Helpdesk vs. DNF

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
kaskas
Viestit: 128
Liittynyt: To 13.11.2008 21:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja kaskas » Su 19.04.2009 13:18

Itse hain ekat pari kuukautta ilman vinkkejä, enkä edes ymmärtänyt että jostain voisi kysyä vinkkejä :D Kun sitten sain sähköpostissa ekan vinkkipyynnön itse, olin siitä kovin otettu ja huomasin löytäneeni tästä harrastuksesta taas kokonaan uuden ulottuvuuden. Tämänhän ei tarvitse olla pelkästään sitä yksinäistä metsässä rämpimistä (joka sekin on verrattoman ihanaa), vaan tässähän joutuu vallan tutustumaan uusiin ihmisiin. Awesome! Yksi kunnon kaveruussuhde on helpdeskin kautta päässyt jo syntymään, mikäs sen hienompaa. Tästä rohkaistuin myös itse ottamaan kontaktia muihin nimimerkkeihin. Lisäksi on aivan parasta, kun tuttavapiiriin kuuluu ihmisiä, joiden kanssa vertailla löytöjä, etsintäreissuja, kätköjä, mysteereitä... sitä kohkaamista, joka kuuluu kun harrastuksestaan innostuu. Oma lähipiiri kun on välillä hivenen tuskissaan, kun en osaa enää kuulemma muusta puhua :shock:

DNF:ssä on ollut ehkä hivenen arka linja, olen määritellyt näissä lähemmissä niin, että jos en ole kuin kerran pikaisesti etsimässä, niin en vielä kirjaa, vaan vasta toisella epäonnistuneella kerralla. Sen kyllä sitten kerron DNF-loggauksessa, että monestiko sitä on haettu. Kunnon etsinnän jälkeen kirjaan DNF:n, jos en ole löytänyt. Samaten kirjaan aina loggauksen, jos olen ollut porukassa etsimässä, vaikken minä itse sitä purkkia olisi käteeni ekaksi saanutkaan. Perheen voimin kun haetaan, niin myös nimimerkki pitää sisällään monta ihmistä. Mysteereissä on mukava saada apupotkuja, jos ne omalla yrittämisellä eivät aukea. Muut kätköilijät ovat osoittautuneet varsin taitaviksi antamaan ovelia pikkuvihjeitä, joita joutuu tosissaan miettimään, ennenkuin edes se vinkki aukeaa. En pidä sitä spoilaamisena. Aina kun olen saanut vinkkiä johonkin kätköön tai mysteeriin, kerron sen logissa, niin on sitten avointa senkin suhteen.

Paljon olen pohtinut kyllä sitten sitä, mitä tehdä niiden mysteerien kanssa, johon omat taidot eivät koskaan tule riittämään (joissa vaaditaan konetekniikan hyvää tuntemusta tai pitkää matikkaa tms). Itse taitaisin hyväksyä sellaisten mysteerien kanssa raskaammankin spoilauksen, mutta se on sitten kerrottava logissa.

Kuten joku totesi, tässä touhussa on mukavaa, kun etsinnän vaikeutta pystyy säätelemään itselleen ja perheelleen sopivaksi.
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin. Jotka ovat kolunneet kaikki polut, tulevat säihkyvin silmin, polvet ruvella ... outoja hedelmiä hauraassa säkissään. Niin se ystäväni on, niin se on, että eksymättä et perille löydä. - T. Tabermann.

Avatar
eastwoods
Viestit: 54
Liittynyt: To 14.08.2008 17:53

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja eastwoods » Su 19.04.2009 18:20

