Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
kosh63
Viestit: 22
Liittynyt: To 24.07.2008 9:53
Paikkakunta: Littoinen

Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja kosh63 » Su 29.05.2011 12:37

Kylläpäs meidän maasta löytyykin kaikenlaista loggaajaa ja bloggaajaa... Etsittiin paremman puoliskon kanssa tietoa edellisenä päivänä loggaamastamme kätköstä ja tuli näinkin mielenkiintoinen osuma eteen: http://vaeltavalanka.vuodatus.net/blog/ ... 6ily%C3%A4. Molemmat jäätiin haavi auki katsomaan, että hetkinen... :shock: :evil: !!! Ensimmäisenä hiipi mieleen ajatus, että jos oma kätkö löytyisi noiden kuvien joukosta, poistaisin kyllä aikas nopsaan kyseisen bloggaajan loggauksen! Mutta toisaalta, mitä se hyödyttäisi, kuvat ovat silti julkisesti nähtävissä. Mistäköhän näitä aina vaan riittää... :roll: ?!?

Avatar
Jaroma
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 05.03.2007 17:01
Paikkakunta: Turku

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja Jaroma » Su 29.05.2011 12:54

Mitä kyseisen kätköilijän päässä liikkuu, osa kätköistä on totaali spoilattuja.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Su 29.05.2011 12:56

Mitähän tuon Groundspeakin päässä liikkuu, kun jakaa mm. tällaisia?

Avatar
Helovirta
Viestit: 289
Liittynyt: Ti 03.08.2010 13:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja Helovirta » Su 29.05.2011 13:02

Tilhet kirjoitti:Mitähän tuon Groundspeakin päässä liikkuu, kun jakaa mm. tällaisia?
Ensimmäisenä tulee mieleen, että oisko kysynyt luvan?! Siinähän se kätkön omistaja ensimmäisenä avaa sanaisen arkkunsa matkalla sitä kätkettyä arkkua. Vähän toisenllaista touhua, kuin tuossa blogissa, kuitenkin.
"...I shall be telling this with a sigh. Somewhere ages and ages hence: Two roads diverged in a wood, and I — I took the one less traveled by, and that has made all the difference." (Robert Frost, The Road Not Taken 1920).

Attetsii
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 12.10.2010 19:08

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja Attetsii » Su 29.05.2011 13:36

Blogin omistajan Nikki näyttää olevan Drocer.

neuropora
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 13.05.2011 23:58

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja neuropora » Su 29.05.2011 14:09

Vihjasin asiasta blogiin. Katsotaan, josko vastailee.

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja porari » Ma 30.05.2011 17:42

Nuo totaalispoilaukset vaikuttavat itsekkäältä touhulta. Viedään tmuilta harrastajilta etsimisen ilo. Puuttuu enää mysteerrien ratkaisut - tätä menoa joku spoilaa nekin blogeissaan. Tarttis tehdä jotakin!

PS Näytin kuvia sivulliselle ei harrastajalle. Kommentti oli lyhyt -TYPERÄÄ, onko tämä luvallista? Mitä tuohon nyt osaa sanoa?

Avatar
Garmingeo
Viestit: 194
Liittynyt: To 07.02.2008 20:51

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja Garmingeo » Ma 30.05.2011 17:56

Täytyy laittaa sivusto tarkkailuun. Omat löytyvät spoilaukset saavat poistokäskyn välittömästi. Kummallista toimintaa, todella kummallista.
Nil volentibus arduum.

suuskii
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 27.02.2008 11:25
Paikkakunta: Nokia

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja suuskii » Ma 30.05.2011 18:22

porari kirjoitti:Nuo totaalispoilaukset vaikuttavat itsekkäältä touhulta. Viedään tmuilta harrastajilta etsimisen ilo. Puuttuu enää mysteerrien ratkaisut - tätä menoa joku spoilaa nekin blogeissaan. Tarttis tehdä jotakin!

