Tupla log?

Yleistä keskustelua kätköilystä
AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Tupla log?

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » To 13.05.2010 12:19

Omassa tilastossani on 1kätkö loggattu kahdesti löydetyksi. Miten saan sen ylimääräisen poistettua? Tapauksesta on n. 3vkoa ja asian huomasin kun merkkikätkö (#400) ei täsmännyt nimeltään omissa merkinnöissä.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » To 13.05.2010 12:58

Poista täältä .fi puolelta toinen loggaus. Näyttäis olevan kätkössä Mustanaamio kaksi loggausta. Lokiseurannan kautta noita on ainakin ennen päässyt poistamaan DEL sarakkeessa olevasta rastista.

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja Noyboy » To 13.05.2010 13:01

-Noyboy-
serial cacher

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » To 13.05.2010 14:04

Omituista, mutta en mitenkään löydä mahdollisuutta poistaa ylimääräistä merkintää??? Järjestyksen saan vaihdettua, mutta sieltäkään ei päivän löytöihin voi asettaa 0 tai tyhjä eli 8 löytöä oli sille päivälle, mutta merkintöjä on 9. Löytömerkinnän oli omistaja poistanut vihjaavan tekstin syystä, mutta itse loggasin kohteen uudelleen seuraavana päivänä kun epäilin unohtaneeni loganneeni sen ja tästä syntyi tämä virhe.

chris077
Viestit: 54
Liittynyt: La 04.10.2008 20:22
Paikkakunta: Helsinki, Paloheinä

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja chris077 » To 13.05.2010 14:45

Katso sivulla http://www.geocache.fi/players/lokilista.php 100 viimeisintä loggaajana oma nimimerkkisi.
Oikeassa laidassa pitäisi olla se DEL kohta ja tuolla ainakin näkyi Mustanaamio-kätkö kahteen kertaan logattuna...

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » To 13.05.2010 18:07

Noniin, kyllä sen sain poistettua kun löytyi se DEL oikealta sivulta. Ilmeisemmin päivittyy aikanaan löydettyjen joukkoon kuitenkin sekä säätää löytöjen järjestysluvut pykälää pienemmäksi vai pitääkö itse nekin säätää ajantasalle?

Kiitokset jelppaajille!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 14.05.2010 2:46

AFTM#4 kirjoitti:Noniin, kyllä sen sain poistettua kun löytyi se DEL oikealta sivulta. Ilmeisemmin päivittyy aikanaan löydettyjen joukkoon kuitenkin sekä säätää löytöjen järjestysluvut pykälää pienemmäksi vai pitääkö itse nekin säätää ajantasalle?

Kiitokset jelppaajille!
Löytöjen järjestystä ei enää saa oikeaksi koska geocaching.com esti mahdollisuuden selvittää lokien id-numerot.

Muilta osin tuo kyllä pitäisi määrätietohin päivittyä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » La 15.05.2010 22:06

haksu10 kirjoitti:
AFTM#4 kirjoitti:Noniin, kyllä sen sain poistettua kun löytyi se DEL oikealta sivulta. Ilmeisemmin päivittyy aikanaan löydettyjen joukkoon kuitenkin sekä säätää löytöjen järjestysluvut pykälää pienemmäksi vai pitääkö itse nekin säätää ajantasalle?

Kiitokset jelppaajille!
Löytöjen järjestystä ei enää saa oikeaksi koska geocaching.com esti mahdollisuuden selvittää lokien id-numerot.

Muilta osin tuo kyllä pitäisi määrätietohin päivittyä.
Mielestäni määrä ei vieläkään oikein, mutta tuo tasaluku (#400) on itsestään oikeaksi muokkaantunut! Vaimo aina mainitsee että älä ota niiiiiiiiin vakavasti moista leikkiä, mutta enhän minä otakkaan vakavasti kunhan oikein on merkinnät...naiset ei ymmärrä?
Haku10 vapautan täysin asian tiimoilta kunhan laittaa tilastot järjestykseen ensin*virn* :wink: Kyllä tärkeimmät saa omilta sivuiltaan laittaa omiin järjestyksineen, mutta ylimääräisistä tässä kyse alunperin, "annettu liikaa samaan rahaan" josta vali?

juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja juhanili » La 22.05.2010 10:03

AFTM#4 kirjoitti:Noniin, kyllä sen sain poistettua kun löytyi se DEL oikealta sivulta. Ilmeisemmin päivittyy aikanaan löydettyjen joukkoon kuitenkin sekä säätää löytöjen järjestysluvut pykälää pienemmäksi vai pitääkö itse nekin säätää ajantasalle?