Kaskas tuossa viestissään osui niin naulan kantaan että.. Yhdyn siihen! :D
Saman suuntaisia ajatuksia olen pyöritellyt itsekin. Sosiaalinen puoli alkaa valottumaan pikku hiljaa, samalla kun
arvaa alkaa kyselemään pieniä vinkkejäkin. On aika hauskaa painia samojen mysteerien kimpussa kuin kaverikin.
Myös metsäreissut ihan yksin ovat hermolepoa arjesta, mutta kaverin tai porukan kanssa niistä kehkeytyy hauskoja tapahtumia.
En ole koskaan ajatellut, että vinkin tai geopotkun pyytäminen liittyen johonkin kätköön vähentäisi oman löytämiseni riemua. Mahdollisuuksien ja taitojen mukaan pyrin ne aina itse selvittelemään ja saadusta avusta mainitsen logeissani. Olen vain iloinen jos voin itse kaveria tuupata oikeaan suuntaan esim. mysteerien kanssa. Sehän on havaittu, että mikä yhdelle aukeaa välittömästi, ei toiselle kolahda edes ratakiskosta vääntämällä. Kätköttäjiä kun on monista ammatti- ja harrasteryhmistä ja ehkä ikäkin joskus näkyy mysteerien syntymekanismeissa.
DNF-loggauksissa olen itse ehkä liiankin varovainen. Joskus jää sellainen tunne, ettei ehkä ihan kaikkia koloja tullutkaan tongittua tai jospa omat naatit heittää.. Usein käyn muutamiakin kertoja paikanpäällä ennen DNF-loggausta. En niitä kuitenkaan koe häpeäksi vaan luonnolliseksi osaksi tätä hauskaa harrastusta.

aakolme
Viestit: 1
Liittynyt: La 18.04.2009 16:45

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja aakolme » Su 26.04.2009 13:14

KariM1 kirjoitti:Kuulunen kai niihin harvinaisiin yksinäisiin susiin. Tähän mennessä en ole kokenut yhdenkään purkin löytämistä niin tärkeäksi, että tenkkapoon tullen olisin ryhtynyt muita asiallani vaivaamaan. DNF ei satu. Tradien tapauksessa mahdollisesti esittelyn arvoinen paikkakin on tullut jo nähtyä, kun kerran etsintäpaikalla ollaan, ja vain muutamissa hienoissa erityistapauksissa itse rasia on kokemisen arvoinen.
Aivan samaa mieltä. Oma tyylini on ainakin tähän saakka ollut se, että jos en kerran purkkia löydä niin se on sitten DNF. Ei tässä niin urakalla tarvitse noita lukumääriä kasvattaa, että jokainen piilo pitäisi välttämättä löytää keinolla millä hyvänsä jos kerran paikalle on tultu. Paikkakin on silloin jo tosiaan nähty. Itselleni koko homman huvi on mahdollisten tehtävien selvitys ja purkkien etsintä, ja siihen kuuluu väistämättä myös se, ettei piilo aina löydy.

Kätköurani alkuvaiheessa (viime kesänä siis) kirjoittelin DNF-jorinoita vähän niukemmin, mutta olen sittemmin miettinyt asiaa tarkemmin ja nykyään merkkaan myös DNF:n, mikäli purkkia olen oikeasti etsimään päässyt. Se kun ei tosiaan satu yhtään, vaan toimii osana kätkön historiaa, ja informoi tekijäänsä ja tietenkin muita hakijoita kätkön luonteesta.

Voihan se oma toimintamalli muuttuakin ajan mittaan, mutta toistaiseksi ainakin pyrin pitämään tämän linjan. Ei se löytöjen määrä vaan se laatu. :)

Edit: Täytyypä vähän täsmentää. En tarkoita tällä mielipiteelläni sitä, että helpdeskiä suosivat etsijät olisivat mielestäni jotenkin "väärällä polulla" tai yrittäisivät päästä helpommalla. Kukin etsiköön tyylillään, kunhan homma on kivaa. Ja parastahan tässä onkin juuri se, että touhu on melko vapaasti räätälöitävissä omien mahdollisuuksien, halujen ja tarpeiden mukaan. Sitten kun tästä tulee tiukasti organisoitua kilpaurheilua, on ainakin allekirjoittaneen aika vaihtaa lajia.

Avatar
GeoScoutJAE
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 09.02.2009 16:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja GeoScoutJAE » Su 26.04.2009 17:49

aakolme kirjoitti:
KariM1 kirjoitti:Kuulunen kai niihin harvinaisiin yksinäisiin susiin. Tähän mennessä en ole kokenut yhdenkään purkin löytämistä niin tärkeäksi, että tenkkapoon tullen olisin ryhtynyt muita asiallani vaivaamaan. DNF ei satu. Tradien tapauksessa mahdollisesti esittelyn arvoinen paikkakin on tullut jo nähtyä, kun kerran etsintäpaikalla ollaan, ja vain muutamissa hienoissa erityistapauksissa itse rasia on kokemisen arvoinen.
Aivan samaa mieltä. Oma tyylini on ainakin tähän saakka ollut se, että jos en kerran purkkia löydä niin se on sitten DNF. Ei tässä niin urakalla tarvitse noita lukumääriä kasvattaa, että jokainen piilo pitäisi välttämättä löytää keinolla millä hyvänsä jos kerran paikalle on tultu. Paikkakin on silloin jo tosiaan nähty. Itselleni koko homman huvi on mahdollisten tehtävien selvitys ja purkkien etsintä, ja siihen kuuluu väistämättä myös se, ettei piilo aina löydy.

