Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Yleistä keskustelua kätköilystä
Metsähiipijä
Viestit: 71
Liittynyt: Ti 03.03.2009 15:57

Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja Metsähiipijä » Ma 25.05.2009 12:32

Heips, toivottavasti en pahasti riko tämän keskustelualueen netikettiä tällä mainosviestillä... Asia on kuitenkin yhteinen, geokätköilyn edistäminen.

Geokätköily on vahvasti kasvava harrastus, johon uusien harrastajien on kuitenkin vaikea päästä mukaan ilman ohjausta. Kysyntä Geokätköily tutuksi -kursseista on kova ja Suomen Latu on näitä kursseja järjestänyt. Jotta saisimme eri puolille Suomea uusia kouluttajia, järjestämme 13.6. Janakkalassa geokätköilyn ohjaajakoulutuksen. Koulutuksen käyneet pääsevät sitten (niin halutessaan) näille laji tutuksi -kursseille vetäjiksi.

Koulutus on tarkoitettu jo jonkin aikaa kätköilyä harrastaneille, jotka osaavat GPS:n ja netin peruskäytön. Koulutuksen kesto on 7 tuntia ja koulutuksessa käydään läpi mm. kätköjen tekemistä, suunnistus- ja turvallisuusasioita ja jokamiehenoikeuksia. Kurssin hinta on 90 euroa Suomen Ladun jäsenille ja 115 euroa muille. Hinta sisältää aamiaisen, lounaan sekä jaettavan materiaalin.

Ilmoittautumiset koulutukseen Suomen Latuun osoitteella koulutus@suomenlatu.fi VIIMEISTÄÄN KESKIVIIKKONA 27.5.

T. Metsähiipijä

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja small oaks » Ma 25.05.2009 18:21

Miksi ihmeessä tämä kurssi pitää järjestää? Ollaanko tässä nyt menossa siihen suuntaan, että geokätköilyä ei voi aloittaa tai harrastaa jos ei ole käynyt Suomen Ladun kurssia ts. mennyt ns suomen ladun muotin mukaan? kätköilyn idea ja suola onkin erityyppiset tavat harrastaa, eikä siihen ole syytä tuoda mitään standardia "oikeaa" tapaa. Vapaaehtoiset ovat tähänkin asti neuvoneet aloittelijoita ilmaiseksi. Ja kurssilla opetetaan kätköilijöille kätköjen tekemistä, onko siihenkin nyt siis laadittu joku standardi suomen ladun toimesta? Vai onko opettajina kätköilijät, jotka ovat käyneet suomen ladun kurssin päästääkseen opettamaan tulevia ohjaajia 8)

"Geokätköily on vahvasti kasvava harrastus, johon uusien harrastajien on kuitenkin vaikea päästä mukaan ilman ohjausta."

Ymmärrän kyllä ohjaajakoulutuksen tärkeyden esim. sauvakävelyssä, jossa oikealla tekniikalla todella on merkitystä, mutta ei kai nyt kätkököilyäkin aleta tuotteistaa ja ujuttaa Suomen ladun "lajiksi"?? Ja taannoisessa ketjussa, jossa kyseltiin alkuvaikeuksia, vastanneet tuntuivat kuitenkin päässeen lajin harrastajiksi tavalla tai toisella, myös ennen kätköilykursseja..

Jos joku yhdistys tai yksityinen henkilö (tai sanomalehti) haluaa opastusta geokätköilyyn, teen sen parhaani mukaan, korvauksetta, kuten tähänkin asti, mutta en ala millekään taholle maksaa siitä, että saan neuvoa toisia.

Mr ja Mrs

PS. Kätköilykurssit sinänsä minkä tahansa tahon järjestäminä ovat hyvä juttu, mutta tästä "opeta niin kuin minä sanon" -tyylistä en pidä. Jos Suomen latu haluaa luoda oman konseptinsa kätköilyyn, niin eikö asiallisempaa olisi maksaa niille ohjaajille, jotka heidän tilaisuuksiinsa tulevat opettamaan, eikä ottaa heiltä maksua tästä "etuoikeudesta"?
Still one more to find!

