Purkki ei säily

Yleistä keskustelua kätköilystä
harriveikko
Viestit: 15
Liittynyt: To 07.01.2010 9:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Purkki ei säily

Viesti Kirjoittaja harriveikko » Ke 17.10.2012 18:38

Mulla on purkki joka ei tahdo säilyä.Toinen kerta jo kun kävin laittamassa uuden purkin,kun edellinenkin hävis kokonaan.Ei luulis keskellä metsää purkin ketään häiritsevän ja toiseksi sitä ei sattumalta edes voi löytää.Eli on henkilöitä jotka eivät ole harrastajia,mutta kyttää purkkeja netistä ja jos on "kotokulmilla" käyvät kätkön tuhoamassa.En usko että harrastajat moiseen ryhtyy.Seurataantilannetta.

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Purkki ei säily

Viesti Kirjoittaja porari » Ke 17.10.2012 19:02

harriveikko kirjoitti:Mulla on purkki joka ei tahdo säilyä.Toinen kerta jo kun kävin laittamassa uuden purkin,kun edellinenkin hävis kokonaan.Ei luulis keskellä metsää purkin ketään häiritsevän ja toiseksi sitä ei sattumalta edes voi löytää.Eli on henkilöitä jotka eivät ole harrastajia,mutta kyttää purkkeja netistä ja jos on "kotokulmilla" käyvät kätkön tuhoamassa.En usko että harrastajat moiseen ryhtyy.Seurataantilannetta.
Kohdalleni sattui tapaus, että olin hakemassa FTF:ää multista. Ensimmäisellä pisteellä vinkkinä oli sisällä, mutta filmipurkki löytyi laavun ulkopuolelta. Kukaan muu ei ollut käynyt kätköllä eikä se itsekseen voinut kieriä kolostaan ulos. Mitään muuta selitystä asialle ei ollut, kuin joku eläin oli kuljettanut sen paikaltaan pois.

kuusenpallo2
Viestit: 62
Liittynyt: La 07.01.2012 13:28

Re: Purkki ei säily

Viesti Kirjoittaja kuusenpallo2 » Ke 17.10.2012 19:17

Voi kyllä ne "harrastajatkin" niitä käy viemässä ja tuhoamassa..Tai harrastajien kaverit/pikkuveljet kun paikka heille ensin näytetty harrastajan toimesta.

Kivaa.

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Purkki ei säily

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Ke 17.10.2012 19:19

porari kirjoitti:
harriveikko kirjoitti:Mulla on purkki joka ei tahdo säilyä.Toinen kerta jo kun kävin laittamassa uuden purkin,kun edellinenkin hävis kokonaan.Ei luulis keskellä metsää purkin ketään häiritsevän ja toiseksi sitä ei sattumalta edes voi löytää.Eli on henkilöitä jotka eivät ole harrastajia,mutta kyttää purkkeja netistä ja jos on "kotokulmilla" käyvät kätkön tuhoamassa.En usko että harrastajat moiseen ryhtyy.Seurataantilannetta.
Kohdalleni sattui tapaus, että olin hakemassa FTF:ää multista. Ensimmäisellä pisteellä vinkkinä oli sisällä, mutta filmipurkki löytyi laavun ulkopuolelta. Kukaan muu ei ollut käynyt kätköllä eikä se itsekseen voinut kieriä kolostaan ulos. Mitään muuta selitystä asialle ei ollut, kuin joku eläin oli kuljettanut sen paikaltaan pois.
Näitä tosiaan sattuu aina joskus. Kerran kävin paikkaamassa DNF etsintää, kun luin lokeista että seuraava kävijä oli löytänyt purkin "kankaalta" oravien pureskelemana : :D http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LID=53423353

Kävin sitten myöhemmin vaihtamassa purkin, jonka kansi oli kyllä syödyn näköinen :D
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 2d3b216bc8

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Purkki ei säily

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ke 17.10.2012 21:09

harriveikko kirjoitti:Mulla on purkki joka ei tahdo säilyä.Toinen kerta jo kun kävin laittamassa uuden purkin,kun edellinenkin hävis kokonaan.Ei luulis keskellä metsää purkin ketään häiritsevän ja toiseksi sitä ei sattumalta edes voi löytää.Eli on henkilöitä jotka eivät ole harrastajia,mutta kyttää purkkeja netistä ja jos on "kotokulmilla" käyvät kätkön tuhoamassa.En usko että harrastajat moiseen ryhtyy.Seurataantilannetta.
Jos kyse oli eläimestä, mikä tosiaan on mahdollista niin asiaan tuntuu auttavan jos kätkön edessä tai päällä on riittävän raskas kivi. Kerrotko tarkemmin millainen purkki on kyseessä ja oliko se jotenkin "lukittu" paikalleen.

fifixi
Viestit: 133
Liittynyt: Pe 10.07.2009 0:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Purkki ei säily

Viesti Kirjoittaja fifixi » Ke 17.10.2012 22:45

Eläimet voivat tosiaan kiinnostua purkeista ja kuskailla niitä, kuten kävi omalle purkilleni, jonka koira jästi :D
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 80acc09657

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”