ENSIN PURKKI PAIKOILLEEN!

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

ENSIN PURKKI PAIKOILLEEN!

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 12.04.2010 4:03

Hei kätköilijät,

kun jälleen tuli pyörittyä etsimässä purkkia joka oli piilottajan kotona niin... VIEKÄÄ ENSIN SE PURKKI PAIKOILLEEN ja sitten vasta tehden kätkökuvaus!!!

Tämä siitä syystä että ei edes vahingossa livauta kätköään odottamaan julkaisua ennen kuin se purkki on valmiina!

Se "Yes, this cache is currently active" -merkintä tarkoittaa siis että jos siinä on rasti niin kätkö on VALMIS odottaen julkaisua; se voi tapahtua jopa minuutissa siitä kun rasti ruutuun on merkittynä. Sen jälkeen paikalle säntää lauma kätköilijöitä ja jos siellä sitä purkkia ei ole niin...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: ENSIN PURKKI PAIKOILLEEN!

Viesti Kirjoittaja rixu » Ma 12.04.2010 8:04

Mä kyllä pääsääntöisesti teen aina tuon kuvauksen mutta aina ensimmäisenä lomakkeen auettua poistan ton ruksin, tarkastan vielä ennen submittia että onhan se taatusti poissa ja vielä submitin jälkeen että siinä kätkösivulla on se punainen teksti ettei se ole aktivoitu. Paranoidi kun olen :D

Eteenkin mysteereissä on huomattavasti helpompi viilata kuvaus etukäteen jo kuntoon :P

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: ENSIN PURKKI PAIKOILLEEN!

Viesti Kirjoittaja jule100 » Ma 12.04.2010 8:39

Pakkohan se kätkökuvaus on tehdä ensin , koska mitenkäs sitä GC-tunnusta muuten tietää , jonka siihen lokivihkoseen laittaa.
Ihmettelen sitä miksi se [x] Yes, this cache is currently active on oletuksena valmiiksi täpitetty? :?

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: ENSIN PURKKI PAIKOILLEEN!

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » Ma 12.04.2010 10:42

No eihän se millään onnistu, että vie purkin paikoilleen ja sitten rupeaa tekemään selostusta. Jos ei osaa sitä yhtä ruksia laittaa heti ensimmäisenä oikealle paikalleen, niin lopettakoon purkkien piilottelun. Viimeksi joskus viime kesänä otin näitä tunnuksia suuren joukon ja laitoin aina jotakin nimeksi ja muihin paikkoihin ja tietysti ruksit oikein ettei tällainen raakile lähde tarkastajalle. Sitten kuukausien kuluessa sorvailen kuvausta ja rakentelen purkkia. Sitten kun lopulta lähetän kuvaukset valmiina tarkastajalle, laitan siihen myös selventäviä viestejä, koska melkein aina näistä jostain virityksestä on kysyttävää tarkastajalla. Tämä on vahva mielipiteeni kätköntekojärjestyksestä.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: ENSIN PURKKI PAIKOILLEEN!

Viesti Kirjoittaja rixu » Ma 12.04.2010 11:18

Tosin hieman Haksun volisemaan tapaukseen kun tutustui niin eihän tuossa edes ollut tällaisesta kyse. Lähinnä siis voisi painottaa että viekää ne purkit paikalleen ennen kuin pistätte julkaisujonoon, jotkut nykyään taitavat luottaa että viivettä olisi sen verran että ehtii viedä purkin. Ei sillä julkaisulla nyt NIIN kova kiire saa olla, voi sen aktivoida sitten kun on purkki paikallaan ja takaisin kotiin päässyt :?

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: ENSIN PURKKI PAIKOILLEEN!

Viesti Kirjoittaja Eniz » Ma 12.04.2010 11:30

Toisinkin päin, on noudettu oma purkki pois kun 50 metrin päähän ilmaantui purnukka. :)

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: ENSIN PURKKI PAIKOILLEEN!

