Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Varvikello
Viestit: 103
Liittynyt: Ke 10.01.2007 21:05

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja Varvikello » Ti 24.05.2011 10:07

Olen tarkistellut lokit kun olen käynyt vaihtamassa uutta paperia, pari kertaa on tullut eteen että lokissa on nimmarit muttei netissä lokkausta. Onkohan tämä nyt sitten sitä sarjaa että väärin kätköilty ja joudun vetämän nimmarin paperista yli
Mieleen tulee ainakin yksi "vanhan liiton kätköilijä" joka ei loggaa nettiin enää lainkaan, pitää kirjaa löydöistään vain omaksi ilokseen. En tiedä loggaako edes lokikirjaan vaan katsoo sen omaksi foundikseen, omissa tilastoissaan.
Mutta siis muuttuuko se paperinpala lokikirjaksi, eli nimi on "lokissa". Vaikka se paperinpala ois just vanha bussilippu, ja seuraava saattaa heittää sen roskana pois.
Yleisesti on hyväksytty sen bussilipun/kauppakuitin/muistipaperinpalan muuttuvan lokiksi eikä niitä pitäisi pois heitellä vilkaisematta josko niissä jonkun nimimerkki on. Lokikirjan puuttuessa/ollessa mössöä/kadottua vaihtoehtoina on joko laittaa huoltopyyntö ja lisätä omaa paperia ja ilmoittaa siitä löytölokissaan tai laittaa pelkkä huoltopyyntö ja odottaa että huolto tapahtuu ja käydä purkilla uudestaan saadakseen sen nimen sinne.
Että mä oon pätevä...

jakultan
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 22.01.2007 0:00

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja jakultan » Ma 01.08.2011 2:12

Jos kätköstä puuttuu kynä, eikä sellaista ole mukana, niin olen logannut kätkön, ja liittänyt siihen oman kuvani purkki kädessä. Vaikka "virallisesti" loggaus==nimi lokikirjassa, uskon että tämä riittää. Ei tämä kätköily voi niin tiukkapipoista hommaa olla, että loggaus poistettaisiin, vaikka on selvä todiste, että purkki on löydetty.

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Ma 01.08.2011 8:03

jakultan kirjoitti:Jos kätköstä puuttuu kynä, eikä sellaista ole mukana, niin olen logannut kätkön, ja liittänyt siihen oman kuvani purkki kädessä. Vaikka "virallisesti" loggaus==nimi lokikirjassa, uskon että tämä riittää. Ei tämä kätköily voi niin tiukkapipoista hommaa olla, että loggaus poistettaisiin, vaikka on selvä todiste, että purkki on löydetty.
Mielestäni on täysin turhaa leimata kätkön omistajaa tiukkapipoiseksi, jos hän ei hyväksy löytöloggaukseen muuta kuin nimmarin lokiin. Ohjenuorat ovat tältä osin hyvin yksiselitteiset.

Jos haluaa kokeilla onneaan, olisi kohteliasta etukäteen kysyä kätkön tekijältä loggauslupa, eikä suin päin logata nettiin omin lupinensa. Tuo valokuva lokista on vielä ymmärrettävä ja lähes hyväksyttävissäkin, mutta onpa vastaan tullut tapauksia, joissa purkilla käynti on "todistettu" laittamalla purkkiin kosteita puunlehtiä (omistajasta toki kiva saada paitsi kosteutta, myös homesieniä purkkiinsa).

