Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 30.08.2008 20:38

kätkijä kirjoitti:
Tonny0909 kirjoitti:Olen käyttänyt satunnaisesti kannabista. Käytän alkoholia.
Tonny0909 kirjoitti:Olin eilen sellaisen 11 oluen humalassa joo.
Jos huumeveikkojen ja kaljankittaajien kirjoitukset on hauskoja ja kannustavia, niin olen johdattanut perheeni väärän harrastuksen pariin...
En huomannut viestiketjussa kenenkään muun olevan tätä mieltä joten tämä lienee kätkijän oma kanta?
kätkijä kirjoitti:Oliskohan aika vaihtaa näillekin sivuille valvoja, kun kirjoitukset on tätä tasoa...
Miten tämäkin viestiketju edistää kätköilyä???
PALJON OLIS KARSITTAVAA!!!
Valvojia on riittävä määrä ja myös asiattomat viestit poistuu nopeasti joten ainakaan toistaiseksi ei ennakkosensuuriin ole ollut tarvetta.

Tätä viestiketjua on koko päivä kyllä seurattu valvojien keskuudessa sekä olemme keskustelleet keskenämme tämän viestiketjun osalta. Mutta vaikkakin aloitusviesti on provosoiva eikä välttämättä kovin tarpeellinen ei varsinaista syytä poistoon ole löytynyt, sana on vapaa kunhan se pysyy järkevien rajojen sisällä. Helpoin toki ylläpidollisesti olisi vain heittää viestiketju roskakoriin.

Oikeastaan yksi viesti tässä ketjussa on hyvin lähellä poistoa, eli viesti missä lauseen "Olen käyttänyt satunnaisesti kannabista" kirjoittanut kirjoittaja määritellään huumeveikoksi. Tuo lause, varsinkin huomioiden seuraava "Käytän alkoholia" antaa sen käsityksen että kirjoittaja on joskus (aikoinaan) käyttänyt satunnaisesti kannabista. Näin ollen mielestäni kirjoittajan leimaaminen huumeveikoksi on vähintäänkin kyseenalaista ja loukkaavaa.

Niin, ja itse en ole käytä enkä myöskään koskaan ole kokeillut huumeita, enkä myöskään kannata niiden käyttämistä tai kokeilemista, mutta silti en ala tuomitsemaan henkilöä joka näin tekee, tai varsinkin jos joskus aikoinaan on näin tehnyt.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » La 30.08.2008 21:05

Kiitos Haksu tuesta. Siitä kokeilusta on yli kymmenen vuotta aikaa ja laitoin sen tekstiin juuri ehkä provosointimielessä. Tästä ketjusta alkaa tulemaan juuri sellainen kun toivoin. Kiitos kaikille osallistujille!!!
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » La 30.08.2008 21:20

Tonny0909 kirjoitti:Kiitos Haksu tuesta. Siitä kokeilusta on yli kymmenen vuotta aikaa ja laitoin sen tekstiin juuri ehkä provosointimielessä. Tästä ketjusta alkaa tulemaan juuri sellainen kun toivoin. Kiitos kaikille osallistujille!!!
Mikäli tällainen trollaus on sitä keskustelua jota kanavalla toivotaan, niin sitten minä olen väärässä paikassa.

Ei ole kovinkaan vaikeaa tehdä avausta jossa leimaa muut keskustelijat kirpparilta ostetuissa vaatteissa ja kumisaappaissa kulkeviksi huumorintajuttomiksi metsäläisiksi. Moiset luonnehdinnat sattuvat vaan olemaan vastenmielistä luettavaa, koska niissä ei ole siteeksikään totta. Ajattelin että en kommentoi trolleihin mitään, mutta koska keskustelu näytti siirtyneen jo meta-tasolle niin pistin nyt tämän verran.

Saako silla premium-maksulla ignore-ominaisuuden myös keskustelupalstalle, alkaa nimittäin sellainen kiinostaa?

kätkijä
Viestit: 3
Liittynyt: La 30.08.2008 19:04

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja kätkijä » La 30.08.2008 21:32

Tonny0909 kirjoitti:Siitä kokeilusta on yli kymmenen vuotta aikaa
Hienoa, jos huumehommat on jäänyt vain kokeiluksi!
Kaljahan on sallittu nautintoaine.

Onnea valitsemallesi linjalle.
Mielestäni se kuitenkin laskee näiden sivujen tasoa! :wink:

Toivottavasti valvojien huumori kestää vielä tämän.