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » Ma 25.05.2009 18:59

Mistä lähtien on tarvinnut jotain kursseja käydä päästäkseen harrastamaan geokätköilyä? Ymmärrän, että aloittelijoilla voi olla vaikeuksia gepsin ja nettisivujen kanssa, mutta niissä asioissa on tähänkin asti apua saanut helposti mm. täältä foorumilta ja Pekan kätköilysivuilta. Itsekin aloin harrastaa kätköilyä juuri sen takia, että sitä voi harrastaa itsenäisesti, yksin, miten haluaa, milloin haluaa. Rahastusta vaan tällaiset ihme kurssit :evil:

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ma 25.05.2009 19:57

Mietin hetken viitsinkö vastata tähän, mutta ehkäpä viitsin. Toivon että keskustelu pysyy asiallisena.

On mielestäni perin oudoksuttavaa, että kun Geoliikkujat RY / Suomen Latu ei tee mitään kätköilyn hyväksi niin siitä nuristaan. Ja sitten kun tekee (kuten yllä) niin siitäkin nuristaan. Ei tunnu mikään kelpaavan.

Olen vetänyt useita alkeiskursseja (kaksi miittiä yhteistyössä muiden kätköilijöiden kanssa, sekä SL:n pyynnöstä 3 muuta kurssia, Lammilla oli mukana myös muita kätköilijöitä apuna). Lähes kaikki kurssille osallistujat ovat antaneet palautetta, että kiitos kun autoitte alkuun. Kaikki eivät ole niin insinöörihenkisiä, että pelkkää nettiä selatessaan oppivat asiat. Toiset tarvitsevat vierelleen elävän ihmisen, jolta oppiminen sujuu helpommin kuin loputon netin selaaminen.

Ei ole olemassa mitään "Virallista Suomen Ladun" tapaa harrastaa kätköilyä, vaan kurssiohjaajina toimivat ihan samat henkilöt kuin mitä täällä forumeillakin näkee. SL maksaa tästä myös palkkion.

Rahastusta? Totta kai kurssitila, ruokailu, materiaali yms maksaa. Ei gepsiäkään kaupasta saa ilmaiseksi. Bensa maksaa. Kurssille ei todellakaan ole pakko osallistua. Sen sijaan kurssin käyneet saattavat saada SL:n kutsun tulla pitämään alkeiskurssi sinne ja sinne. Niistä aina maksetaan jotain. Toivon, etteivät kaikki näe Suomen Latua isona pelottavana mörkönä joka uhkaa omia kätköilyn, vaan mahdollisuutena puitteineen, organisaatioineen ja infrastruktuureineen.

Hmm.. ehkäpä pitäisi pitää Suomen Ladun ihmiset tutuiksi -miitti. Saattaisi vähentää ennakkoluuloja.. :wink:

Peace and love, Haaskis
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
PekkaR
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 05.01.2007 23:50
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja PekkaR » Ma 25.05.2009 20:46

Kurssiohjelmasta ei ole tarkempaa tietoa, mutta olen niin hyväuskoinen että aattelen kurssin voivan antaa monipuolista taustatukea kätköilijöille, jotka haluavat auttaa uusia harrastajia lajin pariin. Edelleen olen niin sinisilmäinen, että uskon ettei kurssilaisia aivopestä yhteen ainoaan oikeaan "Suomen Latu"-kätköilyyn vaan kerrotaan perustietojen lisäksi vinkkejä ja vaihtoehtoja harrastamiseen.