Kätköurani alkuvaiheessa (viime kesänä siis) kirjoittelin DNF-jorinoita vähän niukemmin, mutta olen sittemmin miettinyt asiaa tarkemmin ja nykyään merkkaan myös DNF:n, mikäli purkkia olen oikeasti etsimään päässyt. Se kun ei tosiaan satu yhtään, vaan toimii osana kätkön historiaa, ja informoi tekijäänsä ja tietenkin muita hakijoita kätkön luonteesta.

Voihan se oma toimintamalli muuttuakin ajan mittaan, mutta toistaiseksi ainakin pyrin pitämään tämän linjan. Ei se löytöjen määrä vaan se laatu. :)

Edit: Täytyypä vähän täsmentää. En tarkoita tällä mielipiteelläni sitä, että helpdeskiä suosivat etsijät olisivat mielestäni jotenkin "väärällä polulla" tai yrittäisivät päästä helpommalla. Kukin etsiköön tyylillään, kunhan homma on kivaa. Ja parastahan tässä onkin juuri se, että touhu on melko vapaasti räätälöitävissä omien mahdollisuuksien, halujen ja tarpeiden mukaan. Sitten kun tästä tulee tiukasti organisoitua kilpaurheilua, on ainakin allekirjoittaneen aika vaihtaa lajia.
Olen samaa mieltä kanssanne "koulutuksen tässä vaiheessa". Mielipiteeni on myös se, että jos apuja löytymiseen kyselee niin sehän on sama asia kun
kätköä ei ole löytänyt omin avuin eli silloinhan itsensä pettämisen lisäksi pettää myös "järjestelmän löytömääriä".
Pitäisiköhän tilastoissa erotella "itse löydetyt" ja "muilla kepulikeinoilla löydetyt"!?




Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne neljään osaan!
Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne vähintään neljään osaan!

Avatar
KariM1
Viestit: 126
Liittynyt: Pe 10.08.2007 10:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja KariM1 » Su 26.04.2009 18:48

Kun nyt nimimerkkini kulkee edelleen lainauksissa mukana, niin osaltani haluaisin tarkentaa että omasta puolestani kukin harrastakoon kernaasti kuten haluaa, myös vinkkipyyntöjen suhteen.

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja rtl » Su 26.04.2009 19:17

GeoScoutJAE kirjoitti: Olen samaa mieltä kanssanne "koulutuksen tässä vaiheessa". Mielipiteeni on myös se, että jos apuja löytymiseen kyselee niin sehän on sama asia kun
kätköä ei ole löytänyt omin avuin eli silloinhan itsensä pettämisen lisäksi pettää myös "järjestelmän löytömääriä".
Pitäisiköhän tilastoissa erotella "itse löydetyt" ja "muilla kepulikeinoilla löydetyt"!?
Minusta tämä (omin avuin :lol:) on ihan naurettavaa (sori nyt vaan). Sinä et yhtään purkkia löytäisi, ellei joku siitä "vinkkiä" antaisi. Koko tämä harrastus perustuu siihen että verkossa tarjotaan vinkkejä (naatteja) sen suhteen missä purkki on. Muu filosofinen tärkeily aiheen osalta on mielestäni täysin turhaa. Joku muu voi olla eri mieltä, mutta tämä on oma - vähäpätöinen - mielipiteeni.

Koko idea harrastuksessa on ymmärtääkseni, piillota, ja anna tarpeellinen löytövinkki. Jos joku jotain aidosti syvempää tästä löytää, niin löytäköön. Minä en löydä. Hauska harrastus, jota tulee tilanteen mukaan harrastettua.