Pertsa25
Viestit: 63
Liittynyt: To 21.12.2006 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Pertsa25 » La 30.08.2008 21:38

Mukkelus kirjoitti: Mikäli tällainen trollaus on sitä keskustelua jota kanavalla toivotaan, niin sitten minä olen väärässä paikassa.
Suora lainaus suuresta ja mahtavasta Wikipediasta Trollauksesta.
"Sanaa käytetään usein väärin tahattomasti, mutta joskus myös tahallisesti lyömäaseena toisia kirjoittajia vastaan. Pelkkä kritiikki tai eriävä mielipide, radikaalikaan sellainen, ei vielä ole trolli, ellei tavoitteena ollut ihmisten ärsyttäminen. Vaikka ärsyyntyminen olisikin lopputulos, trollista ei ole kyse, ellei se myös ollut kirjoittajan ainoa tavoite. Trolli on erotettavissa provosoivasta väittelijästä myös siitä, että trolli harvoin osallistuu itse keskusteluun."

Itse olen sitä mieltä että kaikkien kommentit mahtuu maailmaan, mutta tietenkin sen mukaan että pysytään asiallisessa muita loukkaamattomissa rajoissa. Omasta mielestäni ei vielä ole suuremmin loukattu ketään vaan menty kieli korvassa, mutta kuten jo aiemmin kommentoin asiaan, niin meitä on niin moneen junaan ettei kaikki ymmärrä toisia.
Jos siitä ei tule mitään, niin sitten siitä ei tule mitään, joten ihan sama!

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » La 30.08.2008 21:43

Mukkelus kirjoitti:
Tonny0909 kirjoitti:
Saako silla premium-maksulla ignore-ominaisuuden myös keskustelupalstalle, alkaa nimittäin sellainen kiinostaa?
Tässä on tyyppiesimerkki mikä minut sai kirjoittamaan tuon joitakin ihmisiä suunnattomasti ärsyttävän tekstin. Kiitos sen kirjoittamisesta, koska nyt ei tarvitse itse keksiä esimerkkiä.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 30.08.2008 22:03

Mukkelus kirjoitti:Saako silla premium-maksulla ignore-ominaisuuden myös keskustelupalstalle, alkaa nimittäin sellainen kiinostaa?
Näyttäisi löytyvän jo nyt vihamiehet eli "Vihamiehet ovat käyttäjiä joita ei huomioida. Näiden käyttäjien kirjoittamia viestejä ei näytetä ja yksityisviestit eivät ole sallittu. Huomaa, että et voi lisätä valvojia tai ylläpitäjiä listaan."
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » La 30.08.2008 22:14

Tonny0909 kirjoitti:Tässä on tyyppiesimerkki mikä minut sai kirjoittamaan tuon joitakin ihmisiä suunnattomasti ärsyttävän tekstin. Kiitos sen kirjoittamisesta, koska nyt ei tarvitse itse keksiä esimerkkiä.
Ai, tämä jatkuukin vielä. Luulin että tämä olisi jo loppunut kun olin sellaisen kommentin lukevinani.

Pistän tähän nyt sitten vielä linkin ja pari lainausta tuosta Wikipedian tekstistä jota jo yllä lainattiin.
Teksti alkaa seuraavasti:
-----------------------------------------------
Trolli on internet-slangisana, jolla tarkoitetaan viestiä, jonka tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, saada vastaukseksi fleimejä tai ennalta-arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa. Trolliksi voidaan kutsua myös henkilöä, joka kirjoittaa tällaisia viestejä ...

...
Ja heti tuon edellä lainatun kohdan jälkeen löytyy seuraava osuus:
"Älä ruoki trollia!"
----------------------------------------------------------------------------------------

Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli#cite_note-0

Kiitokset avartavasta tuokiosta. Aion nyt lopultakin noudattaa tuota viimeistä ohjetta.

Avatar
tilkkuliini
Viestit: 66
Liittynyt: La 30.08.2008 22:12

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja tilkkuliini » La 30.08.2008 22:16

Kai se vähän niin on, että oli harrastus mikä tahansa niin aina mahtuu monen näköistä sakkia mukaan. Enkä ole muuten ikinä vielä löytänyt keskustelupalstaa, missä joku ei provoilisi. Jos ei pidä provoista, niin silloin niihin ei varmasti kannata vastata?

