Kätköpaikan valinta

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Ronttimus
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 10.03.2009 14:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja Ronttimus » To 25.06.2009 10:58

Mä tunnustan. Olen kaikkiruokainen. Paitsi oliiveita ja onttosarvisiin kuuluvan kahden alalajin tuotteita en syö. Junaan harvoin menen kun en sitä kulkuvälineenä käytä, joten aina tulee vaan jäätyä asemalle. Mukavia kätköjä sieltä on löytynyt! Jopa kakkosta (sitä ihteään) on tullut sorkittua ihan julkisella paikalla - kahdestikin, toisella kerralla jopa erään aseman vieressä peräsuolitutkimuksen merkeissä. Seuraavalla kerralla kyseessä oli sitten itse tuotos mutta onneksi vähän syrjemmässä. Vaikka useita silmäpareja kyllä tarkkaili. Kolleegoita onneksi. Ja kaikki vain pienen nanon tähden. Mihin sitä itsensä aina tunkeekaan. Luoliin, jyrkänteille, korkeisiin puihin. Kaikkea kanssa. Ei väliä missä on joku säilöntäväline, olkoon nano tai isompi pakastepurkki, joskus jopa ihan säilytyslaatikko. Sinne on päästävä, sinne on mentävä. Onkohan mulla ongelmia? AA:sta apua? Anonyymit geokätköilijät? Aapuuuvaaaa.... :shock: :roll: :D :lol: :oops:

Avatar
reijamasa
Viestit: 128
Liittynyt: Ma 08.01.2007 17:25
Paikkakunta: Nyystaad

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja reijamasa » To 25.06.2009 11:16

barlow39 kirjoitti:Mutta se, että tehdään vaikeusastetta niin, että viedään esim. johonkin hienoon paikkaan purkki (eli idea oli jo siinä), mutta sitten naamioidaan joku "nanopurkki kuusenoksaan"... eli paikka löytyy ja idea tulee selväksi, mutta kätkö ei löydy! Tätä toimintaa en toivo Suomeen rantautuvan.
Täällä Turun puolessa tuota ylläolevaa "hienoa" ajatusta on jo jalostettu eteenpäin. Täällä etsitään ensin jokin aivan käsittämätön sonta/kiviröykkiö ja sitten naamioidaan joku nanopurkki kuusenoksaan. Eli ei mitään järkeä. Ei mitään motivaatiota lähteä sellaisia jemmoja etsimään.
Kestävä lokikirja - parempi mieli http://lokikauppa.mycashflow.fi

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » To 25.06.2009 22:37

Ronttimus kirjoitti:Mä tunnustan. Olen kaikkiruokainen. Paitsi oliiveita ja onttosarvisiin kuuluvan kahden alalajin tuotteita en syö. Junaan harvoin menen kun en sitä kulkuvälineenä käytä, joten aina tulee vaan jäätyä asemalle. Mukavia kätköjä sieltä on löytynyt! Jopa kakkosta (sitä ihteään) on tullut sorkittua ihan julkisella paikalla - kahdestikin, toisella kerralla jopa erään aseman vieressä peräsuolitutkimuksen merkeissä. Seuraavalla kerralla kyseessä oli sitten itse tuotos mutta onneksi vähän syrjemmässä. Vaikka useita silmäpareja kyllä tarkkaili. Kolleegoita onneksi. Ja kaikki vain pienen nanon tähden. Mihin sitä itsensä aina tunkeekaan. Luoliin, jyrkänteille, korkeisiin puihin. Kaikkea kanssa. Ei väliä missä on joku säilöntäväline, olkoon nano tai isompi pakastepurkki, joskus jopa ihan säilytyslaatikko. Sinne on päästävä, sinne on mentävä. Onkohan mulla ongelmia? AA:sta apua? Anonyymit geokätköilijät? Aapuuuvaaaa.... :shock: :roll: :D :lol: :oops:
Mun mielestä noi mainitsemasi peräsuolen kaivelu ym. kätköt ovat mauttomia ja hyvän huumorin vastaisia. Jättäisin kyllä hakematta.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
GeoScoutJAE
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 09.02.2009 16:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja GeoScoutJAE » To 25.06.2009 23:20

