C:geon facebookista poimittua

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
martsa
Viestit: 87
Liittynyt: To 04.10.2007 9:40

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja martsa » Ma 05.03.2012 12:22

Arnyk kirjoitti:Muutama kysymys tähän liittyen: Onko niin että todellakin kätköt pitää hakea karttanäkymässä klikkaamalla "laatikkoa" vai tulevatko ne automaattisesti?
Automaattisesti tulee vain silloin tällöin oman sijainnin ympäriltä, ettei vahingossa mene lähimmät ohi. Yleisesti ottaen Neongeon kätködataa pidetään yllä "hallitusti", siinä missä C:Geon livemap lähentelee satunnaista browsailua.

Tämä asia kuitenkin tulee toistuvasti esille ja olenkin pikkuhiljaa kehitellyt konseptia Live-Map toiminnallisuuden lisäämisestä Neongeoon. (Edit: Tietenkin valinnaisena, itse en moisesta ominaisuudesta niin välitä :)) C:Geon kartalla minua ärsytti eniten jatkuva uudelleenlatailu... Tätä olen pyrkinyt välttämään Neongeon tulevassa Live-Map:ssa, joka taitaapi olla seuraava isompi askel ohjelman kehityksessä.

(Johonkin aikaisempaan viestiin liittyen vielä, kaikki päivitykset ovat olleet ja tulevat jatkossakin olemaan ilmaisia).
Kuva Neongeo - Geocaching for Android

enkine
Viestit: 2
Liittynyt: La 03.03.2012 9:54

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja enkine » Ti 06.03.2012 20:11

Onneksi C:geon ongelmat ovat sattuneet näin talvi-aikaan, jolloin itse olen ollut passiivisempi kätköilyn suhteen. On suuri harmi, että tuo live-kartta nyt hajosi, mutta hyvin edelleen tuolla softalla kyllä pärjää. Tuo search/nearest -> save offline -> livemap -kikka on aivan toimivan tuntuinen.
Kokeilin itsekkin tuota NeonGeoa - ihan hyvän näköinen, mutta tuo basic-jäsenenä tuolla ei ole kyllä mitään virkaa... Itselle ei oikein istu max 3 kätkölatausta/vrk ja kartallakin näkyy ainoastaan tradit? (Vai olenko missannut jotain?)
Toisena vaihtoehtona on sitten tietty käyttää Dakotaa ja GeoToadia, mutta ennemmin kyllä kätköilen kännykällä! Toivottavasti nyt saavat kartan takaisin kuntoon, niin ei tarvitse muuttaa omia työkalujaan :)

enkine

thetomi
Viestit: 29
Liittynyt: Pe 30.12.2011 21:29
Paikkakunta: Kerava

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja thetomi » Ti 06.03.2012 20:57

Ilmeisesti viimeisimmässä nightly build -versiossa live map toimii taas normaalisti. Ainakin minulla näytti hyvin, kun äsken testasin.

Nightly build ladattavissa täällä:

http://www.cgeo.org/nightly.html

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ti 06.03.2012 23:03

thetomi kirjoitti:Ilmeisesti viimeisimmässä nightly build -versiossa live map toimii taas normaalisti. Ainakin minulla näytti hyvin, kun äsken testasin.

Nightly build ladattavissa täällä:

http://www.cgeo.org/nightly.html
Kiitos linkistä! Live kartta toimii minullakin nyt mainiosti! Ei tarvitse ostaa maksullista Neongeo sovellusta kun ilmainen C:geo toimii nyt hyvin.. Kätköt näkyvät oikeissa paikoissa!

t-ph
Viestit: 18
Liittynyt: Su 27.11.2011 14:17

Re: Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja t-ph » Ke 07.03.2012 7:11

thetomi kirjoitti:Ilmeisesti viimeisimmässä nightly build -versiossa live map toimii taas normaalisti. Ainakin minulla näytti hyvin, kun äsken testasin.

