Purkkien ilmoitettu ja todellinen koko

Yleistä keskustelua kätköilystä

Onko tullut vastaan kätköpurkkeja jotka ovat olleet eri kokoisia kuin ilmoitettu?

Kyllä, useimmiten purkkien koko on pienempi kuin ilmoitettu
15
58%
Löytämäni purkit poikkeavat kooltaan ilmoitetusta keskimäärin yhtä paljon molempiin suuntiin
10
38%
Kyllä, useimmiten purkkien koko on suurempi kuin ilmoitettu
1
4%
 
Ääniä yhteensä: 26

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Purkkien ilmoitettu ja todellinen koko

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » To 13.09.2007 10:54

Jos miehellä on liian pieni hän ostaa urheiluauton sen jatkeeksi. Jos miehellä ei ole rahaa urheiluautoon hän tekee geokätkön jota väittää isommaksi kuin mitä se on. Kaikki liian isoiksi väitetyt geokätköt ovat tähän mennessä olleet miesten tekemiä.

M.O.T.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Viesti Kirjoittaja LQ » To 13.09.2007 11:10

Pienempiä ne ovat tietenkin olleet... Onkohan Suomessa edes yhtään oikeasti largekokoista kätköä? Osa vääristä kokotiedoista selittyy sillä että ne ovat piilotettuja ennen nykyistä luokitussysteemiä.

Respectit Mikkozzz:lle, joka hiljattain muutti nyrkinkokoiset "regularinsa" smallkokoisikisi!

Avatar
Vilosparta
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 19.02.2007 11:49
Paikkakunta: Hyvinkää / Tartto Viro

Viesti Kirjoittaja Vilosparta » To 13.09.2007 11:43

lq kirjoitti:Pienempiä ne ovat tietenkin olleet... Onkohan Suomessa edes yhtään oikeasti largekokoista kätköä? Osa vääristä kokotiedoista selittyy sillä että ne ovat piilotettuja ennen nykyistä luokitussysteemiä.

Respectit Mikkozzz:lle, joka hiljattain muutti nyrkinkokoiset "regularinsa" smallkokoisikisi!
Kyllähän tämä varmaan johtuu siitä vanhasta luokituksesta kun ei ollut smalleja vaan ainoastaan mikroja ja regulareja. Itse olen törmännyt kolmeen oikeaan largeen ja yhden tehnyt, joka pian muuttuu smalliksi. En kuitenkaan näe suurta ongelmaa siinä onko purkki small vai regular, kunhan selkeästi erotetaan mikrot niin tietää edes vähän mitä hakee.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Geovius » To 13.09.2007 12:51

Tästä kyselystä puuttuu yksi tärkeä vaihtoehto kokonaan eli se, että koot pitävätkin paikkansa.

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Viesti Kirjoittaja LQ » To 13.09.2007 13:10

Geovius kirjoitti:Tästä kyselystä puuttuu yksi tärkeä vaihtoehto kokonaan eli se, että koot pitävätkin paikkansa.
Onhan se silloinkin "keskimäärin yhtä paljon molempiin suuntiin" vaikkei eroa olisikaan.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » To 13.09.2007 13:34

Vilosparta kirjoitti:Kyllähän tämä varmaan johtuu siitä vanhasta luokituksesta
Varmasti johtuu osittain, mutta olen törmännyt harmittavan usein viimeisen vuoden sisällä julkaistuihin kätköihin, missä koko heittää - ja AINA väitetään isommaksi kuin on. Onko syynä pieni pikkuveikka vai tuleeko mieleen parempia selityksiä?
Onko muuten nimesi jo täällä?

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Geovius » To 13.09.2007 13:39

lq kirjoitti:Onhan se silloinkin "keskimäärin yhtä paljon molempiin suuntiin" vaikkei eroa olisikaan.
Kyllä se tuossa mielessä pitää paikkansa mutta mikäli mukaan otetaan sana poikkeaa niin sitten tilanne on hieman eri, koska koko ei nimenomaan poikkea laisinkaan. Eli itselläni on siis sellainen mutu tuntuma, että koot pitävät suhteelisen hyvin paikkansa.

Ville Saari
Viestit: 1
Liittynyt: To 13.09.2007 15:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ville Saari » To 13.09.2007 15:54

Tilastollisesti edustava satunnaisotos: mun eiliset löydöt. Lähdin etsimään kahta smallia, ja yhtä regularia. Löysin yhden mikron ja 2 smallia :(

Large on kaikkein väärinkäytetyin kokoluokitus: mä olen löytänyt niitä Suomesta ainakin kymmenisen kappaletta, mutta yksikään niistä ei ollut oikeasti large! Pienin vastaantullut "large" oli tämä.

Eikä nyt tähän hätään ainakaan muistu mieleen yhtään tapausta, jossa kätkö olisi osoitteutunut olevan isompi kuin miksi se on luokiteltu. On niitä saattanut olla, mutta tosi harvassa.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » To 13.09.2007 15:59

Ja semmonenkin on tullu nähtyä, mikä oli mukamas regular, mutta olikin filmipurkki! :o

Roni L
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 17.07.2007 14:10

Viesti Kirjoittaja Roni L » To 13.09.2007 16:10

Hmmm... Kumpi olisi parempi, heittääkö koko isommaksi mitä oli ilmoitettu vai pienemmäksi mitä oli ilmoitettu?

T:Roni L

mikkeri
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 07.03.2007 4:04
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja mikkeri » To 13.09.2007 19:20

parempi jos purkki on isompi ko mitä ilmotettu. monta kertaa jääny tb tai kolikko puottamatta small-kokoseen purkkiin, joka onki osottautunu microks.

Swiz
Viestit: 9
Liittynyt: To 30.08.2007 12:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Swiz » To 13.09.2007 19:57

Kyllähän sitä pettyy kun purkki on pienempi kuin annetaan ymmärtää, mutta luokitus on kuitenkin enemmän viitteellinen. Purkin muotokin, eikä pelkkä tilavuus, vaikuttaa hirveästi siihen mahtuuko sinne jokin TB vai ei. Välillä on myös törmätty small-kokoisiin purkkeihin, jossa lokikirja on niin iso, että täyttää koko lootan :shock:

Itse olemme hakeneet pari large-kokoista kätköä. Molemmat ovat mielestämme myös olleet luvatun kokoisia, sillä pienempikin oli 10 litran ämpäri.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”