Minkä "gepsin" omistat?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Kirahvi
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 27.08.2008 20:28

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja Kirahvi » Ke 27.08.2008 20:31

Näitä on kertynyt vuosien varrella aika kasa:
- Garmin 60C
- Garmin Colorado
- Garmin Nuvi 300
- Garmin Nuvi 650
- Nokia E90

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja el2 » To 28.08.2008 20:17

Venture cx vaihtui 60 cx malliin. Garminista ei ossaa luopua, ja miksipä sitä hyvän vaihtas johonkin toiseen.
haittaaks se

br0nx
Viestit: 2
Liittynyt: Su 31.08.2008 19:17

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja br0nx » Su 31.08.2008 23:06

Garmin Oregon 300. Erinomainen verme, raati suosittelee painokkaasti.
Tähän asti geokätkentä ja maastopyöräily ovat taittuneet oivasti.

--br0nx

stilo
Viestit: 84
Liittynyt: La 06.10.2007 11:41
Paikkakunta: Joutseno

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja stilo » Ma 01.09.2008 15:49

1 kpl garmin Cx60
1kpl Magellan eXplorist 100
Garmin60 Cx, Magellan eXplorist 100(lainassa jästillä)

Avatar
Garmingeo
Viestit: 194
Liittynyt: To 07.02.2008 20:51

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja Garmingeo » Ma 01.09.2008 16:12

Homma alkoi Garminin 60 Cx:llä, mutta kesällä tuli vaihdettua Coloradoon. Olen ollut raatoon erittäin tyytyväinen, yhtään ongelmaa ei ole vielä tullut vastaan. Laitteen mahdollistama paperiton kätköily ja nyt gc.fi:n kautta onnistuvat lataukset saavat minut lausumaan ylistäviä sanoja harrastuksen helpottumiselle. Karttapuolella on viimeaikoina ollut harkinnassa opastava kartta, mutta pitäähän niitä haaveita olla...
Nil volentibus arduum.

Avatar
konta1
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 29.08.2008 20:37
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja konta1 » Ma 01.09.2008 17:41

Aluksi käytimme puhelimella navicorea ja nyt siirryimme käyttämään geocache navigaatoria, johon olemme olleet tyytyväisiä. :D
Kumimaisen Omahyväinen ja Naurettavan Töppöjalkainen Arvuuttelija Ykkönen | Luolat ja onkalot

elpuri
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 16.10.2007 11:08

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja elpuri » Ma 01.09.2008 17:56

Vajaa vuosi sitten aloitin Nokian E90:llä. Muutama viikko myöhemmin ostin kaveriksi SirfIII bluetooth mökkylän. Pian tämän jälkeen sain syntymäpäivälahjaksi Garmin 60Cx:n, jonka vaihdoin kesällä Coloradoon. Coloradoon siirtymiseen innosti lähinnä mahdollisuus päästä tekemään wherigoja. Alku 'raadon' kanssa oli vähän tahmeaa, mutta nykyinen firmis toimii melko hyvin ja olen laitteeseen kohtuullisen tyytyväinen nyt kun itselle sopivat asetukset ovat löytyneet.

Avatar
nicitus
Viestit: 65
Liittynyt: Ti 30.10.2007 20:45
Paikkakunta: Lavia, Satakunta

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja nicitus » Ti 02.09.2008 8:47

Alkukesään asti kävin kätköillä Garminin eTrex Legend HCx kanssa ja silloin ostin Colorado 300:n. Vanhankin kanssa olisin pärjäillyt mutta koska mielelläni käyn kätköillä ex tempore niin kätkökuvausten mukana kantaminen on coloradon kanssa helpompaa. Kunhan vaan muistaa sitä päivitellä :)
Ensimmäinen kesti vajaan kuukauden jonka jälkeen sain takuuvaihtona uuden... tämä on mukana kulkenut jo toista kuukautta joten eiköhän se opi tavoilleni tuokin. Tyytyväinen olen kyllä tähänkin hankintaani ollut, nyt kun käyttämään olen sitä oppinut.

Avatar
kosh63
Viestit: 22
Liittynyt: To 24.07.2008 9:53
Paikkakunta: Littoinen

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja kosh63 » Ti 02.09.2008 10:06

Olen vastanut tähän aikaisemminkin, mutta tilanne on vähän muuttunut tässä välissä.