Nightly build ladattavissa täällä:

http://www.cgeo.org/nightly.html
Hienoa! Taas toimii

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Ke 07.03.2012 9:50

Hyvä että C:geo toimii. Nyt on myös Neongeo tosissaan ostettuna ja pääsee vertaamaan paremmin.
Neongeo tuntuu viehättävän yhä enemmän mitä enemmän sitä käyttää. Haasteena vaan on edelleen tuo live-mapin toiminta joka muodostaa itselle jokaisella kätköreissulla merkittävät tuen seläntaakse, jos se toimisi samalla tavalla kuin C:geossa aukottomasti, niin olisi vaihdon paikka heti :).

Mutta nyt on kaksi softaa, ei se huono ole, varsinkaan kun toimivat eri tavalla teknisessä mielessä. Silloin jos API on alhaalla voi turvautua C:geoon ja jos taas Sammakko on rikkonut hamstereiden kanssa sivuston, voi turvautua API:n kautta toimiviin työkaluihin.

nice!

Arnyk

___MIKKI___
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 12.01.2011 19:31
Paikkakunta: Skåne

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja ___MIKKI___ » Ke 07.03.2012 19:33

Itteä on parin viikon käytön aikana viehättänyt NeoGeon luotettavuus. C:geo:n jatkuva kaatuilu oli ongelma erityisesti 3g verkon ulkopuolelta jolloin karttojen lataaminen piti aloittaa nollasta 2g verkolla.

Avatar
koodi
Viestit: 115
Liittynyt: To 30.06.2011 20:08

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja koodi » La 10.03.2012 12:32

thetomi kirjoitti:Ilmeisesti viimeisimmässä nightly build -versiossa live map toimii taas normaalisti. Ainakin minulla näytti hyvin, kun äsken testasin.

Nightly build ladattavissa täällä:

http://www.cgeo.org/nightly.html
Yes! Taas toimii!
Kiitos linkistä.

Kisumuru
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 15.07.2011 13:21

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Kisumuru » Pe 23.03.2012 21:06

Kiitos nightly built vinkistä, rupesi pelittään!!
Mutta taas yksi kysymys: mulla asetukset herjasivat turvallisuudesta ja jouduin sallimaan "omalla vastuulla" vieraat sovellukset. Nortonin skannauksen mukaan on puhdas tuo uusi cgeo. Mutta voinko luottaa et on ok? Ja tunkeutuukohan mun puhelimeen nyt vaik mitä sovelluksia salaa ? Ja juu, blondi päivää .... oon aina ollut ihan ultravarovainen joten hirvittää kaikki varoitukset!


Neongeoa en ole vielä saanut pelittämään kunnolla..
"Mä oon se Kisu, niin oo sää se Muru" & geopojat

♡geoprinsessa syntynyt 2014♡

-hämeestä päivää: hitaasti mutta geosti-

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Pe 23.03.2012 22:01

Kisumuru kirjoitti:Kiitos nightly built vinkistä, rupesi pelittään!!
Mutta taas yksi kysymys: mulla asetukset herjasivat turvallisuudesta ja jouduin sallimaan "omalla vastuulla" vieraat sovellukset. Nortonin skannauksen mukaan on puhdas tuo uusi cgeo. Mutta voinko luottaa et on ok? Ja tunkeutuukohan mun puhelimeen nyt vaik mitä sovelluksia salaa ? Ja juu, blondi päivää .... oon aina ollut ihan ultravarovainen joten hirvittää kaikki varoitukset!


Neongeoa en ole vielä saanut pelittämään kunnolla..
C:Geon uusin nightly versio on yhtä turvallinen kuin entinen.. Eli sitä uskaltaa käyttää.

Kisumuru
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 15.07.2011 13:21

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Kisumuru » La 24.03.2012 0:54

Thanks.
Ja nyt rupes neonkin pelittään. Onko niin että tuossa neongeossa ei näy löydetyt?
"Mä oon se Kisu, niin oo sää se Muru" & geopojat

♡geoprinsessa syntynyt 2014♡

-hämeestä päivää: hitaasti mutta geosti-

Avatar
nieppi
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 27.07.2011 22:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja nieppi » La 24.03.2012 9:02

Kyllä näkyy kun menet asetuksiin ja laitat päälle ominaisuuden joka näyttää löydetyt

___MIKKI___
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 12.01.2011 19:31
Paikkakunta: Skåne

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja ___MIKKI___ » La 24.03.2012 22:02

Saako NeonGeossa jotenkin pakotettu puuttuvien karttatiilien latauksen? Välillä käy niin että vain puolet kartasta tulee ja joka toinen kartanpala puuttuu.

