Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Yleistä keskustelua kätköilystä
mikh
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 17.06.2011 21:07

Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja mikh » Pe 08.07.2011 11:31

Kätköilynhän voi aloittaa jo heti 0-vuotiaasta melkeimpä.. Mutta mitä olette mieltä milloin voi aikaisintaan perustaa oman nimimerkin ja logata löytöjä?
Ei sillä että vajaalle parivuotiaalle tyttärelleni vielä merkkiä perustaisin kun hieman tuo homman idea vielä hieman kaipaa lisää perehtyttämistä :D
Mut löytö on kummiskin jo suuri ilo :D
Mut minkä ikäisiä nuorimpia nimimerkillisä kätköiljöitä täällä on?

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja Geovius » Pe 08.07.2011 11:48

Me taasen täydentäisimme tuota edellistä vastausta niin, että sitten kun lapsi osaa myös itse kirjata löytönsä lokikirjaan ja myös nettisivuille.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja finnranger » Pe 08.07.2011 11:49

OH1MLB kirjoitti:Mielestäni oman nimmarin voi tehdä sitten, kun osaa yksin kätköjä etsiä. Mikäli kätköjä haetaan kimpassa vaikka äidin/aviopuolison kanssa, niin järkevintä olisi imho käyttää yhtä kimppanimmaria. Mysteereissä vain toisen ratkoessa, tulisi imho käyttää kimppanimmaria aina.
Kimppanimimerkit ovat huonoja. Ennemmin tai myöhemmin käy niin että kätköllä käykin vain yksi kimpan jäsen. Merkataan tietysti löydetyksi eikä siellä sitten käydä enää uudestaan. Lopuilta kimpan jäseniltä jää koko kätkö kokematta ja se on silti merkattu löydetyksi. Ei hyvä.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Pe 08.07.2011 12:29

OH1MLB kirjoitti:
finnranger kirjoitti:Kimppanimimerkit ovat huonoja. Ennemmin tai myöhemmin käy niin että kätköllä käykin vain yksi kimpan jäsen. Merkataan tietysti löydetyksi eikä siellä sitten käydä enää uudestaan. Lopuilta kimpan jäseniltä jää koko kätkö kokematta ja se on silti merkattu löydetyksi. Ei hyvä.
Omat nimmarit ovat huonoja. Ennemmin tai myöhemmin käy niin että kätkön mysteerin ratkaisee vain yksi porukan jäsen. Merkataan tieysti löydetyksi, vaikka ei olla itse mysteeriin edes katsottu. Ei hyvä.
Kyllä niitä mystejä on kovin usein yhdessä katsottu. Tai jos ei ole, mitä sitten (oma menetys). Ja miten se kimppanimimerkki vaikuttaisi siihen, ratkaisevatko kaikki tiimin jäsenet mysteerin?

Omastakin kokemuksesta voin sanoa, että kimppanimmareihin ei kannata ryhtyä, ellei jotain hyvää perustetta ole. Mikään tiimi ei aina kätköile yhdessä. Mielestäni on myös mukavampaa edustaa nimimerkillä vain itseään ja kirjoittaa lokit itse jne.

pvpp

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja pvpp » Pe 08.07.2011 13:22

Geovius kirjoitti:Me taasen täydentäisimme tuota edellistä vastausta niin, että sitten kun lapsi osaa myös itse kirjata löytönsä lokikirjaan ja myös nettisivuille.
En ole missään törmännyt siihen, että kätköilijänimimerkille olisi mitään ikärajaa tai siihen, että nimimerkin takana olevien henkilöiden lukumäärässä olisi jotain virallista rajaa.

Omasta kokemuksesta olemme huomanneet, että tuo nettiin loggaaminen on lapsen nimimerkin ylläpitämisessä ja vastuullisessa hoitamisessa se pullonkaula. 11-vuotiaamme käy mielellään kätköillä perheen kanssa ja yksin, mutta loggaaminen järjestelmällisesti ei aina onnistu. Kuitenkin näyttää kätköilyinnon takia olevan tärkeää, että lapsella on se oma nimimerkki. Loppuviimeksihän se jää kuitenkin huoltajan vastuulle, miten korrektiksi homma hoituu.

