Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Yleistä keskustelua kätköilystä
barlow39
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 08.09.2008 23:30

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja barlow39 » La 15.05.2010 0:00

Lainaus: "kännyn gepsillä ei koordinaatteja tarkoiksi saa ellei juokse paikalla monena päivänä mittailemassa ja ota keskiarvoa"

No eikös se vähän noin kuuluisi tehdä?

Jos nyt ei millään meinaa saada koordinaatteja kohilleen, niin olen joskus kätkökuvauksesta lukenut kätkön tekijän toiveen päivitetyistä koordinaateista. Jos ei siis yksinkertaisesti ole parempia laitteita tai ei "halua" käydä hakemassa useita arvoja koordinaattien laskemiseen.

Ja kuitenkin sitä heittoa jää, eli onko se sitten ihan tarkoituskaan hakea sitä "nollapistettä", kun helposti tarkkuus on yli 4m. (Ja kätkön tekijällä mahd. toiseen suuntaan saman verran virhettä eli tuplana). Jos purkin koko on esim. litran purkki, niin kyllä sekin jo useasti rajaa mahd. paikat vähiin. Ikäviä tietysti ovat nanopurkit kuusikossa :?

iituska78
Viestit: 14
Liittynyt: Su 25.04.2010 13:39

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja iituska78 » La 15.05.2010 12:47

rixu kirjoitti:Mulla oli uraa aloitellessa ihan sama ongelma. Käytin kännyn sisäistä GPS:ää kun piilotin pari ekaa purkkiani ja kommenttia tuli koordinaattien heitosta aika nopeasti. Itse tosin en ottanut sitä henkilökohtaisesti vaan lähinnä harmittelin että en ollut saanut niitä kohdalleen, itselleni kun oli kuitenkin tärkeää että kätkö olisi asiallinen kaikin puolin.
Sama ongelma mulla: ihan harrastuksen alussa harva kätköilijä näkee tarpeelliseksi investoida satojen eurojen laitehankintoihin. Joten kännygepsillä jyystän ainakin vielä vähän aikaa... Toki harva ihan alussa itsekään kätköjä tekee vaan itse täällä maalla huomasin ettei kätköjä ole oikein missään hienoissa paikoissa ja muutenkin oman alueen kohdalla on iso musta aukko. Yritin korjata pieniä heittoja vinkillä. Toki ensimmäiset saattavat kärsiä siitä, että kätkön koordinaatit heittää vähän vaan toisaalta, saavat myös sen FTF:n siitä hyvästä että näkevät vaivaa. Omat kätköni kun eivät todellakaan ole niin hyvin piilotettuja ettei perus-geovainulla niitä sieltä kiven kolosta tai rakennusten kivijalkojen alta löytäisi ;) Nyt tosin lainasin pariksi viikoksi Garmin Colorado 300:n, jolla käyn kaikki koordinaatit tarkkomassa. Eli tarkoitus on pitää kätköt kunnossa ja mahdollisuuksien mukaan tarjota niihin ne tarkat koordinaatit.

Olen ajatellut, että kyllä tähän maahan (ja varsinkin tänne maalle) kätköjä mahtuu. Ja toki jokainen kätköilijä voi halutessaan katsoa, millaisia kätköjä kätköttäjä on aiemmin tehnyt ja millaista palautetta niistä on tullut. Ja jos ei kiinnosta lähteä niiden perään, ei kukaan pakota. Itse ainakin valkkaan näin perhereissujen kätköt: en todellakaan jaksa lähteä minkään tuntikausia etsittävien superkätköjen perään. Ne ovat sitten ihan toisenlaisia tilanteita varten. Ja kun liikun yksin ajan kanssa, yritän sitten valita vähän haastavamman kätkön sinne listalle.