PS Näytin kuvia sivulliselle ei harrastajalle. Kommentti oli lyhyt -TYPERÄÄ, onko tämä luvallista? Mitä tuohon nyt osaa sanoa?
Eipä ole itselle tullut mieleen ennen kätköille menoa etsiä mahdollisia spoilauskuvia netistä vai onko teille muille? Ei voida kyllä sanoa, että viestäisin etsimisen ilo muilta harrastajilta. Jästejä mietin myös, mutta tuskinpa hekään googlaa kätköjen spoilauskuvia. Toki kannatan sitä, että hienoista kätköpaikoista saa ottaa kuvia, mutta ei tietenkään itse "kätkökolosta". Tuota voinee pitää kätköilypäiväkirjana, mutta suosittelisin sellaisen haluavalle pistävän sen salasanan taa.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 30.05.2011 18:39

suuskii kirjoitti:
porari kirjoitti:Nuo totaalispoilaukset vaikuttavat itsekkäältä touhulta. Viedään tmuilta harrastajilta etsimisen ilo. Puuttuu enää mysteerrien ratkaisut - tätä menoa joku spoilaa nekin blogeissaan. Tarttis tehdä jotakin!

PS Näytin kuvia sivulliselle ei harrastajalle. Kommentti oli lyhyt -TYPERÄÄ, onko tämä luvallista? Mitä tuohon nyt osaa sanoa?
Eipä ole itselle tullut mieleen ennen kätköille menoa etsiä mahdollisia spoilauskuvia netistä vai onko teille muille? Ei voida kyllä sanoa, että viestäisin etsimisen ilo muilta harrastajilta. Jästejä mietin myös, mutta tuskinpa hekään googlaa kätköjen spoilauskuvia. Toki kannatan sitä, että hienoista kätköpaikoista saa ottaa kuvia, mutta ei tietenkään itse "kätkökolosta". Tuota voinee pitää kätköilypäiväkirjana, mutta suosittelisin sellaisen haluavalle pistävän sen salasanan taa.
Eiköhän päiväkirja ja kuvien paikka ole gc.com.

Tuollainen bloggailu on pelkkää narsismia... Mikä se kissan hännän nostaa jollei kilo ?@$&@@...

makeou
Viestit: 71
Liittynyt: To 04.09.2008 12:53

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja makeou » Ma 30.05.2011 18:49

Mä erehdyin katsomaan tuon myös. Toivottavasti noi Forssan seudun spoilerit ehtii unohtumaan, kun lopultakin päädyn sinne purkkien äärelle...

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ma 30.05.2011 18:57

Jos kyseisen geokätköilijän nikki on tiedossa, eikö kannattaisi tehdä niin, että spoilattujen kätköjen omistajat poistaisivat tämän kätköilijän FOUND IT-loggaukset. Niin minä ainakin tekisin. Jo loppuisi spoilailu siihen.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
oh1noa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 10.11.2010 10:31

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja oh1noa » Ma 30.05.2011 19:04

Haaskalintu kirjoitti:Jos kyseisen geokätköilijän nikki on tiedossa, eikö kannattaisi tehdä niin, että spoilattujen kätköjen omistajat poistaisivat tämän kätköilijän FOUND IT-loggaukset. Niin minä ainakin tekisin. Jo loppuisi spoilailu siihen.
Miksi ja millä perusteella? Ovatko kätkijän loggaukset spoilaavia?

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ma 30.05.2011 19:19

oh1noa kirjoitti:
Haaskalintu kirjoitti:Jos kyseisen geokätköilijän nikki on tiedossa, eikö kannattaisi tehdä niin, että spoilattujen kätköjen omistajat poistaisivat tämän kätköilijän FOUND IT-loggaukset. Niin minä ainakin tekisin. Jo loppuisi spoilailu siihen.
Miksi ja millä perusteella? Ovatko kätkijän loggaukset spoilaavia?
En tiedä onko tämä trolli, mutta vastaan silti. Jos luit tämän koko ketjun, ja varsinkin klikkasit sen ensimmäisen postauksen linkin auki, näet mistä on kysymys.
Onko muuten nimesi jo täällä?

