sillä pimeäähän tämä touhu on ja välillä onnistuu ja kehtaa vain todella pimeässä. Siitäpä: nokipimi ;)

Avatar
-Kimmo-
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 28.01.2009 1:48
Paikkakunta: Kokkola

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja -Kimmo- » Ti 09.12.2014 2:41

Rekisteröitymisvaiheessa iski mielikuvituksen puute. Pelkkä Kimmo oli jo varattu eikä siitä saanut aikaiseksi mitään järkevän oloista väännöstäkään. Sitten sattumalta keksin kokeilla mukaan välimerkkejä, jolloin sammakon sivusto vilkutti vihreää. Toinen tavuviiva nickin perässä on vain symmetrian vuoksi :wink: siispä: -Kimmo-

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”