Kun nykyisin on jo koko joukko nanoja ja mikroja (joihin kyllä kynän pätkäkin mahtuisi) ilman kynää, on kummallista, että kätköille lähdetään ilman kynän pätkää taskussa. Kynä on kyllä yksi tärkeimmistä lisävarusteista, joita kätköilijä tarvitsee. Pahitteeksi ei ole, vaikka niitä pätkiä kulkisi mukana useampikin, niin on mistä jättää syystä tai toisesta kynättömiin purkkeihin.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 01.08.2011 9:25

Geomurmelit kirjoitti:Kun nykyisin on jo koko joukko nanoja ja mikroja (joihin kyllä kynän pätkäkin mahtuisi) ilman kynää, on kummallista, että kätköille lähdetään ilman kynän pätkää taskussa. Kynä on kyllä yksi tärkeimmistä lisävarusteista, joita kätköilijä tarvitsee. Pahitteeksi ei ole, vaikka niitä pätkiä kulkisi mukana useampikin, niin on mistä jättää syystä tai toisesta kynättömiin purkkeihin.
Näin varmasti on. Kynä voi silti puuttua esim. siitä syystä että se on matkalla kadonnut. Aika monta kynää olen jo kadottanutkin.

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Ma 01.08.2011 10:30

Ihmisiä on niin paljon erilaisia. Olen samaa mieltä, että menee aika tiukkapipoiseksi jos vaatii pelkästään nimen vihkoon. Itsekin hain Mäntsälän sysimetsäkätkön (regular) ja siellä piti olla kynä, mutta ei ollut. En shortseissa ja sateessa viitsinyt enää marssia 500 metriä autolle ja takaisin, vaan otin kuvan purkista ja lokkasin.

Kynän puuttuminen kätkölijältä ei muuten ole kovin harvinaista. Kuulakärkikyniä olen parhailla reissuilla saanut rikki puolen kymmentä rymytessä koloissa ja lyijykynistä katoaa kärki mieletömän nopeasti. Jos käy yhdellä purkilla, on kynän mukana pito helpohkoa, mutta kun käy muutamalla kymmenellä, alkaa niitä katoilla ja hajota. Ei se ole ihan niin yksioikoista että aina on kynä mukana...

arnyk

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Ma 01.08.2011 11:02

Arnyk kirjoitti:Ihmisiä on niin paljon erilaisia. Olen samaa mieltä, että menee aika tiukkapipoiseksi jos vaatii pelkästään nimen vihkoon.
Kun ainoastaan tilastomerkinnät ja maksimaalinen löytömäärä on ratkaiseva tekijä, ei ilmeisesti vaihtoehtona ole vain jättää loggaamatta ja palata takaisin joskus toiste kynän kanssa (tai vain tyytyä siihen, että kätkön esittelemä hieno paikka tuli nähtyä).

Tätähän se kätköily nykyään on, löytö hinnalla millä hyvänsä eikä sillä kätköpaikallakaan mitään väliä, kunhan saa vain löydön.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja Geovius » Ma 01.08.2011 13:26

Geomurmelit kirjoitti:Tätähän se kätköily nykyään on, löytö hinnalla millä hyvänsä eikä sillä kätköpaikallakaan mitään väliä, kunhan saa vain löydön.
Komppaamme tuota lausuntoa! :(

Avatar
Kekkiss
Viestit: 221
Liittynyt: Ti 15.02.2011 22:26

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja Kekkiss » Ma 01.08.2011 14:00

Varvikello kirjoitti: Olen tarkistellut lokit kun olen käynyt vaihtamassa uutta paperia, pari kertaa on tullut eteen että lokissa on nimmarit muttei netissä lokkausta. Onkohan tämä nyt sitten sitä sarjaa että väärin kätköilty ja joudun vetämän nimmarin paperista yli
Porukassa liikuttaessa ollut välillä PM-kätköjä. Nimmarin olen laittanut logiin ja ajattelin logata sitten, kun tuntuu siltä, että voisi premiumiksi liittyä.
Vai onko tämä väärin kätköilyä?
¿uɐɐʞıʌɐʞ uıɐu ɐssɐʇ sɐʞuınʞ

Avatar
Garmingeo
Viestit: 194
Liittynyt: To 07.02.2008 20:51

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja Garmingeo » Ma 01.08.2011 14:47

jakultan kirjoitti:Jos kätköstä puuttuu kynä, eikä sellaista ole mukana, niin olen logannut kätkön, ja liittänyt siihen oman kuvani purkki kädessä. Vaikka "virallisesti" loggaus==nimi lokikirjassa, uskon että tämä riittää. Ei tämä kätköily voi niin tiukkapipoista hommaa olla, että loggaus poistettaisiin, vaikka on selvä todiste, että purkki on löydetty.
Varmasti lähtee loggaus bittiavaruuteen, jos näin toimitaan mun purkeilla. Mikä kätköilijä se on, joka ei pidä kynää mukanaan?

