Kätkön loggaamisesta

Yleistä keskustelua kätköilystä
jumiki
Viestit: 130
Liittynyt: Ma 04.06.2012 17:51
Paikkakunta: Tuusula

Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja jumiki » To 25.10.2012 22:08

Hei!

Tänään minun piti viedä TB yhteen omaan kätköön. Viime loggausten perusteella oletin se olevan hyvässä kunnossa. Mutta kun avasin purkin, huomasin kätkön olevan märkä sisältä :twisted: Eikö ihmiset voisi ilmoittaa jos kätkö kaipaa huoltoa? Purkissa oli roskaa ja vettä, loki ja kätkötiedote märkiä.Itse kerron yleensä jos tarvitsee pientäkin huoltoa. Miten loggaatte kätköt? Mitä kerrotte ja mitä ette? "KK,TFTC,EOEJ, nopeasi löytyi, naps ja kops..." -Nämä lokit alkaa jo rasittaa :x Kertoisitte vaikka mistä purkilta tulossa ja minne menossa :lol:

Avatar
artomak
Viestit: 224
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja artomak » To 25.10.2012 22:31

Kyllä laitan aina maininnan loggaukseen tai huoltopyynnön omistajalle jos on tarpeen. Myös sen, jos kätköä ei ole logattu pitkään aikaan, ja purkilla on kaikki kunnossa. Eli siellä ei ole huoltotarvetta.

Koskas siellä Jumikin purkilla oli viimeeksi käyty? Nyt on ollut aika kosteat kelit....
aina jotain hukassa

Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja Black_Island » To 25.10.2012 23:01

Nämä on näitä ikuisuusaiheita :) .

Itse kerron joidenkin mielestä liiankin vuolaasti tarinoita kätköltä. Toisaalta itse myös haluaisin saada edes muutaman rivin omiin kätköihini. Jos kaikki loggaisivat "KK" tai vastaavaa, niin eipä noita varmaan viitsisi enää tehdäkään. Mieheni totesi tähän, että "jos ei osaa kirjoittaa, niin ei osaa" eli tarkoitti sitä, että hänkin laittaisi samaa tyyliä, koska ei muutakaan keksisi/osaisi. Onhan tuo tapa tietysti "turvallinen" vaikka hankalan mysteerin kohdalla, jota ei itse ole osannut ratkaista :wink: . Eipähän tarvitse kirjoittaa, että "sain paljon apua".

Minun mielestäni tuo "KK" on vain laiskuutta. Jos osaa puhua, niin kai sitä osaa kirjoittaakin? Ei se haittaa, jos kirjoitusvirheitä tulee tai pilkut eivät ole paikoillaan. Pääasia on se sanoma :) . Huoltotarpeesta laitan useimmiten sen "needs maintenance"-täpän päälle, kun maininta loggauksessa lokin märkyydestä saattaa unohtua kätköttäjältä (nimimerkillä omakohtaista kokemusta on).

P.S Vaikka loggausten kirjoitusvirheet eivät haittaa yhtään, niin kätkökuvauksissa olisi kiva olla edes suunnilleen oikeaa kieltä tai kaiken huippuna edes kuvaus ylipäänsä. Luulisi, että jos vaivautuu kätkön tekemään, niin jaksaisi edes hiukan panostaa kuvaukseenkin. Toki on olemassa kätköjä, joissa paikka on toissijainen ja itse kätkö se näkemisen arvoinen, mutta enpä noidenkaan kohdalla ole vielä täysin tyhjään kätkökuvaukseen törmännyt. Useimmiten jo kätkön nimi/kuvaus kertoo, kannattaako sitä edes lähteä hakemaan. (Tämä koski siis tradikätköjä, mysteerit on eri juttu)

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja arisoft » To 25.10.2012 23:15

jumiki kirjoitti:Eikö ihmiset voisi ilmoittaa jos kätkö kaipaa huoltoa?
Niinpä... minäkin huomasin ihan sattumalta, että yksi mysteerini kätköpaikka oli kadonnut kokonaan. Kai sitä voisi edes DNF:n kirjata jos koordinaateissa on pelkkää sepeliä :?:

Tuo lienee kuitenkin vain poikkeus, sillä yleensä olen havainnut saavani kiitettävästi tietoa jos sisältö on kastunut tai odottamaton vaara uhkaa kätköä jostain suunnasta.