Mutta alkuperäisestä aiheesta vielä sen verran, että kuka nyt niuhoista pitäisi? ;)

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » La 30.08.2008 22:25

Juuri näin. Jos ja kun ei pidä viestissä esitetyistä asioista niin sen voi jättää omaan arvoonsa. Jos joku rakentaa ansan niin ei siihen ole pakko astu sen nähtyään. Tai ainakaan rutista jälkeenpäin sen virittäjälle. Toki tiesin että niuhotusta tulee, mutta sehän oli aluksi koko pointti. Ja kiellän ankarasti ketään loukkaantumasta kirjoituksistani. Minulla ei ole kenellekään tällä foorumilla olijoista mitään valittamista.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Geovius » Su 31.08.2008 3:42

Itse olen kyllä sitä mieltä, että kaikkien kukkien ei pidä todellakaan kukkia.

Esku
Viestit: 58
Liittynyt: La 19.05.2007 14:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Esku » Su 31.08.2008 10:45

Olisiko herrasväen mielestä sitten parempi aina vain kirjoittaa kohteliaasti ja ystävällisesti? Ja pelkästään mukavista asioista? Entäpä jos joku asia ärsyttää, pitääkö siitä vain vaieta? Vai mahdollisesti kaunistella kyseistä asiaa niin, että tulee enemmän valehdelleeksi kuin sanoneeksi oman mielipiteensä?

En ole Tonnyn ylin ystävä, itse asiassa muutamat hänen aikaisemmista kirjoituksistaan ovat ärsyttäneet melko paljonkin. Mutta tällä kertaa hän mielestäni puhuu asiaa. Ei välttämättä kauneimmalla mahdollisella, eikä sen puoleen välttämättä järkevimmälläkään mahdollisella tavalla. Mutta asiaa kuitenkin.

Eihän tämän harrastuksen ollut tarkoitus olla haudan vakavaa, eihän? Eikä harrastajienkaan p... siis jäykkiä kuin rautakangen nielleet?

Se, jolla ei ole koskaan muuta kuin hyvää sanottavaa, ei ole rehellinen edes itselleen.
esku.on(ät)hukassa.com

Tinu1234
Viestit: 25
Liittynyt: Su 25.02.2007 19:07
Paikkakunta: Espoo

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Tinu1234 » Su 31.08.2008 20:17

Ihmetyttää tuon Tony0909:n tarkoitusperät, kaivannee kaiketi vain jonkinlaista huomiota osakseen.
Muuten tällaisessa kirjoittelussa ei ole päätä eikä häntää.

Avatar
Gandal491
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.10.2007 10:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Gandal491 » Ti 02.09.2008 11:47

Tonny0909 kirjoitti:Läpileikkaus kätlöilijöistä MINUN NÄKÖKULMASTANI on seuraava:

Ostat vaatteesi kirpparilta. mitä enemmän ruskeita sävyjä sen parempi.
Metsä on tonen kotisi
Alko on vieras maa
Huumori on vieras käsitys
Huumori on pahasta
Huumori tuhoaa metsää
Kumisaappaat on ainoa oikea jalkine
Työ on tietokoneella istumista
Töissä ei tule hiki
Minä olen täys urpo
Jos olisit käynyt edes yhdessä geoeventissa olisit melkein täysin eri mieltä! :)

t. Gandal491

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ti 02.09.2008 12:23

Eiköhän monelle ole tullut jo selväksi, etten ole enkä edes voi olla täysin tosissani mitä kirjoitin. Mutta onhan se selvää, että jokainen ryhmä, oli se sitten kansanryhmä, harrastaryhmä jne. mielletään tietyn ulkonäön, lähinnä vaatetuksen mukaan. Otetaan nyt esimerkkejä miten piirretään:

Pohjanmaalainen: Jussipaita, kumisaappaat ja puukko vyöllä. (Kauhavalla tehty)
Romani: kansallispuku jonka tunnistaa jokainen.
Maalaisisäntä: Iso mahainen mielellään kalju. Lökäpöksyt ja saappaat. Villapaita kesät talvet.
Vienan karjalassa asuva: Piirretään kuin maalaisisäntä paitsi laihana.
Kätköilijä: maastovaatteet, jäniksen kokoinen vyölaukku tai selkäreppu, mielellään liivi päällä jossa on 78 taskua. Saappaat

Tottakai ne piirretään/mielletään tietyn oloisiksi että ihmiset ymmärtävät ilman eri selitystä kuka on kyseessä.