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » Ma 12.04.2010 22:35

Kyllä purkki vietävä ennen julkaisia kohteeseen tietenkin! Mistä syystä sitä voisi hautoa kotona kun julkaistavaksi hyväksynyt sen?
Onkohan kyseessä feik ja edes tarkoituskaan laittaa purkkia tarjolle? Ilmiöitä on monia ja lisääntyy vain... :roll:
Mikään estyminen ei ole perusteltua kyseisessä asiassa, koska vasta silloin tehdään viimeinen hyväksyntä itseltä kun hyväksytään kohde etsittäväksi, eli kaikki kätkön kohdalta ok!

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: ENSIN PURKKI PAIKOILLEEN!

Viesti Kirjoittaja rixu » Ti 13.04.2010 11:14

AFTM#4 kirjoitti:Kyllä purkki vietävä ennen julkaisia kohteeseen tietenkin! Mistä syystä sitä voisi hautoa kotona kun julkaistavaksi hyväksynyt sen?
Onkohan kyseessä feik ja edes tarkoituskaan laittaa purkkia tarjolle? Ilmiöitä on monia ja lisääntyy vain... :roll:
Mikään estyminen ei ole perusteltua kyseisessä asiassa, koska vasta silloin tehdään viimeinen hyväksyntä itseltä kun hyväksytään kohde etsittäväksi, eli kaikki kätkön kohdalta ok!
Kyllä itse olen tämän tapauksen lisäksi kuullut ainakin yhdestä toisestakin tapauksesta jossa ilmeisesti ajateltiin että "laitan nyt julkaisujonoon ja vien purkin ihan kohta" ja kas, FTF-hunttijat ovatkin jo paikalla ennen viejää. Eli ihan "oikeita" kätköjä mutta luotettu liikaa viiveeseen.

Avatar
Zilli81
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 25.11.2008 7:05

Re: ENSIN PURKKI PAIKOILLEEN!

Viesti Kirjoittaja Zilli81 » Ti 13.04.2010 16:42

Pakko tähän itsekkin jotain vastata. Olen itse kerran tyhmyyksissäni tuon virheen tehnyt :oops: . Sillon oletin (ja olevinaan tiesin) viiveen olevan tarpeeksi iso. Tai ei edes viive vaan kätköilijöiden paikalle pääsy (T5 saarikätö GC1R4WT). Niinhän se olikin, mutta tosi huonolla tuurilla olisi purkki voinut tulla julki lähes heti ja paikalla olisi voinut olla joku kätköilijä. Näin ei onneksi ollut. Pahoista skenaarioista viisastuneena vien tästä lähtien aina ensin purkin paikalle. Teethän myös sinä niin?

Avatar
oh3sus
Viestit: 134
Liittynyt: To 16.07.2009 14:59
Paikkakunta: Orimattila

Re: ENSIN PURKKI PAIKOILLEEN!

Viesti Kirjoittaja oh3sus » Ti 13.04.2010 17:44

Itse aina vien purkin ensin paikoilleen ja sitten vasta pistän kätkön aktiiviseksi julkaisujonoon. Näin homma pelaa varman päälle eikä pääse vahinkoja käymään :)
Liberate tuteme ex inferis

makeou
Viestit: 71
Liittynyt: To 04.09.2008 12:53

Re: ENSIN PURKKI PAIKOILLEEN!

Viesti Kirjoittaja makeou » Ti 13.04.2010 17:58

On se hyvä, että mä olen kuunnellut kaikki mahdolliset haukut ja märinät ennen kuin tein oman purkkini. Eikä itselleni tullut edes mieleen, että toimintajärjestys voisi olla jotenkin toinen. Ensin huolehditaan, että kaikki on kunnossa: kätkökuvaus, oikeat naatit, purkki paikoilleen yms. Ja vasta sen jälkeen täppä siihen julkaisujono -kohtaan. Mun vika on se, että mä aina sopivissa kohdissa spoilaan kaikkea mahdollista :oops: Oman purkkini kohdalla sain kuvan purkista liveen naatteineen ennen kuin ehdin tajuta asiaa ja purkki oli julkaisujonossa, saati julkaistu. Onneks huomasin melko heti eikä juuri kukaan ehtinyt sitä huomata.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”