Palautteen taas otan nöyrin mielin vastaan. Toki mullakin on suosikit ja inhokit, mutta kaikki käy. Mukavaa on saada palautetta, jossa kerrotaan jotain muutakin kuin TFTC. Löytyikö kätkö helposti, osuivatko koordinaatit oikeaan ja oliko kätkö kunnossa. Erityisen paljon arvostaisin sitä, että viestin "koordinaatit heittivät 5 metriä" liitteeksi tulisi vaikka yksityisviesti, jossa ehdotetaisiin osuvampia koordinaatteja. Ei sitä toki voi keltään edellyttää, mutta olisi IHAN huippua. Toisaalta en kyllä erityisemmin tykkää lukea 999 merkin mittaisia sepustuksia siitä, miten kätkölle mentäessä oli nälkä, voileivän välissä oli vähän liian suolaista kinkkua ja miten juuri kätkölle ollessaan mummu soitti hänelle diagnosoiduista peräpukamista. Mutta jokainen tyylillään, minä otan vastaan kaiken palautteen ja olen hyvillä mielin siitä, että joku on tahtonut kätköäni tulla etsimään.

Ja toivoisin kyllä kovasti, että loggauksissakin olisi tilaa kaikille kukille... Omat kätköilijäni (6 ja 8 vuotta) kirjoittavat osan omista loggauksistaan ja silloin ei ole kiva jos palauteta tulee vliian lyhyistä tai mitäänsanomattomista loggauksista.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja Tervas » Su 16.05.2010 0:17

Jos kätkö löytyy 10 metrin säteellä annetuista koordinaateista niin homma on hanskassa, muu on turhaa jäpinää. Joskus oma gepsini on jopa metrin tarkkuudella annetuista koordinaateista, silloin kiitän geojumalia (Maag ja Garm) hyvästä tuurista.
Jos purnukka on gepsillisesti pahassa paikassa (jyrkänteet, kaupunkikuilut jne, niin kunnon vinkki on paikallaan.
(Tässä taitaa nyt Skottilainen kaveri puuttua aika paljon ajatuksiini, parasta mennä petiin).
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja porari » Su 16.05.2010 8:52

Kätköilyhän on lähtenyt liikkeelle siitä, että haluttiin testata GPS-laitteiden tarkkuutta. Eli kätkön asettajan ja löytäjän gepsiä vertailtiin. Ilman palautettahan vertailusta ei tule mitään. Mielestäni on hyvä, että poikkeamista informoidaan, kumpikin saa tietoa. Vika ei ole ihmisissä vaan laitteissa.
Toinen arvostelun paikka on kätkön sijoitus. Olen monasti ajatellut, että pitäisi laatia systeemi, jossa toinen (mielellään kokenut) harrastaja kävisi arvioimassa paikanpäällä kätköä ennen sen julkistamista. Nythän kätköjen julkaisijat eivät tiedä paikallisia olosuhteita tai kätkön laadukkuutta. Syynä tähän ovat kätköt, jotka aiheuttavat geoeroosiota tai että kätköt eivät ole tehty kestämään pitkää aikaa. Kätkö saattaa olla suklaamunan muovikuppi, joka on painettu kannon viereen multaan lumiauran tuhottavaksi tai aiheuttaa etsiessä esim ikivanhan kiviaidan tuhoutumista tai rakennuspeltien vääntymisiä. Ellei näistä anneta asiallista palautetta, samanlaiset kätköt jatkuvat.
Ei myöskään kommenteista "helppo löytö" tai "nopea löytö" kannata vetää herneitä nenään. Useimmat haluavat löytää kätkön nopeasti ja poistua etsimään seuraavaa. Tällöin myös koordinaatit ja muut asiat lienevät paikallaan. Muutoin kommenttina on "ei löytynyt"
Yhteenvetona: asialliset ja rakentavat kommentit ovat paikallaan.

markokh
Viestit: 155
Liittynyt: Pe 05.06.2009 20:24

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja markokh » Su 16.05.2010 22:23

Itse käytän kansalaisenkarttapaikkaa nykyisin naattien määritykseen jos vain on mahdollista. Minulla on tässä 4 eri gepsiä joita vertailla ja voin todeta että joka kerta tehdessäni vertailu mittauksen niin tulee hiukan erilukemia, riippuen vuorokauden ajasta jne. jne. Eli jos näillä harrastelijan tasoisilla vehkeillä pääsee 10m tarkkuuteen niin hyvä. Ammattilaitteet on sitten erikseen, kuten myös hintakin. Onhan näitä kätköilijöitä joilla ei ole vielä edes gepsiä vaan mennään paperin ja vaiston avulla.

