Mikä mättää

Yleistä keskustelua kätköilystä
penttipoika
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 29.10.2008 13:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja penttipoika » Ke 29.10.2008 13:39

Miksi kätkösivuille ei pääse, eilen illalla jo oli vaikeuksia ja juuri nyt tänään klo 13.30 yritän monasti ei pääse, siis miksi kuka tietää. Turhauttavaa kun ei voi esim, ladata uusia tai katsella muuten vaan, viellä löytymättömiä.

PiiSami
Viestit: 53
Liittynyt: To 01.11.2007 13:26

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja PiiSami » Ke 29.10.2008 13:50

Geocaching.com:ssa on tehty ilmeisesti jotain muutoksia. Firefox:lla tuntuisi pelaavan ja pitäisi toimia ilmeisesti myös Internet Explorer:n versiolla 7, mutta en oo kokeillu. Mulla ei ole myöskään tosiaan toiminut IE:n versiolla 6 enää pariin päivään...
"Mä mitä etsin yhä vaan, tuskin sitä saan.
Vaikka mysteeri tää, mysteeriks jää,
Läpi metsät samoan ja mä kunnaat koluan, niin jatkaa haluan. "

-Yö

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja Geovius » Ke 29.10.2008 13:57

En ole havainnut muutoksia tai ongelmia saitin kanssa.
Eikä näyttänyt tuolla virallisellakaan foorumilla olevan mitään suurempaa ongelmaa kenelläkään.

penttipoika
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 29.10.2008 13:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja penttipoika » Ke 29.10.2008 14:34

No .fi sivulla "kätköt ja listaus " eivaan onnaa se 50 kätköä tulee esille muta ei yhtään enempää, mitähän en osaa siis.
Penttipoika

poppis
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 02.06.2008 14:48
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja poppis » Ke 29.10.2008 14:39

Kyllähän näyttäisi sekä geocaching.com että geocache.fi toimivan jopa IE 6:llakin. Ainoa mikä tuolla gc.comissa mättää on, että osa sivuista on jotenkin "fixattu" leveämmälle näytölle, eli vasemman laidan frame menee tekstin päälle, jos on pakotettu johonkin ihmeresoon näytön asetuksissa.

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » Ke 29.10.2008 14:40

penttipoika kirjoitti:No .fi sivulla "kätköt ja listaus " eivaan onnaa se 50 kätköä tulee esille muta ei yhtään enempää, mitähän en osaa siis.
Tuntuu toimivan ok.

Kokeilepas muuttaa kohtaan "Rajoitukset" haettavien kätköjen määrää (oletuksena 50). (heti siinä Scandic -hotellin mainoksen yläpuolella).

PiiSami
Viestit: 53
Liittynyt: To 01.11.2007 13:26

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja PiiSami » Ke 29.10.2008 15:23

Ongelmana mulla ja tuolla Penttipojalla tuntuu olevan siis tuon kätköjen kartta ja listaussivun aukeaminen. Nuo 50 uusinta kätköa tulevat kartalle, mutta jos yrittää esim saada kartalle näkyviin kotikoordinaattien 50 lähintä kätköä, niin tuloksena on virheilmoitus: "Internet Explorer cannot open the Internet site http://www.geocache.fi/caches/cacheinfo.php. Operation aborted. Tämän jälkeen tuon kartta ja listaussivun uudelleen aukaisu antaa aina tuon saman virheilmoituksen.

