Yksi ongelma on varmaan se, että nykyihmiset (varsinkin nuoremmat sukupolvet) eivät ymmärrä miksi ajo yksityistiellä on kielletty. Ajatellaan vain niin, että eihän se nyt ketään voi haitata jos minä tässä nyt pikkuisen pörrään. Ja liikennemerkkikin sivuutetaan olan kohautuksella ajatellen, että: "ei se nyt varmaan minua koske kun minä ihan pikaisesti vain piipahdan".
Yksityistiellähän lähtökohtaisesti ajaminen ei ole kielletty, jos kieltoa ei liikennemerkillä tai muulla vastaavalla opasteella ole ilmoitettu. Jos tienpitäjä on nähnyt sen vaivan, että on merkin pystyttänyt, on hänellä varmaan joku syykin siihen ja sitä pitää kunnioittaa.
Eipä sitä varmaan kukaan täysin synnitön ole, itsekin tulee usein ajettua niin lähelle kätköä kuin tietä pitkin pääsee (ja joskus vielä vähän lähemmäksikin

). Mutta kyllä se ajokieltomerkki tien poskessa yleensä aiheuttaa ripeän parkkipaikan etsimisen siitä kohtaa. Varsinkin jos siitä on vielä kätkökuvauksessa erikseen mainittu.
Omissa kätköissäni olen viime aikoina ratkaissut tämän ongelman niin, että en enää laita kätköjä paikkoihin, joissa kätköilijät joutuvat kiusaukseen ajaa yksityistietä pitkin. Valitettavasti pari hienoa kätköpaikkaa olen jo joutunut hylkäämään koska niiden lähelle olisi päässyt kieltomerkillä varustettua yksityistietä pitkin.
Onko muuten varmaa, että kyseessä on kätköilijöiden kruisailut, vai olisiko siellä joku muu porukka ajellut huvikseen? Löytyiskö logivihkoista nimiä? Eipä niitä nyt julkistaa kannata, jos eivät itse ilmaannu pyytelemään anteeksi, mutta ajattelin vaan varmistaa ettei nyt haukuta väärää puuta.