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » Ma 21.06.2010 12:01

Tiedä häntä onko tämä nyt oikea kohta purkautua, mutta kuitenkin.

En tiedä onko se ajattelemattomuutta piittaamattomuutta vai jotakin muuta hössöttämistä, kun ei lueta kätkökuvausta ja tehdään ihan mitä mieleen juolahtaa, vaikka kuvauksessa on juuri varoitettu ja kielletty niin tekemästä. Tässä taas yhdellä purkilla oli pistetty systeemi aivaan uuteen järjestykseen ja se ei ihan ilman työkaluja onnistu, joiden käyttämisestä juuri varoitettiin ja suoraan sanottiin, ettei niitä saa käyttää eikä mitään saa purkaa. Pitää valaa varmaan betoniin koko systeemi, ettei mitään mahdollisuutta ole käyttää omia kaluja. Jos ei sitä oikeaa ratkaisua keksi, niin pitäisi olla selkärankaa lokata kätkö löytämättömäksi ennenkuin ruveta käyttämään kiellettyjä brutaaleja menetelmiä. Kyllähän melkein kaikki purkkini saa räjäyttämällä auki tai vastaavilla menetelmillä.

Tässä on jo muutama tunti tämän viimeisen tapauksen havaitsemisesta ja adreaniilitaso jo on sen verran laskenut, ettei tämän sapekkaampaa tekstiä tullut kirjoitettua.

Kannattaisi yleensä lukea kätkön kuvaus, jos siinä sattuisi olemaan jotakin asiaa purkin löytämiseksikin, ettei tarvitse sitten jälkeenpäin ihmetellä, ettei me tiedetty tai osattu tehdä noin.

Avatar
pulk
Viestit: 131
Liittynyt: La 06.09.2008 20:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja pulk » Ma 21.06.2010 12:23

Pek47ka kirjoitti:En tiedä onko se ajattelemattomuutta piittaamattomuutta vai jotakin muuta hössöttämistä, kun ei lueta kätkökuvausta ja tehdään ihan mitä mieleen juolahtaa, vaikka kuvauksessa on juuri varoitettu ja kielletty niin tekemästä.
Tästä heräsi yksi kysymys: näkeekö kaikilla gps‐laitteilla ja koordinaattitiedostomuodoilla sen kätkökuvauksen? Osasyy tuohon voi olla se, että kätkökuvausta ei koskaan nähdä jos laite ei sitä paikan päällä näytä. Minulta jäi kerran kätkökuvauksen teksti reissun päällä näkemättä kun kuvaussivulla oli määrätty taustaväri, muttei fontin väriä – valkoinen fontti valkoisella taustalla ei oikein erottunut näytöltä ;).
Viimeksi muokannut pulk, Ma 21.06.2010 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oikeasti piilottanut: 5+1+1+1+1+1+1+1 = 12

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja jule100 » Ma 21.06.2010 12:48

sakura_ kirjoitti: Tästä heräsi yksi kysymys: näkeekö kaikilla gps‐laitteilla ja koordinaattitiedostomuodoilla sen kätkökuvauksen?
eTrex H:lla näkee waypointin nimen (lyhennetyn) ja koordinaatit. Mitään muuta ei nää , jollei tulostanut kätkökuvausta mukaan.
Itse lataan usein kätkökuvaukset mukaan puhelimeen ja katselen niitä Smartgpx:llä yleensä vasta sitten kun kätköä ei löydy tai paikalla on jotain muuta erikoista vastassa. Naatteja ladatessa yritän lukaista kuvauksen pääpiirteittäin , mutta eihän sitä kaikkea pysty muistamaan. :(
Ex tempore lähdöissä kirjoitan paperille vain naatit , jotka näpyttelen gepsiin sitten lähempänä kätköä , jos olen edes sinne asti löytänyt. :oops:

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » Ma 21.06.2010 20:21

Olen huomannut että varsinkin tradeilla ei taideta paljoa lukea noita kätkökuvauksia ja silloin tulee ainakin minun kätköillä eteen ongelmia ja ne ratkaistaan monesti brutaalisti, vaikka kuvauksessa olisi ollut juuri varoitus tällaisesta menettelystä. Itse käytän Geocaching Live ohjelmaa kännykässä ja sillä on kuvaukset aina saatavilla. Ja haksun mobiilisovellutuksella saa tarvittaessa myös vaikka kaikki lokkauksetkin näkymään kännykkään.

