Koiran omistajia / Geokoiria?

Yleistä keskustelua kätköilystä
susihukka
Viestit: 105
Liittynyt: La 01.03.2008 15:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja susihukka » Pe 12.10.2012 16:16

Tarppa kirjoitti:Miten voikaan mennä "hyvä viestiketju" persiilleen ihan parissa päivässä...
Tämä viestiketjuhan OLI tarkoitettu koiran/koirien omistajille ja näiden "geokoirien" esittelyille. EI koiranpuremakammoista, koiranpaskoista,
kuraisista tassuista ruotimiseen, saatikka lakikirjasta kopsattujen sivujen esittelyyn.
Olisitte hyvät koiria vastustavat ja -pelkäävät geoihmiset perustanu niille asioille ihan oman säikeen.
Attribuuteilla voidaan sallia tai kieltää koiria käymästä kätköillä tai geotapaamisissa.
(esim kirkkomaille ei koirilla ole asiaa, ymmärrämme sen vallan hyvin)
Päänuuskija Sisun (http://coord.info/TB398MR) tapaa huomenna Syyspäivä Helvetinjärvellä - tapahtumassa.
Attribuuttien mukaan näyttivät olevan sinne hyvin tervetulleita. Haukutaan sitten yhdessä paikanpäällä; vaikka kilpaa, kiitos.
ASIAA!!!!
Huomenna Susihukkien mukana Xrfä?- miitissä (http://coord.info/GC3TE98) geokoira Rico. Ja kyllä.... atribuuteissa sallitaan koirat.

"tule liian lähelle tai juttele minulle, niin kuraan taatusti vaatteesi" :lol: Terv. Rico

Avatar
gettiz
Viestit: 42
Liittynyt: Su 26.08.2012 16:45
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja gettiz » Pe 12.10.2012 18:20

heeleri kirjoitti:Geokoirani (geoheelerit) kulkevat matkassa reissuilla ja miiteissä. Useimmiten vieläpä irtaallaan, jos ollaan maastopurkkeja hakemassa :)
Keitäs heelereitä siellä on? Täällä Mörkö (Rantalaukan Evokki) ja Hemmo (Ananda-Mandala's Ernest-Edelweiss)! :)
Isona minustakin tulee gerbiili, kasanukkuja!

Avatar
rauski
Viestit: 280
Liittynyt: Pe 04.07.2008 13:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja rauski » Pe 12.10.2012 19:51

Tänään vietämme geokoiramme 3v. syntymäpäivää...
Jotkut ovat saattaneet jo tutustuakin miiteissä Pateen... http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=2768788 .Tuttavallisemmin siis "Lauskin Koila".
Kätköjä se ei kovinkaan innokkaasti etsi, pari-kolme ihan omaa löytöä vain, mutta ihmisystävällisen luonteensa vuoksi paljon kätköilijätuttuja se on onnistunut hankkimaan. Vihamiehistä en tiedä.
Ei ainakaan ole onnistuneesti saanut ketään vastaantulijaa syöksymään suohon rähmälleen, niinkuin hyvä ja kiltti kaverinsa geokoira "Riku".... :lol:
Offtopic- keskusteluihin komppaan Barlow39:ä: Olin vähän aikaa sitten sattumalta paikalla Mellunmäessä kun irtipäässyt ärsyyntynyt koira puri naista pahasti käsivarteen :shock: . Eläin on eläin, viettiensä varassa.
Terkkuja kaikille koiranystäville, miiteissä tavataan.
"Maailmassa monta on ihmeellistä rasiaa..."

TiiEliLin
Viestit: 38
Liittynyt: To 01.03.2012 19:19

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja TiiEliLin » Pe 12.10.2012 20:36

Meillä on 12½ vuotias geokoira Ferrari. Ikää on sen verran paljon, ettei ihan joka kätköreissulle enää pääse mukaan... kuten ei huomiselle Helvetinjärven miitillekään. Ferrari on tarkemmalta "merkiltään" belgianpaimenkoira malinois. Ominaisuudet kuten muissakin Ferrareissa :D

Avatar
Ainokaisa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 17.06.2011 13:11
Paikkakunta: Hattula

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja Ainokaisa » Su 14.10.2012 10:58

Hattulalainen kätkökoira Gini on pian 7-vuotias. Metsäilyä ollaan harrastettu aina, mutta nyt gätköilyäkin jo reilu vuosi. Geokoira on aina tohkeissaan mukana, mutta kaupunkikätköillä on ikävystymisen merkkejä ollut joskus ilmassa :)
Honka, mänty, petäjä..ja mitä niitä nyt oli?