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja pailakka » Ma 30.05.2011 19:22

Haaskalintu kirjoitti:
oh1noa kirjoitti:
Haaskalintu kirjoitti:Jos kyseisen geokätköilijän nikki on tiedossa, eikö kannattaisi tehdä niin, että spoilattujen kätköjen omistajat poistaisivat tämän kätköilijän FOUND IT-loggaukset. Niin minä ainakin tekisin. Jo loppuisi spoilailu siihen.
Miksi ja millä perusteella? Ovatko kätkijän loggaukset spoilaavia?
En tiedä onko tämä trolli, mutta vastaan silti. Jos luit tämän koko ketjun, ja varsinkin klikkasit sen ensimmäisen postauksen linkin auki, näet mistä on kysymys.
Osaatko vielä vääntää rautalangasta tyhmälle miten loggauksien poistaminen vaikuttaa kyseiseen blogiin jo lisättyihin juttuihin?

tinsku
Viestit: 19
Liittynyt: La 10.01.2009 21:13

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja tinsku » Ma 30.05.2011 19:24

Minusta oli upeat sivut ja itse olisin pelkästään ylpeä, jos minun kätköltä joskus 'kelpuutettaisi' kuva tuonne :)
Luulenpa, että perin harva kätköilijä ja varsinkaan sellaiset jästit jotka haluiaisitvat jästiä ko purkin, ylipäätään löytää koko sivustoa. Minäkään en sitä olisi koskaan tullut tietämään, jollei täällä olisi linkkiä ollut. Kuvien rajauksetkin on tehty sillälailla, että tuskinpa kukaan ulkopuolinen noista edes tunnistaa tarkkaa kätköpaikkaa. Tuskinpa näistä kannattaa pahoittaa mieltänsä ja ressata. Viettäkäämme upeakätköilykesä ilman turhaa ryppyotsaisuutta :)

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ma 30.05.2011 19:25

pailakka kirjoitti:
Haaskalintu kirjoitti:
oh1noa kirjoitti:
Haaskalintu kirjoitti:Jos kyseisen geokätköilijän nikki on tiedossa, eikö kannattaisi tehdä niin, että spoilattujen kätköjen omistajat poistaisivat tämän kätköilijän FOUND IT-loggaukset. Niin minä ainakin tekisin. Jo loppuisi spoilailu siihen.
Miksi ja millä perusteella? Ovatko kätkijän loggaukset spoilaavia?
En tiedä onko tämä trolli, mutta vastaan silti. Jos luit tämän koko ketjun, ja varsinkin klikkasit sen ensimmäisen postauksen linkin auki, näet mistä on kysymys.
Osaatko vielä vääntää rautalangasta tyhmälle miten loggauksien poistaminen vaikuttaa kyseiseen blogiin jo lisättyihin juttuihin?
Yritän vääntää, vaikka tyhmä et ole. Ilmaisin itseni taas huonosti. Ei se niihin vaikutakaan. (siis jo lisättyihin juttuihin) Se vaikuttaa tuleviin mahdollisiin täys-spoilerikuviin ennaltaehkäisevästi. Jos geokätköilijäyhteisö antaa yksiselitteisen ja yksimielisen signaalin tällaiselle spoilaajalle, että hänen toimintansa ei ole hyväksyttävää (eli poistaamalla loggaukset), niin ehkäpä hän jatkossa jättää spoilaamatta kätköjä omassa blogissaan.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
oh1noa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 10.11.2010 10:31

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja oh1noa » Ma 30.05.2011 19:27

Haaskalintu kirjoitti: Yritän vääntää, vaikka tyhmä et ole. Ilmaisin itseni taas huonosti. Ei se niihin vaikutakaan. (siis jo lisättyihin juttuihin) Se vaikuttaa tuleviin mahdollisiin täys-spoilerikuviin ennaltaehkäisevästi. Jos geokätköilijäyhteisö antaa yksiselitteisen ja yksimielisen signaalin tällaiselle spoilaajalle, että hänen toimintansa ei ole hyväksyttävää (eli poistaamalla loggaukset), niin ehkäpä hän jatkossa jättää spoilaamatta kätköjä omassa blogissaan.
Minä en aloittelijana tiennytkään, että loggauksia voi kätkön tekijä poistaa rangaistusmielessä. Ilmeisesti niitä saa sitten poistaa ihan jos pärstäkään ei satu miellyttämään?