Näitä uusia sääntöjen luojia on alkanut ilmaantua huolestuttavassa määrin harrastuksen pariin. On olemassa gc.comin määrittelemät ohjeet, joita on tarkoitus noudattaa. Olen ennenkin ehdottanut, että nämä "ei nimeä vihkossa, mutta silti loggaan sivustolle -tyypit" voivat perustaa oman järjestönsä ja luoda sinne omat sääntönsä.
Nil volentibus arduum.

Avatar
Stealthhawk
Viestit: 62
Liittynyt: Su 27.02.2011 23:28
Paikkakunta: Salo

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja Stealthhawk » Ma 01.08.2011 17:22

Arnyk kirjoitti:Ihmisiä on niin paljon erilaisia. Olen samaa mieltä, että menee aika tiukkapipoiseksi jos vaatii pelkästään nimen vihkoon. Itsekin hain Mäntsälän sysimetsäkätkön (regular) ja siellä piti olla kynä, mutta ei ollut. En shortseissa ja sateessa viitsinyt enää marssia 500 metriä autolle ja takaisin, vaan otin kuvan purkista ja lokkasin.

Kynän puuttuminen kätkölijältä ei muuten ole kovin harvinaista. Kuulakärkikyniä olen parhailla reissuilla saanut rikki puolen kymmentä rymytessä koloissa ja lyijykynistä katoaa kärki mieletömän nopeasti. Jos käy yhdellä purkilla, on kynän mukana pito helpohkoa, mutta kun käy muutamalla kymmenellä, alkaa niitä katoilla ja hajota. Ei se ole ihan niin yksioikoista että aina on kynä mukana..
Erilaisetkin ihmisetkin varmaan ymmärtävät luodut säännöt, ei se ole tiukkapipoisuutta. Nimi kätkön logissa on loggaus - EI muu tapa - ellei ole virtual/earth cache.
Vaikka olenkin melko uusi näissä kätköily piireissä, niin itse uskon luotuun järjestelmään ja sitä varten tehtyihin sääntöihin.
Vai onko tässä kyse siitä, että on pakko yrittää näyttää, että on mukamas löytänyt paljon kätköjä. Eikös hauskinta ja haastavinta ole juuri saada se nimi sinne kätkön papereihin.

Lyijykynä - tuo aikamme teknisin vempele??? Se on käsittämättömän helppo teroittaa takaisin kirjoitus kelpoiseksi - osta 0.50€ arvoinen terotin tai pidä mukana pientä puukkoa/linkkuveitseä/monitoimityökalua. Sen voi jopa hätätapauksessa teroittaa vasten kalliota, niin että sillä voi kirjoittaa - Itse olen näin kerran joutunut tekemään, kun tyhmyyksissäni jätin georepun, jossa olisi ollut terotin autoon.
You won´t see me, you won´t hear me and I just logged your cache!

-hamppi-
Viestit: 88
Liittynyt: Ke 30.07.2008 7:48
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja -hamppi- » Ma 01.08.2011 17:42

Mulle on aivan sama miten mun kätköt logataan, en tutki päivämääriä, en vertaa netti logeja kirjoissa oleviin, en tutki puuttuuko jostain logista i:n piste. Tervetuloa kätköilemään Kontiolahteen, täällä saat olla ihan oma itsesi, kätköillä täysin väärin, voit kartuttaa löytöjesi määrää, tehdä tai olla tekemättä ihan mitä ja miten itseäsi huvittaa. MINÄ EN TUOMITSE SINUA. SINÄ OLET KAIKIN PUOLIN HYVÄ IHMINEN. Minä en ehkä sitä ole.
Ps. Yhdessäkään purkissani ei ole minun laittamaa kynää.
Ps2. Minun kätköihin riittää loggaukseksi ., :D :( KK tms
Viimeksi muokannut -hamppi-, Ma 01.08.2011 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 01.08.2011 18:16