Kiitokset jelppaajille!
Jep, noin menee niin kauan kuin on kotimainen tupla. Mutta entäs kun mulla on jostain syystä ulkomainen loggaus tuplana (vain .fi:ssä)?? Miten sen saa pois (Wieliczka Salt Mine, oikea loggaus 7.5 mutta omissa tilastoissa löytyy myös 9.5 katsomalla päiväkohtaisia listoja)

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 22.05.2010 13:07

juhanili kirjoitti:Jep, noin menee niin kauan kuin on kotimainen tupla. Mutta entäs kun mulla on jostain syystä ulkomainen loggaus tuplana (vain .fi:ssä)?? Miten sen saa pois (Wieliczka Salt Mine, oikea loggaus 7.5 mutta omissa tilastoissa löytyy myös 9.5 katsomalla päiväkohtaisia listoja)
Vastaus on: ei mitenkään. Virheellinen tieto kummittelee tilastoissa hamaan tulevaisuuteen, ehkäpä joka monistuen satunnaisesti joten lopulta on kymmenittäin löytöjä tuohon kätköön... :D

No joo, ehkäpä mä helteestä sekoan... todellisuudessa jos haksu10 ehtii käsin säädellä lokitietokantataulua niin pystyy tällöin väärän poistamaan kuten nyt tekikin.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja juhanili » La 22.05.2010 13:47

haksu10 kirjoitti:
juhanili kirjoitti:Jep, noin menee niin kauan kuin on kotimainen tupla. Mutta entäs kun mulla on jostain syystä ulkomainen loggaus tuplana (vain .fi:ssä)?? Miten sen saa pois (Wieliczka Salt Mine, oikea loggaus 7.5 mutta omissa tilastoissa löytyy myös 9.5 katsomalla päiväkohtaisia listoja)
Vastaus on: ei mitenkään. Virheellinen tieto kummittelee tilastoissa hamaan tulevaisuuteen, ehkäpä joka monistuen satunnaisesti joten lopulta on kymmenittäin löytöjä tuohon kätköön... :D

No joo, ehkäpä mä helteestä sekoan... todellisuudessa jos haksu10 ehtii käsin säädellä lokitietokantataulua niin pystyy tällöin väärän poistamaan kuten nyt tekikin.
Kiitän ja kumarran

finder313
Viestit: 79
Liittynyt: Pe 24.02.2012 18:38
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja finder313 » Ma 25.06.2012 16:26

Itselläni on samanlaista ongelmaa.

Tässä pariin otteeseen olen katsonut, onko fi sivustolla tuplalokkauksia ja nyt olen kolme (tai neljä) kertaa poistanut saman kätkön tuplalokkauksen. Joskus se (tupla) tulee vaan takaisin. Missäköhän vika on :?:

Ei kyllä ole hengenhätä tämän asian kanssa... :wink:

Kyseinen kätkö:
http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 94a8ea4bf6

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja stebu » Ma 25.06.2012 17:06

finder313 kirjoitti:Itselläni on samanlaista ongelmaa.

Tässä pariin otteeseen olen katsonut, onko fi sivustolla tuplalokkauksia ja nyt olen kolme (tai neljä) kertaa poistanut saman kätkön tuplalokkauksen. Joskus se (tupla) tulee vaan takaisin. Missäköhän vika on :?:

Ei kyllä ole hengenhätä tämän asian kanssa... :wink:

Kyseinen kätkö:
http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 94a8ea4bf6
Sä olet poistanut gc.fi:stä väärän loggauksen. Kun menin gc.fi:n kautta lukemaan logiasi kätkölle, gc.com ketrtoi etten voi katsella arkistoitua loggausta.

Ensi kerran, kun gc.fi:ssä näkyy tuplaloggaus, varmista ensin kumpi on vielä olemassa gc.com:ssa ja sitten poista se toinen.
-stebu

juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja juhanili » Ma 25.06.2012 17:07

finder313 kirjoitti:Itselläni on samanlaista ongelmaa.