Dragonfly Vet kirjoitti:
Ronttimus kirjoitti:Mä tunnustan. Olen kaikkiruokainen. Paitsi oliiveita ja onttosarvisiin kuuluvan kahden alalajin tuotteita en syö. Junaan harvoin menen kun en sitä kulkuvälineenä käytä, joten aina tulee vaan jäätyä asemalle. Mukavia kätköjä sieltä on löytynyt! Jopa kakkosta (sitä ihteään) on tullut sorkittua ihan julkisella paikalla - kahdestikin, toisella kerralla jopa erään aseman vieressä peräsuolitutkimuksen merkeissä. Seuraavalla kerralla kyseessä oli sitten itse tuotos mutta onneksi vähän syrjemmässä. Vaikka useita silmäpareja kyllä tarkkaili. Kolleegoita onneksi. Ja kaikki vain pienen nanon tähden. Mihin sitä itsensä aina tunkeekaan. Luoliin, jyrkänteille, korkeisiin puihin. Kaikkea kanssa. Ei väliä missä on joku säilöntäväline, olkoon nano tai isompi pakastepurkki, joskus jopa ihan säilytyslaatikko. Sinne on päästävä, sinne on mentävä. Onkohan mulla ongelmia? AA:sta apua? Anonyymit geokätköilijät? Aapuuuvaaaa.... :shock: :roll: :D :lol: :oops:
Mun mielestä noi mainitsemasi peräsuolen kaivelu ym. kätköt ovat mauttomia ja hyvän huumorin vastaisia. Jättäisin kyllä hakematta.
Kiitos vilkkaasta aiheeseen liittyvistä mielipiteistänne kätkön sijoittelusta sinne sun tänne!
Mutta vielä ei ole tullut vinkkejä palstaa lukeville aloitteleville kätköilijöille että mihin ja miten kannattaisi purnukka sijoittaa!
Luulisi noin 100-5000 kätkön löytäneillä olevan kokemusperäistä tietoa jakaa aloittelijoille jotain järkeviä vinkkejä/kriteerejä mihin ja miten kätkö kannattaa sijoittaa tai olla sijoittamatta!?
Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne vähintään neljään osaan!

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » To 25.06.2009 23:30

GeoScoutJAE kirjoitti:
Dragonfly Vet kirjoitti:
Ronttimus kirjoitti:Mä tunnustan. Olen kaikkiruokainen. Paitsi oliiveita ja onttosarvisiin kuuluvan kahden alalajin tuotteita en syö. Junaan harvoin menen kun en sitä kulkuvälineenä käytä, joten aina tulee vaan jäätyä asemalle. Mukavia kätköjä sieltä on löytynyt! Jopa kakkosta (sitä ihteään) on tullut sorkittua ihan julkisella paikalla - kahdestikin, toisella kerralla jopa erään aseman vieressä peräsuolitutkimuksen merkeissä. Seuraavalla kerralla kyseessä oli sitten itse tuotos mutta onneksi vähän syrjemmässä. Vaikka useita silmäpareja kyllä tarkkaili. Kolleegoita onneksi. Ja kaikki vain pienen nanon tähden. Mihin sitä itsensä aina tunkeekaan. Luoliin, jyrkänteille, korkeisiin puihin. Kaikkea kanssa. Ei väliä missä on joku säilöntäväline, olkoon nano tai isompi pakastepurkki, joskus jopa ihan säilytyslaatikko. Sinne on päästävä, sinne on mentävä. Onkohan mulla ongelmia? AA:sta apua? Anonyymit geokätköilijät? Aapuuuvaaaa.... :shock: :roll: :D :lol: :oops:
Mun mielestä noi mainitsemasi peräsuolen kaivelu ym. kätköt ovat mauttomia ja hyvän huumorin vastaisia. Jättäisin kyllä hakematta.
Kiitos vilkkaasta aiheeseen liittyvistä mielipiteistänne kätkön sijoittelusta sinne sun tänne!
Mutta vielä ei ole tullut vinkkejä palstaa lukeville aloitteleville kätköilijöille että mihin ja miten kannattaisi purnukka sijoittaa!
Luulisi noin 100-5000 kätkön löytäneillä olevan kokemusperäistä tietoa jakaa aloittelijoille jotain järkeviä vinkkejä/kriteerejä mihin ja miten kätkö kannattaa sijoittaa tai olla sijoittamatta!?
No onhan noita jo tullut. Yksi oma kätköni on siis peräsuolessa. Muita hyviä paikkoja löytyy kun vain ympärille katsoo. Joko esitellään hienoa paikkaa tai hienoa kätköideaa. Paikka voi olla missä tahansa, jos idea on hyvä. Eniten positiivista palautetta saaneet kätköni eivät ole hienolla paikkaa, mutta minusta on itse kiva kätköijä kauniissa maisemissa.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

