Kynän kanssa kätkölle

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
rp55
Viestit: 350
Liittynyt: Ke 20.12.2006 22:11
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Kynän kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja rp55 » Ma 12.07.2010 18:11

Kyllähän se vaan niin on, että jokaisella itseään kätköilijänä pitävänä kantaa omaa kynää mukanaan. Mielsestäni EI voi valittaa jos kynää ei purkissa ole.
On minulla kyllä sellainen purkki jossa kynä kuuluu varustukseen :lol:
rp55
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit

juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: Kynän kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja juhanili » Ma 12.07.2010 22:31

Poimin tänään Saksassa välillä Rostock - Nürnberg kymmenkunta purkkia koot alkaen filmipurkista, jokunen reilumpi mikro ja pari smallia. Yhdessäkään ei ollut kynää vaikka tilaa olis ollut. Saman olen aiemmin huomannut ainakin Munchenissä. Liityykö tämän ns. kansanluonteeseen (vai onko sellainen käsitys rasismia :roll: )

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Kynän kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ti 13.07.2010 12:32

juhanili kirjoitti:Poimin tänään Saksassa välillä Rostock - Nürnberg kymmenkunta purkkia koot alkaen filmipurkista, jokunen reilumpi mikro ja pari smallia. Yhdessäkään ei ollut kynää vaikka tilaa olis ollut. Saman olen aiemmin huomannut ainakin Munchenissä. Liityykö tämän ns. kansanluonteeseen (vai onko sellainen käsitys rasismia :roll: )
Muualla euroopassa ei juurikaan ole kyniä. Kynä on poikkeus Suomessa. Ei kynättömyys ulkomailla. Kätköilykulttuurihan myös elää maan mukaan. Esim: saksassa halutaan melkein aina kellonaika.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Tarppa
Viestit: 54
Liittynyt: To 08.04.2010 10:48

Re: Kynän kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja Tarppa » Ti 13.07.2010 21:17

JOS kätkössä ei ole kynää, ei siitä pidä vetää hernettä nekkuun...
Ja JOS kätkö on niin pieni, ettei sinne kynää mahdu, vielä vähemmän.
Joku tässä jo sanoikin, ettei mene ollenkaan kätkölle jos selosteessa kerrotaan ettei kätköllä ole kynää...
Sopii ainakin minulle vallan mainiosti; pysy poissa, mutta älä täällä turhaan mieltäsi osoita, tämä on sinun valintasi.

Mutta tuo kellonaikahan voisi ollakkin ihan hauska tieto, ei kai sen tarvitsisi niin eksakti "neiti ajan aika" olla...
mutta siitä näkisi suurinpiirtein milloin kätköllä on kuhinaa.... : )

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Kynän kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » To 15.07.2010 16:22

geohansu kirjoitti:Oisko järkee vai ei? Ehdotan siirtymistä kynättömiin kätköihin: peruste: helpompi kätkeä,helpompi huoltaa ja jokajamppa kantaisi omaa kuulakärki tms. kynäänsä niin että varppina ois sitten huippukynä ja loggailu ei olisi ainakaan siitä kätkön nuhruisesta kynnen pituisesta lähes terättömästä lyikkäristä kiinni.
Äänestystä aiheesta??? :roll:
Kynä purkissa on myös melkoinen gamon mahdollisuus microssa johon törmännyt ensimmäisen kerran melkoisen tuoreeltaan!!!
Itse olen sitä mieltä että, kynä purkkiin jos mahtuu ja mukana on oltava myös kynä itsellä kun paikalle menee! Olen nähnyt pistekirjoitustakin paperin läpi tehtynä? Mielestäni arveluttavaa toimintaa kokonaisuutenaan. Kätkön koko pitäisi olla alimmillaan small johon mahtuu vihko, kynä, teroitin sekä matkaajat! Nanoista tosin olen omituisesti pitänytkin mukavana haasteena ja varsinkin kun sen löytää, nimittäin nanoa ei tarvitse piilottaa kirjaimellisesti...

Avatar
SirAvidius
Viestit: 122
Liittynyt: Su 11.07.2010 19:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kynän kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja SirAvidius » Ma 16.08.2010 14:15

Mun mielestä kynää ei kuulu olla purkissa, vaikka ärsyttäähän se jos kynää ei ole, mutta omapahan on ongelmani.