Prynde
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.07.2012 17:31
Paikkakunta: Turenki, Janakkala

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja Prynde » Pe 26.10.2012 0:46

Itse mietin ihan samaa tuossa pari viikkoa sitten. Omistan muutaman kätkön kauempaa kotoa joten niitä huoltamaan en lähde ihan ex tempore, eli olisi kiva jos voitaisiin ilmoittaa lokikirjan uhkaavasta täyttymisestä. Mikään ei ole kivempaa kuin kys. purkin lähellä kätköiltyään (ei tullut käytyä tarkistamassakaan kun ei kukaan mitään sanonut huoltotarpeesta) samana iltana saada viesti että nyt se lokikirja olisi täysi. Purkilla kuitenkin oli ihan tasaisesti kävijöitä. Ymmärrän kosteuden, se voi iskeä yht äkkiä näillä keleillä mutta lokikirjan täyttyminen tuskin.

Avatar
jviirret
Viestit: 186
Liittynyt: Su 29.01.2012 11:27

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja jviirret » Pe 26.10.2012 1:50

Jos kätkö on pakasterasia kiven alla ja paikkana P-paikka jossakin vilkkaan tien varrella niin eipä ole tullut välttämättä kirjattua kuin jotain "KK"-tyyliin. Näihin kun tulee monta logausta päivässä ja kaikki kirjoittamisen arvoinen on jo moneen kertaan kirjoitettu.
Jos taas kätkö on kauniilla nuotiopaikalla "jumalan selän takana" eikä logiin tule kuin muutama merkintä vuodessa niin olen kirjoitellut pidempiä "kertomuksia". Säästä, eväistä, varusteista, purkin etsimisestä/kunnosta ja matkan rasituksista yms. yms. Monesti vain "tarina" pitäisi kirjoittaa jo paikan päällä, jos ehtii kotia ja ajatukset eri asioihin niin lyhyeksi jää.
Aika usein nappaan myös kuvan ja tykkään katsella muiden ottamia kuvia.

Avatar
PinniG
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 09.10.2012 14:40
Paikkakunta: Hamina

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja PinniG » Pe 26.10.2012 6:26

Kuvia minäkin tykkään ottaa. Joskus laitan logaukseen, joskus en. Jos suunnilleen samasta kohdasta on jo kymmenen kuvaa, jätän omani laittamatta. Mutta muuten, minusta on ainakin tosi kiva lukea muiden kirjoituksia ja tarinoita kätkön etsimisestä. On mukavaa huomata, että joillekin kätköille suurinosa on mennyt metsää pitkin ja tullut takaisin polkua. Tai miten toiset löytää helposti saman kätkön ja toiset taas on viettäneet enemmänkin aikaa sen samaisen kätkön etsinnässä.
Muuten, minulle vasta muutama kätkö sitten selvisi, että miten vaikkapa tuota "vaatii huoltoa" -täppää edes käytetään. Nyt osaan ja tykkään itse kirjoittaa heti, jos käyn kätköllä ja vaikkapa se on edes puoliksi märkä. Miksi odottaa siihen, että kätkö on litimärkä ja lokikirja pilalla, ennenkuin sitä käyttää?!

Avatar
Haimmala
Viestit: 166
Liittynyt: To 26.02.2009 6:25
Paikkakunta: Vihti

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja Haimmala » Pe 26.10.2012 10:11

Mulla on kyllä sama kokemus, kuin Arisoftilta, että aika kivasti ihmiset ilmoittaa huoltotarpeesta, täysistä ja kostuneista logeista. Sain jopa ilmoituksen, kun eräs purkki oli löytynyt roskisken päältä ja sen oli aikaisemmin löytänyt siitä bongannut ja palauttanut paikoilleen. Tosin rikkoontuneesta camosta yms. ei niinkää ilmoiteta, ehkä siksi, ettei voi aina tietää, millaisessa kunnossa purkin pitäisi olla. Sitten kun käy huoltokäynnillä niin itsekin hämmästyy, kuinka huonoon kuntoon camo on päässyt.

Erään suositun kätköni kohdalla ihemttelin, kun siitä tuli huoltotarvemerkintää, "logi mössöä" ja sitä kurkatessani kaikki oli hyvässä kunnossa. Myöhemmin selvisi, että aikaisemmin jästitty purkki oli palannut nurkille kummittelemaan. Taikka se oli vaan siirretty sen verran, etten sitä enää itse löytänyt, mutta muut kätköilijät kylläkin löysivät [:)].