Avatar
Huikka78
Viestit: 29
Liittynyt: To 30.10.2008 11:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja Huikka78 » Ma 25.05.2009 20:57

Minulla ei ole mitään Suomen Latua vastaan, eikä varsinkaan heidän ihmisiään. Alkeiskurssit "jästeille" olen myös nähnyt hyödyllisinä ja hyvinä, jos mukana on ollut kätköilijöitä, jotta aito rajapinta on tullut. Olen muutaman sellaisen itsekin vetänyt. Tätä kurssia en suoralta kädeltä kyllä täysin ymmärrä. Osallistujat ovat jo kätköilleet, he tietävät, mikä on homman nimi. Ei tämä kuitenkaan ole mitään sala- tai rakettitiedettä (pois lukien mystiset mysteerit). Itse en ole kuitenkaan kamalan kauaa harrastanut, mutta uskon silti, että kykenin välittämään periaatteita ja sanomaa perille ilman kurssittamistakin ja sen mukaista oli palautekin. Joten rahastukselta tämä minusta vähän kuulostaa (omasta kokemuksesta tiedän, että ainakin itse vetämäni kurssit menivät harjoituspurkkeineen yms miinukselle, joten turha lienee vedota mahdollisiin tuleviin ansioihinkaan), mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Ei tuo kaikille ole suuri raha kätköilyn "jatkokurssista", jos vaan sisältö on kunnossa. Yksi seitsemän tunnin sessio ei kuitenkaan mitenkään takaa sitä, että henkilö olisi hyvä kouluttamaan aloittelijoita. Toisekseen asiasta jo kolmanteen, mutta nuo peruskurssitkin ovat liian lyhyitä, mutta ehkä niillä näkee sen, kiinnostaako homma yhtään vaiko ei ja vähän tietoa siitä mistä lisäinfoa löytää.

Tiivistettynä täällä näkemäni pohjalta minua ehkä eniten riepoo juurikin tuo "sinun on käytävä tämä kurssi tietääksesi kätköilystä tarpeeksi kertoaksesi siitä muille" kuva, jonka tuosta vähän saa.

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Ma 25.05.2009 21:08

Haaskalintu kirjoitti:Hmm.. ehkäpä pitäisi pitää Suomen Ladun ihmiset tutuiksi -miitti. Saattaisi vähentää ennakkoluuloja.. :wink:
Muistakaa sitten latulaiset laittaa 90/115€:n pääsymaksu sinne. Ihan vaan villi veikkaus, mutta luulen ettei ihan hirveätä tunkua tuonne kouluttajakoulutukseen ole. Nekin rahat voisi mielestäni käyttää vaikkapa tämän sivuston ylläpidon tukemiseen.
-Noyboy-
serial cacher

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja small oaks » Ma 25.05.2009 21:18

Veli Huikka todistaa väkevästi! Kuten jo kirjoitinkin, kätköilykurssit sinänsä ovat hyvä juttu, tosin tähän mennessä SL ei ole maksanut (kaikille?) ohjaajille mitään palkkiota, mikä tosin olikin tiedossa jo tehtävään lupautuessa. Jos käytäntö muuttu, niin hyvä niin, työmies/nainen on palkkansa ansainnut, mutta ajatus siitä, että ensin pitää maksaa taholle X päästäkseen myöhemmin tekemään palkatonta työtä samalle taholle, tökkii.

Toivottavasti jatkossa erilaisia "virallisia" ja epävirallisia kursseja järjestävät niin suomen ladun kouluttamat kuin itseopiskelleetkin, eikös tietynlainen vapaus ole juuri tämän lajin henki, jonka en soisi hiipuvan.

Mrs.
Still one more to find!

Metsähiipijä
Viestit: 71
Liittynyt: Ti 03.03.2009 15:57

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja Metsähiipijä » Ti 26.05.2009 8:39

Muutama täsmennys vielä asiaan Ladun puolesta.

