Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Yleistä keskustelua kätköilystä
Geppana
Viestit: 43
Liittynyt: Ti 25.03.2008 12:41

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja Geppana » Ti 25.03.2008 12:47

5 vuotta sitten kun olin mopoiässä niin minulla oli mopo jonka mallitunnus oli GPR. Siitä sitten kun väänti niin tuli GePaRdi (kulkihan se niinkuin gepardi :D ). Ja sitten kun tänne piti nimi keksiä niin en halunnut käyttää Gepardia vaan muutin sen Geppanaksi. :wink:
Viimeksi muokannut Geppana, Ti 10.07.2012 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jonsson
Viestit: 146
Liittynyt: La 06.01.2007 11:32
Paikkakunta: Janakkala,Turenki

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja jonsson » Ti 25.03.2008 17:08

Tiedä sitten mistä se nimimerkki aikoinaan tuli.. :roll: Kaippa se jonsson johtuu etunimestä Jouni.Vaimo ainakin joskus huutelee jonssonia esille milloin mistäkin.Silloin on parasta ilmestyä esille korvat luimussa :lol: , varsinkin geokammarista.Kun kutsuäänen volyme on välillä aika kaakossa, niin siitä syystä nimimerkkikin alkaa pienellä kirjaimella :wink:
jonsson

Avatar
Jaroma
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 05.03.2007 17:01
Paikkakunta: Turku

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja Jaroma » Ti 25.03.2008 21:26

Nimi JAROMA tulee nimistä Jani, Roosa ja Mariia. Sitä että miksi se kirjoitetaan isolla saa vain ihmetellä, :? oli tainnut jäädä caps lockki päälle kun nimeä piti keksiä. :lol:

Avatar
reijamasa
Viestit: 128
Liittynyt: Ma 08.01.2007 17:25
Paikkakunta: Nyystaad

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja reijamasa » Ke 26.03.2008 7:09

Alkuperäinen hätäpäissään keksitty Reba&Masa oli käytössä hankala ja samaan aikaan alkoi telkussakin pyöriä tylsähkö tv-sarja Reba, johon en halunnut samastua. Uudeksi nickiksi muotoutui reijamasa, joka oli saanut alkunsa jo monta vuotta sitten kun kaveriemme lapset olivat pieniä. Kun olimme heillä, nuo kaikki kolme kersaa kutsuivat meitä kumpaakin reijamasaksi, oli sitten kumpi hyvänsä kysymyksessä. Ei auttanut mikään esittely, reijamasa oli ja pysyi.
Kestävä lokikirja - parempi mieli http://lokikauppa.mycashflow.fi

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja VHI » Ke 26.03.2008 21:48

Oman puumerkkini historia ulottuu vuoteen 1981, jolloin erään radioharrastukseni yhteydessä minulle myönnettiin nimimerkki VHI eli etunimen eka ja sukunimen kaksi ekaa kirjainta kaikki isolla. Myöhemmin työuraa aloitellessani oli taas edessä kolmikirjaimisen puumerkin keksiminen ja sattuikin taas niin että samainen VHI oli ainoa vapaana oleva nimeeni sopiva. Siitä lähtien tuo puumerkki on ollut tavallaan selkäytimessä ja tulin sen valinneeksi myös kätköilyhommiin.
There's always a cache somewhere

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja pailakka » Ke 26.03.2008 21:54

Ei juonna mistään juuriaan.
Viimeksi muokannut pailakka, La 16.06.2012 3:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

frankiender
Viestit: 33
Liittynyt: La 19.01.2008 20:02

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja frankiender » Ke 26.03.2008 22:18

Minua on jo lapsesta asti kutsuttu Frankiksi, sitä en jaksa muistaa, mistä se on tullut. Tuskaretkien uuden foorumin myötä piti keksiä sinne käyttäjätunnus ja koska Frank on jotenkin tylsä ja paljon käytetty, keksin nimen Frankiender. Siinä yhdistyvät vanha lempinimi ja Futuraman sympaattinen robotti Bender. :D
Kaikki tutut kutsuvat minua silti ihan vaan Frankiksi.