Alvater
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 17.10.2012 20:44

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja Alvater » To 18.10.2012 0:50

Koira on hyvä naamiointi kätköilyretkillä. 31 löytämästäni kätköstä muistaakseni vain muutamalla koira ei ole ollut mukana loggausta tehdessä. Kerran koira oli suorastaan mainio peiterooli, eräälle varsin näkyvälle nurmipläntille sijoitetulla kätköllä koira sai esittää itseään ja noukkiessani kätkön esitin kerääväni sen tuotoksia. Kätköt tuovat myös toivottua vaihtelua lenkkeihin ja ovat houkutelleet minut ja koirani jo moniin uusiin ja mielenkiintoisiin paikkoihin. Minulla on tapana muutamalla viivalla luonnostella koirani pään profiili lokivihkoihin sen ollessa mukana etsintäretkellä, osallistui koira purkin löytämiseen tai ei.

Mä yritin vähän omasta kuonolla varustetusta nelijalkaisesta oliostani leipoa kätkönpaikallistajaa. Opetus alkoi hyvin, mutta sitten hätiköin ja panin koiran hakemaan pari kertaa liian vaikeasta paikasta ja painostin sitä liiaksi, minkä vuoksi se menetti täysin motivaationsa. Touhunhan pitäisi olla hauskaa leikkiä koirallekin. Aloitin hehkuttamalla koiralle löytämiäni helppoja kätköjä ja sitten yllytin sitä etsimään jo itse paikallistamiani kätköjä. Sitten tyhmänä vein sen paikkaan, josta en itsekään tiennyt kätkön tarkkaa sijaintia ja siellä oli aivan liian monta koloa, jossa kätkö olisi voinut olla, ja vain usutin ja usutin. Tuloksena oli koira, joka löi korvat kiinni kun sanoo sanan 'kätkö'. Olisi pitänyt alunperin treenata kunnolla ja ottaa koiralle niitä helppoja enemmän alle. Tässä vaiheessa sen koulutustaso oli aivan liian matala ja se toimi lähinnä ilmaisimena, onko kätkö osoittamassani kolossa vai ei.

Nyt oon vähän ottanut koulutusta takaisin päin. Löysin jostain jemmastani silica-pussin ja panin sen muovirasiaan. Sitten piilottelin rasiaa kämppääni ja kannustin koiraa etsimään sitä. Aluksi se oli ihan pottuuntunut koko puuhaan muistaessaan, että sana 'kätkö' tarkoittaa tosi ikävää emäntää, mutta eiköhän maanittelulla ja lihapullapalkalla päästä eteenpäin. Komentosanan voisi tietysti vaihtaa, mutta ei kuulu mun tyyliini. Toivon vain, ettei koira ehdollistu liikaa etsimään juuri minun hajuistani tai minun hajustamallani alueella olevaa purkkia. Eilen pyysin isääni kätkemään purkin heidän pihalleen ja tänään panin koiran etsimään sitä. Ei se oikein toiminut, mutta sain sen lopulta ilmaisemaan purkin paikan. Sitten tein taas pari omaa treeniä. Ensin tamppasin alueen läheisen pellon reunasta ja kätkin purkin heinikkoon. Sitten hain koiran ja annoin sen etsiä. Selvästi hyvää motivaatiotreeniä sille. Toisella kerralla heitin purkin pusikkoon, jottei koira oppisi etsimään vain minun jälkiäni. Isäni saa vielä piilottaa kätkön johonkin, ja sitten pitäisi etsiä jostakin koiralle vieras, maahan helpohkoon paikkaan piilotettu aito kätkö, jonka se voisi etsiä. Maanpintaa kovasti ylemmäs piilotetut purkit ovatkin koiran kanssa oma lukunsa!