Kyllä kaikille kouluttajille, jotka Suomen Ladun nimissä vetävät kursseja, maksetaan siitä palkkio. Jos joskus ennen ei ole maksettu, niin sitten käytäntö on tosiaan muuttunut. Kursseilla ei kukaan yritä rikastua, ei ainakaan Latu. Ladun tavoitteena on saada ihmiset liikkumaan, ei tehdä rahaa.

Latu kouluttaa ohjaajia monissa eri lajeissa. Koulutusorganisaatioissa aika tavallinen käytäntö on, että organisaatio kouluttaa ensin omat kouluttajansa. Näin yritetään varmistaa, että kouluttajat osaavat tietyn minimitason ja kouluttavat ainakin suunnilleen tärkeimpiä asioita omissa koulutuksissaan. Päivän koulutuksessa käynti ei toki tee kenestäkään vielä hyvää kouluttajaa, mutta antaa se tietoa siitä, mitä kaikkea omassa koulutuksessa kannattaa tuoda esille. Kaikkia kouluttajiaan ei Latu ole itse kouluttanut, että ei tuo ohjaajakoulutus välttämätön edellytys ole.

Mitään ”Latu-formaattia” harrastaa kätköilyä ei tietenkään ole olemassa. Ladun Geokätköily tutuksi –kurssilla käydään ihan perusasioita läpi (gepsin käyttö, sivujen peruskäyttö = rekisteröityminen, kätköjen hakeminen, loggaaminen, jne). Monille, varsinkin vanhemmille ihmisille, gepsin käyttö on suurin kynnys harrastuksen aloittamiselle. Gepsin käyttöä on monen myös vaikea oppia nettisivuja lukemalla. Jos täällä keskusteluketjussa ihmiset ovat vastanneet alkuvaikeuksista kysyttäessä, että ovat kyllä päässeet alkuun, niin ei se kerro meille vielä mitään niistä ihmisistä, jotka eivät ole löytäneet/päässeet edes tänne keskustelufoorumille asti. Olen itse tavannut lukuisia ihmisiä, jotka ovat käyneet geocache.fi -sivuilla katselemassa kätköjen tietoja, mutta kynnys harrastuksen aloittamiseen on ollut joko rekisteröinti englanninkielisillä sivuilla tai gepsin käytön opettelu. Ja kuinka paljon on niitä, joita laji kiinnostaa, mutta joille nettiin meno on se kynnys...

On hienoa, että kätköilijöissä on niitä, jotka auliisti auttavat muita harrastuksen alkuun. Näin pitää ollakin. Suomen Latu järjestää kursseja sen takia, että ihmiset, jotka eivät muualta ole löytäneet apuja gepsin ja nettisivujen käytön ongelmiin, voivat tulla kurssille oppimaan ne.

Kenenkään ei ole pakko käydä ohjaajakurssia ja kuka tahansa saa tietysti edelleen opastaa uusia kätköilijöitä harrastuksen tiellä.

- M.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja Geovius » Ti 26.05.2009 9:07

Mutta voisikos asioista tietävät kertoa, että onko nyt kyseessä Suomen ladun juttu vai onko tällä mystisellä Geoliikkujilla osuutta asiaan? Jos ei niin miksi ei ole ja mikä on yleensä Ladun ja tuon toisen organisaation osuus toisiinsa?

Avatar
Ronttimus
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 10.03.2009 14:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja Ronttimus » Ti 26.05.2009 11:28

Minä myös vierastan noin isoa osallistumismaksua. Minä myös voisin kouluttaa aloittelevia kätköilijöitä ilmaiseksi ja vapaaehtoisesti. Minä tiedän osaavani kouluttaa ilman tuota kurssiakin ja ihan niitä oikeita asioita. Toisessa harrastuksessa, työelämässä ja pitkin matkaa vuosien varrella olen ollut paljon mukana opastamassa, kouluttamassa ja opettamassa, esiintynyt isoillekin yleisölle kertoessani asiaani. Toisaalta myös omasta aloituksesta on sen verran vähän aikaa että muistan hyvin mitkä asiat tökki alussa ja miten saan ne nyt kerrottua yleissölle. Tuskin kurssin käynyt kouluttajakaan rahasammon tuosta toiminnasta saa vaikka palkkio maksettaisiinkin.

