Statistics by GSAK paljastaa mysteerit

Yleistä keskustelua kätköilystä
Sorlax
Viestit: 7
Liittynyt: La 20.12.2008 18:03
Paikkakunta: Vaasa

Statistics by GSAK paljastaa mysteerit

Viesti Kirjoittaja Sorlax » Ma 10.08.2009 19:39

Katselin erään tutun profiilia, jossa oli näyttävät tilastot löydetyistä kätköistä.
Mukana myös läntisin ja itäisin löydetty kätkö longitudeineen. Samoin pohjoisin ja eteläisin latitudeineen.
Eräs näistä sattui olemaan tuttu mysteeri ja ilmoitettu koordinaatin puolikas oli lopullisen kätkön sijainnin mukainen, eikä suinkaan annettu koordinaatti!
Miten tämä GSAK statistiikka sen pystyy tietämään? Tässähän on "tietoturva-aukko"!

Stats generated by FindStatGen3 V3.5.15 by rutson and lignumaqua, running onGSAK v7.6.0.51
Theme from pisgby Morten Brix Pedersen
This work is licensed under aCreative Commons License.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Statistics by GSAK paljastaa mysteerit

Viesti Kirjoittaja rixu » Ma 10.08.2009 19:52

Ehkä käyttäjä on itse syöttänyt "oikeat" koordinaatit GSAKiin ja sitten statistiikka käyttää niitä itse syötettyjä. Eli turva-aukko on käyttäjässä, ei ohjelmassa eikä sivustoissa.

Jusu
Viestit: 151
Liittynyt: To 08.02.2007 9:04

Re: Statistics by GSAK paljastaa mysteerit

Viesti Kirjoittaja Jusu » Ti 11.08.2009 14:07

Juu, tuossa on varmaan käytetty GSAK:in Corrected Coordinates -ominaisuutta. Ainakin itse "korjaan" koordinaatit usein juuri tuolla tavalla, kun olen ratkaisut sohvamysteerin.

On tietysti sattumaa, että joku noista ääripisteistä on mysteeri (tai multi). Muutenhan statistiikassa ei näy kätköjen koordinaatteja. Tuossa tapauksessa kätköilijä voisi vaikka laittaa loppupisteen talteen GSAK:iin child waypointtina ja poistaa korjatut koordinaatit.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”