Tätä listaa voisi jatkaa kuka tahansa. Onhan se nyt selvää ettei metsään lähdetä juhlapuku päällä. Minkä takia te siitä nostatte metelin? Ei mäkihyppääjäkään lähde torniin uimahousut jalassa. Vaatetus harrastuksen mukaan. Maatossa kuljetaan maastoon sopivat vaatteet päällä. Miksi te suututte siitä että sen mainitsin? Siksikö, että sanoin että ne vaatteet on päällä 24/7? Herkkää...

Mutta eiköhän anneta tämän olla jo. Olen saanut enemmän positiivista palautetta kun uskoinkaan joten kaikenkaikkiaan tästä jäi sellainen maku etten ole yksin ajatusteni kanssa. En muuten ole saanut yksityisviestin kautta yhtään negatiivista palautetta. Ne kaikki jotka ovat tulleet ovat olleet positiivisia.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
Jari-Matti
Viestit: 92
Liittynyt: To 12.07.2007 12:22
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Jari-Matti » Ti 02.09.2008 15:04

Tonny0909 kirjoitti:Tätä listaa voisi jatkaa kuka tahansa. Onhan se nyt selvää ettei metsään lähdetä juhlapuku päällä.
Lähdetäänpäs. Itse joudun (saan) ajaa ammattini puolesta ympäri Suomea ja yleensä on tumma puku tai ainakin pikkutakki ja kanttihousut. Ja nämä päällä olen ollut usein syvälläkin metsässä, kiipeillyt siellä täällä ja aiheuttanut paljon hilpeyttä.
Jari-Matti
Elämä on kuin golfpallo: ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ti 02.09.2008 15:22

No joo. Olen minäkin yrittänyt etsiä purkkia huomaamatta kirkkaan keltainen "Näe minut"- tyylinen työpaita päällä. Mutta jos lähdetään kotoa varta vasten kätköreissulle, niin kyllä ne lippaskengät jää minulta kotio.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
teeppaja
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 01.07.2008 11:01

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja teeppaja » Ti 02.09.2008 22:41

Laitampa itseni vertailukohteeksi Tonny0909:n näkemykselle.

Ostat vaatteesi kirpparilta. mitä enemmän ruskeita sävyjä sen parempi.
Itse en pidä vaatteiden ostosta ja kun ostan vaatteita, menen viimeisenä kirpparille. Aika hölmöähän tämänlainen menettely tosin on.
Metsä on tonen kotisi.
Metsässä tulee vietettyä juuri sen verran aikaa mitä kätköilyssä menee. Olen siis aika vähän metsässä. Enemmänkin asun keilahallilla.
Alko on vieras maa.
Olen alaikäinen joten ei ihme. Saa sieltä tosin hyviäkin juomia.
Huumori on vieras käsitys.
Mielestäni olen huumorintajuinen ja on kätköillessä ja muutenkin tullut heitettyä hyvää läppää.
Huumori on pahasta.
Ei todellakaan! Mistä tämä keksittiin?
Huumori tuhoaa metsää.
Melko vähän. Karhu kun päästää leijan niin sekin on pahempi asia.
Kumisaappaat on ainoa oikea jalkine.
Itse en käytä. Otan metsään aina tavalliset kengät. Saappaita käytän silloin kun menen hakemaan kylpytakki päällä postin laatikosta.
Työ on tietokoneella istumista.
Oma järkini ei anna minun ymmärtää tätä. Taidan olla tyhmä. On tosin totta että usein työ on vain koneella näpyttelemistä.
Töissä ei tule hiki.
Aivot nukahti jo, en siis tätäkään ymmärrä. Joillekkin voi tulla syödessäkin hiki, ei siinä mitään.
Minä olen täys urpo.
Ehdottomasti. Mutta kätköily ei ole aiheuttanut sitä, tämä ominisuus on ollut aina.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ke 03.09.2008 6:14

Lisää hauskoja stereotypioita löytyy vaikkapa täältä. Joku tituleerasi tuota forumia osuvasti avohoitoforumiksi. Kyllä täytyy sanoa, että keskustelun taso on täällä geocache.fi-forumilla onneksi aika tasokasta kuitenkin loppujen lopuksi.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ke 03.09.2008 10:28

Tuo oli pirun hauska! Ja taas siellä on nostettu meteliä. Ma se eida jummarta se juttu...
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”