Arvostan muuten kovasti sitä, kun tutut kätköilijät ovat käyneet omia purkkeja huoltamassa kurkaamassa myös meidän kätkön kunnon ja ilmoittaneet siitä. Onpa joku nakannut silicaa lisää yms. Tätä koetan tehdä itsekin aina kun sattuu olemaan silicaa ja minigrip-pusseja mukana.

Monesti muuten vaan unohtuu laittaa tuo huoltotäppä, varsinkin jos ajelee pitkää matkaa ja löytöjä on jo parikymmentä. Pitää ehkä ottaa tavaksi laittaa tuo huoltomerkintä heti online, kun muuten tykkään kirjoitella logeja sitten ihan rauhassa kotona.

Avatar
artomak
Viestit: 224
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja artomak » Pe 26.10.2012 12:30

Mä olen käyttänyt ruutupaperivihkoa pidemmällä kätköpäivänä. Siihen jokainen logattu/dnf kätkö kronologisessa järjestyksessä. Ja joka kätkön kohdalle merkkaan kulkijoista in tai out, huoltotarpeen ja muut huomiot. Muuten olis vaikkapa kymmenen kätkön jälkeen hankala enää muistaa yksityiskohtia. Kuvia on myös hyvä ottaa, muistoksi tai muistin tueksi. Kenttäloggauksia en juuri tee, eli kaikki päivän kätköilytapahtumat kirjataan myöhemmin, reissun jälkeen.
aina jotain hukassa

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja rixu » Pe 26.10.2012 13:33

artomak kirjoitti:Mä olen käyttänyt ruutupaperivihkoa pidemmällä kätköpäivänä. Siihen jokainen logattu/dnf kätkö kronologisessa järjestyksessä. Ja joka kätkön kohdalle merkkaan kulkijoista in tai out, huoltotarpeen ja muut huomiot. Muuten olis vaikkapa kymmenen kätkön jälkeen hankala enää muistaa yksityiskohtia. Kuvia on myös hyvä ottaa, muistoksi tai muistin tueksi. Kenttäloggauksia en juuri tee, eli kaikki päivän kätköilytapahtumat kirjataan myöhemmin, reissun jälkeen.
Itse teen samaa mutta neongeolla ja fieldnoteilla. Kirjaan niihin aina luokkaa "märkä" "natsbog" "gc in" tms, lyhyesti mutta niin että itse muistaa logatessa mitä tarkoitti :)

Avatar
ansu75
Viestit: 241
Liittynyt: Ma 22.08.2011 21:43
Paikkakunta: Vihti

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja ansu75 » Pe 26.10.2012 15:03

Mä oon laittanut oreganon field noteen kans näitä huomioita (märkä, tb in /out) niin sitten muistaa, kun loggaa myöhemmin että mistä mitäkin otti ja jätti. Yleensä kuitenkin pyrin loggaamaan vielä samana päivänä, joten muistissa kyllä on kätköt. (ennätyspäivä n.20+ kätköä) Ainoa oli, kun Tanskan reissussa ei hotellin tietokone alkuun toiminutkaan ja loggasin sitten viiden päivän kätköt kerralla, niin sai jo vähän muistella mikä oli mikäkin. Ja olin vielä mogannut ja unohtanut merkitä ihan ensimmäisen Tanskanmaalla löydetyn gepsiin.. oltiin hakemassa sitä sitten kotimatkalla kun isäntä totesi että täällähän me jo käytiin tullessa.. :lol: no sit loggasin autossa löydetyksi, mutta meni se järjestys sit sekaisin... Onneksi Haksuhärvelistä löytyi toiminto, jossa sain logit järjestettyä oikein :roll: on sitten tilastot järjestyksessä-

Nyt oon hommannut uuden puhelimen, jossa Neongeo ja ekan FTF:ni loggasinkin sitten online. Mutta on tuo sellaista räpellystä sen kosketusnäytön "näppäimistön" kanssa, että taidan jatkossa logata vaan "löytyi, lisää myöhemmin" ja sitten kotikoneella kirjoittaa lisäkertomukset.