Jos vain koordinaateilla haetaan tradeja ja mennään yli siitä mistä näyttää aita olevan matalin, on jälki myös sen näköistä. Tietysti jos on vain pakastepurkki kiven kolossa (ei kiviaidassa) ei suurta vahinkoa saada aikaiseksi. Muutamalla vaikealla mysteeripurkilla olen kuvaukseen laittanut tarkat ohjeet etsinnästäkin, että ei tarpeettomasti ja aivan turhaan tuhota seutua ja hyvässä lykyssä kätköpurkkiakin.

Eli jäitä hattuun etsinnässäkin ja maltti käteen.

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ma 21.06.2010 20:46

Sain tänään taas lukea sähköposteja: "xxx found xxx" ja ihan jokaisessa oli ihan sama loggaus:" Lahti - Hollola kätkökierroksella, TFTC!!"

Jos nähdään vaivaa niiden purkkien etsimisessä, niin ei se laiskuus saisi iskeä vielä logatessakaan. Itse voin tuollaisen login laittaa täysin mitäänsanomattomaan tusinapurkkiin mistä en keksi mitään sanottavaa, mutta jos sen kopioi jokaiseen loggaukseen, niin se on välinpitämättömyyttä kätköntekijää kohtaan.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 21.06.2010 20:55

Sitten tietää loggausten arvon, kun itse purkittaa...

Täytyy myöntää, etten itsekään ole kova runoratsuilija, mutta kopiointi on jo kk tai hymiö-tasoa.

jukivili
Viestit: 49
Liittynyt: Ke 13.01.2010 22:05

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja jukivili » Ma 21.06.2010 23:13

Tonny0909 kirjoitti:Sain tänään taas lukea sähköposteja: "xxx found xxx" ja ihan jokaisessa oli ihan sama loggaus:" Lahti - Hollola kätkökierroksella, TFTC!!"

Jos nähdään vaivaa niiden purkkien etsimisessä, niin ei se laiskuus saisi iskeä vielä logatessakaan. Itse voin tuollaisen login laittaa täysin mitäänsanomattomaan tusinapurkkiin mistä en keksi mitään sanottavaa, mutta jos sen kopioi jokaiseen loggaukseen, niin se on välinpitämättömyyttä kätköntekijää kohtaan.
Sentään edes tuon verran.. pahimmillaan tullut vastaan henkilö jota ei kiinnosta edes copy-paste vaan tykittää 'dsajn', 'asdds', 'asd', jne. ..
..
..
.. mutta ehkä kyseessä on muukalaisten viesti :shock: .. tästähän saisikin pirullisen kätkön aikaiseksi :twisted:

Lemmysix
Viestit: 88
Liittynyt: Ti 01.09.2009 20:26

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja Lemmysix » Ti 22.06.2010 10:44

Noh, täytyy ny avata oma sanaton arkku ja kommata sen kahden sentin verran tätäkin, että jos kätkö nyt vaan sattuu olemaan mitään sanomaton tusina hylsy, niin ei siihen paljon viitti alkaa näkemään sanansäilän vaivoja. Jos taas purkin etsimisen ennen/aikana/jälkeen jotain erikoista tapahtuukin, nii kyllähä sitä sitten voi alkaa skriivaileen tarinaa jos toistakin. Mutta jos tosiaankin päivän aikana tulee useampi kätkö haettua, niin saattaa olla jo sen verran puhki ettei illalla jaksa/muista kaikkea mitä milläkin purkilla tapahtu, varsinkaan jos ei mitään erikoista ollut tapahtunut. Nii onha se ihan turhaa alkaa rustaileen mitää sen suurempaa tarinaa.
Hei, täs olis ihan lähellä pari kätköö...