Lapsikätköilijöiden (ja miksei aikuistenkin) takia pyytäisin kätköilijäyhteisöltä myös jonkinlaista kohteliaisuutta ja korrektiutta keskusteluissa ja sähköposteissa. Lapsiloggaajille (miksei myös aikuisilla) saattaa sattua hassuja virheitä ja erehdyksiä logitellessa. On hienoa ja hyvä asia, että virheitä pyydetään oikaisemaan. Kiitos siitä. Joskus on kuitenkin tullut korjauspyyntöjä hyvinkin ikävässä sävyssä. Onneksi olen ehtinyt väliin loukkausia poistamaan, ennekuin lapsi on niitä viesteistään löytänyt viemästä makua ja intoa harrastuksesta. Tietysti loukkaavaan sävyyn lähetetyt viestit poistavat makua harrastuksesta aikuisillakin. Nimimerkin takana on aina inhimillinen ihminen. Lapsi tai aikuinen.

Avatar
teukkam
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 02.12.2009 23:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja teukkam » Pe 08.07.2011 13:46

Stone'5 kirjoitti:
OH1MLB kirjoitti:
finnranger kirjoitti:Kimppanimimerkit ovat huonoja. Ennemmin tai myöhemmin käy niin että kätköllä käykin vain yksi kimpan jäsen. Merkataan tietysti löydetyksi eikä siellä sitten käydä enää uudestaan. Lopuilta kimpan jäseniltä jää koko kätkö kokematta ja se on silti merkattu löydetyksi. Ei hyvä.
Omat nimmarit ovat huonoja. Ennemmin tai myöhemmin käy niin että kätkön mysteerin ratkaisee vain yksi porukan jäsen. Merkataan tieysti löydetyksi, vaikka ei olla itse mysteeriin edes katsottu. Ei hyvä.
Kyllä niitä mystejä on kovin usein yhdessä katsottu. Tai jos ei ole, mitä sitten (oma menetys). Ja miten se kimppanimimerkki vaikuttaisi siihen, ratkaisevatko kaikki tiimin jäsenet mysteerin?

Omastakin kokemuksesta voin sanoa, että kimppanimmareihin ei kannata ryhtyä, ellei jotain hyvää perustetta ole. Mikään tiimi ei aina kätköile yhdessä. Mielestäni on myös mukavampaa edustaa nimimerkillä vain itseään ja kirjoittaa lokit itse jne.
Meillä menee niin että periaatteessa nimimerkki edustaa koko perhettä, mutta oletusarvoisesti vain minua. Lapset ovat liian pieniä etsiskelemään itse, ja vaimo ei ole asiasta niin innostunut, että lähtisi keskenään georeissulle. Jos muita perheenjäseniä on ollut mukana, mainitsen siitä erikseen logeissa.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Pe 08.07.2011 13:49

Megaan on rekisteröitynyt sellaisiakin 4-9 vuotiaita lapsia, joilla on oma aktiivisessa käytössä oleva nimimerkki. Tuota nuorempia ei ole sattunut silmiin.

(Silmiin on sen sijaan sattunut se, kuinka monella nimimerkillä rekisteröityminen on vielä tekemättä. Aikaa rekisteröityä on heinäkuun loppuun, jos osallistua meinaa - iästä riippumatta!
Viimeksi muokannut Tilhet, Pe 08.07.2011 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja small oaks » Pe 08.07.2011 13:50

kimppanimimerkillä kohta 5vuotta kätköilleenä en sanoisi että kimppanimimerkki olisi huono ratkaisu esim lapsiperheille.. Meille se sopii kun saa yhdellä kerralla logattua logit. Muksut saa toki oman nimimerkin sellaisen halutessaan. Tottakai jos kyseessä olisi kilpailulaji niin tarkat tilastot vaatisivat omat nimimerkit, tai omat sarjat tämmöisille harrastelijoille. onneksi näin ei vielä ole.
Still one more to find!