-hamppi- kirjoitti:Mulle on aivan sama miten mun kätköt logataan, en tutki päivämääriä, en vertaa netti logeja kirjoissa oleviin, en tutki puuttuuko jostain logista i:n piste. Tervetuloa kätköilemään Kontiolahteen, täällä saat olla ihan oma itsesi, kätköillä täysin väärin, voit kartuttaa löytöjesi määrää, tehdä tai olla tekemättä ihan mitä ja miten itseäsi huvittaa. MINÄ EN TUOMITSE SINUA. SINÄ OLET KAIKIN PUOLIN HYVÄ IHMINEN. Minä en ehkä sitä ole.
Koska minäkin kätköilen väärin, teen vääränlaisia purkkeja ja vielä vääriin paikkoihin, niin olen hyväksynyt loggaukseksi tikun purkissa, jonka seuraava 'vahvisti'.

Ei se oikeasti ole minulta pois, kunhan jotain sinne saa logattua.

Hieman mietityttää määrätyt löytöloggaukset, jossa suoraan kerrotaan, ettei purkkia olla löydetty, mutta logataan löydetyksi, kun putkessä ollaan käyty niin monta kertaa...

mikkeri
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 07.03.2007 4:04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja mikkeri » Ma 01.08.2011 19:01

motkotukset nimen puuttumisesta välttää helposti sillä, että loggaa vaan 'KK'. :roll:

Avatar
TomppaJr
Viestit: 127
Liittynyt: La 18.09.2010 22:42

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr » Ma 01.08.2011 19:03

Minun tekisi mieli pikemminkin poistaa nuo KK-loggaukset... :roll:
Jeejee!

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 01.08.2011 19:05

mikkeri kirjoitti:motkotukset nimen puuttumisesta välttää helposti sillä, että loggaa vaan 'KK'. :roll:
Onneksi jotkut saa logattua enemmän, kuin kk tai tftc...

Kyllähän jotkut vertaavat logia nettiin. Vaikeaa se on silloin, jos logi on ilmoitettu kadonneeksi ja ehkä samalla koko purkki...

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Ma 01.08.2011 20:02

Geomurmelit kirjoitti:
Arnyk kirjoitti:Ihmisiä on niin paljon erilaisia. Olen samaa mieltä, että menee aika tiukkapipoiseksi jos vaatii pelkästään nimen vihkoon.
Kun ainoastaan tilastomerkinnät ja maksimaalinen löytömäärä on ratkaiseva tekijä, ei ilmeisesti vaihtoehtona ole vain jättää loggaamatta ja palata takaisin joskus toiste kynän kanssa (tai vain tyytyä siihen, että kätkön esittelemä hieno paikka tuli nähtyä).

Tätähän se kätköily nykyään on, löytö hinnalla millä hyvänsä eikä sillä kätköpaikallakaan mitään väliä, kunhan saa vain löydön.
No, tarkoitin kommentillani lähinnä sitä että on tilanteita joissa ei välttämättä ole aina mahdollisuuksia pitää kynää mukana. Lisäksi jos katsotte minun tilastojani, ei voida puhua kuin harrastekätköilijästä. Säännöt on sääntöjä tietenkin, mutta jos joku löytää esim. minun purkkini ja ei pysty lokiin kirjaamaan nimeä, niin en poista kyllä lokkausta. Jos nyt joku haluaa tuon ainoan minun löytämäni kätkön jossa ei ole nimmaria muistona poistaa bittiavaruuteen, niin antaa sitten mennä.