rec77
Viestit: 17
Liittynyt: La 13.09.2008 7:30

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja rec77 » To 25.06.2009 23:57

Kätkö pitää laittaa sinne, minne kätköttäjä haluaa sen laittaa. Kyllä siihen paikkavalintaan on jokin syy. Itse en halua kritisoida kätköjä, vaikka osasta en ole todellakaan pitänyt (esim. mikrot kiviaidassa jne). Mielestäni on yleensäkkin todella hienoa, että joku vaivautuu tekemään kätkön meidän muiden haettavaksi (tarpeeksi kun valitetaan, niin saattaa halut uuden kätkön tekemiseen mennä ohi). Oli se sitten urbaani tai vähemmän urbaani, tai onko se kenties kiven alla tai viemärissä... Ihan sama, kätkö on kätkö ja jos se ei miellytä, niin sitä ei tarvitse hakea. Enempää en jaksa tähän ketjuun jauhaa, joten KIITÄN KAIKKIA KÄTKÖTTÄJIÄ, odotellen innolla uusia haettavia :)

Avatar
Ronttimus
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 10.03.2009 14:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja Ronttimus » Pe 26.06.2009 14:01

Dragonfly Vet kirjoitti:
Ronttimus kirjoitti:Mä tunnustan. Olen kaikkiruokainen. Paitsi oliiveita ja onttosarvisiin kuuluvan kahden alalajin tuotteita en syö. Junaan harvoin menen kun en sitä kulkuvälineenä käytä, joten aina tulee vaan jäätyä asemalle. Mukavia kätköjä sieltä on löytynyt! Jopa kakkosta (sitä ihteään) on tullut sorkittua ihan julkisella paikalla - kahdestikin, toisella kerralla jopa erään aseman vieressä peräsuolitutkimuksen merkeissä. Seuraavalla kerralla kyseessä oli sitten itse tuotos mutta onneksi vähän syrjemmässä. Vaikka useita silmäpareja kyllä tarkkaili. Kolleegoita onneksi. Ja kaikki vain pienen nanon tähden. Mihin sitä itsensä aina tunkeekaan. Luoliin, jyrkänteille, korkeisiin puihin. Kaikkea kanssa. Ei väliä missä on joku säilöntäväline, olkoon nano tai isompi pakastepurkki, joskus jopa ihan säilytyslaatikko. Sinne on päästävä, sinne on mentävä. Onkohan mulla ongelmia? AA:sta apua? Anonyymit geokätköilijät? Aapuuuvaaaa.... :shock: :roll: :D :lol: :oops:
Mun mielestä noi mainitsemasi peräsuolen kaivelu ym. kätköt ovat mauttomia ja hyvän huumorin vastaisia. Jättäisin kyllä hakematta.
Heh, niin eihän sun kyllä toisaalta tarvitsekaan noita hakea, paitsi joskus huoltaessa ehkä silmät kiinni! ;)