mrs forest runner
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 14.10.2009 13:32

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja mrs forest runner » Pe 08.07.2011 14:42

Meidän perheessä kaikilla on omat nimimerkit ja se sopii meille. Kaikki kuitenkin kätköilemme niin eri tavoin: forest runner hakee kaiken, minä vain ne mistä tykkään, eppuli mitä milloinkin ja saaruli silloin kuin on eväitä tarjolla. Meidän perheessä aikuiset hoitavat loggaukset. Eppuli osaisi toki jo itsekin (paitsi ulkomaan kätköt), mutta toistaiseksi on menty näin.

Tämä toki aiheuttaa sen, että joillain kätköillä voidaan käydä useaankin kertaan, jotta saadaan koko perhe logatuksi. Näin toimittiin viimeksi eilen (ja muksut jäivät edelleen loggaamatta...) Väliäkös sillä, jos paikka ja kätkö ovat kivoja ja vierailun arvoisia! :)

Halimarsu
Viestit: 10
Liittynyt: La 04.09.2010 11:35

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja Halimarsu » Pe 08.07.2011 17:03

Meillä on tiiminikki ja kyllä jokaisella kätköllä ihan kahestaan käydään tai sitten ei käydä ollenkaan.
Ei ehkä ollut järkevin perustaa tiiminikkiä näin jälkeenpäin ajateltuna, mutta sillä nyt mennään..

Kyllähän se välillä harmittaa, jos miestä ei huvita kätköillä, niin sitten en kätköile minäkään. Tai jos toinen on työn takia jossain muualla ja tekis mieli hakea pari purkkia, niin eipä niitä nyt vain haeta ilman toista. Tai sitten haetaan, mutta jätetään armotta loggaamatta, olihan toinen ihan jossain muualla.

Veljenpojalla 7v on oma nikki, vaikkei yksin kätköile. Joskus meidän ja joskus isänsä kanssa. Mutta silloin kun on purkkia ollut itse etsimässä ja ite sen nimen siihen paperiin kirjoittaa, niin tottakai hänelle löydetyksi. Ja nykyään haluaa myös kirjata löytönsä ITSE nettiin. Auta armias sitä kiukuttelua, jos ehdotatkin, että hänen puolestaan jonkun purnukan nettiin loggaisit :)

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja jule100 » Pe 08.07.2011 18:02

Omalla nimimerkillä tai ei. Väliäkös tuolla kun on näitäkin tapauksia , että yksi vanhemmista käy kätköllä ja merkkaa koko perheen nimimerkit lokiin ja kaupan päälle vielä vähän tuttujakin. Ne huijaa ketkä huijaa.... :?

Avatar
piavee
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 22.06.2010 20:04
Paikkakunta: Hämeenkyrö - Ikaalinen

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja piavee » Pe 08.07.2011 20:39

Itse kannatan oman nimimerkin omistamista jo harrastuksen alusta asti.
Siis siitä asti, kun nyt itse katsoo harrastavansa kätköilyä. Tiiminimimerkit
eivät omasta mielestäni ole mitenkään kannatettavia juurikin sen takia, että
itse en ainakaan haluaisi nimimerkkini näkyvän jossain lokissa sellaisella
purkilla, missä en itse olisi käynyt lähimaillakaan. Entäpä sitten kun lapsukaiset
kasvavat ja muuttavat omiin nurkkiinsa ja harrastus jatkuu? Entä käydäänkö
kohta avioero-oikeutta lapsien, talojen ja koirien lisäksi nimimerkeistä? :shock:
Jokainen omana itsenään siis vaan pienestä pitäen :)

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » La 09.07.2011 8:00

Kylläpä aihe on tästä alkuperäisestä kysymyksestä harhautunut :roll:

Omasta mielestäni lapsen voi päästää kätköilemään yksikseen siinä vaiheessa kun osaa palauttaa kätkön kunnolla ym. Ongelma niissä joissakin 12 v. kätköilijöissä on se, että ne alkuhuumassa tekee kymmeniä kätköjä ja kuukauden päästä koko harrastus on unohtunut ja purkit on oman onnensa nojassa :roll: Ei sillä, että tässä ikärajaa olisi, kyllähän niitä aikuisistakin löytyy lukemattomia kätköilijöitä, jotka ei osaa sääntöjä eikä vastuullisesti ja kätköjä kunnioittaen osaa kätköillä. Niin vaan tuntuu usein käyvän, ettei eritoten lapsilla säily into tässä harrastuksessa. Pistää vaan vihaksi kun miettii, kuinka moni kätköilijä ei osaa sääntöjä, mur :x

Diizei_
Viestit: 14
Liittynyt: Su 28.02.2010 23:54

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja Diizei_ » La 09.07.2011 22:40

Meillä menee niin, että Minä, joka tätä viestiä kirjoitan, olen Diizei_. Sitten, usein mukana on vaimoni, sekä kummityttöni. Hänellä on oma nimimerkki, mutta ei sitä loggaa. Heille kätköily on nimen omaa etsimisen riemua ja löytämisen tuskaa. Ei sitä että montako nimmaria on saanut kirjata tai missä on tullut käytyä. Eli käytännössä he ovat etsimisapuna. Ja seurana. Sama kai se on miten mennään. Mutta ilman minun läsnäoloa, he eivät yleensä nimimerkkiä Diizei_ lokiin kirjaa. Tähän on olemassa poikkeuksia, mutta ei ilma erillistä keskustelua. Ja harvoin he yksinään kätköillä käy. Mutta mun mielestä siinä vaiheessa oma nimimerkki on jees, kun itse sen lokkauksen voi suorittaa.

Samsai
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 02.03.2011 19:33

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja Samsai » Su 10.07.2011 11:06

Meillä ei 7-vuotiaalla ole vielä omaa nimimerkkiä, koska hän ei sitä itse halua, hänellä ei ole omaa sähköpostiosoitetta eikä hän osaa käyttää vielä tietokonetta riittävästi loggaamisiinkaan. Monesti lokipaperikin on niin pieni, ettei kouluunmenijä vielä osaa kirjoittaa niin pientä tekstiä, että nimi mahtuisi paperiin. Eli nimimerkki on koko perheen yhteinen. Lähtökohtana oli, että halusimme harrastuksen koko perheelle, yhteistä tekemistä, ulkoilua ja liikuntaa. Mies ei ole innostunut kätköilystä niin paljoa, että edes loisi omaa nimimerkkiä tai loggaisi. Eli minä äiti-Samsai hoidan yleensä kirjaamiset, loggaamiset, kätkötietoihin tutustumiset ja koordinaattien lataamiset. Ja lisäksi olen innostunein koko hommasta :)
Olemme keskustelleet lapsen kanssa siitä milloin hän haluaa oman nimimerkin. Hän sanoi, että sitten kymmenvuotiaana. Hänen on kuulemma helppo käydä kätköt vaikka uudestaan, kun hän tietää missä ne ovat.
Nettiloggaamisiin olen yleensä kirjoittanut ketkä perheestä ovat olleet paikalla, ihan selvyyden vuoksi. Ja monesti otan kuvia kätköstä ja sijainnista, koska lapsi on kiinnostunut missä ja minkänäköinen purkki oli, jos hän ei ollut paikalla.
Sen verran olen myös laiska, etten jaksaisi ruveta tekemään tupla- tai triplaloggauksia eri nimimerkeille.

mamelukki
Viestit: 33
Liittynyt: Su 14.03.2010 16:24

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja mamelukki » Ma 11.07.2011 12:49

Minä otin jossain vaiheessa käyttöön Geomuksut-geokolikon, jonka loggaamisen yhteydessä merkkaan (ainakin aina silloin kun muistan) "visited" niille kätköille, joita geomuksuni ovat olleet mukana etsimässä. Jos he joskus isompana haluaisivat itsenäisesti jatkaa harrastusta, löytyy kolikon sivulta kätevästi listaus jo käydyistä kätköistä (alkuaikoja lukuunottamatta jotka pitäisi joskus käydä läpi jos luppoaikaa löytyisi..).

