Mielipide/ moraalikysymys, "entinen jästi"..

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Jos1978
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 28.05.2010 14:33
Paikkakunta: Raahe

Mielipide/ moraalikysymys, "entinen jästi"..

Viesti Kirjoittaja Jos1978 » Ma 26.09.2011 18:06

Ajattelin näin kysyä porukan mielipidettä mieltäni askarruttavasta asiasta, johon on pakko vääntää vähä historiaa ensin.

Itse aloitin kätköilyn 18.9.2009, jolloin löysin ekan kätköni.
Sen päivän jälkeen olen käynyt loggaamassa 80% omista löydöistäni koko perheeni voimin, mukanani yksi entinen jästi.
Muutama FTF:kin ollaan yhdessä saatu.

Nyt tämä mukana ollut jästi on myös hommannut itselleen nimimerkin, (huhtikuussa 2011) ja haluaisi myös nämä aiemmin yhdessä haetut logata omiin tilastoihin.
Niitä on kertynyt siis jo satoja.
Minulle se olisi ok, mutta mitä arvon kolleegat on mieltä tästä, niin kätköilijöinä, kuin myös omia kätköjä tehneinä.

Vai onko se edes gc.comin puolella mahdollista?
Vai täytyykö ne lähteä loggailemaan uudestaan kertaalleen?

Kiitos asiallisista vastauksista.
DNF

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Mielipide/ moraalikysymys, "entinen jästi"..

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ma 26.09.2011 18:12

Mielestäni on ihan asiallista tunnuksen "jaon" jälkeen lokata kätköt, joilla on aiemmin itse käynyt. Selvyyden vuoksi kannattaa ilmoittaa se lokatessa. Mitään toimintoahan tuohon ei ole, joten hr. Jästi joutuu lokkaamaan jokaisen kätkön yksitellen käsin....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Jos1978
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 28.05.2010 14:33
Paikkakunta: Raahe

Re: Mielipide/ moraalikysymys, "entinen jästi"..

Viesti Kirjoittaja Jos1978 » Ma 26.09.2011 18:15

Kiitos aku ekasta vastauksesta. Piti vielä selventää tohon, että ei siis lähetä uudestaan käymään purkilla laittamasssa sitä nimmaria siihen logiin..
DNF

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Mielipide/ moraalikysymys, "entinen jästi"..

Viesti Kirjoittaja porari » Ma 26.09.2011 18:18

Muistaakseni tästä aiheesta on käyty keskustelua puolesta ja vastaan. Käytäntökin on ollut sekä että varsinkin kun lapset ovat kätköilleet ensin perheen kanssa ja sitten yksin. Olen havainnut loggauksia, joissa mainitaan "logattu aiemmin nimimerkillä se ja se, nyt omalla nimimerkillä". Yksilöharrastushan tämä on, itse en lähtisi uudelleen hakemaan jo löytämiäni kätköjä.Löydetty, mikä löydetty vaikkakin yhteisellä nimimerkillä. Tiedän, että vastakkaisiakin mielipiteitä tulee runsaasti.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Mielipide/ moraalikysymys, "entinen jästi"..

Viesti Kirjoittaja rixu » Ti 27.09.2011 10:45

Itse ainakin moisen sallisin, nettilokiin nimenomaan maininta "logattu paperilokiin osana nimimerkkiä xxx"

ekageo
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 25.02.2011 21:47

Re: Mielipide/ moraalikysymys, "entinen jästi"..

Viesti Kirjoittaja ekageo » Su 02.10.2011 14:43

Meillä on tätä "ongelmaa" mietitty jo hetken aikaa. Poika haluaisi oman nimimerkin. Hän on ollut mukana minun ensimmäisestä kätköstä lähtien aina ulkomaita myöten. Ulkomaankätköjä on mahdoton lähteä uudestaan hakemaan ja olisi sääli jättää ne loggaamatta, kun kerran on niissä käynyt. Eli taidamme ottaa käytännön "logattu aiemmin nimimerkillä se ja se, nyt omalla nimimerkillä".

jeeeje
Viestit: 79
Liittynyt: La 16.10.2010 0:00

Re: Mielipide/ moraalikysymys, "entinen jästi"..

Viesti Kirjoittaja jeeeje » Su 02.10.2011 15:52

kyllä tuo minusta on yhtä hyväksytävää kun arkistoidun kätkön logaaminen jos sen on löytänyt enen arkistointia (itse löysin oman kätköni olesani jästi ja pari vuotta jälkeenpäin aloitaessani harastuksen logasin sen vaikka olikin arkistossa)


Tietysti jos haluaa viilata niin pitäisi näissä perintö logeissa varmaan kaivaa tarkka päivämäärä esille jotta tulee digitaalisissa tilastoissa oikein (muutenhan tällä tavalla pystyy saamaan haastekätköjä "hae x purkkia 24 tunnissa" yms)

Avatar
Jos1978
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 28.05.2010 14:33
Paikkakunta: Raahe

Re: Mielipide/ moraalikysymys, "entinen jästi"..

Viesti Kirjoittaja Jos1978 » Su 02.10.2011 17:09

Juu näinhän se menee.. taidetaan alkaa pojan kanssa jossain vaiheessa merkkailemaan noita yhdessä käytyjä jemmoja.
helppoahan se on kun itselläni on tarkka lista purkeista ja päivämääristä.
jeps.
DNF

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”