Sen verran kuitenkin priorisoin että käytän tuonkin rahan omiin harrastuksiini ja mielelläni opastan uusia kätköilijöitä alulle omalla ajallani vapaaehtoisesti (olen tässä ollutkin aika aktiivinen). Minulla ei ole mitään yhdistyksiä vastaan, Suomen Latua tai Geoliikkujia. Päinvastoin, liputan kovasti yhdistystoiminnan puolesta varsinkin tällaisessa kasvavassa harrastuksessa. Mutta minusta jäsenmaksulle pitää saada vastinetta nin kuin muissa harrastuksissakin, jäsenistöstä kouluttajia ja sitä kautta vapaaehtoista opastajaa. Nykymaailma alkaa liikaa kääntyä pois vapaaehtoisuudesta, talkoohengestä ja auttamisesta auttamisen ilosta. Liian paljon vaaditaan rahaa, joka suunnasta. Ja tämä ilmiö kulkee läpi joka ikisessä harrastuksessa ja minkä tahansa tapahtuman/asian järjestämisessä. Itse olen vielä sellaisen kasvatuksen saanutta ihmismassaa että auttaa voi ilman vaateita ja siitä saa takaisin hyvän mielen itselle ja muille joka on riittävä palkkio.

Miksei tuota kurssia voisi järjestää vaikka idealla että Geoliikkujien (=Suomen Ladun alainen) jäsenille ilmaiseksi (jos ruokailu, se omakustanteinen tietenkin)? Alkaisi yhdistys saamaan taas jäseniä, luottamus siihen että toiminta on taas aktivisoitunut parantuisi ja kurssi saisi osallistujiakin. Nykyisellä konseptilla en usko kovin montaa innostunutta olevan ja jos harrastus tätä vauhtia leviää ja kehittyy, kouluttajista on kohta huutava pula.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja Geovius » Ti 26.05.2009 13:10

Ronttimus tuossa kiteyttikin aika hyvin saman asian joka minullakin oli mielessä.

Avatar
Marco
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 15.01.2007 16:44

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja Marco » Ti 26.05.2009 13:31

Ohjaajakoulutus... Kuullostaa kyllä rahastukselta, tai ainakin tulevaisuudessa tulevaa sellaista. Uskoisin että asia missä aloittelija tarvitsee apua on gepsin käyttö, ja sen homman voi opastaa kaikki jotka on edes yhden purkin onnistunut löytämään.

Jotkut tahot tuntuvat tekevän tästä lajista niin teknisen TUNTUISTA että saadaan ihmiset jo sen takia kursseille. Tai sitten vähätellään ihmisten älykkyyttä. Vai laiskuudestako tässä on kyse? Sitten ehkä kursseja tarvitaan :wink:

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja ilkant » Ti 26.05.2009 16:21

Antaa kaikkien kurssien kukkia. Kyllä Suomesta löytyy ihmisiä, jotka tuonne menevät, uskoisin. Ehkäpä jo yhden kätköilyopastuksen itse vetämällä, pääsee jo voitolle. :mrgreen:
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja ilkant » Ti 26.05.2009 16:35

Tässä on tarvetta myös kätkönTEKIJÄN kurssille. Tämä voisi olla nyt ilmainen, hehe. Tämän idean voi kuka tahansa napata ja toteuttaa sen. Jos kurssi on pks-seudulla, merkitsen itseni ilmottautuneeksi mukaan. :mrgreen:

Paino olisi persoonallisten ideoiden keksimiseen orientoivassa opastamisessa. Tjsp.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

barlow39
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 08.09.2008 23:30

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja barlow39 » Ti 26.05.2009 23:25