Linkosuo
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 19.12.2008 21:57

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja Linkosuo » Ma 27.04.2009 12:26

Itselle on tuntunut ihan luonnolliselta kilauttaa tai laittaa tekstaria kaverille lisävinkin toivossa jos purkki ei hyvästä yrityksestä huolimatta tahdo löytyä. Varsinkin esim. multilla, jonka laskuissa on tulkinnan varaa tai jos paikka on semmoinen missä pitkäksi venähtänyt haahuilu voi herättää turhan paljon huomiota.
On tosin niitä DNF-loggauksiakin tullut laitettua, ei ne mielestäni ole edes vastakkaisia tapoja. Helpdesk on vain lisä, jota joskus tulee käytettyä kun siltä tuntuu.

Mysteereitä on yritetty sitkeämmin ratkoa itse, mutta kun on jääty kunnolla jumiin niin ei ole tehnyt yhtään häijyä pyytää tekijältä pientä potkua oikeaan suuntaan. Ja useampia mysteereitä on ratkottu yhdessä geokavereiden kanssa porukalla.

Jos joku tuntee, että muitten helpdeskin käyttö on epäreilua ja jotenkin itseltä pois niin sitten vaan lobbaamaan gc.com:ia tai kätkökuningasta, jotta tällainen toiminta kriminalisoitaisiin. Lupaan lopettaa kaikenlaisen vinkkien antamisen ja pyytämisen siihen paikkaan kun joltain viralliselta kätköilytaholta tulee mahtikäsky.

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja ilkant » La 09.05.2009 1:19

Haaskalintu kirjoitti:On myös kiva saada puhelu kanssakätköilijältä (viimeksi eilen) ja avittaa hiukan eteenpäin kuitenkaan spoilaamatta liikaa.
Wesbridge kirjoitti hienosti asiasta. Meitä on monenlaisia. Aihetta olen pohtinut itsekin kun minulla on ollut kaksikin helpparia. Toinen antoi helposti suorat vastaukset ja toinen antoi oraakkelimaiset. Jälkimmäisien ohjeiten kanssa etsittynä löytöön jäi se onnistumisen hieno kokemus. Helpparin kannattaa antaa sellaiset vastaukset, että täysin harhautunut ohjautuu oikeille suunnille ja hänelle jää vielä etsittävää. Voihan sitä ottaa toisen kerran yheyttä, jos ei vielä silloin löydä.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

cista
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 27.05.2008 21:32

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja cista » La 09.05.2009 9:52

Mekään ei olla helppareita haluttu käyttää. Yleensä kun on sinnikkäästi yrittänyt ja palannut paikalle muutaman kerran, niin on se kätkö lopulta löytynyt. Tietysti aina ei ole mahdollisuutta toiselle yritykselle.
Ehkä kyseenalaisin tapa toimia, johon ollaan törmätty oli tapaus, jossa kätköilijä piilotti paikalle oman purkkinsa ja loggasi siihen löytönsä, kun ei alkuperäistä kätköä löytänyt.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » La 09.05.2009 15:10

cista kirjoitti:Mekään ei olla helppareita haluttu käyttää. Yleensä kun on sinnikkäästi yrittänyt ja palannut paikalle muutaman kerran, niin on se kätkö lopulta löytynyt. Tietysti aina ei ole mahdollisuutta toiselle yritykselle.
Ehkä kyseenalaisin tapa toimia, johon ollaan törmätty oli tapaus, jossa kätköilijä piilotti paikalle oman purkkinsa ja loggasi siihen löytönsä, kun ei alkuperäistä kätköä löytänyt.
Siis MITÄ???? Piilotti oman purkin? No, huh huh. On siinä lokimerkinnän tarve kova.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
GeoScoutJAE
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 09.02.2009 16:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja GeoScoutJAE » To 14.05.2009 22:35

On hyvä ja suositeltavaa rehellisyyden nimissä kirjata myös löytymättömät ajatellen kätkön haltijaa!
Tulipahan tänään henkilökohtainen viesti kätkön tekijältä, joka oli käynyt tarkastamassa kätkönsä, että
oikeassa olin kun en löytänyt kun kätkö oli jästitty! Kiitos vaan viestistä, näin toivon myös muidenkin menettelevän, eli ottakaa opiksi!

http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... f335c65abc
Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne vähintään neljään osaan!

