Haaskalinnun jäähyväiset

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Haaskalinnun jäähyväiset

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ma 01.02.2010 6:16

haksu10 kirjoitti eräässä toisessa säikeessä näin:
haksu10 kirjoitti: Suoraan sanottuna motivaatio tehdä tätä asiaa oli hyvin, hyvin pieni koska näyttää siltä että sivusto ei olekaan iloisille kätköilijöille vaan joillekin lapsellisille riitelijöille.
Valitettavan totta. Keskustelun sävy on muuttunut pikku hiljaa vuodessa-parissa rakentavasta ja kannustavasta lapselliseksi ja turhanpäiväiseksi väittelyksi.

Poikkeuksiakin on, myönnetään. Yleissävy on kuitenkin sellainen että tänne ei kamalasti enää viitsi mitään kirjoitella, kun joka asiasta mistä jotain sanoo niin on käännettävä ja väännettävä, etsittävä virheitä tai yritettävä perustella että kirjoittaja on elitistinen / vähäjärkinen / pelle tai muuten vain typerä. On täällä fiksujakin ihmisiä ja kommentteja, mutta ne hukkuvat sen kuonan joukkoon, mitä pieni äänekäs vähemmistö edustaa.

Luin tässä joku aika sitten vanhoja keskusteluja groundspeakin puolelta vuosilta 2000-2004 (sen olemassaoloa nämä nykyajan loanheittäjät ja besserwisserit tuskin edes tietävät), ja melkein itketti kun huomasin miten fiksuja, kannustavia ja rakentavia keskustelut olivat. Pääsääntöisesti ne noudattivat tällaista kaavaa: On ensiksi joku ongelma jonka joku esittää (esimerkiksi miten tulisi suomentaa joku kätkötyyppi). Sitten toiset keksivät siihen erilaisia ratkaisumalleja. Älykästä pohdintaa, elävää dialogia, toisten kuuntelemista ja huomioon ottamista huumoria unohtamatta.

Aloitin kätköilyn syksyllä 2006. Heti alusta alkaen olen aktiivisesti osallistunut keskusteluun tällä forumilla. Viime aikoina on tuntunut siltä, etten enää tunne tätä omakseni. Taidan vähentää keskusteluun osallistumista entisestään, ja uskon että monet siitä ovat ihan tyytyväisiä. Olenhan ollut äänessä todella paljon.

Olen saanut haukkuja mm. siitä, että olen pitänyt alkeiskursseja ja näin tuonut harrastuksen pariin vääränlaisia ihmisiä ja liian paljon. Minua on myös arvosteltu siitä että kehtasin muuttaa osan omista kätköistäni PO-kätköiksi. Onhan se kauheaa. Siis se, että yrittää opettaa vastuullista kätköilyä. Tai se PO-juttu. Vähän sama kun vaihtaisi omaan autoonsa vanteet kysymättä naapureilta lupaa että "saisinko vaihtaa?"

En ole herkkänahkainen ihminen ja ammatissanikin altistan itseni arvostelulle päivästä toiseen, keikasta toiseen. En myöskään ole kenellekään henkilökohtaisesti loukkaantunut, keskustelun yleissävy on vain pikku hiljaa muuttunut sellaiseksi ettei se enää kiinnosta. Myöskään ne vanhat nimimerkit, jotka alkuaikoina osallistuivat keskusteluun aktiivisesti ja jotka tunnen myös henkilökohtaisesti eivät ole enää täällä. Tilalle on tullut paljon uusia, äänekkäitä oikeassaolijoita, jotka eivät kuuntele tai halua kuunnella mitä toinen tarkoittaa, ja joille käsite rakentava keskustelu on tuntematon.

Kätköily"urani" aikana olen saanut tutustua moniin upeisiin ihmisiin, joihin pidän yhteyttä sähköpostitse, tekstiviestitse, puhelimitse ja IRL edelleenkin. Luulen, että se riittää minulle tulevaisuudessakin ja käyn täällä yhä harvemmin. Uusia kätköjä tuskin enää teen montaa - vanhoja yritän ylläpitää ja huoltaa. Alkeiskurssimiittejä en varmasti enää pidä.