Meillä mamelukki-nimimerkin alla kätköilee yleensä minä + lapset, joskus minä yksin, joskus minä + lapset + puoliso, mutta minua ei haittaisi jos puoliso tai vaikka lapset haluaisi käydä yksin kätköilemässä ja loggaisi ne nettiin. Eihän hymynaama valmiina kartalla ei estä minua käymästä siellä jälkeenpäin itsekseni, samalla tavalla kuin puolisoni on jälkikäteen käynyt itse etsimässä lähialueelta minun vanhoja löytöjäni. Asenne johtunee siitä että kätköily on meille vain yksi harrastus muiden joukossa, ei kilpailua eikä elämäntapa.

pehku
Viestit: 150
Liittynyt: Ke 12.08.2009 13:14

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja pehku » Ma 11.07.2011 14:58

Samsai kirjoitti:Meillä ei 7-vuotiaalla ole vielä omaa nimimerkkiä, koska hän ei sitä itse halua, hänellä ei ole omaa sähköpostiosoitetta eikä hän osaa käyttää vielä tietokonetta riittävästi loggaamisiinkaan. Monesti lokipaperikin on niin pieni, ettei kouluunmenijä vielä osaa kirjoittaa niin pientä tekstiä, että nimi mahtuisi paperiin. Eli nimimerkki on koko perheen yhteinen. Lähtökohtana oli, että halusimme harrastuksen koko perheelle, yhteistä tekemistä, ulkoilua ja liikuntaa. Mies ei ole innostunut kätköilystä niin paljoa, että edes loisi omaa nimimerkkiä tai loggaisi. Eli minä äiti-Samsai hoidan yleensä kirjaamiset, loggaamiset, kätkötietoihin tutustumiset ja koordinaattien lataamiset. Ja lisäksi olen innostunein koko hommasta :)
Olemme keskustelleet lapsen kanssa siitä milloin hän haluaa oman nimimerkin. Hän sanoi, että sitten kymmenvuotiaana. Hänen on kuulemma helppo käydä kätköt vaikka uudestaan, kun hän tietää missä ne ovat.
Nettiloggaamisiin olen yleensä kirjoittanut ketkä perheestä ovat olleet paikalla, ihan selvyyden vuoksi. Ja monesti otan kuvia kätköstä ja sijainnista, koska lapsi on kiinnostunut missä ja minkänäköinen purkki oli, jos hän ei ollut paikalla.
Sen verran olen myös laiska, etten jaksaisi ruveta tekemään tupla- tai triplaloggauksia eri nimimerkeille.
Ylläoleva oli kuin suoraan minun (isä-JohannaPetteri) näppiksestä sillä erotuksella, että meillä isä on innostunein kätköilystä, toisilla innostus vaihtelee enemmän. Minä myös hoidan meillä loggaamiset ja mysteerien pohtimiset ym. Joskus ollaan mietitty lapsille omia nimimerkkejä mutta ne aiheuttaisivat lisää työtä minulle, kun eivät he vielä itse osaa loggauksia kuitenkaan kirjoittaa. Lapset ja äiti kyllä yleensä ovat innokkaita etsijöitä, jos ovat sillä tuulella, että kätköily sillä hetkellä yleensäkään kiinnostaa mutta nettiloggaaminen jää kyllä aina isän harteille. En pidä sitä kyllä ollenkaan pahana asiana, mukava niitä on kirjoitella.
Toisinaan, etenkin nanoilla ja toisia kätköilijöitä kohdatessa, jurppii, että tuli valittua tällainen kahteen henkilöön viittaava nimimerkki. Joku lyhyempi ja geneerisempi olisi parempi. Voisihan sen vaihtaa mutta ei olla vielä parempaakaan keksitty.

