Noloimmat piilottajan mokat

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Noloimmat piilottajan mokat

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » La 15.03.2008 14:08

Toisten mollaaminen ei ole koskaan kivaa. Sen sijaan omista källeistä kertominen pilke silmäkulmassa antaa usein sympaattisen ja inhimillisen kuvan itsestä. Ja lisäksi siitä voivat muutkin oppia jotain.

Aloitan itse: Piilottaessani Hevossalmen kanava -kätköä laitoin jotenkin koordinaatit huonostiu ylös, taikka en odottanut tarpeeksi kauan gepsin "tarkentumista". Koordinaatit näyttivät aivan toiselle puolelle, mutta silti eräs sitkeä sissi löysi purkin. Myöhemmin tämä samainen kovan onnen purkki piti siirtää, koska se sijaitsi kielletyllä alueella.

Toinen nolo juttu oli kun olin piilottanut vasta kaksi kätköä, ja ahneuksissani laittanut niihin talviattribuutin. No, talvi 2007 oli poikkeuksellisen ankara, ja kätköt jäivät lumen ja jään alle. Sainkin kitkerää kommenttia muutamalta harrastajalta, jotka olivat kävelleet turhaan kilometrejä. Korjasin välittömästi attribuutit.
Onko muuten nimesi jo täällä?

frankiender
Viestit: 33
Liittynyt: La 19.01.2008 20:02

Re: Noloimmat piilottajan mokat

Viesti Kirjoittaja frankiender » La 15.03.2008 14:55

Itselläni kävi Jyrkkäläcity-multin kanssa niin, että olin laskenut yhden pisteen koordinaatit väärin. Muutama kätköilijä ihmettelikin sitä mutta koska aika moni kuitenkin löysi kätkön, en kiinnittänyt asiaan sen enempää huomiota. Jossain vaiheessa kuitenkin aloin ihmettelemään asiaa ja tarkistin laskuni. Onneksi kätkö on sellainen, että sen pystyy ratkaisemaan vaikka kyseinen piste ei ollutkaan oikein.

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Noloimmat piilottajan mokat

Viesti Kirjoittaja pailakka » La 15.03.2008 15:08

Yhden multin (Cache by the sea) ekaan purkkiin taisin laittaa vahinkossa väärät koordinaatit ensimmäisellä kerralla

naapuri
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 16.04.2007 14:03

Re: Noloimmat piilottajan mokat

Viesti Kirjoittaja naapuri » La 15.03.2008 15:35

No, ensimmäistä kätköämme tehdessä oli gepsissä väärä datumi, koska gepsin ohjekirjassa painostettiin vaihtamaan oletuksena oleva WGS84 kkj-datumiin "vaihda kiltisti tai käy huonosti"-tyyliin :lol: .
Siellä sitten kävi FTF-huntteri DNF:äämässä, emmekä voineet uskoa koordinaattien olevan väärät, olimmehan ne omin käsin mitanneet :wink: .

Avatar
lefa 40
Viestit: 34
Liittynyt: Su 10.06.2007 10:11
Paikkakunta: salo

Re: Noloimmat piilottajan mokat

Viesti Kirjoittaja lefa 40 » La 15.03.2008 17:38

Tässä on yksi ehkä noloimmista mokista mitä on sattunut eli kyseisessä piilossa on pieni laskutehtävä josta saadaan tulos Y ja tulos X jota innoissani laitoin väärin päin.
onneksi sitkeät etsijät löysivät kuin löysivätkin kätkön ja ilmoittivat virheestä mulle.nykyisin varmistan moneen kertaan ettei samanlaisia mokia pääse syntymään :lol: :oops: :oops: http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... y&decrypt= :roll: :roll:

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Noloimmat piilottajan mokat

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » Ma 07.04.2008 16:23

Olen hukannut oman purkkini :D

Eilen kävin viemässä Akseli Gallen-Kallelan http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC1AYZG purkin paikalleen. Olin katsonut piilolle sopivan kolon jo aikaisemmin ja paikalle tullessani pistin purkin piiloon. Olen ladannut gepsiini vain niiden kätköjen naatit, joita en ole löytänyt. Siksi aikaisemmilla kerroilla olin vain todennut "silmämääräisesti", ettei Teemu Laitisen kätkö http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC15QVY ole liian lähellä. Eilen kuitenkin olin varmuuden vuoksi naputellut sen koordsit koneeseen ja niinhän siinä sitten kävi, että huomasin tuon toisen kätkön olevan liian lähellä omaani.