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja Seq » Ti 22.06.2010 16:27

Lemmysix kirjoitti:Noh, täytyy ny avata oma sanaton arkku ja kommata sen kahden sentin verran tätäkin, että jos kätkö nyt vaan sattuu olemaan mitään sanomaton tusina hylsy, niin ei siihen paljon viitti alkaa näkemään sanansäilän vaivoja. Jos taas purkin etsimisen ennen/aikana/jälkeen jotain erikoista tapahtuukin, nii kyllähä sitä sitten voi alkaa skriivaileen tarinaa jos toistakin. Mutta jos tosiaankin päivän aikana tulee useampi kätkö haettua, niin saattaa olla jo sen verran puhki ettei illalla jaksa/muista kaikkea mitä milläkin purkilla tapahtu, varsinkaan jos ei mitään erikoista ollut tapahtunut. Nii onha se ihan turhaa alkaa rustaileen mitää sen suurempaa tarinaa.
Ehkä menee vähän jopa rivien väliin, mutta ainakin itse kätköttäjänä arvostan enemmän loggausta malliin:

"Helppo löytö. Logi märkä. Kiitos kätköstä."

kuin

TFTC.

Vaikka olisikin tusinapurkki. Ainakin itse haen tusinapurkkeja esim. ulkomailla. Kysymys lieneekin, kenelle niitä purkkeja tekee.

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » Ti 22.06.2010 16:35

Lemmysix kirjoitti:Mutta jos tosiaankin päivän aikana tulee useampi kätkö haettua, niin saattaa olla jo sen verran puhki ettei illalla jaksa/muista kaikkea mitä milläkin purkilla tapahtu, varsinkaan jos ei mitään erikoista ollut tapahtunut. Nii onha se ihan turhaa alkaa rustaileen mitää sen suurempaa tarinaa.
Itse kirjoitan tarinan A6-kokoiseen vihkoon paikan päällä ennen kuin suuntaan seuraavalle kätkölle. Silloin tapahtumat ovat vielä tuoreessa muistissa ja varsinkin kätköpaikan äänimaailman kuvaileminen on helpompaa. Illalla sitten vain kirjoittelee muistiinpanot puhtaaksi lokeihin. Helppoa ja vaivatonta. Retkestäkin jää enemmän muistikuvia, kun se ei ole päätöntä purkilta toiselle säntäämistä.

Kuva
Vuoden 2007 muistiinpanot kätköilyretkiltä
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja LQ » Ti 22.06.2010 17:05

Melko sujuvasti tämän ketjun otsikkoa on helppo mieltää muodossa 'Herkästi herneitä nenään vetävät kätkön piilottajat'.

Otetaan esimerkki koordinaateista, joita en aina itsekään ole saanut tyydyttävällä tarkkudella omille kätköilleni ekalla yrityksellä. Vahinkoja sattuu, ei siinä ole mitään hävettävää.

Noh, mitä tekee nimeltämainitsematon piilottaja X, kun huomautan notella että naatit heittää noin 20 metriä?
Vastaus: tuhoaa loggaukseni ilman minkäänlaista saattokirjettä, siirtää jemmansa naatteja 19,n metriä JA poistaa naattiensiirtologinsa vaivihkaa ikäänkuin mitään ei olisi tapahtunut. Olinko tahallani ärsyttänyt? olinko???
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja Seq » Ti 22.06.2010 17:28

Ainakin itse olen ottanut kiitollisena tarkemmat naatit, jos joku on onnistunut sellaiset saamaan aikaan, kun itsellä suurin osa on kaupungissa.

Jätin garminin Gpsmap 60:sen arpomaan varmaan 200 keskiarvomittauksella ja silti heitti runsaasti. Ei niitä aina vaan saa.

Aika usein karttapaikasta saa tarkemmat naatit ihan "arviolla".