Miten muuten on, ilmoitatteko te lokkaajalle että lokkaus on poistettu? Se olisi ainakin ihan ok, ettei nyt ihan suinpäin mennä poistetelemaan.

Ja oikeastaan koko kommenttini siis pohjautui vain siihen että on tilanteita joissa ei välttämättä ole kynää mukana. Ne tosin ovat yleensä poikkeus. Systemaattista toimintaa en minäkään hyvällä katso.

Arnyk

maaria11
Viestit: 106
Liittynyt: Su 10.08.2008 19:57
Paikkakunta: Virrat

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja maaria11 » Ma 01.08.2011 20:08

Minimalistiset loggaukset ovat yleistyneet kätköilläni viime aikoina: kk on melko yleinen, sen lisäksi on alkanut esiintyä :) ja :D sekä lyhin mahdollinen pelkkä pistekin on nähty. Ja sitten toinen seikka, jonka olen pistänyt merkille: kätköilyn hauskuuskin näyttää monelta kadonneen, sitten puretaan ärtymystä logiin. Negatiivisen palautteen kätköstä voisi antaa asiallisestikin.

Edit: siis otsikkoonhan tämä ketju ei enää liity mitenkään :) Mutta kommentoin nyt tähän perään kun sopi aiheeseen.

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Ma 01.08.2011 20:22

Arnyk kirjoitti:Ja oikeastaan koko kommenttini siis pohjautui vain siihen että on tilanteita joissa ei välttämättä ole kynää mukana. Ne tosin ovat yleensä poikkeus.
Niin, kyllä varmasti kaikille joskus tulee hetkiä, että kynää ei ole syystä tai toisesta mukana. Silloin toki eräs vaihtoehto on kirjoittaa esim. note.

Liekö sitten nämä tiukkapipoisuudesta syyttelevät niitä samoja, jotka omassa vapaamielisyydessään eivät välitä kätkökuvauksissa annetuista ohjeista, liikenemerkeistä jne aiheuttaen esim. tämän tyyppisiä lieveilmiöitä :?: Olisihan se tiukkapipoista vaatia jättämään esim. auto kätkökuvauksessa annettuihin parkkisnaatteihin, kun voi ajaa suoraan yksityispihan läpikin jne.

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Ma 01.08.2011 20:43

Geomurmelit kirjoitti:
Arnyk kirjoitti:Ja oikeastaan koko kommenttini siis pohjautui vain siihen että on tilanteita joissa ei välttämättä ole kynää mukana. Ne tosin ovat yleensä poikkeus.
Niin, kyllä varmasti kaikille joskus tulee hetkiä, että kynää ei ole syystä tai toisesta mukana. Silloin toki eräs vaihtoehto on kirjoittaa esim. note.

Liekö sitten nämä tiukkapipoisuudesta syyttelevät niitä samoja, jotka omassa vapaamielisyydessään eivät välitä kätkökuvauksissa annetuista ohjeista, liikenemerkeistä jne aiheuttaen esim. tämän tyyppisiä lieveilmiöitä :?: Olisihan se tiukkapipoista vaatia jättämään esim. auto kätkökuvauksessa annettuihin parkkisnaatteihin, kun voi ajaa suoraan yksityispihan läpikin jne.
Kätkökuvaukset on kyllä oikeasti luettava aina. 24 h:n haasteet ja muut vastaavat ovat siinä rajoilla, että jos niitä lähtee suorittamaan henkselit paukkuen, tulee kyllä varmasti aikaisemmassa viestissä kuvattuja ylilyöntejä. Meillä oli Jyväskylässä haaste 200 pistettä, ja täytyy kyllä sanoa että se suunniteltiin niin että kätkökuvaukset luettiin (ainakin itse) ja tein meille listan jolla edettiin sitten. Näin ei päässyt syntymään tuollaisia tilanteita. Jos kuvauksiakaan ei lueta, niin sitten on kyllä jokin vialla ja pahasti.

