Tyhjä loggaus

Yleistä keskustelua kätköilystä
Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja Arnyk » To 17.11.2011 12:37

No, kantahan tuokin on ja hyvä sellainen :) eli mun mielestä ihan hyvä linjaus. Ja käsittääkseni jopa ketjussa olleiden keskustelujen mukainen.

Eli ei mennä poistelemaan ilman kunnon perusteita. Ja nimi kirjassa on oikeutus lokkaukseen.

Arnyk

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja arisoft » To 17.11.2011 12:49

Arnyk kirjoitti:Mihis ajatukseen porukat päätyi? Itsellä on tullut nyt kahteen kätköön samalta henkilöltä pelkän pisteen sisältävä lokkaus.

Ajattelin pistää poistoon perustelujen kanssa. Olen laittanut ko. henkilölle viestiä, mutta ei ilmeisesti ole lukenut tai halunnut ymmärtää.

Arnyk
Minä kyllä poistaisin login jos joku laittaisi logiin pelkän pisteen kätkölle http://coord.info/GC2XGZG :roll:

Mutta muissa se ei ehkä spoilaisi liikaa kätköä.

Kätköjen tekijöiden on syytä kuitenkin muistaa se seikka, että nämä tyhjän loggaajat eivät pääsääntöisesti tiedä, että kirjoituksensa menee suoraan kätkön tekijän sähköpostiin.

Avatar
Garmingeo
Viestit: 194
Liittynyt: To 07.02.2008 20:51

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja Garmingeo » To 17.11.2011 20:37

jule100 kirjoitti:Mielestäni lokkauksia ei saa poistaa vain siksi, että kyseinen lokkaus ei mielytä kätkönomistajaa.
Juuri näin! Tietääkseni ainut luvallinen syy poistaa kätköilijän loggaus on tapaus, jossa loggaus on feikkiloggaus. Olenpa itsekin poistanut loggauksia, koska niitä purkkeja ei ole löydetty tai kirjoitettu nimeä logivihkoon. Kun tämä kätköilysäkki on kasvanut, on myös sen ******* ja mädän määrä lisääntynyt, jotka harrastavat tätä feikkihommaa. Sillä joka rehellisesti löytää purkin ja kirjoittaa nimen logiin, on täysi oikeus kirjoitta nettiloggaukseen mitä haluaa. Löytö on löytö, kun nimi on purkissa olevassa logivihkossa. Nettiloggaushan ei ole edes mikään pakollinen toiminto.

Toinen asia on todentotta se, minkälaisen kuvan tyhjän, yhden merkin ja KK loggauksen kirjoittaja antaa itsestään. Sitä saa sitten pohtia vaikka huomenillalla.
Nil volentibus arduum.

gsea
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 24.02.2009 19:51
Paikkakunta: Inkeroinen, Kouvola

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja gsea » To 17.11.2011 22:10

Gg puhuu asiaa!
Itsepä en ole suurin määrin tarkistanut omien purkkieni loggauksia saatikka sitten
niitten Geocaching.Com'iin kirjaittuja kuittauksia. Enkä ole poistanut lyhyitäkään kuittauksia.

Enpä kylläkään ymmärrä näitä kaameen pitkiä copy/paste loggauksiakaan, joissa on aina sama teksti.
Esim. kuvitteellinen: "Lähdettiin Reiskan kanssa...rivitolkulla samaa juttua.....reissun 24/76....KK.
Samoin en ymmärrä, jos ei mitään muuta, kuin KK ole loggaukessa.
"Nettiloggaushan ei ole edes mikään pakollinen toiminto." Sanoo Gg.
Eipä todellakaan! Piilojahan voi haeskella ihan harrastuksestakin, eikä edes noten kuittaus Comin sivulle ole tarpeen.