Von Ronn
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 08.02.2008 22:05

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja Von Ronn » To 27.03.2008 12:03

Seurusteltiin mr:n kanssa ja hän lähetti minulle kirjeitä opiskelupaikkaan, lisäten omaan sukunimensä eteen Von. Kämppikseni luuli oikeasti, että seurustelen aatelin kanssa.Minä käytin sitten skottilaista Mac liitettä oman sukunimen edessä. Siitä sitten mr kehitteli meille tuon nicin. Kun lapset halusivat omat nicit, he miettivät tarkkaan. Wolffi rakastaa susia, joten siitäpä se, ja DesertCombat(loggaa usein pelkkänä DC:nä) on niin Battlefield fani, että siitäpä se)
-mrs-

tuulis
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 15.10.2007 14:18

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja tuulis » La 29.03.2008 22:06

tuulis on nikkini monessa muussakin paikassa, joten oli luonollista kirjautua sillä myös tänne.
Alkujaan tuulis oli pitempi sana, joka tuli meidän talon nimestä, sitten se aika pian lyhentyi kavereiden kirjoituksissa tuulikseksi ja tuulis olen ollut siitä lähtien.

paalt1
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 13.06.2007 0:07
Paikkakunta: Espoo

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja paalt1 » La 29.03.2008 22:40

Kun käyttäjätunnuksia alkoi olla niin paljon, että ne aiheuttivat vain muistikatkoksia, keskityin työtunnukseeni "paalt1". Siinähän on etu- ja sukunimen alut + 1, koska jollekin muulle talossa tulee samat kirjaimet. :idea:

Avatar
~Heikki~
Viestit: 65
Liittynyt: Su 06.04.2008 13:50

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja ~Heikki~ » Su 06.04.2008 14:03

Nimerkki syntyi n. 3 sekunnin harkinna jälkeen kun huomasi, että sitä tarvitaan ''tärkeisiin'' tietoihin käsiksi pääsemiseen. Kaipa tällä kertaa tuli mentyä ali siitä missä aita on matalin tai jotain sinne päin... Etunimenäni kun komeilee Heikki. Eli ei sen suurempaa magiaa...
Lyön vetoa olevani ainoa henkilö geokätköilyn historiassa, joka on saanut komentavalta (armeijan) upseeriltaan komennon: Etsi, MARS MARS! (Viitaten siis geokätköön). Jos joku todistaa toisin, sitoudun tarjoamaan hänelle perinteiset munkki kaffet.

Avatar
-ZoSo-
Viestit: 23
Liittynyt: Su 06.04.2008 16:28

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja -ZoSo- » Su 06.04.2008 16:34

Zoso nimimerkki tuli ensimmäisenä mieleen, koska olen varsin kova Led Zeppelin-fani. Viivat sitten päätin lisätä eteen ja taakse koska näyttivät kivoilta ja ässän muutin isoksi huvin vuoksi :D Niinpä sitä tuli viiva ZoSo viiva. Että tämmöinen syntytarina. Ei siinä kauaa aikaa kulunut nimeä miettiessä :)

huuma77
Viestit: 42
Liittynyt: Su 20.04.2008 11:44
Paikkakunta: Kotka

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja huuma77 » Pe 09.05.2008 23:31

Oman nimimerkin synty on....ööö.... no aloitetaan vaikka siitä että luulin aluksi että nimimerkki on vain sellainen jolla kirjaudutaan "geo-sivustolle"
ja itse kätköt sitten kuitataan jollakin muulla nimellä :oops:
Olisin kyllä miettinyt hiukan kauemmin....no huuma77 kuitenkin on aika selkeä....77on tietenkin syntymä vuoteni ja huuma tulee suoraan siitä sonta ohjelmasta joka pyöri samoihin aikoihin kun nimimerkkiä kirjoitin....onneksi telkusta ei tullut esim.. haravaluontoa :lol:
Itsekseni aloitin kätköilyn ja parempi puolisko innostui sitten muutaman kätkön jälkeen... ajattelimme vaihtaa nimimerkkiä...
Saapa nähdä mitä tapahtuu...tai tapahtuuko mitään!

piipaa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 05.05.2008 22:36
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja piipaa » La 10.05.2008 21:35

nimimerkki on muodostettu etunimestä (Pii) ja sukunimen (Aalto) alusta sen verran muokaten, että siitä tuli helppo suuhun. Se on käytössä useammassakin paikassa, onneksi se ei ollut varattu GC:ssäkään. Moni kaveri kutsuukin mua vain piipaaksi.