Avatar
Ronttimus
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 10.03.2009 14:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja Ronttimus » Pe 15.05.2009 12:58

Samaa mieltä minäkin, aivan liian vähän kätköilijät kirjaavat DNF:a. Itse kätkön tekijänä niitä mielellään otan vastaan, silloin voin epäillä jästimistä ja toisaalta saan tietoa miten vaikea kätkö on ollut tms. että osaan jatkossa tuotekehittää kätköt tarkoituksen mukaisiksi paikkaansa. minä laitan DNF:n jos olen ihan oikeasti etsinyt. Pikainen pikku silmäily ohikulkiessa ei vielä täytä kriteeriä (joku saattanut jäädä kirjaamatta jos olen unohtanut). Mutta tiedän kätköilijöitä jotka eivät kirjaa ollenkaan, enkä oikeastaan ymmärrä miksi. Aina noita kätköjä jää löytymättä (ja aina ne helpot... :lol: ) ja välillä puusilmä on vaan toivoton. Ei kai se häpeä ole?

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » La 16.05.2009 18:29

Dragonfly Vet kirjoitti:Siis MITÄ???? Piilotti oman purkin? No, huh huh. On siinä lokimerkinnän tarve kova.
Aina ei jätetä edes omaa purkkia, vaan pelkkä paperi merkiksi käynnistä. Ihan OK lisä DNF-loggaukseen, mutta findina vähän outoa.
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Avatar
GeoScoutJAE
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 09.02.2009 16:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja GeoScoutJAE » La 16.05.2009 19:21

Koulutuksen tässä vaiheessa en vielä tiedä kaikkia geokätköilyyn liittyviä "kommervenkkejä" enkä "vilunkikonsteja".
Itse ymmärtäisin että jos kätköä ei löydä niin ohjeiden mukaan se ilmoitetaan "ei löydetyksi", niin kätkön tekijä käy
tarkistamassa tilanteen (kuten aiemmin kerroin). Tänään sain viestin "0 km Siilinjärvi"-kätköstä että paikka oli muutettu
jästityksen vuoksi. Olinhan tästä jättänyt viestin "en löytänyt", vaikka tiesin että siellähän sen olisi pitänyt olla.
Onkohan joillakin tarvetta lisätä löytöjen määrää (laadun kustannuksella) käyttämällä "epämääräisiä" keinoja tiputtelemalla
"lentolehtisiä" oletetun kätkö läheisyyteen!?
Kertokaapa asiantuntijat miten kätkö kirjataan löydetyksi?
Minulla on siitä mielipide että jos et saa kirjattua nimimerkkiäsi kätkön tekijän lokikirjaan niin et ole sitä oikeasti löytänyt!
Olkoonkin että se on jästitty ja vaikka sen tietäisikin!?
Onhan kaiken huippu jos "lentolehtisillä" voi lokata kätkön löydetyksi.
Petetäänköhän tässä itsensä lisäksi muitakin? Kysyn vaan.



Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne neljään osaan!
Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne vähintään neljään osaan!

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja aku506 » La 16.05.2009 20:00

GeoScoutJAE kirjoitti: Minulla on siitä mielipide että jos et saa kirjattua nimimerkkiäsi kätkön tekijän lokikirjaan niin et ole sitä oikeasti löytänyt!
Mielestäni purkki pitää saada käsiinsä myöskin, mutta jos esim: loki on mössöä niin mielestäni purkin sisälle jätetty lappukin riittää. Itselläni kävi yhdellä kätköllä DNO (did not opened). No laitoin noten missä kerroin asian mutta löytö ei tullut mieleenkään. (Tosin purkin rikkominen tuli... :oops: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja rtl » La 16.05.2009 20:36