Kuitenkin, niin vanhoillinen olen, että omalla kätkölläni en hyväksyisi kuittausta:
"Purkin näin, mutta en voinut kuitata, koska vaatteet olisi likaantuneet".

oggee
Viestit: 36
Liittynyt: Su 31.07.2011 14:24

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja oggee » Su 20.11.2011 16:53

No entäpä sitten nämä sankarit, jotka loggaavat nettiin, mutteivät ole käyneet koko kätköllä? Tästä esimerkkinä olkoon TreMichLan, jolla on yli 3700 löytöä. Kaverini Fi.c kävi pari päivää sitten hakemassa hyllylle purkkinsa Snadi VIP, jonka TreMichLan oli logannut. No eipä sitä nimeä sieltä lokistä kyllä löytynyt, joten Fi.c poisti login, niin kuin kuuluukin. Tänään itse sitten tarkastin omat kätköni sivuilta, ja kun löysin omasta Tätilä-kätköstäni loggauksen, niin ajattelin mennä sitten hakemaan purkin talviteloille kun kerta pitää hakea jokatap. ja samalla tarkastaa, onko sama tyyppi käynyt purkilla ollenkaan. Enkä hirveästi yllättynyt, kun taaskaan ei nimeä näkynyt. Lieköhän väärentänyt kaikki 3784 löytöään :?: Ihan uskomatonta toimintaa... :evil: Suosittelen kaikkia tarkastamaan omat kätkönsä ko. kätköilijän varalta!

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Su 20.11.2011 16:56

oggee kirjoitti:No entäpä sitten nämä sankarit, jotka loggaavat nettiin, mutteivät ole käyneet koko kätköllä? Tästä esimerkkinä olkoon TreMichLan, jolla on yli 3700 löytöä. Kaverini Fi.c kävi pari päivää sitten hakemassa hyllylle purkkinsa Snadi VIP, jonka TreMichLan oli logannut. No eipä sitä nimeä sieltä lokistä kyllä löytynyt, joten Fi.c poisti login, niin kuin kuuluukin. Tänään itse sitten tarkastin omat kätköni sivuilta, ja kun löysin omasta Tätilä-kätköstäni loggauksen, niin ajattelin mennä sitten hakemaan purkin talviteloille kun kerta pitää hakea jokatap. ja samalla tarkastaa, onko sama tyyppi käynyt purkilla ollenkaan. Enkä hirveästi yllättynyt, kun taaskaan ei nimeä näkynyt. Lieköhän väärentänyt kaikki 3784 löytöään :?: Ihan uskomatonta toimintaa... :evil: Suosittelen kaikkia tarkastamaan omat kätkönsä ko. kätköilijän varalta!
Tästä tyypistä on useampi sivu juttua täällä:

http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... f=6&t=2916

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja LQ » Su 20.11.2011 16:59

vihtis83 kirjoitti: Tästä tyypistä on useampi sivu juttua täällä:

http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... f=6&t=2916
Olin hidas... :)
http://lmgtfy.com/?q=TreMichLan+geocache.fi
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja juhanili » Su 20.11.2011 17:04

vihtis83 kirjoitti:
oggee kirjoitti:No entäpä sitten nämä sankarit, jotka loggaavat nettiin, mutteivät ole käyneet koko kätköllä? Tästä esimerkkinä olkoon TreMichLan, jolla on yli 3700 löytöä. Kaverini Fi.c kävi pari päivää sitten hakemassa hyllylle purkkinsa Snadi VIP, jonka TreMichLan oli logannut. No eipä sitä nimeä sieltä lokistä kyllä löytynyt, joten Fi.c poisti login, niin kuin kuuluukin. Tänään itse sitten tarkastin omat kätköni sivuilta, ja kun löysin omasta Tätilä-kätköstäni loggauksen, niin ajattelin mennä sitten hakemaan purkin talviteloille kun kerta pitää hakea jokatap. ja samalla tarkastaa, onko sama tyyppi käynyt purkilla ollenkaan. Enkä hirveästi yllättynyt, kun taaskaan ei nimeä näkynyt. Lieköhän väärentänyt kaikki 3784 löytöään :?: Ihan uskomatonta toimintaa... :evil: Suosittelen kaikkia tarkastamaan omat kätkönsä ko. kätköilijän varalta!
Tästä tyypistä on useampi sivu juttua täällä:

http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... f=6&t=2916
Ja tässä olisi uusin huijariepäily, kannattaa tarkastaa: http://www.geocaching.com/profile/?guid ... 4b504f43a1

oggee
Viestit: 36
Liittynyt: Su 31.07.2011 14:24

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja oggee » Su 20.11.2011 17:07

vihtis83 kirjoitti: Tästä tyypistä on useampi sivu juttua täällä:

http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... f=6&t=2916
Jaahas, kiitoksia, pitääpä lukaista tuo.

xx
Viestit: 1
Liittynyt: To 05.01.2012 11:55

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja xx » Pe 06.01.2012 1:46

Hi everyone - sorry for posting in English but I don't speak Finnish (and unlike TreMichLan, I won't pretend to by using Google Translate)

I came across your forum discussing this miscreant just yesterday as I was Googling to see what he was up to lately, having had recent interactions with one of his bogus accounts. I was embarrassed to find out he has branched out to annoy kind people in yet another part of the world.