Kiitos kaikille teille jotka olette osallistuneet kanssani keskusteluun rakentavassa hengessä. En lupaa lopettaa kokonaan tänne kirjoittelua, mutta luulen että se vähenee pikku hiljaa hiipuen.

"Mutta tässä on kertomukseni loppu. Ja niin olen kertonut Haaskalinnusta Suomen saloissa; ja mitäpä kertoisin enään hänen elämänsä päivästä ja sen vaiheista täällä? Se kulki rauhaisasti puolipäivän korkeudelle ylös ja kallistui rauhaisesti alas illan lepoon monen tuhannen, kultaisen auringon kiertoessa."
Onko muuten nimesi jo täällä?

Pike4
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 01.02.2008 17:54

Re: Haaskalinnun jäähyväiset

Viesti Kirjoittaja Pike4 » Ma 01.02.2010 9:22

Hei, Haaskalintu!
Surullista kuulla, että olet päätynyt tuollaisiin ajatuksiin. Itse olen liikkunut hyvin vähän näillä sivuilla viime aikoina, joten en oikein ole perillä keskustelun tilasta.
Hiukan ihmettelen vastausta viestiini "Keski-Häme 4 v.2010". Ehkä olen vain tyhmä enkä ymmärrä viestin sisältöä. On jotain minulle outoa kieltä.

Mukavaa oli tavata sinut ihan oikeasti Lammilla kurssilla. Onhan meillä edelleen yhteinen kisa niiden lämpömittareiden kulkemisista.

Hyvää jatkoa ja hymyillään, kun tavataan. Jos en satu tunnistamaan, niin kerro reilusti nimesi. Tämä dementia ei tule yksin.

Kevättä odotellen,
Pike4

Tinu1234
Viestit: 25
Liittynyt: Su 25.02.2007 19:07
Paikkakunta: Espoo

Re: Haaskalinnun jäähyväiset

Viesti Kirjoittaja Tinu1234 » Ma 01.02.2010 9:26

Samoilla linjoilla on ajatukset liikkuneet myös omien korvien välissä ja vähiin on viestini näillä foorumeilla jääneet. Hieman ihmetyttää kyllä se, että kaikki tapaamani kätköilijät ovat olleet aivan toista maata kuin foorumien jutut, positiivisia ja mukavia hemmoja kaikki.
Mielestäni Haaskalinnun jutut ei ole olleet ollenkaan hassuimmasta päästä, on niissä joskus ollut jokunen järjen häivähdyskin. :D

Kätköily sinänsä on toinen juttu, se jatkuu. Ei nämä löpinät paljon haittaa kun jättää ne omaan arvoonsa ja keskittyy itse asiaan.

Avatar
GeoScoutJAE
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 09.02.2009 16:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Haaskalinnun jäähyväiset

Viesti Kirjoittaja GeoScoutJAE » Ma 01.02.2010 9:42

Tinu1234 kirjoitti:Samoilla linjoilla on ajatukset liikkuneet myös omien korvien välissä ja vähiin on viestini näillä foorumeilla jääneet. Hieman ihmetyttää kyllä se, että kaikki tapaamani kätköilijät ovat olleet aivan toista maata kuin foorumien jutut, positiivisia ja mukavia hemmoja kaikki.
Mielestäni Haaskalinnun jutut ei ole olleet ollenkaan hassuimmasta päästä, on niissä joskus ollut jokunen järjen häivähdyskin. :D

Kätköily sinänsä on toinen juttu, se jatkuu. Ei nämä löpinät paljon haittaa kun jättää ne omaan arvoonsa ja keskittyy itse asiaan.
Samoilla linjoilla kanssanne täälläkin. Vajaan vuoden olen kätköilyä vasta harrastanut ja onpa tullut tännekin usein kirjoiteltua. Ajatuksiani ja mielipiteitänikin on joitakin kertoja morkattu aiheesta tai aiheetta. Näyttää siltä että tyhmiin kysymyksiin täällä haaskataan viisaita vastauksia yhä vähemmän ja vähemmän.
Jatkossa minäkin tulen tekemään "Haaskalinnut"!