Niin ja huoltotarpeesta mainitsen aina loggauksessa, huoltotarveilmon laitan vielä erikseen, paitsi jos edelliset ovat jo laittaneet. Mun kätköistä on kivasti kans heti ilmoitettu, mm. Salmen ulkoilualueen multista tuli huoltotarve ilmoitus heti, kun siellä oli havaittu ilkivaltaa, vaikka kätköilijä loggasi löydön vasta muutaman päivän päästä. Sementtitehtaalta on tullut ilmoituksia kun purkki oli huonossa kunnossa, mutta kun camosta ilmoitettiin, että on vähän huonosti kiinni ja menin katsomaan, niin camo olikin ihan päreinä!
~Don't worry, be happy!~

jumiki
Viestit: 130
Liittynyt: Ma 04.06.2012 17:51
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja jumiki » Pe 26.10.2012 15:47

artomak kirjoitti: Koskas siellä Jumikin purkilla oli viimeeksi käyty? Nyt on ollut aika kosteat kelit....


2 päivää sitten Linkki kätköön

Duskraiser
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 02.09.2011 23:15

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja Duskraiser » Pe 26.10.2012 16:31

Black_Island kirjoitti: Minun mielestäni tuo "KK" on vain laiskuutta. Jos osaa puhua, niin kai sitä osaa kirjoittaakin? Ei se haittaa, jos kirjoitusvirheitä tulee tai pilkut eivät ole paikoillaan. Pääasia on se sanoma :) . Huoltotarpeesta laitan useimmiten sen "needs maintenance"-täpän päälle, kun maininta loggauksessa lokin märkyydestä saattaa unohtua kätköttäjältä (nimimerkillä omakohtaista kokemusta on).

P.S Vaikka loggausten kirjoitusvirheet eivät haittaa yhtään, niin kätkökuvauksissa olisi kiva olla edes suunnilleen oikeaa kieltä tai kaiken huippuna edes kuvaus ylipäänsä. Luulisi, että jos vaivautuu kätkön tekemään, niin jaksaisi edes hiukan panostaa kuvaukseenkin. Toki on olemassa kätköjä, joissa paikka on toissijainen ja itse kätkö se näkemisen arvoinen, mutta enpä noidenkaan kohdalla ole vielä täysin tyhjään kätkökuvaukseen törmännyt. Useimmiten jo kätkön nimi/kuvaus kertoo, kannattaako sitä edes lähteä hakemaan. (Tämä koski siis tradikätköjä, mysteerit on eri juttu)
Olen jälleen Black_Islandin esittämistä asioista täsmälleen samaa mieltä (lieneekö tuo ps-kappaleen teksti jopa oman avautumiseni Pohjanmaan kätköilijöiden Facebook-sivulla inspiroima :D ). Ihan aiheellinen keskustelunavaus, sillä itseänikin alkaa kyllä nuo "KK" ja muut yhden lauseen loggaukset ärsyttää. Mielestäni on ihan uskomatonta, että jotkut kätköilijät (en ala ketään osoittelemaan) eivät voi mainita logissa edes sitä, että ovat tavanneet muita kätköilijöitä vaan pysyvät uskollisena tyylilleen ja kirjaavat max yhden lauseen. Tuosta kuitenkin saisi helposti useamman lauseen tyyliin: "Olin jo hetken etsinyt kun xx tuli paikalle. Siinä sitten hetki juteltiin kätköilystä. Lopulta xx sitten löysi purkin nollapisteestä".

Tätä kompensoidakseni kirjoitan itse yleensä vähän pidempiä loggauksia. Yhdyn tosin myös jviirret:n kommenttiin, että jos kyseessä on joku peruspurkki, jolla on satoja kävijöitä niin vaikea siitä on asiaa saada. Yritän kuitenkin parhaani mukaan aina vähintään muutaman lauseen kirjoittaa.

Lisätään vielä huoltotarvilmoituksista, että pyrin kyllä kirjoittamaan nekin erikseen jos on tarvetta. Jos kuitenkin näen, että juuri hetki sitten joku kätköilijä on huoltotarveilmoituksen kirjannut, niin en näe hirveästi lisäinformaatiota enää uudestaan logata sitä. Löytölogiini lisään yleensä toki maininnan purkin kunnosta.