Jos olisin opettanut asian kunnolla, olisin ensin opettanut koiran koskettamaan purkkia kuonolla ja sitten vain vaikeuttanut siirtämällä purkkia kauemmas koirasta, asettamalla sen pois näkyvistä ja lopulta treenaamalla tilanteita, joissa koira ei ole nähnyt kätkemistä ja sitten tarvisikin jo avustajia, jotta harjoituspurkissa ei ole minun hajuani. Olen opettanut koiran ilmaisemaan purkin menemällä maahan. Haukkuminen voisi herättää liikaa huomiota. Koira ei saa tuoda purkkia, koska se voisi johtaa naamioinnin tuhoutumiseen tai siihen, etten tietäisi, mihin purkki oli alunperin kätketty, jos koira nostaa sen paikasta, johon en näe. Maahanmenossa on omat ongelmansa, mutta se minimoi vahingot. En myöskään halua koiran raapivan tai kaivavan, sillä se voi aiheuttaa eroosiota tai tuhota naamioinnin. Voi toki treenata laittamalla purkkiin tai sen alle makupalan, mutta makupala pitää sitten erikseen häivyttää, koska maastossa purkit eivät tuoksu lihapullille tai nakeille.

Tässä kätkönpaikallistusjutussa kun ei ole kyse ihmishengistä, rikollisten paljastamisesta tai kilpailusääntöjen noudattamisesta, niin ei ole niin tarkkaa, vaikka koira joskus ilmaisisi väärin tai saisi liian monta käskyä tai elekielistä apua. Se, mitä se oikeastaan etsii, on hankala opettaa. Kätköt eivät ole samanlaisia. Uskoisin, että jos ikinä saan koiraani toimimaan tehtävässä, se hakee yhdistelmää erilaisia kriteereitä. Aluksi se haravoi mahdollista paikkaa kätkölle. Se ottaa kädestäni suunnan. Sitten se haistelee maasta, onko alueella kävelty ja jos on, mihin osoitetussa suunnassa jäljet menevät. Sen jälkeen se voi joko kurkkia umpimähkään koloihin (oma koirani on jo hoksannut, että kätköt ovat usein koloissa) ja ottaa niistä hajun, tai etsiä pelkästään ilmavainulla. Mitä hajua se sitten etsii? Hiljattain esineeseen koskenut ihminen tartuttaa siihen hajunsa ja koira voi etsiä ihmisen hajuista esinettä. Mutta joskus kätkö on voinut maata pitkään koskemattomana piilossaan ja haju on haihtunut tai huuhtoutunut pois. Koira varmaankin oppii kokemuksen myötä hakemaan myös kätköihin liittyviä muita hajuja. Monissa on kuivatusainetta, paperia, lyijykynä, minigrip-pussi, muovia (polyeteeni) tai jonkinlaista teippiä tai useampia näistä. Kaikista varmasti lähtee jonkinlainen tuoksu, kenties vain heikko. Koiraharrastuslajeista lähimpänä lienee palveluskoiralajeista tuttu osio esineruutu, jossa koiran pitää hakea annetulta alueelta tietyn ajan sisällä tietty määrä sinne ripoteltuja esineitä. Kätkökoirani hakualue on epämääräinen ja melko pieni. Lähinnä sen pitää pysyä näkyvissäni eikä mennä kovin kauas, sanoisinko, että koiran tulee pysyä n. 10 m pitkällä sektorilla/kaistalla edessäni. Sitä paitsi voin sattumoisin seistä ihan kätkön vieressä.

Alvater
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 17.10.2012 20:44

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja Alvater » To 18.10.2012 0:59

Ja minulla siis 3-vuotias pitkäkarvainen collienarttu ("lassie") Alva, josta nimimerkkinikin osittain tulee.