Aina oma kynä mukaan!!

Jos kynää ei ole

- Huolto on helpompaa, sillä kostunutta tai pätkäksi mennyttä kynää ei tarvitse vaihtaa uuteen.
- Kätkön tekeminen on helpompaa, sillä ei tarvitse kynän tynkää etsiä/sahata hyvää lyijjäriä halki.
- On muutenkin hyvä, kun oppii, ettei kaikissa kätköissä ole sitä.

Terv: SirAvidius
Kaksitoista-vuotias jatkaa geoseikkailuaan!!!

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Kynän kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ma 16.08.2010 14:28

SirAvidius kirjoitti:Mun mielestä kynää ei kuulu olla purkissa, vaikka ärsyttäähän se jos kynää ei ole, mutta omapahan on ongelmani.

Aina oma kynä mukaan!!

Jos kynää ei ole

- Huolto on helpompaa, sillä kostunutta tai pätkäksi mennyttä kynää ei tarvitse vaihtaa uuteen.
- Kätkön tekeminen on helpompaa, sillä ei tarvitse kynän tynkää etsiä/sahata hyvää lyijjäriä halki.
- On muutenkin hyvä, kun oppii, ettei kaikissa kätköissä ole sitä.

Terv: SirAvidius
Eikö olisi samantien helpompaa jättää lokikirja pois? Ei tarvitsisi käydä vaihtamassa uutta kostuneen tai täyttyneen tilalle. Vai kenties koko purkki pois? Silloin huolto olisi erittäin helppoa, ja negatiivinen palaute vähenisi


Ja kyllä, sen kynän kuuluu olla purkissa. "Kätkön tekeminen on helpompaa" ei ole oikein hyvä tekosyy. Kätkön valmisteluun tulee käyttää aikaa ja vaivaa, eikä vain sutaista pesemätöntä italiansalaattirasiaa lähimpään kivenkoloon (yleistetty esimerkki)

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kynän kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja VHI » Ma 16.08.2010 15:00

Omiin kokemuksiini kätkön laittajana perustuen voin sanoa että vaikka laittaisi kätköön neljäkin kynää niin ne saattavat parissa viikossa olla tiessään :x Tätä on tapahtunut useammallakin laittamallani kätköllä enkä tiedä ovatko kynät unohtuneet vai "unohtuneet" kätköilijöiden mukaan. Joka tapauksessa oma kynä pitäisi aina olla kätköilijällä mukana ja jos ei sattumoisin ole niin olisi suotavaa ettei sitä puutetta kätkössä olevilla kynillä poistettaisi.
There's always a cache somewhere

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Kynän kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ma 16.08.2010 15:07

VHI kirjoitti:Omiin kokemuksiini kätkön laittajana perustuen voin sanoa että vaikka laittaisi kätköön neljäkin kynää niin ne saattavat parissa viikossa olla tiessään :x Tätä on tapahtunut useammallakin laittamallani kätköllä enkä tiedä ovatko kynät unohtuneet vai "unohtuneet" kätköilijöiden mukaan. Joka tapauksessa oma kynä pitäisi aina olla kätköilijällä mukana ja jos ei sattumoisin ole niin olisi suotavaa ettei sitä puutetta kätkössä olevilla kynillä poistettaisi.
Toki niitä kyniä "poistuu luonnollisesti" ja kynätön kätkö kyseisen poistuman takia on ihan ymmärrettävä (valitettavasti), mutta mielestäni niiden puuttumiseen peruste "Kynätön kätkö on helpompi tehdä" on hieman huono. Ei kätkön tekemisessä kisata helppoudesta..

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kynän kanssa kätkölle

Viesti Kirjoittaja VHI » Ma 16.08.2010 18:08

Stone'5 kirjoitti:mielestäni niiden puuttumiseen peruste "Kynätön kätkö on helpompi tehdä" on hieman huono. Ei kätkön tekemisessä kisata helppoudesta..
Juu en tarkoittanutkaan ettei kätköä laittaessa kätköttäjän tarvitsisi sinne kynää laittaa vaan että se ei välttämättä aina ole kätköttäjän syy ettei kynää ole. Olen aivan samaa mieltä että kätköttäjän kuuluu kätköä laittaessaan varustaa se kynillä.
There's always a cache somewhere

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”