Hymyillään jos tavataan.
Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne vähintään neljään osaan!

lahtari
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 01.02.2010 7:20

Re: Haaskalinnun jäähyväiset

Viesti Kirjoittaja lahtari » Ma 01.02.2010 12:59

Terve Haaskalintu

Kirjoitan - ja ihan aidosti - ensimmäistä kertaa; aloitin tämän addiktin :D lauantaina. Maastossa en vielä ole käynyt, mutta minuakin jo ihmetyttää tämä kaiken teilaaminen näissä kirjoituksissa - ei tämä niin ankeaa voi olla!!!

Uskallan kuitenkin arvella, että se sinun kiertävä aurinkosi katselee enemmistöä meistä Tuntemattomista vanhaan tapaansa "aika velikultia" periaatteella.

Nokialaista etsiessäni tutustun näihin sivuihin aloittelijan innolla

Lahtari

tembe
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 03.07.2009 11:25
Paikkakunta: kurikka
Viesti:

Re: Haaskalinnun jäähyväiset

Viesti Kirjoittaja tembe » Ma 01.02.2010 13:46

Muutama vuosi sitten kun aloin ottamaan selvää tästä harrastuksesta, niin minua viehätti tämän harrastuksen harvinaisuus ja yhteisöllisyys.
Mutta pakko on myöntää että kiinnostus laskee itsellä sitä mukaan mitä enemmän tälle julkisuutta kerätään.
Tästä tulee tosiaan koko kansan harrastus mikä ei tietenkään kaikkia haittaa. Mutta foorumilla se selvästi monia haittaa ja sen takia usein tinttaillaan.
Se vaihe menee ohi kunhan suuret massat ottaa foorumin haltuunsa. Minä olen niin uusi kätköilijä että saatanpa pujahtaa suuriin massoihin ja mennä virran mukana.

oftopic:
Tämä harrastus oli varmaan ennen järjestäytymätöntä, mutta nyt tästä ollaan tekemässä ladun avulla järjestäytynyttä ja varmaan tähtäimessä on voiton tavoittelu (latu on voittoa tavoittelematon).
Tottahan se on että tästä harrastuksesta tullaan vielä repimään voittoja sieltä täältä. Itse olen huomannut että garminin edustajat ovat olleet esillä tätä harrastusta edistämässä ja mainostamassa laitteitaan.
Miksi muuten mainostaa harrastusta kaikkialla ellei joku tavoittele voittoa. Harvemmin täällä hyväntekijöitä kuitenkaan tapaa.

ruusina
Viestit: 53
Liittynyt: La 27.12.2008 19:29

Re: Haaskalinnun jäähyväiset

Viesti Kirjoittaja ruusina » Ma 01.02.2010 15:27

Minä olen varmaan siellä suurissa massoissa ja ajelehdin valtavirrassa tyytyväisenä. En koe itseäni Gaminin lypsämäksi, enkä Suomen Ladunkaan ohjaamaksi. Tämä harrastus on siitä hieno, että niin monessa asiassa voi valita, kuinka sen haluaa tehdä ja voi tehdä harrastuksesta oman näköisensä. :)
Kyllä Haaskalinnun ketjun aloitusviestissä on vinha perä. Ihan hyvä onkin välillä muistuttaa keskustelun tasosta. Siitähän me kaikki täällä kannamme osavastuuta.
Itse harmittelen Haaskalinnun poisliitelyä ja toivon sen olevan väliaikaista...

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haaskalinnun jäähyväiset

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » Ma 01.02.2010 15:48

Mä en nää mitään syytä lopettaa koko harrastusta muutamien pällien tyhmien kommenttien takia. Eihän täällä foorumilla tartte pyöriä, vaikka geokätköilyä harrastaa. Eikö se purkkien metsästäminen olekin se pääasia?