Pihela
Viestit: 3
Liittynyt: To 18.10.2012 9:22

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja Pihela » Pe 19.10.2012 19:05

Oman Schapendoesin kanssa kuljen näyttelyissä jonkin verran. Kätköilyn myötä tauot matkoilla tulee valittua siten että on mahdollista jokin kätkö etsiä samalla. Myös kotikulmilla jalkaisin kätköjä etsiessä koira kulkee luonnostaan mukana.

Sophiru
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 08.10.2012 14:55

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja Sophiru » La 20.10.2012 22:52

Alvater on ihan kunnolla tehnyt tätä kätkökoirakoulutusta. :D Mä en ole ihan vielä varma koulutanko ollenkaan koiraani etsimään niitä kätköjä, se voi olla et se sitten rupeaa liikaa sekoittamaan niitä haku- ja jälkitreeneihin ja pääpainotus meillä on kuitenkin se ihmisen etsintä. Mahdollisesti koulutan myös koiraa etsimään ruumista, mutta siihen se sitten taitaa jäädä. Saa nähdä, kyllä sen pitäisi esineitäkin ilmaista jos löytyy tuoreita semmosia metsästä...

Toisaalta olisin halunnut myös kanttarellikoiran, mutta se jos jotain jo sekoittaisi otusta aivan totaalisesti kun ei tietäis onko metsässä hakemassa ihmistä, purkkia vaiko sieniä... :D Kyllä se ajan myötä sitten selviää mitä mä tän asian kanssa teen, voihan olla että koira oppii sen purkkien ja ihmishajuisten esineiden ilmaisemisen ihan vahingossa jos tarpeeksi on vaan mukana kätköilemässä. (nythän se osaa jo ottaa ilmasta ihmishajun ja ilmaista sitä maalimiestä, sekä sisätiloissa etsiä erinäisiä esineitä)

Alvater
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 17.10.2012 20:44

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja Alvater » Su 21.10.2012 1:15

Mä nyt opetan koiralle vähän kaikkea. Alvalla paljastui lonkkavika, joten meidän pk-ura jäi siihen (mitä nyt jälkeä treenailen joskus harvoin kun saan tilaisuuden ja esineruutuilen joskus huvikseni, josko saisin koiran joskus löytämään kadonneita esineitä). Koiraharrastusta haittaa myös autottomuus. Joten mun ei Alvan kanssa tarvi murehtia sitä, sotkenko jonkun kisalajin treenauksen.

Se löytää mun valepurkit aika hyvin, mutta tuo ne mieluummin eikä ilmaise maahanmenolla. Käytiin parilla aidolla kätköllä. Toisella A ei halunnut ilmaista (paikka oli kyllä rinteen takia hankala), pyöri vain kätkön ympärillä sen näkösenä, et tarkottikohan se tätä, ja toista se ei olisi löytänyt ilman, että itse osoitin sen kätkösilmän paikallistamalle kololle. Se väitti, että läheinen mänty on kätkö. Alva on siis kolotutka, vielä pitäisi saada sitä oma-aloitteisuutta ja parempaa ilmaisua peliin.

Avatar
ruotsla
Viestit: 65
Liittynyt: Su 28.12.2008 8:31
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja ruotsla » Ma 22.10.2012 8:51

Vastauksemme tämän viestiketjun alkuperäiseen kysymykseen: kyllä löytyy geokoiria, kaksin kappalein - rodultaan russelita.
Meillä he ovat yleensä mukana luonto- ja elämyskätköillä.
Vilma ja Ruusa-Rusina ovat puhtaita tallirusselita, jotka lopettavat rotan kuin rotan alta aikayksikön.

Miittihin olemme ottaneet koirat mukaan aina silloin kun miitissä on ilmoitettu, että se on koiraystävällinen.
Mielestämme tämä olisi asia, joka jokaisen miitinjärjestäjän tulisi pureskella ennen miittiä; koiraystävällinen vai ei.

Kätköilijöidenkin Joukossa on niitä ihmisiä, jotka arastelevat tai eivät muuten vaan pidä koiria päivän ässävalintana.
Eihän miitin toki tarvitse mikääm "match-show" olla, mutta toisaalta sellainen GeoHoundMatchShowEvent (GHMSE) voisi olla varsin vinkeä tapaus :idea:

Laitetaan hautumaan, hau..hau..
Elämässä on paljon muutakin kuin sen nopeuttaminen - Livet är här och nu!