As a NZer, I would just like to apologise, on behalf of all of NZ, for the fact that he is now bothering people in your part of the world. He's a constant embarrassment to us in New Zealand. His antics include creating many fake accounts (most, but not all, of which were mentioned in a previous thread here) some of whom use Google Translate to pretend to be people hailing from countries other than New Zealand. He has used these accounts to create geocaches that don't exist, just so that he can get FTFs, events that don't exist so that he can get some sick pleasure from having people turn up and find no one there other than some other geocachers also duped into attending, and even some earthcaches where he (or his other accounts) have never visited, and there's nothing there.

Such events include: http://coord.info/GC1FDX5, http://coord.info/GC1E046 (please note, Manaia, GerrytheGeocachingGirraffe are 2 of his fake accounts and Scoop81 was his girlfriend at the time and in on the whole scam), http://coord.info/GC1FDRM, http://coord.info/GC1M2XV, http://coord.info/GC1M31K.

Some of his fake accounts have even "travelled overseas" but use images stolen from the internet (Google Images) as their holiday snaps - I had a good laugh when I discovered some of those. I also had a good laugh when I saw someone bring up his photo supposedly taken of his D/T grid while in Latvia, but with embedded coordinates of Wellington, NZ - that was posted to this forum.

He originally just caused problems around New Zealand, and we were very disappointed when he started causing problems outside of the country as we can't keep his embarrassing antics in the closet anymore.

You can find him on facebook, LinkedIn and flickr. Not surprisingly, you will find few overseas photos, or at least very few overseas trips, featured on flickr.

Anyway, thank you for your time and I hope he stops bothering you soon!

xx

raturat
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 21.01.2011 11:58

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja raturat » Ma 24.02.2014 15:56

Viime aikoina on lisääntynyt lokkauksissa kk tai pelkkä piste. Nyt tuli eteen ensimmäinen täysin tyhjä lokkaus. Olen ymmärtänyt että puhelinsovellusten kautta on mahdollista lokata myös tyhjän. Ja kuulinpa sellaisestakin uudesta kätköilijästä joka ei tiennyt sellaista sivustoa olevankaan kuin geocachin.com jonka kautta voisi lokkauksen suorittaa.

Itse laitoin tyhjän lokkaajalle viestiä että kävisivät kirjoittamassa edes kiitos kätköstä. Eivät heti ymmärtäneet että pitäisi purkissa olevan kätkölokin lisäksi kirjoittaa myös nettiinkin jotain. Neuvoin vastaisuudessa kirjoittelemaan.

Onko tämä nyt suuntaus johon täytyy purkkien tekijänä vain mukautua?
Ja etsijänä hyväksyä että viimeiset 5 lokkausta voivat olla tyhjiä joten niistä on turha mitään vinkkiä etsiäkään?

Surullista jos näin, itse tykkään sekä lukea että kirjoittaa. Aina ei pitkää tarinaa jaksa mutta pelkkä kiitos kätköstä (joka sekin olisi parempi kuin kk tai piste!) tuntuu aika lattealta.

Nyt voisivat KK, pisteen ja tyhjän lokkaajat osallistua keskusteluun. Ettekö itse selaile lokeista vinkkejä tai onko teistä purkin omistajina tämä käytäntö ihan jees?

Avatar
Barbit
Viestit: 185
Liittynyt: To 12.12.2013 9:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja Barbit » Ma 24.02.2014 16:14

Ensimmäiset kätköt viimekesänä tuli logattua ilman kommentteja. Se johtui siitä, että aloitin kätköilyn kännykällä ja geocache live ohjelmalla. Enpä osannut silloin siitä edes katsoa muiden loggauksia. En osannut myöskään vihjeitä katsoa :roll: Tämä oli maalla ja sitten kaupungissa vasta rupesin tutkimaan geocaching.comia ja .fi sivuja. Sieltä sitten pääsi perille geokätkö etikettiin.