Niinpä sitten siirtämään purkkia, mutta missäs se olikaan? Tongin koloa, johon sen olin mielestäni laittanut, mutta se olikin tyhjä :shock: Paikassa oli teoreettinen mahdollisuus, että purkki olisi voinut tippua vähän hankalammin saavutettavaan paikkaan, joten käynnistin pelastusoperaation. Turhaan, purkkia ei löytynyt. Pieneen mieleeni ei vähään aikaan pälkähtänyt tutkia metrin päässä olevaa tasan samanlaista koloa, jonne tölkin olin erehdyksissä laittanut keskittyessäni enemmän koordsien mittaamiseen kuin tölkin jemmaamiseen. Lopulta tuokin tuli mieleen ja purkki löytyi... :oops:

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Noloimmat piilottajan mokat

Viesti Kirjoittaja ilkant » Ti 08.04.2008 8:11

Kätkiessäni yhtä purkkia löysin samalla reissulla toisenkin hyvän paikan. Laitoin purkin paikoilleen. Ajattelin rakentaa siitä mysteerin tai multin. Tämä toinen piilottaminen unohtui sitten totaalisesti moneksi kuukaudeksi. Se on vieläkin siellä, eikä sitä ole julkaistu. Aikaa on kulunut 7 kk. :roll:
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Noloimmat piilottajan mokat

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 25.04.2008 9:27

Tämä on kyllä perin noloa...
Korkiamäkeä kätköttäessä löysin erinomaisen paikan purkille, piruuttani pistin vielä hämäysnäkösuojia parin lähikolon eteen.
Kotiinmennessä kuitenkin hoksasin että olinkin ollut viereisellä nyppylällä :oops:
Jotenkin se mäki tuntuikin olevan lähempänä parkkipaikkaa kuin olin mieltänyt.
Eikun purnukka kotiin seuraavana päivänä, ei tuolla muuten niin kiire olisi ollut mutta täytyihän se purkkiin jätetty reissukolikko pistää kiertoon.
Seuraavalla yrittämällä menikin nappiin: olin karttapaikasta hakenut gepsiin noin-koordinaatit, menomatkalla pistin kapulan päälle mutta fiksiä ei oikein saanut. Jätin koneen kiven päälle ja kiertelin katselemassa koloja, palattuani gepsille se olikin kolmen metrin päässä arviokoordinaateista :P
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

teilit
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 25.06.2008 21:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Noloimmat piilottajan mokat

Viesti Kirjoittaja teilit » Ti 22.07.2008 12:39

Kuirin kotitalon kätköä piillottaessani olin tehnyt mökillä kaikki valmiiksi ja paikkakin oli ennestään hyvin tuttu. Ei muuta, kuin autoon ja kätköpaikalle. Muistomerkin vierellä oli auto, jonka ajattelin kuuluvan kalastajille, koska rannassa on myös soutuveneitä. Auto viereen parkkiin, purkki mukaan ja juoksulla patsaan ohi kohti rantakiviä... Mutta patsaan takana olevalta rinteeltä avautuikin pienen kätkijän silmiin alaston pariskunta joka puuhaili omiaan auringon alla. :twisted:

Ei muuta kuin käännös, purkki ja kätkijä autoon ja äkkiä pois paikalta. Tielle päästyäni oli mies jo saanut housut jalkaansa... :lol:

Avatar
teeppaja
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 01.07.2008 11:01

Re: Noloimmat piilottajan mokat

Viesti Kirjoittaja teeppaja » Ti 22.07.2008 23:21

tätä kätköä tehdessäni http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... abd09791ed olin laittanut jo kaiken valmiiksi. Pyysin vielä toista kätkön tekijää tarkastamaan laskut, mutta hänellä oli kiire ja sanoi luottavansa minun matikan arvosanaani 9. No, ei siinä mitään, kätkö julkaisuun. Pari kätköilijää oli jo kerennyt vähän tutkimaan laskuja, ja toinen heistä oli jo mennnyt etsimään purkkia. Vasta myöhemmin tajusin että laskuissa oli aivan väärä laskujärjestys ja väärät luvut. Nolotti kun FTF:n hakija ei saanutkaan sitä kun kätkön tekijä oli mokaillut ja huolella!

Avatar
taaru
Viestit: 166
Liittynyt: To 21.12.2006 0:59
Paikkakunta: Nokia

Re: Noloimmat piilottajan mokat

Viesti Kirjoittaja taaru » Ke 23.07.2008 1:00

Onpa sekin vähän noloa, että tehdessäni Näkymiä Nokialta: Edenin ranta -kätköä alkukeväästä en tajunnut, että kesän tultua kasvillisuus peittää kaikki näköalat. Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt loggauksia, mutta karsea totuus paljastui vasta nyt käydessäni kätköllä. :oops:
Kell' onni on, se onnen kätkeköön.

muuskanuikkunen
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 07.05.2007 22:58
Paikkakunta: Kangasala

Re: Noloimmat piilottajan mokat

Viesti Kirjoittaja muuskanuikkunen » To 24.07.2008 9:49

Jotain nolohkoja sattumuksia omissa piilotuksissani...