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja NMS68 » La 10.05.2008 22:02

huuma77 kirjoitti:Oman nimimerkin synty on....ööö.... no aloitetaan vaikka siitä että luulin aluksi että nimimerkki on vain sellainen jolla kirjaudutaan "geo-sivustolle"
ja itse kätköt sitten kuitataan jollakin muulla nimellä :oops:
Olisin kyllä miettinyt hiukan kauemmin....
Täsmälleen samat sanat. Hätäpäissäni pistin nimikirjaimet ja syntymävuoden, kun tosiaan kuvittelin, että käyttäjätunnus ja nimimerkki ovat erikseen ja jotain piti keksiä, kun en oikeaa nimeäni halunnut kaikkien nähtäville. Lempinimi olisi tietysti ollut mahdollinen vaihtoehto, mutta eihän minulla sellaistakaan ole koskaan ollut. Jonkin aikaa sain kotona kuulla huomauttelua mielikuvituksettomuudesta, mutta valittu, mikä valittu.

geojussi
Viestit: 12
Liittynyt: Su 30.03.2008 13:46

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja geojussi » Su 11.05.2008 9:07

Edelleen edellisten kanssa samat selitykset. Kun tunnarin loi ajattelin että se on vaan logini, eikä merkittävä valinta, jolla minut tullaan tuntemaan piireissä tulevat vuosikymmenet. Ensin vähän harmitti mutta itse asiassa naiiviudessaan nimimerkistä ja sen mukana tulleesta hauskuudesta saakin olla ylpeä. Kehittämisideana geocache.com voisi varoittaa mitä on tekemässä kun tunnaria luo.

terv. geojusi, eikun geojussi (ja siis nimenomaan pienaakkosin ja yhteen)

naapuri
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 16.04.2007 14:03

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja naapuri » Su 11.05.2008 13:37

geojussi kirjoitti: terv. geojusi, eikun geojussi (ja siis nimenomaan pienaakkosin ja yhteen)
Ai, eikö se ollutkaan Geo-Jussi? :wink:

No, asiaan: Omaa nimimerkkiämme tehdessä emme ajatelleet nimeä, olimme juuri kuulleet tästä harrastuksesta ja halusimme huviksemme kokeilla, löytyykö niitä kätköjä ja mistä.
Naapuri-nikki on meillä ollut yleinen "kokeilutunnus", jonka olemme rekisteröineet jos olemme vain halunneet testata jotakin asiaa tai emme olleet olleet kiinnostuneita kuin yhdestä asiasta, minkä saadakseen täytyy rekisteröityä... (Meniköhän selostus liian monimutkaiseksi? :) )
Jälkeenpäin olemme miettineet, että tunnus olisi voinut olla joku muu tai edes Naapurit isolla kirjaimella ja monikossa. Nykyään kätköjä tehdessämme laitammekin tekijäksi aina Naapurit.
Ja naapuri nimimerkin takana on Roni L ja Stone'5.

hidehairy
Viestit: 6
Liittynyt: Su 25.03.2007 19:57

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja hidehairy » Ma 12.05.2008 15:23

Nimmarin takana on pitkä evoluutio verkossa mukanaolosta.

Harry ääntyy monissa jenkkimurteissa jopa täysin samalla tavoin kuin "hairy", joten kun erilaisiin nettipeleihin tarvittiin tunnaria, valitsin hairyn. Quakea 1990 -luvun lopulla pelatessa se vääntyi muotoon hairq, koskapa quakefontilla q näytti paremmalta kuin y. Pogolla shakkia pelatessa jostain syystä hairy oli jo varattu, joten venytin sen muotoon "fairhairy" eli reiluharri, ihan kuinka vaan. Kätköilijänimimerkki muotoutui sitten tuosta "hidehairy" - piiloharri.

ollimax
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 08.06.2007 16:19
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja ollimax » Ti 13.05.2008 15:54

Kun perustin oman nimimerkkini, olin vuoren varma siitä että vaimo pitää ajatusta kaikista idioottimaisuuksistani pahimpana, eikä tahdo olla missään tekemisissä koko touhun kanssa. Siksi enempiä ajattelematta otin käyttöön pelkästään omaan nimeeni viittaavan nimimerkin. Siinä sen näkee miten hyvin / huonosti toisen voi 20 vuodessa oppia tuntemaan. Hän on nyt jopa innostuneempi kätköilystä kuin minä. Kuitenkaan emme voi enää vaihtaa nimimerkkiä tasa-arvoisemmaksi, koska emme halua uudelleen kiertää noita kaikkia löytämiämme kätköjä, ja saada näin tilastoja vastaamaan todellisuutta.

Olli ( = Ollimax / 2)

millla
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 26.10.2007 11:11

Re: Oman kätköilijänimimerkin syntyhistoria

Viesti Kirjoittaja millla » Ti 13.05.2008 17:32

millla ei paljon selittelyjä kaipaa. Kahdella ällällä varustettu nimimerkki oli jo varattu, joten käytin samaa pikaratkaisua kuin useasti ennenkin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”