Avatar
Haimmala
Viestit: 166
Liittynyt: To 26.02.2009 6:25
Paikkakunta: Vihti

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja Haimmala » Pe 26.10.2012 16:57

rixu kirjoitti:
artomak kirjoitti:Mä olen käyttänyt ruutupaperivihkoa pidemmällä kätköpäivänä. Siihen jokainen logattu/dnf kätkö kronologisessa järjestyksessä. Ja joka kätkön kohdalle merkkaan kulkijoista in tai out, huoltotarpeen ja muut huomiot. Muuten olis vaikkapa kymmenen kätkön jälkeen hankala enää muistaa yksityiskohtia. Kuvia on myös hyvä ottaa, muistoksi tai muistin tueksi. Kenttäloggauksia en juuri tee, eli kaikki päivän kätköilytapahtumat kirjataan myöhemmin, reissun jälkeen.
Itse teen samaa mutta neongeolla ja fieldnoteilla. Kirjaan niihin aina luokkaa "märkä" "natsbog" "gc in" tms, lyhyesti mutta niin että itse muistaa logatessa mitä tarkoitti :)
Juu, kirjoitan minäkin field notet ja loggaan jälkikäteen. Aina vaan ei tule merkattua kaikkea siihen. Varsinkin kierroksella, jolloin olen itse kuski, niin muistiinpanot tahtoo olla välillä turhan lyhyet. Pitää vaan koettaa petrata tässä. (muuten jos loggaukseni on muutenkin kirjoitusvirheitä täynnä, niin näkisittepä field notet. Saa käyttää kovasti meilikuvitusta muistellessa, että mitä ihmettä olen tarkoittanutkaan ;)). Sen verran uusi olen neongeon kanssa, että välillä unohtuu lähettää tuo fieldnote ja sen myötä kätkökin meinaa unohtua logata.

Ruutupaperivihkoja mulla on ollut monta ja kaikki hukassa :D. Lappuset tahtoo multa aina kadota. Eli kun on hatara pää, niin mikä vaan voi unohtua, vaikka olisi hyvää tahtoa :).

Avatar
Kekkiss
Viestit: 221
Liittynyt: Ti 15.02.2011 22:26

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja Kekkiss » Pe 26.10.2012 20:17

Kyllähän se useamman kätkön loggaaminen vie välillä parikin seuraavaa päivää. Sitten välillä tulee omaan kätköön semmosia sepustuksia, että alkaa miettimään, että taidankin ruveta itse käyttämään sitä pelkkää KK:tä.
¿uɐɐʞıʌɐʞ uıɐu ɐssɐʇ sɐʞuınʞ

Avatar
Aimo Haipakka
Viestit: 114
Liittynyt: Su 19.07.2009 12:45

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja Aimo Haipakka » Pe 26.10.2012 21:12

Duskraiser kirjoitti: Mielestäni on ihan uskomatonta, että jotkut kätköilijät (en ala ketään osoittelemaan) eivät voi mainita logissa edes sitä, että ovat tavanneet muita kätköilijöitä vaan pysyvät uskollisena tyylilleen ja kirjaavat max yhden lauseen.
Pakko myöntää että joskus itseänikin harmittaa omat lyhyet loggauksemme.
Me loggaamme lähes aina online paikan päällä. Puhelimella ei vaan tule kirjoiteltua kovin pitkiä tarinoita. Onhan meillä padikin aina mukana mutta jostain syystä on tavaksi tullut kirjoittaa loggaus puhelimella heti purkilla. Kätkön huoltoa vativat puutteet kyllä pyrimme kirjaamaan.
Voisihan noita kotona jatkaa mutta tuo loggaukseen automaattisesti tuleva "Edited by kätköilijä plaa plaa"-teksti sen verran ärsyttää, ettei tuota tule juuri tehtyä.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja stebu » Pe 26.10.2012 22:05

Aimo Haipakka kirjoitti:
Duskraiser kirjoitti: Mielestäni on ihan uskomatonta, että jotkut kätköilijät (en ala ketään osoittelemaan) eivät voi mainita logissa edes sitä, että ovat tavanneet muita kätköilijöitä vaan pysyvät uskollisena tyylilleen ja kirjaavat max yhden lauseen.
Pakko myöntää että joskus itseänikin harmittaa omat lyhyet loggauksemme.
Me loggaamme lähes aina online paikan päällä. Puhelimella ei vaan tule kirjoiteltua kovin pitkiä tarinoita. Onhan meillä padikin aina mukana mutta jostain syystä on tavaksi tullut kirjoittaa loggaus puhelimella heti purkilla. Kätkön huoltoa vativat puutteet kyllä pyrimme kirjaamaan.
Voisihan noita kotona jatkaa mutta tuo loggaukseen automaattisesti tuleva "Edited by kätköilijä plaa plaa"-teksti sen verran ärsyttää, ettei tuota tule juuri tehtyä.
Juuri tuon "edited..."-jutun vuoksi loggaan vain kenttämuistion (field note), siihen ei tartte runoilla, merkkaa vain tärkeimmät jutut.
Ainakin Locus osaa ylläpitää löytölaskuria, niin saan siihen mukaan #NNNN:n. Kotona voi sitten kunnon näppiksellä runoilla hieman pitempään.
-stebu