Sophiru
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 08.10.2012 14:55

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja Sophiru » Ti 23.10.2012 22:31

Alvater kirjoitti:Mä nyt opetan koiralle vähän kaikkea. Alvalla paljastui lonkkavika, joten meidän pk-ura jäi siihen (mitä nyt jälkeä treenailen joskus harvoin kun saan tilaisuuden ja esineruutuilen joskus huvikseni, josko saisin koiran joskus löytämään kadonneita esineitä). Koiraharrastusta haittaa myös autottomuus. Joten mun ei Alvan kanssa tarvi murehtia sitä, sotkenko jonkun kisalajin treenauksen.

Se löytää mun valepurkit aika hyvin, mutta tuo ne mieluummin eikä ilmaise maahanmenolla. Käytiin parilla aidolla kätköllä. Toisella A ei halunnut ilmaista (paikka oli kyllä rinteen takia hankala), pyöri vain kätkön ympärillä sen näkösenä, et tarkottikohan se tätä, ja toista se ei olisi löytänyt ilman, että itse osoitin sen kätkösilmän paikallistamalle kololle. Se väitti, että läheinen mänty on kätkö. Alva on siis kolotutka, vielä pitäisi saada sitä oma-aloitteisuutta ja parempaa ilmaisua peliin.
Ilmaisuun ei taida auttaa kuin treenata. Sinuna harjoittelisin kovaa ja paljon valepurkkien kanssa, jos käytäntö ei vielä oikein toimi. Askel taaksepäin kehityksessä aina auttaa jos tulee ongelmia. :D Ainoa esinelöytäminen mitä oon toistaiseksi Hiirelle opettanut on enemmän leikkimäistä, me etsitään sisätiloissa avaimia. Ja sekin on vähän semmosta säheltämistä vielä, en ole ihan varma että koira vielä yhdistää sen avainten löytämiseen siihen "etsi avain" sanaan. Reenausta, reenausta. Voi kyl olla että mä uteliaisuuttani rupean myös purkkeja opettelemaan, onhan se hyvä jos poika osaa sieltä maastosta myös niitä esineitä löytää. Seuraava askel taitaa olla avainten kylvääminen ulos ja toisten esineiden opettaminen, mä oon vaan aika noviisi mitä tulee koiran kouluttamiseen niin teen aivan älyttömästi virheitä jos yritän jotain itse. :oops:

Mä nyt vähemmän murehdin kisa-uraa, ja enemmän sitä että koira rupeaisi tositilanteissa sotkemaan, siihen sillä ei ole varaa kun on ihmishengestä kyse. Meidän kisatavoitteet kun nyt on lähinnä pelastuskoirakokeet niin että pääsee tosihommiin auttamaan aina kun siihen on tarvetta.

Avatar
pipsa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 16.08.2011 17:44
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja pipsa » La 27.10.2012 22:47

mä luulin, että olin vastannut tähän, mutta en ollutkaan.

meillä on kaksi geokoiraa
toinen on geohommista eläkkeelle jäänyt englanninkääpiöterrieri. jäi eläkkeelle sokeuduttuaan, jonka jälkeen maastossa kulkeminen on hieman liian haasteellista. joskus kuitenkin on mukana jossain helpoissa paikoissa.
toinen on aktiivisemmin mukana ja tätä on mahdollisuus logatakin http://www.geocaching.com/track/details ... er=TB4GRZX
pieni portugalinpodengo on kyseessä ja usein mukana maastokätköillä ja joskus reissuissa muutenkin.

jälkimmäiselle olen vähän opettanut kätkön etsintää, kun nenän käyttö on mieluisaa. luettuani muiden tarinoita, aktivoidun ehkä tässä vähän enemmän.
- pipsa -

Prynde
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.07.2012 17:31
Paikkakunta: Turenki, Janakkala

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja Prynde » Su 28.10.2012 0:26

