on se niin vaikeeta

Yleistä keskustelua kätköilystä
mkuitti
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 19.09.2011 11:26

on se niin vaikeeta

Viesti Kirjoittaja mkuitti » Ti 20.09.2011 22:16

olen aloittelija, kolme kätköä yritin löytää ja en onnistunut millään.. yhtäkin kätköä yritin etsiä melkein kaksi tuntia..

nokian E6 kännykkääni asensin cachemen ja hyvin toimii muuten paitsi ihan lähellä kätköä. kun olen päässyt paikalle jossa kätkölle on 1-2 metriä ja hetken päästä se voikin olla 10 metrin päässä ja sammutus-käynnistyksen jälkeen se onkin yhtäkkiä 30 metriä polun toisella puolella.. huh huh..

ja kännykän kompassi on aika onneton.. kun kokeilen kääntyä tarkasti 180 astetta, nii neula kääntyy vain 90 asteen verran. ja kun kääntelen kännykkää vaakatasossa ympäri nii saattaa kätkön suunta vaeltaa 30 asteen verran.

täällä luin vinkkejä että seuraavalla kerralla kävelen moneen kertaan kätkön ohi ja jopa ympäri kätköä ja yritän saada kännykkätietojen perusteella sellaisen keskimääräisen arvion siitä paikasta missä se kätkö pitäis olla..

mutta siis kätkö voi tosiaan olla siellä missä ei ole kiviä tai puun juurakkoja MUTTA sammalten alla? siis pitääkö etsiä käsin tunnustelemalla sammalten/maanpinnan läpi tjms? että konttaamiseksi menee?

edellisellä kerroilla vain katselin kivien rakosista ja vähän kaivelin jostain kiven alta jne..
näköjään pitää olla todella perusteellista kaivelua..

auttaisiko sukkapuikko, jolla tökkiä sammalten läpi?

terveisin uusi kätköilijä joka tarvitsee löytöelämyksen ettei harrastus lopahda alkuunsa..

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: on se niin vaikeeta

Viesti Kirjoittaja porari » Ti 20.09.2011 22:28

Lue "Älä ryhdy geokätköilijäksi", löytyy netistä. Etsi ensin helppoja kätköjä, merkitty tähdillä. D/T (vaikeus/maasto). Etsi ensin tradeja, huomaa,että ?-merkillä ovat mysteerejä, kätkö ei ole annetussa koordinaateissa. Lapiota ei tarvi olla mukana eikä sammalia repiä maasta eikä muutenkaan vahingoittaa mitään.

Avatar