Yllätys oli myös suuri, että on muunkinlaisia kätköjä kuin tradeja :D

Tassuset
Viestit: 50
Liittynyt: Ti 10.09.2013 13:44

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja Tassuset » Ma 24.02.2014 20:21

Näin varsin uutena kätköilijänä ja kätköntekijänä olen huomannut, että kätköilyn suola ja sokeri on maukkaat loggaukset, välillä pippuriset, välillä mehevän tirskahtelevat.

Kätkön tekijä näkee kätkönsä vuoksi aika paljon vaivaa, käy paikalla tarkastamassa naatteja puolen tusinaa kertaa, rakentelee verstaalla kaikenlaisia vipstaakeja ja hilavitkuttimia, suunnittelee kynät sauhuten vinkeitä mysteereitä, tilailee tarroja, ostelee purkkeja, virkkaa, kutoo, ompelee, naulaa, poraa, ja mitä kaikkea teemmekin/teettekin. Sitten odotetaan kätkön julkaisua jännittyneenä. Sen jälkeen ensimmäistä loggausta... kk... :roll: just... tuota vartenhan sitä juuri kaikki vaiva nähtiin... äääähhh...

Kovasti kummastuttaa juuri ja juuri kk:n aikaan saavat kätköilijät - ovatko sitten nuorta väkeä, joilla ei ole ä-kieli hallussa. Kätköjen aiempia loggauksia kun on todella rattoisaa lukea, sekä usein myös hyödyllistä, jos jumittuu kätkön lähelle löytämättä sitä. Joku vinkkikin on joskus siis saatu sitä kautta... mutta minkä vinkin siitä saa, jos loggauksissa on vain kk, kk, kk, kk, kk...

Meillä loggaukset eivät ole useinkaan mitään pitkiä tarinoita, mutta pari kolme riviä saa helpostikin aikaiseksi, kun vähän edes yrittää. Kirjoitamme lähinnä muistiinpanoja, ikäänkuin päiväkirjamerkintöjä, tunnelmia, maisemia, milloin mitäkin. Niistä voi sitten myöhemminkin muistella, mitä tuli tehtyä joskus vuosia sitten.

Juuri tarkistin eräästä loggauksesta, milloin puolisolla oli leikkaus, kun ei muistettu tarkkaa hetkeä. Löysin eräästä loggauksesta maininnan kädestä paketissa, ja niin tuli sekin asia tsekattua.

Mikähän se tässä nyt oli pointti, unohtui jo itseltäkin, kun toisella silmällä katselen Simpsoneita... sitä vaan, että loggauksia on kiva lukea, sekä kätkön tekijänä, että kätkön etsijänä... kk on tylsä, tylsempi, tylsin.

hirveähenri
Viestit: 107
Liittynyt: To 05.09.2013 18:19

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja hirveähenri » Ma 24.02.2014 20:48

Samaa mieltä, loggauksia on hauska lueskella! Muutama nimimerkki on jopa erikoistunut tähän...
Luulenpa että KK merkinnät on tiedottomuutta,
ja sitten jos on jo asiasta hajua niin tilastoja parannellessa ei ole aikaa räplätä puhelimella muuta.

Luir
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 21.06.2011 21:25

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja Luir » Ma 24.02.2014 20:51

Mä onnistuin aikanaan loggaamaan vahingossa tyhjän, kun en (noin viidennen kätköni kohdalla) vielä hahmottanut puhelinsoftan log- ja save field note -eroa tai sitä, milloin loggaus oikeasti näkyy netissä. Kotiin päästyäni (n. tunti) sähköpostissa odotteli kätkön tekijän palaute asiasta, johon kyllä vastasin ja kirjoitin aikomani logitekstini.