Aikaisemmin oli Garmin eTrex ja Nokia E90, mutta jokunen viikko sitten saapui tilaamani Garmin GPSMAP 60CSx paikalliseen Matkahuoltoon. Tilasin netistä, http://www.gps4less.co.uk, ja on pakko myöntää, että olen erittäin tyytyväinen sekä weppikauppaan että tuotteeseen, suosittelen siis kyseistä kauppaa lämpimästi. 60CSx:n vastaanotin vaikuttaa kyllä erittäin herkältä, joten toivottavasti turha hötkyily tiheässä metsässä loppui tähän. :D

- Tomppa -

NinniTipe
Viestit: 2
Liittynyt: To 20.03.2008 12:05

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja NinniTipe » Pe 05.09.2008 20:43

toista kertaa täällä kirjottelen ja on pakko kysyä tyhmiä.. meillä on vaan garmin e-tex ja käitköilysivustoilta printatut kartat yleensä mukana.. varmaan olis kätevämpää ku ois joku karttaohjelmalla varustettu gps tai luuri tai ?? mukana... hyvin on menny tähän asti ku tutuilla alueilla ollaan liikuttu tai ainaki kartasta ollaan etukäteen katottu, mut ois se kartta hyvä mukanaki olla.. Vinkkejä tietämättömälle?

hylie
Viestit: 14
Liittynyt: Su 16.03.2008 19:45

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja hylie » La 06.09.2008 10:37

Urbaanissa ympäristössä Nokia 5500 Sport + Trimble + bluetooth SIRF ovat olleet tarkkuutensa takia hyvä kaupunkivälineistö. Metsäkeikalle valitsen silti wanhan uskollisen Meridian Colorin, jonka ominaisuudet sopivat "seurataan nuolta eikä polkuja"-tyyliseen metsäkävelyyn.

Viime aikoina on ruvennut kiinnostamaan Magellanin Triton-mallisto sekä ulkoilu- että tietysti gätkentälaitteistona. Tietääkö joku aiheesta jotain? Johonkin niistä saa kai jotain karttoja kuin myös POIta ladattua massoittain ja jossain oli kai jotain "geokätkentäominaisuuksiakin"...


Avatar
pulk
Viestit: 131
Liittynyt: La 06.09.2008 20:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja pulk » La 06.09.2008 20:47

Nokialaisilla on pärjätty :)

Alussa oli suo, kuokka ja sakura_ eli N-Gage + jokin BT‐GPS SIRF II ‐sirulla ja MapviewGPS ohjelmana. Sittemmin on luurit vaihtuneet aika tiuhaan, ohjelma pariin kertaan ja GPS‐palikkakin kertaalleen.

Nykyisin käytössä on sisäisellä GPS-sirulla varustettu E71 + Geocache Navigator.
Oikeasti piilottanut: 5+1+1+1+1+1+1+1 = 12

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » La 06.09.2008 21:58

Sony Ericsson C702, sisäinen gps.Sovelluksina geocache navigator, treck buddy ja track my journey mobile. Treck buddyssä itsetehdyt topokartat jotka auttavat reitin valinnassa :) Kyllähän kätköt tuollakin löytyy, oikeista navigaattoreista ei mitään kokemusta.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja stebu » Su 07.09.2008 1:41

Osaisiko joku kertoa mihin vehkeisiin voi ladata Karttapaikan karttoja?
Mulla on Acer e310 (autonavigaattori), johon olen itse tehnyt kätköilysoftan ja käytän Karttapaikan karttoja.
Seuraava vehkeeni pitäisi olla enempi maastokelpoinen (vesitiiviimpi), näytöltään kirkkaampi (kirkas talvikin lähestymässä), käyttää AA-akkuja/paristoja ja sen pitäisi pystyä tukemaan itsetehtyjä karttoja (jpg tai bmp tai vast.). Niin ja tietysti pitää pystyä lataamaan vähintään waypointit PC:ltä, mielellään vähän enemmänkin dataa/kätkö.
-stebu

jarpe
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 08.08.2007 18:43

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja jarpe » Su 07.09.2008 8:38

Etrex venture Cx:llä kätköilen. Värinäyttö ja eteläsuomen topo kartta muistikortilla. Ihan hyvä laite on ollut ja yli sata kätköä sillä löytänyt....
Joskun sitten voisi vaihtaa tuohon oregoniin tai coloradoon.

Lyrica
Viestit: 20
Liittynyt: To 28.08.2008 21:32

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja Lyrica » Su 07.09.2008 10:45

hei, olen ihan vihreä koko kätköilyssä saati sitten gps-laitteiden kanssa. Ehkä olen vähän väärässä ketjussa kyselemässä, mutta kun en ymmärrä yhtään mitään näistä edellisistä viesteistä... ovat sen verran hepreaa meikäläiselle...