Avatar
martsa
Viestit: 87
Liittynyt: To 04.10.2007 9:40

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja martsa » La 24.03.2012 22:20

___MIKKI___ kirjoitti:Saako NeonGeossa jotenkin pakotettu puuttuvien karttatiilien latauksen? Välillä käy niin että vain puolet kartasta tulee ja joka toinen kartanpala puuttuu.
Jos kartta tuntuu menneen jumiin, niin käy Info -> Data -> Klikkaa kyseisen kartan roskakoria (tyhjentää cachen). Jos on väliaikainen netti-pätkäisy tms, niin zoomaa kerran ulos ja takaisin.
Kuva Neongeo - Geocaching for Android

Kisumuru
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 15.07.2011 13:21

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Kisumuru » Su 25.03.2012 21:20

Toimiko muilla tänään su cgeon livemap? Mulla toimi eilen loistavasti ja tänään ei...hohhoijaa...vai oliko su liikaa kätköilijöitä liikkeellä?
"Mä oon se Kisu, niin oo sää se Muru" & geopojat

♡geoprinsessa syntynyt 2014♡

-hämeestä päivää: hitaasti mutta geosti-

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Su 25.03.2012 21:47

Molemmat softat, c:geo ja neongeo toimivat tänään ihan normaalisti. Tosin, gps tuntui heittelevän varsinkin puolen päivän aikaan hirmuisesti. Heittely parani onneksi iltapäivän aikana. Pari kertaa piti buutata puhelin, kun matkapuhelinverkko kaatui, ja 3G/HSDPA yhteys ei toiminut kunnolla. Se ilmeni niin että livekartta ei hakenut purkkeja tai karttadataa.

ARnyk

Kisumuru
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 15.07.2011 13:21

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Kisumuru » Su 25.03.2012 22:06

Mikähän mulla taas sit mättää.. kolmen aikoihin en saanut toimimaan eikä nyt iltamyöhälläkään skulaa. Toivottavasti ensi viikolla parempi onni..

Miten puhelin buutataan?? Sulkeminen ja uudelleen avaus? Ja edelleen muistutan hiustenväristä;)
"Mä oon se Kisu, niin oo sää se Muru" & geopojat

♡geoprinsessa syntynyt 2014♡

-hämeestä päivää: hitaasti mutta geosti-

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Su 25.03.2012 22:15

Kisumuru kirjoitti:Mikähän mulla taas sit mättää.. kolmen aikoihin en saanut toimimaan eikä nyt iltamyöhälläkään skulaa. Toivottavasti ensi viikolla parempi onni..

Miten puhelin buutataan?? Sulkeminen ja uudelleen avaus? Ja edelleen muistutan hiustenväristä;)
Paina virtanäppäintä kunnes tulee valinta "käynnistä uudelleen". Jos ei tule, niin nappaa vaan akku irti, pistä takas ja käynnistä puhelin.

Arnyk

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja arisoft » Su 25.03.2012 22:17

Kisumuru kirjoitti:Mikähän mulla taas sit mättää.. kolmen aikoihin en saanut toimimaan eikä nyt iltamyöhälläkään skulaa. Toivottavasti ensi viikolla parempi onni..

Miten puhelin buutataan?? Sulkeminen ja uudelleen avaus? Ja edelleen muistutan hiustenväristä;)
Yksi nopea konsti on boottaus sovellus esim "Fast reboot"

Viikonloppuisin olen havainnut matkapuhelinverkossa ja gc-comin palveluissa kaikenlaista tahmeutta pitemmänkin aikaa. Ruuhka-aikahan se silloin on. C:geon kanssa saattoi homma lätsähtää täysin. Nongeon kanssa voi toimia off-line datan kanssa niin ei ole niin verkon armoilla.