Tässä pariin otteeseen olen katsonut, onko fi sivustolla tuplalokkauksia ja nyt olen kolme (tai neljä) kertaa poistanut saman kätkön tuplalokkauksen. Joskus se (tupla) tulee vaan takaisin. Missäköhän vika on :?:

Ei kyllä ole hengenhätä tämän asian kanssa... :wink:

Kyseinen kätkö:
http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 94a8ea4bf6
Mun ongelma oli ulkomainen tupla, tässä taas normaali kotimainen tapaus. Eli ootko varma, että oot poistanut gc.fi:stä juuri sen saman tuplista kuin gc.com:sta. Näyttäis tällä hetkellä että gc.com:n ja gc.fi:n ko. kätkön logisi ei ole sama (eri teksti).

Edit: jaaha Stebu oli nopeempi

finder313
Viestit: 79
Liittynyt: Pe 24.02.2012 18:38
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja finder313 » Ti 26.06.2012 13:05

Juu kiitos avusta. Tajusin nyt lukeakkin jotain, ennen säheltämistä :D

Sivustolla lukkeekin, että jos poistaa kaikki lokkaukset fi. sivuston kautta, niin toisen (ja oikean) pitäisi palata takaisin aikanaan.

ekageo
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 25.02.2011 21:47

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja ekageo » Ma 04.03.2013 14:52

haksu10 kirjoitti:
juhanili kirjoitti:Jep, noin menee niin kauan kuin on kotimainen tupla. Mutta entäs kun mulla on jostain syystä ulkomainen loggaus tuplana (vain .fi:ssä)?? Miten sen saa pois (Wieliczka Salt Mine, oikea loggaus 7.5 mutta omissa tilastoissa löytyy myös 9.5 katsomalla päiväkohtaisia listoja)
Vastaus on: ei mitenkään. Virheellinen tieto kummittelee tilastoissa hamaan tulevaisuuteen, ehkäpä joka monistuen satunnaisesti joten lopulta on kymmenittäin löytöjä tuohon kätköön... :D

No joo, ehkäpä mä helteestä sekoan... todellisuudessa jos haksu10 ehtii käsin säädellä lokitietokantataulua niin pystyy tällöin väärän poistamaan kuten nyt tekikin.
Voisiko haksu10 ystävällisesti poistaa ulkomaan tuplavahinkologgaukseni, joka tapahtui 2.3 kätköllä Munduk Views [GC16E95]. En saa sitä yrityksistäni huolimatta itse pois ja mahtaisinko saadakaan, vaikka kuinka yrittäisin.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 04.03.2013 16:01

ekageo kirjoitti:Voisiko haksu10 ystävällisesti poistaa ulkomaan tuplavahinkologgaukseni, joka tapahtui 2.3 kätköllä Munduk Views [GC16E95]. En saa sitä yrityksistäni huolimatta itse pois ja mahtaisinko saadakaan, vaikka kuinka yrittäisin.
Nätisti tuo kyllä lokiseurannan kautta poistui, epäselväksi jäi miten sinulla ongelma ilmeni. Mutta poissa on siis.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

ekageo
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 25.02.2011 21:47

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja ekageo » Ma 04.03.2013 16:54

Ongelma oli, että logiseurannassa eivät näkyneet ulkomaan löydöt, enkä siis löytänyt "rastia", josta hutiloggaus poistuu. Iso kiitos nopeasta avusta!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 04.03.2013 17:44

ekageo kirjoitti:Ongelma oli, että logiseurannassa eivät näkyneet ulkomaan löydöt, enkä siis löytänyt "rastia", josta hutiloggaus poistuu. Iso kiitos nopeasta avusta!
Tässäkin taas Usein kysyttyä olisi ollut kertomassa vastauksen, eli vaihtaa lokiseurannasta Suomi => Ulkomaat niin hupsistakeikkaa, mitä tapahtuukaan :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

ekageo
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 25.02.2011 21:47

Re: Tupla log?

Viesti Kirjoittaja ekageo » Ti 05.03.2013 3:30

Katsoin sieltäkin, mutta... ja olihan se vastaus siellä kuitenkin. Anteeksi ja kiitos! :?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”