Itse saattaisin ihan tyhjän login tullessa käydä kurkkaamassa, onko kyseessä hyvin uusi kätköilijä ja ystävällisen lempeästi kysyä, osaahan hän logata kätköt. Minun puolestani KK riittää, mikä minä olen arvioimaan minkälainen tilanne siellä kenelläkin on logatessa meneillään, joten tuokin kelpaa. Joku muu sanoo sitten enemmän ja KK kuitannutkin ehkä ensi kerralla.

qqmuk
Viestit: 29
Liittynyt: Su 23.06.2013 23:31

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja qqmuk » Ma 24.02.2014 21:09

Mielestäni tuo kk on ihan riittävä loggaus. Siinähän se tärkein on tiivistettynä: Kiitos kätköstä.
Onhan niitä pitkiä tarinoita kiva lueskella, ja saada palautetta omasta kätköstään, mutta ymmärrän kyllä jos ei joka kätköön huvita sen enempää kirjoitella.
Usein tulee logattua varsinkin noita tusinapurkkeja useita peräkkäin, ja haluaisi saada loggaukset saman tien alta pois, jotta ei tarvitse jälkeenpäin muistella missä on tullut käytyä. Joten silloin tulee melko usein logattua vain esim. kiva kätkö. kk tai kiitos kätköstä.

Avatar
artomak
Viestit: 224
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja artomak » Ma 24.02.2014 21:31

Monilla keskustelufoorumeilla on 10 merkin limitti, ennen kun viestin saa postattua. Voisi sopia hyvin loggauksiinkin.
aina jotain hukassa

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 24.02.2014 21:45

artomak kirjoitti:Monilla keskustelufoorumeilla on 10 merkin limitti, ennen kun viestin saa postattua. Voisi sopia hyvin loggauksiinkin.
Ja vielä kirjaimen, jotta sieltä ei löyty kymmentä pistettä yms...

Maryan_
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 17.12.2013 22:54

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja Maryan_ » Ma 24.02.2014 21:52

raturat kirjoitti:Viime aikoina on lisääntynyt lokkauksissa kk tai pelkkä piste. Nyt tuli eteen ensimmäinen täysin tyhjä lokkaus. Olen ymmärtänyt että puhelinsovellusten kautta on mahdollista lokata myös tyhjän. Ja kuulinpa sellaisestakin uudesta kätköilijästä joka ei tiennyt sellaista sivustoa olevankaan kuin geocachin.com jonka kautta voisi lokkauksen suorittaa.

Itse laitoin tyhjän lokkaajalle viestiä että kävisivät kirjoittamassa edes kiitos kätköstä. Eivät heti ymmärtäneet että pitäisi purkissa olevan kätkölokin lisäksi kirjoittaa myös nettiinkin jotain. Neuvoin vastaisuudessa kirjoittelemaan.

Onko tämä nyt suuntaus johon täytyy purkkien tekijänä vain mukautua?
Ja etsijänä hyväksyä että viimeiset 5 lokkausta voivat olla tyhjiä joten niistä on turha mitään vinkkiä etsiäkään?

Surullista jos näin, itse tykkään sekä lukea että kirjoittaa. Aina ei pitkää tarinaa jaksa mutta pelkkä kiitos kätköstä (joka sekin olisi parempi kuin kk tai piste!) tuntuu aika lattealta.

Nyt voisivat KK, pisteen ja tyhjän lokkaajat osallistua keskusteluun. Ettekö itse selaile lokeista vinkkejä tai onko teistä purkin omistajina tämä käytäntö ihan jees?
Minäkin olen joskus tietämättömyytäni lokannut pisteellä koska, found it tulee lokkaukseen itsestään :D ja olen myös käyttännyt KK ja myös pelkkiä hymiöitä alkuaikoina. Ja nyt kun olen kätköjä tehnyt niin olen kyllä pyrkinyt sitä myötä omiakin lokkauksia pidentämään. Tämäkin sivusto tuli minulle vasta n. 4 kuukautta harrastettuani minulle tietoon, tavatessani ensimmäisen kollegan. Ja olen huomannut että kätköilläni kävijät ketkä käyttävät pistettä ym. ovat vastaalkajia kuten minäkin joten suotanen sen niille :)

pehku
Viestit: 150
Liittynyt: Ke 12.08.2009 13:14

Re: Tyhjä loggaus

Viesti Kirjoittaja pehku » Ma 24.02.2014 22:51

Seq kirjoitti:
artomak kirjoitti:Monilla keskustelufoorumeilla on 10 merkin limitti, ennen kun viestin saa postattua. Voisi sopia hyvin loggauksiinkin.
Ja vielä kirjaimen, jotta sieltä ei löyty kymmentä pistettä yms...
Onko "qwertyasdf" parempi kuin "kk"?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”