Team vimma
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 26.03.2012 23:14

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Team vimma » Ti 27.03.2012 0:32

Nähtävästi ketju on karannut alkuperäisestä aiheestaan eli c:geosta melkoisen kauas. No, kerran täällä on Neongeoa tyrkytetty niin arvioidaanpa sitten sitäkin parilla sanalla.

Tiimimme aloitti kätköilyn laina-Garminilla, mutta siirtyi jo ensimmäisen kuukauden aikana käyttämään Android-pohjaista Samsung Galaxy Tabia (pahoittelut mainoshetkestä, joka ei ole keskustelussa erityisesti kiellettyä kaupallista toimintaa), kun tällainen tiimimme toisella osapuolella jo ennestään oli. Tutkimme tuolloin hieman eri kätköilysovellusten taustoja ja ominaisuuksia todeten c:geon olevan ehdottomasti käytännöllisin. Koimme Android-pohjaisen sovelluksen ylipäätään kaikkein kätevimmäksi siksi, että kätkökuvaus on luettavissa maastossa ilman tulostettuja papereita, aikaisemmat logit on tarvittaessa luettavissa (etenkin talviaikaan on hyvä katsoa, onko kätköä löydetty lumisen kauden aikana) ja loggauskin onnistuu heti tuoreeltaan. Ja voihan tabletilla kaupan päälle päivittää Facebookiin statuksen, että homma menee kuin Strömsössä ;)

Nyt talven tullen oli harmillista, että c:geon Livemap-toiminto kohtasi tiensä pään. Tämä on ollut kaikkein hyödyllisin ja eniten käyttämämme ominaisuus, sillä harrastamme etenkin kaupunkikätköilyä, missä kartasta todella on hyötyä. Lisäksi liikumme käytännössä aina geobiilillämme, joten kartalta on helppo tarkastaa myös lähellä olevat löytämättömät kätköt. Korvasimme livemapin puutteen Nearby-toiminnolla. Tämä kuitenkin hidasti etenkin ex tempore -kätköilyä automatkatessa. Nearby lataa 20 lähintä kätköä, mutta niitä pystyy lataamaan aina 20 sarjoissa lisää. Lopulta nämä pystyy heittämään Google maps -pohjalle ja pääsimme periaatteessa samaan lopputulokseen kuin Livemap-toiminnolla paitsi hitaammin.

Olemme kuitenkin melko kärsimättömiä ja ajattelimme kokeilla josko paljon hehkutettu Neongeo auttaisi meitä ongelmassamme. Kokeilimme sitten yhden viikonloppumatkamme yhteydessä ladata Neongeo demon kokeiltavaksi. Käyttöliittymä oli karu ja sekava. Emme antaneet tämän häiritä, sillä pääasia olisi saada kyseisessä ohjelmassa oleva Livemap-toiminto pelaamaan. Sovellus oli hidas, matkatessa kartta ei pysynyt mukana eikä etenkään kätköt latautuneet kartalle. Loppumatkan käytimme c:geon Nearby-toimintoa ja saatoimme vain todeta, että rampanakin c:geo oli Neongeoa huomattavasti toimivampi ja käyttöliittymältään ystävällisempi.

Sinänsä oli onni, että c:geon ongelmat ajoittuivat talvikaudelle, vaikka kätköilytahtimme ei olekaan ollut oleellisesti kesäaikaa hitaampi. Näyttää myös siltä, että talven jäät alkavat sulaa c:geon yltä, asensimme tablettiimme c:geom Release Candidate 1 -version, jossa Livemap-ongelma on korjattu ja ohjelmaa muutenkin päivitetty. Toimii ja upeasti!

C:geo Release Candidate 1 on siis nimensä mukaisesti julkaisukandidaatti, eikä sitä saane Google Play -kaupasta ennen kuin se on lopullisesti testattu ja todettu toimivaksi. Omassa käytössämme totesimme sen kuitenkin olevan edelleen yhtä luotettava ja vakaa kuin alkuperäinenkin c:geo. Aikaisemmin on esitettyihin kommentteihin c:geon epävakaudesta ei tiimimme ole törmännyt omassa käytössään.

Release Candidaten saa osoitteesta http://www.cgeo.org/cgeo-RC.apk

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”