Avatar
Kompassi2009
Viestit: 49
Liittynyt: To 04.06.2009 23:13

Re: Haaskalinnun jäähyväiset

Viesti Kirjoittaja Kompassi2009 » Ma 01.02.2010 16:12

Ainakin itse olen päätynyt geokätköilijäksi Suomen Ladun esitelmän kautta.
Viimeksi muokannut Kompassi2009, To 13.12.2012 19:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kompassin Geokauppa - www.geokauppa.fi

-hamppi-
Viestit: 88
Liittynyt: Ke 30.07.2008 7:48
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Haaskalinnun jäähyväiset

Viesti Kirjoittaja -hamppi- » Ma 01.02.2010 16:42

Samanlaisen kehitys kaaren olen humannut täällä, kuin perhokalastus palstoilla.
Ensin kiistellään suurista linjoista C&R---po/suomen latu
Jossain vaiheessa keskustelu kääntyy omien välineiden erinomaisuuden ja hinnan kehumiseen(sitä ei onneksi vielä täällä)
Ja lopulta saitin valtaa teini ikäisten rakentavat kommentit. ihan paska ,surkea ja jotain ihan käsittämättömiä kirjain yhenteitä

Voin olla kyllä väärässäkin, sillä en ole kaikki tietävä, vaikka joskus ehkä luulenkin niin.

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Haaskalinnun jäähyväiset

Viesti Kirjoittaja Eniz » Ma 01.02.2010 16:45

On sinulla ollut rakentavia kommentteja aikaisemminkin, mutta näin rakentavaa en ihan äkkiä muista. :wink:

Avatar
kalman
Viestit: 46
Liittynyt: Su 23.12.2007 0:08

Re: Haaskalinnun jäähyväiset

Viesti Kirjoittaja kalman » Ma 01.02.2010 18:30

Itse en ole juurikaan foorumiin kirjoitellut mutta miten tämä kuulostaakin niin tutulta, nikin takaa on helppo huudella ja kun luetaan viestit huolimattomasti tai niiden rivienkin välistä niin menee helposti herne nenään ja seuraa riitely.

Ei sota yhtä miestä kaipaa ja foorumin ulkopuolella on oikeaa elämää, harrastuksestakin voi pitää taukoa. Kyllä se into geokätköilemään ja siitä kirjoittamaan taas jossain vaiheessa taas nousee...

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Haaskalinnun jäähyväiset

Viesti Kirjoittaja porari » Ti 02.02.2010 0:41

Itse aloitin kätköilyn puoli vuotta sitten. Heti ensimmäisen kirjoituksen jälkeen huomasin, ettei tänne kannata kirjoittaa ainakaan mitään kriittistä mielipidettä.Sontaa tuli takaisin enkä vaivautunut edes jatkamaan mielipiteitäni. Tulin heti siihen tulokseen ettei tänne kannata mielipiteitä kirjoittaa.

Olen aiemminkin törmännyt näihin keskustelufoorumien ongelmiin. Oli aihe mikä tahansa, aina syntyy riitoja,jotka eskaloituvat jopa vakaviksi. Joku tutkija varoitti kauan sitten keskustelufoorumeitten vaaroista. Keskustelupalstalla vastapuoli ei näe ilmeistä eikä kuule äänestä, millä sävyllä oikeasti asia halutaan sanoa. Jos vastapuolelle tulee väärinkäsitys, sitä ei voida välittömästi korjata. Kun vastapuoli on ymmärtänyt asian väärin,hän tuohtuneena antaa tulla takaisin, josta taas kirjoittaja pahoittaa mielensä ja kierre jatkuu.
Todellisuudessa tuskin kukaan tänne kirjoittava haluaa oikeasti pahoittaa toisen mieltä, en minäkään tällä kirjoituksella vaikka olen melko varma,että joku kuitenkin ymmärtää tämänkin sanoman väärin.
Jos ei halua keskustella aiheesta "millainen taskulamppu sinulla on" yms, niin aiheet jäävät vähiin.
Parasta, jopa liikuttvaa oli lukea offtopikkia Volvo-miehen autonkorjausongelmasta! Kuinka paljon hän saikaan sympaattisia, hyviä neuvoja antavia vastauksia. Olen antanut ymmärtää itselleni, että niistä vastauksista kuvastui tämän porukan todellinen positiivinen henki.
Henkilökohtaiset tapaamiset kätköilijöitten keskuudessa ovat olleet aina positiivisia kokemuksia.
Hymyillään kun tavataan!