Ranssilan satama. Ihka ensimmäinen purkkini. Puiden juurista oli havaittavissa, että vesi nousee joskus korkealle. Vesiraja oli kuitenkin kaaaukana ja rohkenin laittaa purkin sopivaan puun alle muodostuneeseen juuriston koloon. Wesbridge mainitsikin käynnillään että vesi saattaa nousta purkille. Jonkin aikaa meni hyvin, purkki pysyi piilossaan kuivana. Tulihan ne tulvat ja pakkaset sitten lopulta ja DNF loggauksen saatuani menin tarkistamaan... Kolo purkkeineen oli jään peitossa. Siitä sitten vaan hakkaamaan jää rikki, käsi kyynärpäätä myöden kylmään veteen ja purkki kouraan. Vähän oli vettä sisällä, mutta lokikirja suht kuiva. Purkkia kuivateltiin hyvät tovit lämpimässä ja etsittiin sille uusi katettu piilo joka onkin toiminut hyvin.

Caching Zone Puzzle -kätkö. Löytyi loistava paikka purkille ja eiköhän parin viikon päästä ala teinit rakentaa majaa siihen viiden metrin päähän. Vähän aikaa seurasin sitä touhua (hienon majan tekivätkin) ja siirsin purkin uuteen paikkaan samalla alueella. Aika suuri työ vaan saada kaikki reissaajat päivitettyä uusiin koordinaatteihin. Yksi reissaaja oli tuolloin Boreal Junglesssa ja aika oli juuri parasta nokkoskautta. Lopulta naatit saatiin päivitettyä ja purkki on saanut olla rauhassa uudessa paikassaan.

Moottori mysteerin piilotettuani kävin viikon päästä tarkistuskäynnillä, enkä meinannut pimeässä löytää itsekkään koko purkkia, vaikka olin metrilleen oikeassa paikassa. Piti kurkata vihje ja johan löytyi :lol:

saint_tobias
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 11.03.2008 22:44

Re: Noloimmat piilottajan mokat

Viesti Kirjoittaja saint_tobias » La 07.02.2009 2:11

Kyllä meikäläisen noloin moka on kokonainen kätkö. Kyseessä on FIN highway 4 -sarjan kätkö.
http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC1E646 Kun piilotin sitä en kiinnittänyt mihinkään erityiseen huomiota, muuta kuin yleiseen levähdyspaikan epäsiisteyteen. Kesäaikana alueella on kakattu ja pissattu lähes jokapaikkaan ja sain siitä palautetta. Siirsin kätkön metsään, mutta metsään johtavalle polullekin oli ilmestynyt jonkun ulostetta. Eräs kätköilijä oli sotkenut itsensä kakkaan ja lisäksi sotkua oli mennyt uudelle autolle! Sen verran oli palautetta että päätin arkistoida kätkön.

Pahoittelut kaikille itsensä sotkeneille :-)

Avatar
jkukkola
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 05.09.2008 10:09
Paikkakunta: Kouvola, Kaipiainen

Re: Noloimmat piilottajan mokat

Viesti Kirjoittaja jkukkola » Su 01.03.2009 21:13

Tänään sattui aika nolo tilanne erällä piilottamallani kätköllä. Kävin kätköllä aamupäivällä tarkistuskäynnillä ja totesin purkin hävinneen. Iltapäivällä oli muuten asiaa kätköpaikan liepeille, joten varasin uuden purkin mukaani. Kätkö sijaitsee aivan tien vieressä. Pysäköin auton tien varteen ja rymysin sillan alle viemään kätköä paikalleen. Kätköapulaisen käskin ajattelemattomuttani jäädä tien viereen juhlavaatteissa odottelemaan. Sillan alla ollessani kuulin kuinka joku auto tuli ja pysähtyi paikalle. Kyseessä oli apulaisen koulukaveri isineen. Eivät tietääkseni harrasta geokätköilyä. Kyselivät luonnoillisesti oliko jotain hätänä, olimmeko menossa laskemaan mäkeä vai mitä ihmettä? Apulainen siinä jotain yritti änkytellä takaisin. Itsekin menin sen verran tilanteesta hämilleni, että en osannut tulla sillan alta esiin ennenkuin jatkoivat matkaansa.

Jälkeenpäin kyllä nauratti. Mahtoivat ihmetellä mitä ihmettä tein sillan alla ?
Apulainen vähän harmitteli mitä koulussa asiasta mahdollisesti puhutaan...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”