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ma 30.05.2011 19:34

oh1noa kirjoitti:
Haaskalintu kirjoitti: Yritän vääntää, vaikka tyhmä et ole. Ilmaisin itseni taas huonosti. Ei se niihin vaikutakaan. (siis jo lisättyihin juttuihin) Se vaikuttaa tuleviin mahdollisiin täys-spoilerikuviin ennaltaehkäisevästi. Jos geokätköilijäyhteisö antaa yksiselitteisen ja yksimielisen signaalin tällaiselle spoilaajalle, että hänen toimintansa ei ole hyväksyttävää (eli poistaamalla loggaukset), niin ehkäpä hän jatkossa jättää spoilaamatta kätköjä omassa blogissaan.
Minä en aloittelijana tiennytkään, että loggauksia voi kätkön tekijä poistaa rangaistusmielessä. Ilmeisesti niitä saa sitten poistaa ihan jos pärstäkään ei satu miellyttämään?
Joku vois nyt kaivaa guidelinestä kun toi lontoon murre ei multa niin hyvin taitu. Kätkön omistajalla on velvollisuus poistaa sellaiset loggaukset netistä, joista ei löydy vastaavuutta kätkön lokikirjasta. (korjatkaa jos olen väärässä)

JOS joku on kirjoittanut liian spoilaavan loggauksen, olen toiminut seuraavasti: Olen ensiavuksi kryptannut loggauksen, ja lähettänyt loggaajalle sähköpostia, jossa olen ystävällisesti toivonut loggauksen editoimista vähemmän spoilaavaksi. Sadassa prosentissa homma on toiminut.

Itse en ole koskaan joutunut poistamaan keneltäkään loggauksia, (omiin kätköihin FOUND-IT-loggauksia kertynyt tällä hetkellä yli 10 000kpl!) , mutta poikkeus vahvistaan säänön: Poistin eräältä virolaiselta loggaajalta alle kymmenen kappaletta tässä vähän aikaa sitten, hän kun loggasi jo kauan sitten arkistoituja kätköjä. Kävimme lyhyen sähköpostikeskustelun, jossa ilmeni, että kyseinen kätköilijä oli löytänyt kätköt vuosia sitten, mutta vasta nyt havahtui loggaamaan ne. Palautimme loggaukset takaisin.

En ole koskaan pärstäkertoimen perusteella poistanut kenenkään loggausta, enkä tunne ketään, joka sellaista tekisi. Tässä nykyisessä ilmapiirissä en ihmettelisi sitä, jos sellainenkin valitettava tapaus kävisi. On surullista kun kivasta harrastuksesta viedään ilo olemalla toisten kurkussa kiinni ihan pienestäkin asiasta.

En tunne gc.comin ohjesääntöä tarpeeksi hyvin alkaakseni väitellä tästä asiasta. Toivoisin vaan, että sääntöjä noudatettaisiin, sillä säännöt (kuten spoilaamisen kieltäminen) on tehty meidän kaikkien hyväksi, ettei kukaan pilaisi toisen löytämisen iloa.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
oh1noa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 10.11.2010 10:31

Re: Onko kätkösi kuvattuna täällä?

Viesti Kirjoittaja oh1noa » Ma 30.05.2011 19:45

Haaskalintu kirjoitti: Joku vois nyt kaivaa guidelinestä kun toi lontoon murre ei multa niin hyvin taitu. Kätkön omistajalla on velvollisuus poistaa sellaiset loggaukset netistä, joista ei löydy vastaavuutta kätkön lokikirjasta. (korjatkaa jos olen väärässä)
Ihan asiaa kirjoitit, mutta eri asiaa kuin tässä threadissä on kyse. Minä ymmärsin, että sinä poistat tämän kätkijän lokkauset omilta purkeiltasi rangaistuksena siitä mitä hän on GC.comin ulkopuolella tehnyt. Itse en noita sivuja kovin spoilaavina pitänyt ja tarkoitus ei varmaankaan ole ollut paha. Tuskin purkkeja löytäisin jos noita olen nyt vilaissut ja joskus sattusin noille purkeille eksymään. Vinkkipuhelin on paljon tehokkaampi apu!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”