Minä henk.koht. tykkään kyllä monenlaisista kätköistä, riippuen aina sen päivän reissun luonteesta. Joskus kaupunkiympäristössä on kiva kätköillä niin ettei tarvitse kovin paljoa kätkölle kävellä. Joskus taas haluaa metsään ja silloin voi patikoida enemmänkin jos kätköön liittyy vaikka kaunista luontoa, luontopolku tms. ihastuttavaa. Kauniit luonnonmaisemat on aina kivoja, paikalliset pikkunähtävyydet mielenkiintoisia joihin ei muuten törmäisi. Työreissuilla tai muuten matkaa ajaessa tykkään drive-in kätköistä. Nanoille ja mikroille on olemassa paikkansa, yhtä lailla kuin isommille purkeille. Rakastan huolella tehtyjä kätköjä, joissa joko ajatus on hiottu tai purkkia on camottu. käsityöläisille anna kaiken kunnian. Myös DV:n huumorikätköt ovat olleet mitä mainioin lisä löytöpäivään kun on aina nauraa.

Sen sijaan koskaan en ole ymmärtänyt mitättömässä paikassa, huonossa rasiassa olevia sammaleen sekaan maahankaivettuja kätköjä, olkoot purkki minkälainen tahansa. Tai sitä mikroa metsässä joka on piilotettu johonkin pienen pieneen koloon jota ei voi löytää alle tunnin pengastuksella. Toki kaikki kätköt ovat arvokkaita, mutta voi niihin silti panostaa eikä viskoa tusinoita minne sattuu metsiin/marketin seiniin.

Itse yritän tehdä sellaisia kätköjä joita itse tykkäisin hakea. Teen helppoja mysteereitä, koska en ole vielä saanut ideaa vaikeaan vaikka niistäkin pidän. Mutta helposta voi aloittelijakin aloittaa ja huomata ettei ne mysteerit nyt niin vaikeita aina ole ja kokenutkin saa taas uuden kätkön joka on nopea hakea mutta ei ihan tradi. Camottuja on yhtä kiva tehdä kuin piilottaa ja löytääkin. Jatkuvasti päässä yrittää kehittää lisää camoideoita. Teen lyhyitä multeja joiden hakemiseen ei mene kauaa mutta idea ja into säilyy. Olenpa tehnyt myös pitkän ja haastavan mysteerimultin koska sellaisetkin on kivoja. Olen tehnyt drive-in kätkön joka on tarkoituksella tosi helppo. Aion tehdä myös vaikean vastaavan kunhan ehdin taas hommaan käsiksi, toteutus on jo päässä odottamassa. Olen tehnyt kätköjä mielestäni paikkoihin joissa on tunnelmaa, jotain joka tekee siitä Hienon Paikan. Sellaisiin missä tulee itselle hyvä mieli. Saattavat olla paikkoja jotka muistuvat mieleeni lapsuudesta, saattavat olla paikkoja joissa on jotain tunnettua joka voisi ohikulkijalta tai vaikka kohtuu lähelläkin asuvalta ohi muuten.

Joskus kun aloitin luin täältä foorumilta lauseen: "Tee sellaisia kätköjä joita haluaisit itse hakea". On muuten ollut oikein toimiva resepti, omien kätköjen teko on tosi hauskaa hommaa, siinä missä niitten muitten tekemien kaikenlaisten kätköjen etsintäkin!

ruusina
Viestit: 53
Liittynyt: La 27.12.2008 19:29

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja ruusina » Pe 26.06.2009 22:36

Tämä on hieman asiasta kolmanteen, mutta täsmentäisin tuota "harrasteslangia" hieman, jotta menisi ihan oikeen ymmärrykseeni. Olen muutaman kerran mietttinny; mitä oikein camottu purkki tarkoittaa?
Olen ajatellut jotta se on vähän enämpi naamioitu kuin vain värjätty/maalattu? Onko näin? :roll:

Avatar
GeoScoutJAE
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 09.02.2009 16:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja GeoScoutJAE » Pe 26.06.2009 23:25

ruusina kirjoitti:Tämä on hieman asiasta kolmanteen, mutta täsmentäisin tuota "harrasteslangia" hieman, jotta menisi ihan oikeen ymmärrykseeni. Olen muutaman kerran mietttinny; mitä oikein camottu purkki tarkoittaa?
Olen ajatellut jotta se on vähän enämpi naamioitu kuin vain värjätty/maalattu? Onko näin? :roll:
Tuo "Camottu" on joidenkin "slangia" (kuten esim. tosi siistii yms.) ja ovat vieraantuneita sanontoja sijoitettuna eri yhteyksiin. Eli ei pitäisi käyttää ilmaisuja jotka ei kerro muillekaan riittävästi (tuskin sanojallekaan)!?
Lontoon murteisesta sanakirjasta löytyy kuitenkin "camolle" merkitys NAAMIOINTI! Sehän on tosi tuttua ajalle jolloin kävin armeijaa 11 kk ja joka paikassa oli "tosi siistii" ainakin kun itse pääsin määräämään!
Naamiointi tarkoittaa. että erilaisin keinoin (mielikuvitus on vain rajana) pyritään sulautumaan vallitsevaan ympäristöön mahdollisimman huomaamattomasti.


Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia, vaan panen ne neljään osaan!
Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne vähintään neljään osaan!

Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja Giliad » La 27.06.2009 0:08

ruusina kirjoitti:Tämä on hieman asiasta kolmanteen, mutta täsmentäisin tuota "harrasteslangia" hieman, jotta menisi ihan oikeen ymmärrykseeni. Olen muutaman kerran mietttinny; mitä oikein camottu purkki tarkoittaa?
Olen ajatellut jotta se on vähän enämpi naamioitu kuin vain värjätty/maalattu? Onko näin? :roll:
Tuo tullee tosiaan kansainvälisestä slangista. Englannin sana "camouflage" tarkoittaa kutakuinkin naamiointia, mutta siinä on ehkä vähän enemmän vivahdetta maastoutumiseen, eli sellaiseen naamiointiin jota ei erota ympäristöstään. Kun lueskelee englanninkielisiä loggauksia, camouflage tuntuu jossain vaiheessa niissäkin lyhentyneen muotoon "camo" (esim. "good camo"). Olisko se siitä rantautunut tännekin? Suomen kielessä ei ihan samaa merkitsevää sanaa oikein ole, siksi tuo lienee levinnyt :)

Avatar
Ronttimus
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 10.03.2009 14:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja Ronttimus » La 27.06.2009 0:44

Kappas, minä en edes tajunnut kirjoittaessani liikkuvani jossain vieraalla maaperällä. Meillä päin on niin paljon noita eri tavoin naamioituja eli ympäristöönsä maastoutettuja purkkeja että en ymmärtänyt termin olevan epäselvä. Siis muutenkin naamioituja kuin vain maalattuja/teipattuja. Toki olen muuallakin Suomessa törmännyt muutamaan varsin nerokkaaseen naamioon...

Ja kyllä siis itsellä on käsitys mistä puhuin vaikka ylhäällä toisin epäiltiin. Tuttu on niin lontoon kielen versio termistä kuin tämä suomen puheeseen rantautunut. Vankka käsitys myös löytyy omasta päästä mitä camottu alias naamioitu alias ympäristöön maastoutettu tarkoittaa, en vaan ymmärtänyt purkaa sitä tarkemmin. Vaan hyvä että kysytään mitä tarkoittaa, jos toisten kaikki termit ei ole tuttuja! :)

ruusina
Viestit: 53
Liittynyt: La 27.12.2008 19:29

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja ruusina » La 27.06.2009 1:29

