gps ulkomailta

Yleistä keskustelua kätköilystä
hutikka
Viestit: 18
Liittynyt: Su 27.07.2008 22:34

gps ulkomailta

Viesti Kirjoittaja hutikka » Ke 30.07.2008 20:54

moikka,

onko kenelläkään hyviä tai huonoja kokemuksia gepsin tilaamisesta ulkomailta? ainakin näyttävät olevan paljon halvempia jenkeissä (esim. www.gpscity.com).
tai ehkäpä joku tietää halvan eurooppalaisen verkkokaupan josta tilata kapula? :)

Avatar
lpohjala
Viestit: 144
Liittynyt: Pe 22.12.2006 12:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: gps ulkomailta

Viesti Kirjoittaja lpohjala » Ke 30.07.2008 21:02

Itse tilasin Garminin www.tigergps.com:sta. Tuote tuli niinkuin oli sovittu. En tiedä sitten tuleeko hinta nykyään yhtään sen halvemmaksi kuin tilaamalla vaikka www.kivenalla.fi :stä. Jenkkiversiossa ei ole myöskään euroopan pohjakarttaa. Takuustakaan ei ole mitään tietoa miten se jenkkiversiossa toimii.

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: gps ulkomailta

Viesti Kirjoittaja small oaks » Ke 30.07.2008 21:16

Englannista voin suositella kahta paikkaa.
http://www.gpsw.co.uk/ eli gpswarehousesta olen tilannut kaksikin laitetta, toimituskulut ovat ihan kohtuulliset ja todella nopea toimitus. Aika-ajoin tutkin edelleenkin heidän tarjouskoriaan.
Tämmöinen http://gps4less.co.uk/ on hinnoiltaan edullisempi, mutta toimituskulut ovat korkeat varsinkin muualle kuin englantiin.
Still one more to find!

Avatar
Murre&Mirre
Viestit: 152
Liittynyt: Su 18.02.2007 12:36
Paikkakunta: Espoo

Re: gps ulkomailta

Viesti Kirjoittaja Murre&Mirre » Ke 30.07.2008 22:19

Meillä on NYCistä (http://www.jr.com) ostettu Colorado 400t ja se tuli 50 euroa halvemmaksi kuin 300-malli Suomesta ja "kaupan päälle" tulee siis satasen erikseen maksava todella tarkka USAn TOPO-kartta ja 4 gigan sisäinen muisti, kun 300:ssa on vain 384 megaa muistia. Jos USAn kartalle ei ole käyttöä, niin 300-mallin saa dollarin nykykurssilla selvästi alle 300 euron.

300-mallissahan ei ole kuin maan rajat ja valtatiet valmiina, joten karttoja joutuu ostamaan joka tapauksessa. Esimerkiksi City Navigator Europe -kartat olivat Rapakon takana puolet halvempia.

Näissä ei toki ole mukana postitus- ja tullikuluja, sillä me kävimme paikan päällä. Halpa dollari on tehnyt Yhdysvalloista tämän vuoden hittikohteen, joten kaverit apuun ostamaan kunnon "tuliaisia", jos ei itsellä ole matkaa tiedossa.

Garminilla pitäisi olla maailmanlaajuinen takuu eli Suomessa vaan maahantuojalle, jos tulee ongelmia.

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: gps ulkomailta

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » To 31.07.2008 10:48

hutikka kirjoitti:moikka,

onko kenelläkään hyviä tai huonoja kokemuksia gepsin tilaamisesta ulkomailta?
Olen tilannut kaksi gepsiä ( 60CSx ja Colorado 300) eBay:stä, molemmat tulivat ongelmatta tänne.
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Pertsa25
Viestit: 63
Liittynyt: To 21.12.2006 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: gps ulkomailta

Viesti Kirjoittaja Pertsa25 » To 31.07.2008 10:50

Murre&Mirre kirjoitti: Garminilla pitäisi olla maailmanlaajuinen takuu eli Suomessa vaan maahantuojalle, jos tulee ongelmia.
Onko kellään kokemusta tuosta maailmanlaajuisesta takuusta eri valmistajien kesken? (Kysyy epätietoinen)
Itse olen hieman vältellyt eri tuotteiden ostamista Suomen ulkopuolelta juuri pienen epävarmuuden takia.
Jos siitä ei tule mitään, niin sitten siitä ei tule mitään, joten ihan sama!

teameimi
Viestit: 111
Liittynyt: Ke 27.12.2006 13:05
Viesti:

Re: gps ulkomailta

Viesti Kirjoittaja teameimi » To 31.07.2008 22:08

Murre&Mirre kirjoitti:Garminilla pitäisi olla maailmanlaajuinen takuu eli Suomessa vaan maahantuojalle, jos tulee ongelmia.

Kysyimme tätä tänään maahantuojalta. Vastaus oli, että kaikki EU:n ulkopuolelta hankitut laitteet huolletaan Englannissa, ei paikallisella maahantuojalla kuten kotimaiset. Eli takuu toimii, mutta arvatenkin jonkin verran hitaammin, kuin kotimaasta hankitun laitteen kanssa. Sitä en tiedä pitääkö laite toimittaa itse Englantiin vai hoitaako maahantuoja sen.
Jussi / TeamEimi / http://www.kivenalla.fi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”