Sama vika toistuu sekä minun kotikoneelta, että työkoneelta. Firefox:lla kaikki toimii ihan ok. Minulla on IE6 ja Penttipojalla IE7. Olen yrittänyt poistaa evästeet ym. historian, mutta ei auta. Tämä ongelma alkoi eilen iltapäivällä.
"Mä mitä etsin yhä vaan, tuskin sitä saan.
Vaikka mysteeri tää, mysteeriks jää,
Läpi metsät samoan ja mä kunnaat koluan, niin jatkaa haluan. "

-Yö

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ke 29.10.2008 17:53

Täälläkään ei toimi IE:llä, mutta oletusselaimella Firefoxilla pelaa loistavasti.
Tämän takia jotkut välttävät IE:tä :wink:

Avatar
Nitelina
Viestit: 56
Liittynyt: La 16.08.2008 23:57
Paikkakunta: Naantali

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja Nitelina » Ke 29.10.2008 18:05

Selaismista ei hajuakaan, mut ei toiminu mullakaan tänään töissä eikä nyt kotona!
Sama on noiden kätkökuvauksien kanssa. Kirjoitin niistä justiinsa tuonne muuta apua osioon, olisin voinnu näköjään tännekin laittaa.
Pystyiskö sen siirtämään jotenkin tänne, sillä tämän otsikon alle se sopisi paremmin...

Hanges
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 29.10.2008 18:09
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja Hanges » Ke 29.10.2008 18:13

Juu ei TÄÄLLÄKÄÄN toimi IE 7:ssä, mutta safarissa toimii. Kotona kuulemma ei myöskään IE avaa sivuja, mutta Mozilla avaa. Ja kotijoukkojen työkonekkaan ei ollut suostunut sivua avaamaan. Joku mättää ;D

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ke 29.10.2008 18:58

Mulla toimii ihan normaalista Husqwarnassa, mutta Iveco näyttää vaan puolet. Yritin avata toissä Execillä, mutta ei auennu, kun oli perus classic- malli. Auoin päätän koko päivän, mutta ei auttanu.

PS: mulla oli tylsää. Sori. Ottaa aivoon kun on kaksi kätköä julkaisujonossa eikä kuulu mitään. Toinen ollu kolmatta vuorokautta jo!!!!!!!!!!!!!!! Ja Seattlessa sanottiin kuukausi sitten, että Suomeen ei ole tarvis uutta tarkastajaa. Kolmella pärjää hyvin.... Mai ÄÄÄÄSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Snusmumriken
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 29.10.2008 21:57

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja Snusmumriken » Ke 29.10.2008 21:59

Hey relax man - this is just a hobby - not a fight for life ... Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; sv-SE; rv:1.8.1.17) Gecko/20080829 Firefox/2.0.0.17 ... :wink:
“Any boy who do not like this book ought to be drowned at once!" Arthur Ransome about Joshua Slocums book ”Sailing Alone Around the World".

rianra
Viestit: 118
Liittynyt: La 30.06.2007 22:04

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja rianra » To 30.10.2008 11:45

Minä en pääse koko kartta sivulle! Listauksen kyllä saan mutta en minkään näköistä karttaa. En voi edes valita keskipistettä tai muuta.
Thinking out of the cache

penttipoika
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 29.10.2008 13:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja penttipoika » To 30.10.2008 11:48

Päivät taas! Noniin Firefox on ladattuna, ,,,mutta,,, mites kätköt saa sieltä gebsiin, olen yrittänyt monasti mutta ne siirtyy "latauslistaan" josta en pääse mihinään , ei siis ole mitään aktiivi näppylää ainoastaan "tyhjennä lista" voisko joku neuvoa,
juurikun olen ie:sä oppinut lataukset pitää näköjään taas jotain konstikasta opetella harmittaa, siis se ie ei vielläkään toimi .
Ponttipeika

Avatar
Joorz
Viestit: 72
Liittynyt: To 28.12.2006 19:14
Paikkakunta: Riihikoski

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja Joorz » To 30.10.2008 12:22

penttipoika kirjoitti:Päivät taas! Noniin Firefox on ladattuna, ,,,mutta,,, mites kätköt saa sieltä gebsiin, olen yrittänyt monasti mutta ne siirtyy "latauslistaan" josta en pääse mihinään , ei siis ole mitään aktiivi näppylää ainoastaan "tyhjennä lista" voisko joku neuvoa,
juurikun olen ie:sä oppinut lataukset pitää näköjään taas jotain konstikasta opetella harmittaa, siis se ie ei vielläkään toimi .
Ponttipeika
itellä ainakin menee vistassa lataukset oletuksena tuonne työpöytä->käyttäjä->ladatut tiedostot, siis jos et ole muuttanut latausten kansiota.
tämän voit tarkastaa firefoxista seuraavanlaisesti.
avaa selain -> asetukset -> yleiset -> ja tuossa onkin kohta lataukset jossa voit muokata paikkaa jonne lataukset menevät.
Toivottavasti on edes hiukan apua.
-Joorz-