Avatar
pikkeliina
Viestit: 66
Liittynyt: Su 02.01.2011 23:17
Paikkakunta: Turku

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja pikkeliina » Ti 12.07.2011 0:02

Meillä tytär 7v pyysi omaa nimimerkkiä, koska halusi tehdä omanlaisensa kätkön, tosin äidin hienoisella avustuksella. Hän on löytänyt monta kätköä ennen minua, niin niistä joissa on ollut mukana joko henkisenä tukena tai fyysisenä löytäjänä, merkkaan ne hänen logeikseen, vaikka niitä ei varsinaisesti niissä logikirjoissa olekaan. Mutta on kuitenkin ollut pikkeliinan alla.

Nimimerkkiin tuli vuosilukumoka, mutta sanoi itsensä olevan bonti ja onhan se toisaalta hänen aloitusikänsä.
Geokätköilyä kera HTC Desireen ja hyvin harvoin lainagepsin. Oma hakusessa...

Avatar
Haimmala
Viestit: 166
Liittynyt: To 26.02.2009 6:25
Paikkakunta: Vihti

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja Haimmala » Ke 13.07.2011 10:26

Mielenkiiintoista keskustelua. Mekin olemme toimineet tiiminimimerkin alla ja se on toiminut kohtuu hyvin kun vain toinen tiimin aikuisista on tosi aktiivinen kätköilijä. Aina silloin tällöin silti mietin, olisiko ollut järkevämpi tehdä omaat nimimerkit vai ei. Tiiminimimerkki ei toimisi varmaankaan jos molemmilla olisi kova polte purkeille. MrH kätköilee kuitenkin pääsääntöisesti kun ollaan tiiminä liikenteessä, muutaman harvan kätkön on joskus lomareissulla hakenut lasten kanssa, ehkä 5kpl. Tiiminä tämä on toiminut kyllä meillä oikein hyvin ja ei ole ongelma käydä uudestaan sellaisella mielenkiintoisella purkilla jonka vain minä olen käynyt.

Lapsille on omat nikit olleet olemassa (ja vaihtuneetkin ) jo parisen vuotta, ja logiinkin ollaan merkattu ne reilun vuoden verran aina kun ko. lapsi on ollut purkkia etsimässä. Pääsääntöisesti autossa istujan nimimerkki ei ole päässyt logiin saakka. Nyt vanhin lapsista (12v) halusi nettitunnuksetkin kun on innostunut loggailemaan löytöjään nettiin. Takautuvasti ei kuitenkaan ole alkanut loggailla kovinkaan, vaan muutaman löydön tältä kesältä. Muitakin tälle vuodelle löydettyjä voi loggailla, jos haluaa, mutta selkeämpää on ollut logata aloituspäivän jälkeen löydettyjä. Edelleenkin hän kätköilee pääsääntöisesti joko minun tai koko tiimin mukana.

Itse pidän tuota hyvänä rajana tehdä lapselle tunnukset, että lapsi haluaa itse kirjoittaa nettiloginsa. Jonkun verran joutuu muistuttamaan ja kertaamaan pelisäntöjä spilaamisesta yms..Muutkin pojista ovat innokkaita purkilla kävijöitä, mutteivät halua vielä loggailla nettiin, joten tunnuksia ei sitten ole tehty.

markokh
Viestit: 155
Liittynyt: Pe 05.06.2009 20:24

Re: Nuorin kätköilijä nimimerkillä?

Viesti Kirjoittaja markokh » To 14.07.2011 20:48

Minä tein pojalle omat tunnukse siinä vaiheessa kun vielä oli merkattuna millä kätköillä poika oli mukana. Lokkaukset hoitelen minä vielä toistaiseksi mutta kysäsen aina pojan fiiliksiä kätköstä jolla käytiin. Silloin kun pojalle tulee mieleen että hän haluaa kätkölle niin silloin käydään ja mennään aivan hänen fiilisten mukaan. Samalla aina opetan gepsin käyttöä yms. sekä koitan muistuttaa joka kerta että kun purkki löytyy niin sitä tartte koko kylälle kuuluttaa :lol: Poika on 8v attem nimimerkillä

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”