makeou
Viestit: 71
Liittynyt: To 04.09.2008 12:53

Re: Haaskalinnun jäähyväiset

Viesti Kirjoittaja makeou » Ti 02.02.2010 8:33

kalman kirjoitti:Ei sota yhtä miestä kaipaa ja foorumin ulkopuolella on oikeaa elämää, harrastuksestakin voi pitää taukoa. Kyllä se into geokätköilemään ja siitä kirjoittamaan taas jossain vaiheessa taas nousee...
Mä ymmärsin, että Haaskalintu on lopettamassa foorumin, ei kätköilyä. Into purkeilla juoksemiseen lie edelleen tallella.

Mut mitäs mä nyt sitten teen. Haaskalintu lupasi mulle paikan aloittelijoiden kurssilla ja jos hän ei sellaisia enää järjestä, niin mä en pääse kurssille. Eikä kukaan ole vieläkään opettanut mua kätköilemään, saati värkkäämään omaa purkkia. :lol:

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Haaskalinnun jäähyväiset

Viesti Kirjoittaja Eniz » Ti 02.02.2010 13:49

porari kirjoitti:Itse aloitin kätköilyn puoli vuotta sitten. Heti ensimmäisen kirjoituksen jälkeen huomasin, ettei tänne kannata kirjoittaa ainakaan mitään kriittistä mielipidettä.Sontaa tuli takaisin enkä vaivautunut edes jatkamaan mielipiteitäni. Tulin heti siihen tulokseen ettei tänne kannata mielipiteitä kirjoittaa.

Olen aiemminkin törmännyt näihin keskustelufoorumien ongelmiin. Oli aihe mikä tahansa, aina syntyy riitoja,jotka eskaloituvat jopa vakaviksi. Joku tutkija varoitti kauan sitten keskustelufoorumeitten vaaroista. Keskustelupalstalla vastapuoli ei näe ilmeistä eikä kuule äänestä, millä sävyllä oikeasti asia halutaan sanoa. Jos vastapuolelle tulee väärinkäsitys, sitä ei voida välittömästi korjata. Kun vastapuoli on ymmärtänyt asian väärin,hän tuohtuneena antaa tulla takaisin, josta taas kirjoittaja pahoittaa mielensä ja kierre jatkuu.
Todellisuudessa tuskin kukaan tänne kirjoittava haluaa oikeasti pahoittaa toisen mieltä, en minäkään tällä kirjoituksella vaikka olen melko varma,että joku kuitenkin ymmärtää tämänkin sanoman väärin.
Jos ei halua keskustella aiheesta "millainen taskulamppu sinulla on" yms, niin aiheet jäävät vähiin.
Parasta, jopa liikuttvaa oli lukea offtopikkia Volvo-miehen autonkorjausongelmasta! Kuinka paljon hän saikaan sympaattisia, hyviä neuvoja antavia vastauksia. Olen antanut ymmärtää itselleni, että niistä vastauksista kuvastui tämän porukan todellinen positiivinen henki.
Henkilökohtaiset tapaamiset kätköilijöitten keskuudessa ovat olleet aina positiivisia kokemuksia.
Hymyillään kun tavataan!
Hyvin sanottu. Ihmisen kehityshistoriassa netti-ilmaisu on kohtuullisen nuorta. Sillä on seurauksensa. Olen aikoinani osallistunut jo silloin kuin uutisryhmät olivat uutta, koviinkin nettikiistelyihin ja siitä on jäänyt päälle ilmaisutyyli, joka ehkä pelästyttää vähemmän nettiviestintää harrastavat. Julkisessa nettikeskustelussa henkilökohtaisuudet ja asia erimielisyydet sotkeutuvat sekä kirjoittaessa, että lukiessa.
Itse ajattelen keskustelevani asioista, vaikka tekstejäni lukiessa sitä ei aina helposti huomaa. Eräällä palstalla olin eri mieltä kirjoituksissa paljonkin yhden kaikki tietävän "tunkion kukon" kanssa. Sananvaihto oli kiivasta ja lukuisat muut seurasivat ja valitsivat puoliaan ja osallistuivat. Sivusta seuraajille varmaan olisi ollut yllätys, että IRL tunsin tämän toisen kiistelijän ja olemme ystäviä edelleen. Vaikka välillä nettikeskustelu laittoi herneitä neniin, niin että IRL välitkin olivat koetuksella.
Se mitä huomasin oli että kun nettikiistaan osallistunut kirjoitti jotain ehkä rakentavaakin johonkin muuhun kuin kiistasäikeeseen, niin vanhat kiistat haluttiin heti vetää siihenkin keskusteluun, johon ne eivät kuuluneet.
Haaskalintu mainitsi myös tavanneensa IRL pelkästään hyviä tyyppejä. Näinhän se varmaan on ihan hyvä tyyppejä olemme vaikka erilaisia ideoita ja näkökulmia onkin.
Haaskis on ollut aktiivinen ja ulospäin suuntautunut sekä omannut (uusiakin) ideoita ja käsityksiä, joita on tuonut esiin. Samaa mieltä en ole aina ollut, mutta hän kyllä perusteli näkemyksiään ymmärrettävällä tavalla. Mutta jonkinlaista kahtia jakoa hiekkalaatikossa tapahtui. Haaskalinnun syytä kärjistyminen ei ollut, hän perusteli kantansa. Nettikirjoittelun käytännön mukaisesti ilmaantui kirjoittajia, jotka vain peesasivat suuntaan tai toiseen tuomatta keskusteluun mitään uutta faktaa saati näkemystä, niin pikkusota oli täälläkin valmis. Pienessäkin sodassa näköjään kaivaudutaan asemiin ja bunkkereihin sekä aletaan puhtaasti säittimään erimieltä olevia rintama linjan ylitse.