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 30.10.2008 21:43

Jep,

IE ei avaa kätkökartta ja -listaus -sivua, vaan antaa "Toiminto hylättiin" -virhettä.

Mitään selitystä ongelmaan en keksi joten käyttäkää siis viimein Operaa joka näyttää olevan ainoa kunnolla toimiva selain.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

gjarppa
Viestit: 7
Liittynyt: To 13.03.2008 19:44
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja gjarppa » To 30.10.2008 22:51

Jo kauan aikaa kirjanoppineet ja tietoviisaat ovat kehottaneet hylkäämään Internet Explorerin. Se sisältää tietoturva-aukkoja. Lisäksi siihen on lisätty standardiin liittymättömiä ominaisuuksia ja joissain tilanteissa se toimii standardin vastaisesti. Eli pelkistettynä: Standardin mukaan tehdyt internet-sivut eivät välttämättä toimi oikein IE:ssä. Käyttäkää siis vaihtoehtoisia selaimia!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 31.10.2008 0:03

haksu10 kirjoitti:IE ei avaa kätkökartta ja -listaus -sivua, vaan antaa "Toiminto hylättiin" -virhettä.
Ongelmaa olen nyt selvitellyt hakukonein ja tämä vika ei todellakaan ole ainutkertainen. Ongelma liittyy Microsoftin Internet Explorer -selaimeen, mutta korjausta asiaan ei löydy mistään.

Eli vika on kunnes ehkä poistuu... hyvä Microsoft jälleen, EVO

(Toivon mukaan tämä viesti saa aikaan mulle tulevan viestin Mikkisoftalta jossa kerrotaan syytä tai peräti ratkaisua ongelmaan; kerran haukuin tuolla huumorisivujeni puolella erään virustarkastusohjelman ja nopeasti tuli selvitys asiaan... no jaa, nyt on tosin microsoftista kyse joten turha toivo :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 31.10.2008 9:49

gjarppa kirjoitti:Jo kauan aikaa kirjanoppineet ja tietoviisaat ovat kehottaneet hylkäämään Internet Explorerin. Se sisältää tietoturva-aukkoja. Lisäksi siihen on lisätty standardiin liittymättömiä ominaisuuksia ja joissain tilanteissa se toimii standardin vastaisesti. Eli pelkistettynä: Standardin mukaan tehdyt internet-sivut eivät välttämättä toimi oikein IE:ssä. Käyttäkää siis vaihtoehtoisia selaimia!
Joskus taas törmää epästandardiin sivuun joka aukeaa vain IE:llä.
-sic-
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
Nitelina
Viestit: 56
Liittynyt: La 16.08.2008 23:57
Paikkakunta: Naantali

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja Nitelina » Pe 31.10.2008 18:45

No niin!! Minäkin rohkaisin mieleni ja latasin sen Firefox:in koneeseen ja johan alkoi näkymään :D
Ja sitäpaitsi toi kettu pentele on tosi paljon nopeampi käyttää jopa tässä mun wanhassa perintö-tietsikassa!

Olen vaan niin hiton torvi näissä tietsikka jutuissa, että mulla meni viikko ennenku oppisin edes kätköilysivuja käyttämään :? Isäntä on sitte vielä torvimpi näissä jutuissa kun ei osaa edes sähköpostia lähettää... Että tällainen team meillä!
Joten saanhan teiltä viisaammilta apuja jos menee sormi suuhun tämän selaimen kanssa?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”