Aika moni on kiteyttänyt samoja ajatuksia kuin itselläni. SL ei siis ole rahastamassa ilmeisesti vaan "yrittää saada ihmiset liikkumaan", mutta tuokin "Koulutusorganisaatioissa aika tavallinen käytäntö on, että organisaatio kouluttaa ensin omat kouluttajansa." pistää silmään. Maksa meille ensin, niin sinusta tulee "virallinen kätköilyohjaaja" ja kutsumme sinua (ehkä) joskus ohjaamaan ja saat siitä palkkion. häh :?:

Asiasta tietämättömät kun vielä näkevät tämmöisen "ohjaajakoulutuksen" tekee tästä kyllä jo liian "teknisen ja vaikean" harrastuksen, ja sotii kyllä niin sitä vastaan, mitä minä olen aina luullut ja kuullut. Tämä yhteisö on ollut hyvin suvaitsevainen loggausten, kätköjen teon ym. asioiden eli yleensäkin kaikessa kätköilyn suhteen (kun pysytään hyvän maun rajoissa), niin tuollainen maksullisuuden tuominen kätköilyn osa-alueille luo heti negatiivista kuvaa ja luulisin, että karkottaa myös uusia harrastajia.

Olisiko vaikka sponsoroimalla saatu eväät/tilat järjestettyä? No en lähde SL:n puolesta tätä nyt enempää pohtimaan. Enkä kyllä näiden tietojen pohjalta ole valmis maksamaan edes murto-osaa tuosta ei-jäsenhinnasta, vaikka minulla ei tulisi matkakustannuksia nyt senttiäkään! Omat eväät osaan tehdä kyllä halvemmalla...


Ugh.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Ke 27.05.2009 0:11

Ja nyt olisi tarjolla peen kirjoituskurssi geokätköilyfoorumeille hintaan 1000€/15min. Tämän kurssin jälkeen osaat kirjoittaa diipadaapaa tällekin foorumille. :mrgreen:

Kyllä tuo kurssihinnoittelu tuntuu käsittämättömältä. Siis että maksaisin siitä, että ehkä "pääsisin" kouluttamaan muita??? Ja vielä tällaisesta aiheesta, jonka jokainen sisälukutaitoinen ymmärtää, jos vain viitsii perehtyä.

Neuvon kyllä tarvittaessa ihan ilmaiseksi, mutta siitä en ole valmis maksamaan, että voisin neuvoa. Tämä on harrastus ja työt on sitten ihan erikseen. Kiva että kannustetaan liikkumaan, mutta kyllä ne kouluttajat voisi kouluttaa ilmaiseksi ja laskuttaa sitten niiltä kurssilaisilta koluttajakoulutuksen kulut. En minäkään työntekijöitäni laskuta työpaikkakoulutuksesta, vaan päinvastoin. Kuulostaa tuollainen käy maksullinen kurssi, niin pääset ehkä maksusta opettamaan, verkostomarkkinointi hömpältä.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

barlow39
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 08.09.2008 23:30

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja barlow39 » Ke 27.05.2009 0:22

Hei mutta sehän sisälsi vielä materiaalinkin!

Täältä saatavissa 50egellä materiaalia mun Epsonilla tulostettuna. Nettisivukoosteita, joita sinun ei tarvitse itse tehdä! Tai PDF-tiedostona suoraan sähköpostiisi, kun rahat ovat kilahtaneet tililleni. :idea:

Sorry, mut nyt on vähän väsy eli taidan poistua, ettei mee yli... :?

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » To 28.05.2009 13:18

Tiedoksi: Ohjaajakoulutus peruuntui liian vähäisen osanottajamäärän vuoksi.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Kätköilyn ohjaajakoulutus Janakkalassa 13.6.

Viesti Kirjoittaja Geovius » To 28.05.2009 13:40

Jostain syystä en ihmettele asiaan laisinkaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”