Mutta ehkäpä syytökseni tiukkapipoisuudesta oli liikaa, pyydän sitä anteeksi. Kuitenkin jotta yhteistoiminta sujuisi meidän kätköilijöiden kesken mahdollisimman mallikkaasti, olisi hyvä jos ilmoitettaisiin esim. kätkökuvauksessa että tekijä tarkastaa lokeja. Jos se ei ole haluttua, niin sitten ainakin viimeistään silloin kun alkaa pyyhkimään lokkauksia bittiavaruuteen.

:) Edelleen halusin vain tuoda esille sitä että omalla kohdalla olen tehnyt yhden lokkauksen nettiin ilman nimeä vihkossa. Joten ehkä minulla ei ole edes riittävästi kommentointipohjaa tähän.

Jos jollakulla on mielenkiintoa ja aikaa tutkia lokeja, niin henkilökohtaisesti itse ainakin toivon että minun lokkauksestani kysytään, ennen sen poistoa netistä. Voihan se olla että adrenaliinin täristäessä käsiä ei saa kirjattua nimeä niin hyvin että sen yksiselitteisesti ymmärtää. Ja onhan joidenkin purkkien, erityisesti mikrojen lokit menneet niin pahaan kuntoon muutamissa purkeissa että sieltä jos joku saa niistä hailakoista lyijärinjäljistä jotain selvää, niin ihme on.

no joo, itselläni ei siis ole mitään vilunkia taustalla, tai että lokkailisin kätköjä löydetyksi jotenkin tilastoihin halukkaana. Tuossa yhdessäkin lokkauksessa oli se takana että kätkö pitil löytyä ennen lokkausta. Ja olisin sen lokannut vihkoon jos siellä purkissa olisi ollut kynä.

Arnyk

gsea
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 24.02.2009 19:51
Paikkakunta: Inkeroinen, Kouvola

Re: Vilunkipeliä Kreikassa ja Portugalissa myös kätköilyssä!

Viesti Kirjoittaja gsea » Ma 01.08.2011 21:09

Aika lailla keskustelu on mennyt otsikosta ohi, mutta menkööt. Olenpa kohtalaisesti samaa mieltä kätköilijä Garmingeon kanssa,
Gg kirjoittelee:

"Varmasti lähtee loggaus bittiavaruuteen, jos näin toimitaan mun purkeilla. Mikä kätköilijä se on, joka ei pidä kynää mukanaan?
Näitä uusia sääntöjen luojia on alkanut ilmaantua huolestuttavassa määrin harrastuksen pariin.
On olemassa gc.comin määrittelemät ohjeet, joita on tarkoitus noudattaa. Olen ennenkin ehdottanut,
että nämä "ei nimeä vihkossa, mutta silti loggaan sivustolle -tyypit" voivat perustaa oman järjestönsä ja luoda sinne omat sääntönsä."

Omilla kätköilläni en ole vilunkipeliä havainnut, en tosin ole erityisemmin puumerkkejä tarkastanutkaan.
Mutta... sääntöjen mukaan, kun se nimi täytyy vaan lokikirjasta löytyä....
Eikun kaikenlaiset kikkailut vaan päälle, kaverithan voi vaikka jälkikäteen puumerkit vihkoon pistää, kikkailijoitahan aina löytyy!

Toinen ihmetys on, kun ei kätköillessä kanneta a i n a omaa kynää mukana! Mikähän senkin estää. Itse kannatan edelleen, että kaikki purkit voisivat olla ilman kynää. Helpoittaisi kätköjen kunnossapitoa.
Eräskin kätköilijä kirjoittaa: "..on tilanteita joissa ei välttämättä ole aina mahdollisuuksia pitää kynää mukana."
Mikähän semmoinenkin tilanne muka on? Jos tilanne näin on, niin sitten jätetään kuittaamatta ja käydään homma hoitamassa jälkikäteen. Itse olen kantanut mm. kynää uimalaseissani, kun olen sukelluskätköä etsinyt.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”