Parempi kun unohdetaan pahat sanat ja korvataan ne hyvillä teoilla (kätköillä). Tuo tässä ketjussa esitetty vertaus perho "kalastajien" riitelyihin oli jopa liian osuva. Perhokalastus on hauskaa, mutta perhokalastajissa on erityisen elitistinen joukko, joka haluaa omat sääntönsä kaikille ja säännöt sellaisiksi, että niihin ei kaikki kykene. Koskiosuuksia muutetaan jopa niin että vain tietyn eliitin harrastama kalastustapa on sallittu.
Aikoinan vuokrasin viikoksi mökin kosken rannalta ja samalla yksinoikeuden tuossa koskessa kalastamiseen. Saunoessa ihmettelin meteliä, vastarannalta vetivät perhokalastuksen EM-kisoihin valmistuvat totaalielitistit kahden kilon siian (tai taisi se olla taimen). :mrgreen: . Minun kala minähän olin koskivuokrasta isot rahat maksanut.... Ei silleen. Se "koski" oli korkeintaan kymmenen metriä leveä ja tulin juuri munasiltani saunasta saalishehkutusta katsomaan. 8) Joku niistä älysi, että minä munasillani olen oikeassa paikassa ja he väärässä. Lähtivät mitään sanomatta.
Mutta menehän heittelemään virveliä näiden elitistien koskelle ilman lupia, niin et varmaan selviä pelkillä sanomisilla. :twisted:
Toivottavasti kätköilyssä jatkossakin saavat kaikki kukat kukkia edelleen, vaikka joku pitäisi niitä rikkaruohoinakin. :)

barlow39
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 08.09.2008 23:30

Re: Haaskalinnun jäähyväiset

Viesti Kirjoittaja barlow39 » Ke 03.02.2010 1:49

Älkää nyt ymmärtäkö väärin! (Näinkö pitää aloittaa?)

Miksi sitten annetaan tuntemattomien, ilmeettömien viestien vaikuttaa? Vedetään herne lopullisesti takaraivoon asti ja lopetetaan nettikeskustelu.

Miksi, oi Haaskalintu, tämä sitten piti tehdä näin julkisesti pitkällä sepustuksella, jos täällä kuitenkin on keskustelu ala-arvoista?

Miksei kukaan (esim. Haaskalintu) ole määritellyt, mitkä ovat tämän keskustelupalstan laatukriteerit?

Mielestäni täällä on hyvin paljon asiallisia ja informatiivisia viestiketjuja.