Eli siis. Mieli tekee hommata gps-laite. Näin aloittelijana kun en tiedä harrastuksen kestoa, niin tietenkin mahdollisimman edullinen mutta myös helppokäyttöinen. Eli mikä olisi sellainen, millä pärjää, mihin on helppo syöttää koordinaatit ja se myös ohjaa paikan päälle? Toisissa laitteissa on ilmeisesti vain kompassa, toisissa sekä kompassi että suunnannäyttäjä? Menikö nyt ihan metsään?

Ymmärsinkö oikein, että on myös joku gps, jota voi käyttää autoillessa ja maastossa? Sellainen voisi olla ehkä mun kannalta paras kun autossa ei tuota laitetta vielä ole... Eli tulisi sille laitteelle käyttöä joka tapauksessa, jos tämä kätköily ei aukea ja innostus laantuu...

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 07.09.2008 10:54

Lyrica kirjoitti:hei, olen ihan vihreä koko kätköilyssä saati sitten gps-laitteiden kanssa. Ehkä olen vähän väärässä ketjussa kyselemässä, mutta kun en ymmärrä yhtään mitään näistä edellisistä viesteistä... ovat sen verran hepreaa meikäläiselle...

Eli siis. Mieli tekee hommata gps-laite. Näin aloittelijana kun en tiedä harrastuksen kestoa, niin tietenkin mahdollisimman edullinen mutta myös helppokäyttöinen. Eli mikä olisi sellainen, millä pärjää, mihin on helppo syöttää koordinaatit ja se myös ohjaa paikan päälle? Toisissa laitteissa on ilmeisesti vain kompassa, toisissa sekä kompassi että suunnannäyttäjä? Menikö nyt ihan metsään?

Ymmärsinkö oikein, että on myös joku gps, jota voi käyttää autoillessa ja maastossa? Sellainen voisi olla ehkä mun kannalta paras kun autossa ei tuota laitetta vielä ole... Eli tulisi sille laitteelle käyttöä joka tapauksessa, jos tämä kätköily ei aukea ja innostus laantuu...
Garmin eTrex H on sangen hyvä ja kohtuullisen hintainenkin perus-GPS-laite. Siihen ei saa karttoja, ja autokäytössä se ei ominaisuuksillaan loista, mutta itse käytän vieläkin kyseistä mallia, tosin vanhempaa versiota. Peruskätköilyyn sopii hyvin.
Ja tältä sivulta ainakin Garmin Colorado 300 ja GPSMAP 60 cs ja csx tukevat reitittäviä karttoja, puheopastusta niissä ei taida olla. Itselläni ei ole kokemusta noista "hienoista" malleista. :)

Lyrica
Viestit: 20
Liittynyt: To 28.08.2008 21:32

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja Lyrica » Su 07.09.2008 10:58

Stone'5 kirjoitti:Garmin eTrex H on sangen hyvä ja kohtuullisen hintainenkin perus-GPS-laite.
Mites tuossa laitteessa, kuinka siihen syötetään koordinaatit? Pitikö niitä selata peukalo kipeänä sieltä sivusta vai miten se homma toimii? Onko tuossa kompassinäyttö (ei osaa käyttää kompassia :lol: ...) vai nuolinäyttö? kyllä mä luin ne ominaisuudet, mutta ei ymmärrä..

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Minkä "gepsin" omistat?

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Su 07.09.2008 11:09

Minulla ainakin nuo napit olivat alussa ehkä hiukan jäykät mutta löystyivät kyllä sopivasti (enään ei tule sormet kipeiksi) ja ssinä on ihan nuolinäyttö eli nuoli kääntyy purkkia kohti kun liikutaan ei ole siis sisäistä kompassia kuten hienommissa (kalliimmissa) malleissa. Tämän E trex H:n kanssa on nyt löytynyt noin sata kätköä eli ihan toimiva peli se on.

juu kyllähän se syöttö meni tuolta sivusta tai sitten datakaapelin kanssa suoraan tietokoneelta eikä tule sormet kipeiksi.
Datakaapeli sitten on lisälaite joka maksaa Garminilla noin 50€ mutta vastaavan saa ihan suomalaiselta http://www.kolumbus.fi/ari.torpstrom/cf_eseries.htm kaapelitehtaalta 20€:lla :D
Viimeksi muokannut TeemuH, Su 07.09.2008 11:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”