Kiitoksia tyhjentävistä vastauksistanne camotuista... Ja taas minä opin uutta :D

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja VHI » To 02.07.2009 14:57

barlow39 kirjoitti:Mutta se, että tehdään vaikeusastetta niin, että viedään esim. johonkin hienoon paikkaan purkki (eli idea oli jo siinä), mutta sitten naamioidaan joku "nanopurkki kuusenoksaan"... eli paikka löytyy ja idea tulee selväksi, mutta kätkö ei löydy! Tätä toimintaa en toivo Suomeen rantautuvan.
Huh, me liikuimme eilen alueella, jossa kätköjen päätarkoitus tuntui olevan että nano-mikrokokoisia purkkeja joutuu etsimään mahdollisimman pitkään ja itse paikan esittely on sivuseikka. Niille nurkille on ilmestynyt viime kuukausina kätköjä todella paljon, mutta valitettavasti laadun kustannuksella, kuten eräs alueella vieraillut kätköilevä tuttavanikin totesi. Purkit olivat mitä hyvänsä kirjoituspöydän laatikoista oli sattunut löytymään, kyniä ei monessakaan purkissa ollut (purkit liian pieniä kynille) mutta kätkökuvauksissa tästä ei ollut turhaan mainittu (onneksi kynä on kunnon kätköilijällä aina mukana), nano-mikrokokoisia purkkeja keskellä metsää usein rankasti camottuina (miksi kun metsässä kätkö kuitenkin oli?) ilman tarkentavia kuvauksia/vihjeitä, naatit heittivät usein reippaasti 10 metriä jne jne. Useiden kätköjen kohdilla oli gc.comissa pitkä liuta DNF:iä, mutta kätkön piilottaja oli vain kommentoinut suunnilleen linjalla "hihii siellä se on etsikää vain". Useimmilla asuinalueiden ulkopuolisilla nano-mikrokätköillä olisi ollut hyviä paikkoja aina regular-kokoisia purkkeja myöten, mutta silti oli jokin täytekynän putki piilotettu puunrakoon yms. Todennäköisesti olen vain ahdasmielinen, mutta minua ei millään jaksa innostaa lyijytäytekynän varalyijypakettien etsiskely ja kaivelu talojen seinien raoista jästejä kuhisevilla paikoilla, kaiken huippuna yksi minimaalinen kätköpurkki oli puiston roskiksessa kannen alapinnalla - erittäin epähygieeninen paikka etenkin näin kesähelteillä! Onneksi seudulla oli muutamia hienojakin kätköjä järkevänkokoisine purkkeineen upeilla paikoilla, mikä hieman paransi fiiliksiä. Olisimme kuitenkin sitä mieltä, että jos kätkön kohdalla alkaa olla DNF:iä varsin suuri osa kokonaisloggausten määrästä niin ehkä kätkönlaittajalla olisi silloin pieni tuumaustauon paikka. Paikalliset voivat kyllä käydä etsimässä purkkeja niin usein kuin haluavat, mutta pitkämatkalaisille tahtoo jäädä aika ikävä kuva tällaisista kätköistä ja saattavatpa jopa harkita ko. seudun skippaamista tulevilla reissuillaan.
Viimeksi muokannut VHI, To 02.07.2009 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
There's always a cache somewhere

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » To 02.07.2009 15:53

GeoScoutJAE kirjoitti:
Juuri nyt juhannuksen aikaan ajattelin, että täällä Oulussa voisi noitakin kokeilla, mutta heti ensimmäisessä huoltoaseman lähelle
sijoitetussa kätkössä oli vaikeuksia hakea sitä kun lähellä oli muitakin tankkaajia. Tässä linkki kätköön:
http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... aa2e3d085a
Ei Jormalla ollu pokkaa logata DNF:ää sitten vaan piti notella ilmoittaa?
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
GeoScoutJAE
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 09.02.2009 16:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja GeoScoutJAE » To 02.07.2009 16:50

[/quote]

Ei Jormalla ollu pokkaa logata DNF:ää sitten vaan piti notella ilmoittaa?[/quote]