arnevala
Viestit: 257
Liittynyt: To 13.09.2012 17:24

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja arnevala » Pe 26.10.2012 22:23

Juu, field notet vihkoon kätköllä ja verkkoon loggaus kotona koneella. Kyllähän sitä yrittää yleensä aina jotain kirjoittaa. Varsinkin jos ei ole kovin montaa loggausta päivältä kirjattavana.
Vaan laskekaapa huviksenne paljonko menee aikaa logata 50 kätköä, jos menee 5min per kätkö loggauksen tekemiseen.
Tuo keskimäärin 5 min sisältää field noten läpikäynnin, kätkön hakemisen sivustolta ja loggauksen kirjoittamisen. Pikkusen kun miettii mitäs siellä tapahtui ja runoilee, niin menee hyvinkin pidempään kuin 5 min.

Mrs&Mr.Petsku
Viestit: 83
Liittynyt: To 17.02.2011 14:44
Paikkakunta: Tampere

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja Mrs&Mr.Petsku » La 27.10.2012 1:48

Meillä tää homma menee näin: Suunnitellaan kätköreissu. Sen jälkeen ladataan kätköt gepsiin ja kirjoitetaan vielä paperille lista siitä mitä nyt ainakin ollaan hakemassa ja yrittämässä löytää. Samaiseen paperiin merkitään onko kätkö löytynyt/ei löytynyt, tarvitaanko huoltoa (joskus tehdään sitä itsekin, jos vain on tarvittavat välineet mukana georepussa), matkalaiset sisään ja ulos, jne.. Kotona sitten kirjataan löydöt nettiin, joskus myös DNF, jos ollaan kauankin etsitty kätköä muttei olla löydetty ja tietenkin myös mainitaan huollosta/sen tarpeesta. Pyrimme siihen, että lokkauksemme on jotain muuta kuin pelkkä KK.

Avatar
Maitomies
Viestit: 645
Liittynyt: To 17.11.2011 21:13
Paikkakunta: Hattula
Viesti:

Re: Kätkön loggaamisesta

Viesti Kirjoittaja Maitomies » La 27.10.2012 9:45

usein näkee sitä että kätkön (huono) kunto kuvaillaan "found it" loggauksessa ja sama asia toistetaan täysin samoilla sanoilla "need maintenance" huoltopyyntöilmoituksessa.
molemmathan menevät sähköpostilla kätkön omistajan tiedoksi joten informaationvaihdon ja sisällön kannalta ei ole tarpeellista toistaa. jos ei kummankaan asian takia tapahdu reagointia tai tule omistajan kommenttia huoltotarpeen noteeraamisesta niin eipä se asia toistelemallakaan siitä kai yleensä etene.

itse jos olen havainnut niin huonossa kunnossa olevan kätkön että se tarvisi needs maintenance loggauksen ja huoltopyyntötäppää ei vielä ole, niin olen tehnyt found it loggauksen normaalisti ja sitten needs maintenenace loggauksessa kuvaillut jonkin verran tarkemmin huoltotarvetta.
muuten pyrin jokaisessa loggauksessa ottamaan hiukan kantaa purkin kuntoon, jotta kätköjen omistajat pysyvät kartalla missä mennään.

itse ainakin toivon loggauksissa hiukan infoa kätkön kunnosta jotta tietää koska tulisi suunnitella huoltoreissua. jos niissä on huoltotarpeeseen liittyvää infoa niin olen pyrkinyt laittamaan notea tai melko herkästi myös hyllytystä, jossa kerron että olen asian noteerannut ja tulossa/menossa kätköä huoltamaan.
- Maitomies -
Onnellinen ihminen kulkee usein vakaasti polkua, jota tuhat onnetonta väittää vääräksi.
https://maitomies.wordpress.com
https://www.facebook.com/geo.maitomies

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”