Kaksi geokoiraa täälläkin. 8-vuotias sekarotuinen Nalle ja 6-vuotias bordercollie Veera. Nykyisin Veeran näkee kätköillä useammin, koska Nalle on liian innokas autoilija ja pitää tarpeetonta meteliä. Kumpikaan ei osaa etsiä, mutta toimivat kätevästi seuralaisina ja "minulla on koira, en ole hullu vaikka rämminkin mitä ihmeellisimmissä paikoissa" -naamioina :lol:

Kuva Nalle
Kuva Veera

Avatar
PinniG
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 09.10.2012 14:40
Paikkakunta: Hamina

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja PinniG » Su 28.10.2012 8:15

Hei, mistä tuollaisen log my dog:n saa? Olisi hauskaa, jos omalla koirallakin olisi tuollainen, niin näkisi missä kätköillä koiruli on mukana. Niin ja saako sen sillä tavalla, ettei kukaan muu voi napata itselleen, vaikka saisi koodin selville? Tiedän, aloittelijan kysymyksiä, mutta olisi kiva, jos viitsitte neuvoa. (Englanninkieliset ohjeet ei oikein avaudu mulle..)

Avatar
jazzaplot
Viestit: 98
Liittynyt: To 28.06.2012 19:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja jazzaplot » Ma 29.10.2012 22:13

Hei, koiratagihan on hauska idea. Pitääkin omalle räksylle hankkia vastaava :D Mulla siis Iiris-mäyräkoira, joka on mukana vähän kansoitetuilla korpikätköillä. Tykkää liikkua, mutta alkaa hirmuinen valitus jos nyhjään liian pitkään purkkia etsien. Kerran mulpsahtanut suonsilmäkkeeseen, mistä sai onkia oikein urakalla.
pinni* kirjoitti:Hei, mistä tuollaisen log my dog:n saa? Olisi hauskaa, jos omalla koirallakin olisi tuollainen, niin näkisi missä kätköillä koiruli on mukana. Niin ja saako sen sillä tavalla, ettei kukaan muu voi napata itselleen, vaikka saisi koodin selville? Tiedän, aloittelijan kysymyksiä, mutta olisi kiva, jos viitsitte neuvoa. (Englanninkieliset ohjeet ei oikein avaudu mulle..)
Tassulätkästä en osaa sanoa, mutta tuohon koiran tägämiseen kelvannee mikä tahansa travel bugi, tagi tai kolikko. Voit aktivoida sen geocaching.comin sivuilla, pitää sen hallussa tai koiran pannassa ja merkata bugille vierailun aina kun koira käy kätköllä. Ei kai sitä kukaan itselleen nappaa, ellei vie koiran pantaa ;)

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » Ma 29.10.2012 23:17

No esim tuolta kaupasta semmoisia aika pienellä vaivalla löytynee.
http://www.kivenalla.fi/index.php?searc ... search=Hae
X

Avatar
jazzaplot
Viestit: 98
Liittynyt: To 28.06.2012 19:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja jazzaplot » Ma 29.10.2012 23:34

:D

Avatar
PinniG
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 09.10.2012 14:40
Paikkakunta: Hamina

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja PinniG » Ti 30.10.2012 9:22

Kiitos. Niinpä olikin, siellä kaupassa siis. Mennyt multa vähän ohi. :D Kyllä tollasen joutuu vissiin tuolle koiralle hankkimaan. Se kuitenkin on melkein aina kätköilemässä mukana, saapahan samalla lenkkiä.

Jentsu
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 15.10.2012 11:00

Re: Koiran omistajia / Geokoiria?

Viesti Kirjoittaja Jentsu » Ti 30.10.2012 9:39

Kuva
Meiltä löytyy kolme geokoiraa, valkkaripojat Hyry ja Sisu sekä seropineiti Usva. Koirat kulkevat satunnaisesti mukana kätköilemässä, lähinnä silloin kun suuntana on metsäkätköt. Usva on jopa kerran, vissiin vahingossa, löytänyt yhden kätkön kun onnistui nenänsä työntämään oikeaan kannonkoloon.
Usvalta löytyy kaulapannasta varuste.netistä ostettu killutin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”