Olisinhan tuonkin voinut tehdä jos olisin ko. kätköä etsinyt. Sen kyllä yleensä teen ja kahdesti on jo sattunut, että siitä on ollut apua kätkön tekijälle.
Kun hän oli käynyt kätköllä ja todennut purkin kadonneeksi.
Eihän tuota lokkaustapaa edellytä se että jos jonkun kätkön lähellä sattuu käymään eikä aiokaan kätköä etsiä syystä jos toisesta.
Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne vähintään neljään osaan!

salde
Viestit: 5
Liittynyt: Su 21.09.2008 22:13

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja salde » To 02.07.2009 20:50

GeoScoutJAE kirjoitti:Olisinhan tuonkin voinut tehdä jos olisin ko. kätköä etsinyt. Sen kyllä yleensä teen ja kahdesti on jo sattunut, että siitä on ollut apua kätkön tekijälle.
Kun hän oli käynyt kätköllä ja todennut purkin kadonneeksi.
Eihän tuota lokkaustapaa edellytä se että jos jonkun kätkön lähellä sattuu käymään eikä aiokaan kätköä etsiä syystä jos toisesta.
Miksi ihmeessä pitäisi logata yhtään mitenkään jos ei kätköä ole etsinyt vaikka lähellä olisikin käynyt? Taitaisi kauppojen lähellä olevat kätköt täyttyä noteista kun kätköilijät käy kal^M^M^Mmaitokaupassa...

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » To 02.07.2009 20:57

No mutta tuossa alkuperäisessä tapauksessa ei olisi kannattanut tuota noteakaan sinne sitten kirjoittaa jos ei dnfääkään kun ei kerta aikonut etsiä. Taidan ruveta itsekin kirjoittamaan noten kaikkiin mysteereihin mitä pidän liian vaikeina, että sellaisia en ikinä rupea pohtimaan :D

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » To 02.07.2009 20:59

salde kirjoitti: Miksi ihmeessä pitäisi logata yhtään mitenkään jos ei kätköä ole etsinyt vaikka lähellä olisikin käynyt? Taitaisi kauppojen lähellä olevat kätköt täyttyä noteista kun kätköilijät käy kal^M^M^Mmaitokaupassa...
Jos uljas Jorma kertoo näin: Kävin minäkin tankkauksen yhteydessä pienen kierroksen siinä luulossa, että juhannuksen aikaan voisi kätkön etsiä rauhassa, mutta ei sinne päinkään!
Tankkaajia oli muitakin ja muitakin liikkujia.

...niin onhan se etsinyt ja jos oikeen kitisee notella että kätkö on paikalla jossa on ihmisiä niin sillä minä vaan.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » To 02.07.2009 21:08

Tonny0909 kirjoitti:
salde kirjoitti: Miksi ihmeessä pitäisi logata yhtään mitenkään jos ei kätköä ole etsinyt vaikka lähellä olisikin käynyt? Taitaisi kauppojen lähellä olevat kätköt täyttyä noteista kun kätköilijät käy kal^M^M^Mmaitokaupassa...
Jos uljas Jorma kertoo näin: Kävin minäkin tankkauksen yhteydessä pienen kierroksen siinä luulossa, että juhannuksen aikaan voisi kätkön etsiä rauhassa, mutta ei sinne päinkään!
Tankkaajia oli muitakin ja muitakin liikkujia.

...niin onhan se etsinyt ja jos oikeen kitisee notella että kätkö on paikalla jossa on ihmisiä niin sillä minä vaan.
Minä haluan hakea kätköjä ainoastaan paikoista, joissa yksikään ihminen ei ole ennen minua käynyt. Silloin ei jästit häiritse.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Kätköpaikan valinta

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » To 02.07.2009 21:12

Dragonfly Vet kirjoitti: Minä haluan hakea kätköjä ainoastaan paikoista, joissa yksikään ihminen ei ole ennen minua käynyt. Silloin ei jästit häiritse.
Taivaastako ne kätköt ovat sinne tippuneet? :P

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”