Ei mielestäni viestissäsi mainitut nimitykset "Besserwisserit" ym. yhtään eroa muidenkaan arvosteluista. Käytät siis samoja keinoja/nimittelyjä itsekin.

Jos tämä keskustelupalsta on Sinulle sopimaton, miten viitsit edes julkaista "jäähyväiset"?

Pitäisikö nyt olla kauhean surullinen? Haetko myötätuntoa itsellesi? Kehukaa nyt vähän edes!

Ai niin mutta eihän hän enää tätä luekaan- Olikin turha kirjoitus.

Miksi muuten aina ja joka paikassa tulee aika, jolloin "vanhat" alkavat uikuttaa, kuinka "ennen oli kaikki aina paremmin"? Kukaan uusi ei siis yllä ikinä heidän tasolleen. Anteeksi, mutta tällaisenkin kuvan saan "Haaskalinnun jäähyväisistä". Ei mielestäni kauhean rakentavaa.

Ja itse otat jälleen kerran vanhat asiat esille eli kun muutit osan kätköistäsi PO-kätköiksi, sait aikaan kriittistä keskustelua (sehän ei sovi tietenkään, koska mitä väliä sillä on, jos muuttaa kätkönsä. Sama asia, kuin jos ajattelee, että "mitä minä yksi ihminen merkkaan, kun pitäisi päästöjä vähentää. Ei se mitään merkkaa, paljonko autoni kuluttaa tai vaikka huvikseni sillä ajelen tai jos pitäisi vähentää sähkönkulutusta sammuttamalla televisio, eikä jättää sitä valmiustilaan tai heitänpä nämä loisteputkilamput sekäjätteeseen, vaikka ongelmajätettä ovatkin. Eihän se yksi ihminen mitään vaikuta ja minähän teen niinkuin MINÄ haluan)

Mielestäni myös uudet sukupolvet ja ehkä vanhatkin ovat alkaneet suhtautua kaikkeen kriittisemmin ja myös keskusteluissa "kiistat" tulevat siitä, että enää ei kaikkea niellä suoraan, vaan pitää antaa kritiikkiä ja kyseenalaistaa. Menepä esim. sanomaan nykynuorelle vähän elämän viisauksia. Heille on jo yläasteella opetettu, että he ovat "itsenäisiä yksilöitä, joita kukaan ei voi määräillä".

Hei! Älkää ymmärtäkö väärin!
:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Ei vaan. Olen itse pitänyt taukoa, vaikka vasta päässyt alkuun harrastuksessa. (No ehkä talven lumitilanne ja oma perhetilanne vaikuttavat asiaan). Harvakseltaan olen täällä käynyt. Keskustelupalstaa seurasin vielä syksyllä tiiviisti. Ehkä keväällä into palaa.

Ei harrastajamäärän kasvussa ole mitään kai väärää. Jokainen saa harrastaa mitä haluaa, ja toisaalta tässähän ei olla muista riippuvaisia välttämättä muuta kuin purkkien takia. (Toisten purkkejahan sitä haetaan) Eli aivan yksin saa harrastaa jos haluaa.

Itseäni alkoi nyt harmittaa nämä lehtikirjoitukset. Uusimmassa Pirkka-numerossa oli Suomen ladun näkemys (ja Garminin mainos) kätköilystä. Ei se, että joku yrittää tehdä bisnestä, vaan yleensäkin raja tuli nyt minulla vastaan. Kaverini sanoi, että Pirkassa on juttua kätköilystä, mutta eipä enää jaksanut "hetkauttaa", enkä rynnännyt lehteä lukemaan.

Mutta jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä ja harrastakoon tai sitten ei. Osallistukoon tai ei.

Onnea valitsemallasi tiellä. (Ai niin mutta eihän hän edelleenkään enää lue näitä). Paitsi joskus. Ehkä.

Ja älkää ymmärtäkö väärin! Ymmärtäkää oikein! :? :? :? :? :? :? :? :D :D :D :D :D :( :( :( :( :( :( :evil:

Huh. Tulipa ihan turha viesti. Pitäis jotenkin kieltää tämmöiset.

T:
Loanheittäjä ja Besserwisser

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”