Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Yleistä keskustelua kätköilystä

Montako henkilöä nimimerkillä kätköilee

1
95
65%
2
38
26%
3
2
1%
4
8
5%
5 tai enemmän
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 146

iiwi
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 27.04.2011 8:41

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja iiwi » Ke 15.05.2013 19:19

Samalla nimimerkillä kätköili ennen kaksi, sitten mies lähti omille kätköilleen ja teki oman nimimerkinkin. Nykyään kyllä usein kätköillään kombolla 2 nimimerkkiä, 4 ihmistä kun junnutkin on mukana :) Vastasin silti että yksi, koska koen että tämä on ihan mun oma nyt.

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » To 16.05.2013 10:02

Monikkomuotoisesta nimimerkistä huolimatta kätköily on nimenomaisesti allekirjoittaneen isämurmelin oma harrastus. Itse olen ollut mukana jokaisella etsintäyrityksellä, olkoon kyseessä sitten löytö, natsbog tai dnf. Kätköretkillä usemmiten mukana on pikkumurmeli, joka saa oman nikin sitten, kun osaa sitä itse haluta, jos enää siinä vaiheessa on kätköilystä kiinnostunut. Silloin saa luvan myös aloittaa tyhjästä, takautuvasti ei lähdetä loggailemaan. Äitimurmeli ei kätköilyä harrasta, vaikka mukana silloin tällöin onkin.

Tämän vuoden löytöstatistiikan perusteella yhdessä pikkumurmelin kanssa on tehty 31 % tämän vuoden löydöistä. Koko perheen voimin on oltu liikkeellä vain 3 %:issa kaikista löydöistä eli noin 66 % löydöistä on isämurmelin omilla retkillä tehtyjä. Ajankäytöllisesti "mutu-tuntuma" kuitenkin on, että pikkumurmelin kanssa on kätköretkillä vietetty enemmän aikaa yhdessä kuin isämurmeli on käyttänyt omiin retkiinsä. Muksun kanssa liikkuessa löytöjen määrä suhteessa käytettyyn aikaan jää pienemäksi kuin omin päin, paitsi hitaampien siirtymien vuoksi, myös oheistoiminnan (eväiden syönti, muurhaiskekojen ihmettely, leikkipuistokäynnit yms.) vuoksi :D

Avatar
Pietu
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 06.07.2010 11:49
Paikkakunta: Kerava

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja Pietu » To 16.05.2013 16:08

Yksi henkilö nimimerkillä. Mukana 1-2 geokoiraa ja usein myös vaimoke omalla nimimerkillään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”