Aikakäsitteet etsittäessä.

Yleistä keskustelua kätköilystä
legsa^
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:34
Paikkakunta: Klaukkala

Aikakäsitteet etsittäessä.

Viesti Kirjoittaja legsa^ » La 18.12.2010 18:24

Taannoin lokkailin kätköjä nettiin ja mietin kirjoittaessani, että miten muut kätköilijät määrittelevät ajankäsitteet. Siis esimerkiksi "Etsin kätköä jonkin aikaa....." tai "Kätkö löytyi pienen etsimisen jälkeen...".

Määritelkää rakkaat kanssakätköilijät mitä kyseiset termit teille tarkoittavat.

Kätkö löytyi....
-Heti = Samantien, kun aloitin etsimään
-Melko nopeasti = pari kolme paikkaa tuli vilkaistua ja löytyi. alle 5 minuuttia.
-Pienen etsiskelyn jälkeen = Samaa sarjaa, kuin edellinen tai hieman pidempi. alle 10 minuuttia.
-Jonkun tovin sai etsiä = 10-30 minuuttia.
Jos pitempään joudun etsiä, niin seuraa yleensä itkuvinkuparku-lokkaus :)

Luonnollisesti en ala sekuntikellolla laskemaan aikaa kätkön löytymiseen.

Että tämmöistä miettii geoihminen lauantai-iltana.
Jumala on ottanut järjen pois ja pannut paskaa tilalle.

Avatar
Janson
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 02.02.2009 10:17
Paikkakunta: Joroinen

Re: Aikakäsitteet etsittäessä.

Viesti Kirjoittaja Janson » Su 19.12.2010 16:00

Bout tuota luokkaa olen itse ainakin soveltanut loggauksissani... Tosin itkuvinkuloggauksia en tunnusta tehneeni, yleensä sitä on vaan puusilmät mukana kätköllä ja geosilmät kotona jos se paljon yli sen puolentunnin vie löytää purkkia (saatan olla väärässäkin noissa vinetysloggauksissa, en nyt muista kaikkia)

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Aikakäsitteet etsittäessä.

Viesti Kirjoittaja Eniz » To 23.12.2010 1:31

Itkuvikumarinaadeja olen loggaillut liiankin usein, mutta syynä on aina ollut väärä T-arvo. Voisivatko kätköttäjät jättää sen T1:den pois kokokaan valikoimistaan jos ei ole käsitystä siitä mitä sillä tarkoitetaan.
D-arvosta en tunnusta koskaan itkeneeni. Toki edelliset loggaukset jossa sanotaan helppo löytö ja heti, saavat välillä mustia pilviä taivaalle, kun se ei nyt sittenkään ollut kovin helppo.

Käytetystä ajasta sen verran, jos kyseessä on lähikätkö, niin käyn siellä niin monta kertaa että löytyy, jos matkalla niin 5 -15 minuuttia, riippuen kätköpaikasta riittää dnf:ään.
Liian monesti riittää alle puoliminaa sen toteamiseen että T1 on viturallaan. :oops:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”