MEGAT maailmalla

Yleistä keskustelua kätköilystä
geo-sampo
Viestit: 107
Liittynyt: Ke 19.03.2008 19:31

MEGAT maailmalla

Viesti Kirjoittaja geo-sampo » Su 21.08.2011 0:21

Oletteko arvon kätköilijäkollegat käyneet maailmalla miiteissä ja MEGA eventeissä? Onko jotain jo perinteeksi muodostuneita MEGOJA maailmalla? Katselin noita Keski-euroopassa MEGAKSI mainostettuja miittejä, mutta niissä hämmensi se, kun en löytänänyt niistä yleensä kuin muutaman will attend loggauksen, enkä oikein minkäänlaista ohjelmaa, kuten Suomen hienossa MEGAssa oli. Missähän noita tulevia olisi listattu...? Kertoilkaapa kokemuksia...
Kätkö päivässä pitää mielen apeana, -kaksi auttaa jo hiukan.

terkkila
Viestit: 22
Liittynyt: To 19.05.2011 15:07

Re: MEGAT maailmalla

Viesti Kirjoittaja terkkila » Su 21.08.2011 0:30

"MEGA HUNT competition from 10am to 10am the next day
go for the hunt on more than 400 FTF Caches especially published on the Event's day
There will be caches in all the 81 from the difficulty/terrain matrix!
You can also have a chance to find 10 different types of caches in a single day!
rules, procedures and prizes for the winners to be announced"

Unkarin megassa kuulostaa aikamoiselta. 400 uutta kätköä? huh.

geo-sampo
Viestit: 107
Liittynyt: Ke 19.03.2008 19:31

Re: MEGAT maailmalla

Viesti Kirjoittaja geo-sampo » Su 21.08.2011 13:43

terkkila kirjoitti:Unkarin megassa kuulostaa aikamoiselta. 400 uutta kätköä? huh.
Sielläkin saattaa olla melkoiset jonkot purkeille...
..Oliskohan tässä Pohjois-euroopassa mitään MEGOja tulossa..
Kätkö päivässä pitää mielen apeana, -kaksi auttaa jo hiukan.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: MEGAT maailmalla

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Su 21.08.2011 16:12

geo-sampo kirjoitti: ..Oliskohan tässä Pohjois-euroopassa mitään MEGOja tulossa..
Seuraava on Fumble After Dark 2011 Göteborgista vähän koilliseen, 5.11.2011

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: MEGAT maailmalla

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Su 21.08.2011 16:25

Maailman megoja on myös monessa bookmark listissa.

Avatar
bikingGranny
Viestit: 31
Liittynyt: Su 21.12.2008 11:35

Re: MEGAT maailmalla

Viesti Kirjoittaja bikingGranny » Su 21.08.2011 17:05

Satun olemaan syyskuussa Budapestissa ja katselin sen kätköjä pari päivää sitten. Huomasin MEGA HUNt:in ja ilahduin todella. Menen tietenkin sinne laihalle(?) lohdutukselle, kun en voinut osallistua Tampereen tapaukseen. Olen ilmoittautunut opastetulle 5/5 luolapurkin etsinnälle! Mitä lienee, mutta mukaan menen. Onkohan kukaan muu suomalainen osallistumassa?

poppis
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 02.06.2008 14:48
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: MEGAT maailmalla

Viesti Kirjoittaja poppis » Su 21.08.2011 17:19

bikingGranny kirjoitti:Satun olemaan syyskuussa Budapestissa ja katselin sen kätköjä pari päivää sitten. Huomasin MEGA HUNt:in ja ilahduin todella. Menen tietenkin sinne laihalle(?) lohdutukselle, kun en voinut osallistua Tampereen tapaukseen. Olen ilmoittautunut opastetulle 5/5 luolapurkin etsinnälle! Mitä lienee, mutta mukaan menen. Onkohan kukaan muu suomalainen osallistumassa?
Budapestin alueella on todella paljon kätköjä, etenkin länsi/luoteispuolella, Gyermekvasutin (Lasten rautatie) ympäristössä. Sinne pääsee helposti ratikalla.
Itse palasin juuri tänään Budapestista, mutta helteisen sään (ja matkassa mukana olleen ei niin innokkaasti kätköilyyn suhtautuvan miehen) takia kätköily jäi vain muutamaan, ratikkapysäkin lähistöllä sijaitsevaan. Ja kaupunkikätköjä oli melko turha etsiä tänä viikonlppuna, kun oli kansallispäivä ja kylä täynnä ihmisiä :D

Vähän harmittaa, että Megahuntia ei ollut vielä julkistettu, kun varasin matkani, olisihan sen vuotuisen kansallispäivän ilotulituksen mielellään voinut vaihtaa Megahuntiin ja sen side eventeihin. Syyskuussa on jo varmaan vähän viileämpää kätköilläkin (eilisen lämpötila taisi olla +32)

Hienoa reissua ja happy hunting!

geo-sampo
Viestit: 107
Liittynyt: Ke 19.03.2008 19:31

Re: MEGAT maailmalla

Viesti Kirjoittaja geo-sampo » Su 21.08.2011 20:30

bikingGranny kirjoitti: Olen ilmoittautunut opastetulle 5/5 luolapurkin etsinnälle! Mitä lienee, mutta mukaan menen.
Eipä taida olla ihan "mikälie" kierros. Onnea, kun pääset moiselle. Budapestin alla luolia ja tunneleita riittää kymmeniä ellei satoja kilometrejä. Kymmeniä kilometrejä on ainakin täynnä vettä. Pari suomalaista sukeltajaa on kirjoittanut niistä kirjan, tässä muistaakseni: Sukellus pimeyteen -nimisen. -suosittelen :)
Kätkö päivässä pitää mielen apeana, -kaksi auttaa jo hiukan.

geo-sampo
Viestit: 107
Liittynyt: Ke 19.03.2008 19:31

Re: MEGAT maailmalla

Viesti Kirjoittaja geo-sampo » Su 21.08.2011 20:42

geo-sampo kirjoitti: Missähän noita tulevia olisi listattu...?
No tuollahan nuo on, kun viitsii katsoa: http://www.geocaching.com/bookmarks/vie ... d897f59c50
Ihme jätkä, kun kyselee yömyöhään typeryyksiä.
Kätkö päivässä pitää mielen apeana, -kaksi auttaa jo hiukan.

Avatar
bikingGranny
Viestit: 31
Liittynyt: Su 21.12.2008 11:35

Re: MEGAT maailmalla

Viesti Kirjoittaja bikingGranny » Ma 22.08.2011 9:39

En väheksy luolakätköä tai mahdollisuutta päästä sitä katsomaan. Tuo siihen viittaava sana tuli siitä, ettei se ole löytöjen näkökulmasta mikään saavutus, koska en itse tee mitään sen hyväksi. Itse en pystyisi kätkölle menemään. Olen lukenut tuon luolakirjan ja ihaillut sen kuvitusta. Ehkä juuri siksi innostuinkin niin suuresti tästä retkestä maan alle.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”