Kyllä yleensä kritiikki on tarkoitettu rakentavaksi, vaikka se saattaa hetken harmittaakin. Mieluummin kritiikkiä, kuin pelkkä hymiö.

Kinde
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 03.01.2007 20:50
Paikkakunta: Hollola

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja Kinde » Ti 22.06.2010 17:38

Tonny0909 kirjoitti:Sain tänään taas lukea sähköposteja: "xxx found xxx" ja ihan jokaisessa oli ihan sama loggaus:" Lahti - Hollola kätkökierroksella, TFTC!!"

Jos nähdään vaivaa niiden purkkien etsimisessä, niin ei se laiskuus saisi iskeä vielä logatessakaan. Itse voin tuollaisen login laittaa täysin mitäänsanomattomaan tusinapurkkiin mistä en keksi mitään sanottavaa, mutta jos sen kopioi jokaiseen loggaukseen, niin se on välinpitämättömyyttä kätköntekijää kohtaan.
En ymmärrä mitä vikaa kyseisessä loggauksessa on. Kaikilla ei välttämättä ole kauheasti sanottavaa - he hakevat purkin ja loggaavat.

Vai olisiko loggauksen pitänyt olla alla olevaan tyyliin?

"Kätkökierroksella Lahden ja Hollolan maisemissa(3/x)

Heräsin, pesin hampaat ja vaihdoin eiliset kalsarit väärinpäin. Gepsikin oli onneksi ladattu valmiiksi, joten päätin lähteä kiertelemään Lahden seudun kätköjä ja varsinkin Tonnyn purnukoita. Otin auton avaimet lipaston päältä ja kaasuttelin pientä ylinopeutta ensimmäiselle kätkölle joka olikin sopivasti hollilla. Jästi piruilaiset oleilivat purkin lähettyvillä, joten odottamisen sijaan päätin kokeilla saksalaisten vanhaa keinoa kaasuttaa jästit pois paikalta (onneksi olin syönyt eilen hernekeittoa! :) ) - tämä toimikin loistavasti, jästit hävisivät jotenkin oudon näköisenä pois paikalta. Kätköä etsinkin sitten pienen tovin, konttailin ympäri metsikköä ja sitten sain valaistumisen kokemuksen ja SIELLÄ se oli. Loggailin onnellisena raapustukseni logikirjaan (ihan tylsästi vaan nimimerkkini sekä päivämäärän - taisin jopa TFTC kirjoittaa) ja lauloin samalla oodia geokätköilyn ihanuudelle. Oli kyllä tosi fantsu kätkö, melkein maailman paras. Purnukkakin oli loisteliaasti koristeltu - HYVÄ TONNY - OOT PARAS!!!!
"

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja pailakka » Ti 22.06.2010 18:41

Itseäni ainakin ottaa päähän lyhyet loggaukset, mutta huvinsa kullakin. Olisi mielestäni kuitenkin ihan kohteliasta edes kertoa kätkön tekijälle jos kaikki ei ole kunnossa.

Sitäpaitsi Geostapo® näyttäisi tarjoavan Avun niille joille ei juttua synny: http://fba.evvk.com/geo/logiraattori

Lemmysix
Viestit: 88
Liittynyt: Ti 01.09.2009 20:26

Re: Tahallaan ärsyttävät kätkönetsijät

Viesti Kirjoittaja Lemmysix » Ti 22.06.2010 19:09

pailakka kirjoitti:Itseäni ainakin ottaa päähän lyhyet loggaukset, mutta huvinsa kullakin. Olisi mielestäni kuitenkin ihan kohteliasta edes kertoa kätkön tekijälle jos kaikki ei ole kunnossa.

Sitäpaitsi Geostapo® näyttäisi tarjoavan Avun niille joille ei juttua synny: http://fba.evvk.com/geo/logiraattori

Aivan loistava työkalu! Saikohan tuohon vielä automaagisesti dekryptattuna, niin olis sitten sekin puoli hanskassa. Ja kyllä aina me pyritään laittamaan lokiin merkintä mikä on tarvetta huollolle.
Hei, täs olis ihan lähellä pari kätköö...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”