GeoScoutJAE kirjoitti: Minulla on siitä mielipide että jos et saa kirjattua nimimerkkiäsi kätkön tekijän lokikirjaan niin et ole sitä oikeasti löytänyt!
Lokikirjan voi löytää, mutta jos purkissa ei ole kynää, ja omaa kynää ei mukana, niin pitäisikö verellään siihen nimikirjoitus raapia? Onko todella niin, ettet ole LÖYTÄNYT kätköä/lokikirjaa, vaikka sormenjälkesi siitä (purkista ja/tai lokikirjasta) löytyvät, mutta nimikirjoitus ei löydy? Voihan joku geonihilisti sen näinkin tulkita, minusta se vain on outoa, jos geonihilismi ohittaa TOTUUDEN (tyyliin, sormenjäljin todistettava). Voihan sääntöihin y.m. vedota, mutta ei se muuta sitä, että jos olen lokikirjaa kädessäni pitänyt, niin olen sen LÖYTÄNYT (riippumatta siitä olenko siihen jonkun nimimerkin vääntänyt). Lokikirjasta voi löytyä jonkun "nimikirjoitus", vaikka henkilö EI ole LÖYTÄNYT kätköä. Mikään ei tätä sulje pois. Monet loggaa leimasimin. Miten todistat ettei leimasin ole jonkun toisen lainassa?

Vaimon kanssa kun kätköilemme, niin toinen meistä kirjoittaa nimimerkin (eri nimimerkit käytössä) toisen puolesta. Onko tämä fuskaamista? Pitäisikö minun pyyhkiä verkkologit pois kaikista niistä kätköistä, jotka aell65 on puolestani lokikirjaan logannut, vaikka olen vieressä seissyt?

Mielestäni on ihan OK valokuvata purkki/lokikirja ja lähettää kuvat omistajalle, ja pyytää loggausoikeutta (jos esim. kynä puuttuu kätköstä, lokikirja täynnä, ...). Tämä on minun mielipteeni. Minä olen näin pari kertaa tehnyt, enkä häpeä pätkääkään.

Vrt. on täysin mahdollista LÖYTÄÄ gc-kätkö vaikka ei gc.com'in sivuilla olisi rekisteröitynytkään eikä loggaisi lokikirjaan yhtään mitään ihan TARKOITUKSELLA. Vai ovatko ne n.s. jästit ulkoavaruudesta?

P.S. Ota vähän iisisti :D. Nämä mainitut tapaukset lienee jotain erityisesimerkkejä. Ei niistä kannata hikeentyä liikaa.

jakari65
Viestit: 127
Liittynyt: To 30.08.2007 18:25
Paikkakunta: Lapua

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja jakari65 » La 16.05.2009 20:47

Kannattaisiko nyt keskittyä itse aiheeseen, eli purkkien hakemiseen. Mielestäni näillä palstoilla on todella turha jauhaa näistä asioista.... Se on kätkön tekijän asia ottaa kantaa, onko logattu vai ei... Nyt hipi hipi purkeille!

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja aku506 » La 16.05.2009 20:51

rthomasl kirjoitti:
mutta ei se muuta sitä, että jos olen lokikirjaa kädessäni pitänyt, niin olen sen LÖYTÄNYT (riippumatta siitä olenko siihen jonkun nimimerkin vääntänyt).
Näinhän se on!
rthomasl kirjoitti:
Lokikirjasta voi löytyä jonkun "nimikirjoitus", vaikka henkilö EI ole LÖYTÄNYT kätköä. Mikään ei tätä sulje pois. Monet loggaa leimasimin. Miten todistat ettei leimasin ole jonkun toisen lainassa?
Hyvä huomio. Miten todistaa?
rthomasl kirjoitti: toinen meistä kirjoittaa nimimerkin (eri nimimerkit käytössä) toisen puolesta. Onko tämä fuskaamista? Pitäisikö minun pyyhkiä verkkologit pois kaikista niistä kätköistä, jotka aell65 on puolestani lokikirjaan logannut, vaikka olen vieressä seissyt?
No minulla ja 4+2n+1 on yleensä sellainen että 4+2n+1 miettii ääneen missä kätkö on ja minä etsin sen ennen kuin hän ehtii ja hän lokkaa Molemmat!
rthomasl kirjoitti: Mielestäni on ihan OK valokuvata purkki/lokikirja ja lähettää kuvat omistajalle, ja pyytää loggausoikeutta (jos esim. kynä puuttuu kätköstä, lokikirja täynnä, ...). Tämä on minun mielipteeni. Minä olen näin pari kertaa tehnyt, enkä häpeä pätkääkään.
Näinhän se on. Mielestäni joissain tilanteissa myös jos saa purkin käsiinsä ja todistaa sen niin voisi lokata vaikkei purkkia saakkaan auki. Itse en kuitenkaan lokannut friitalaa kun on kätkölle matkaa vain 5,6 km ja on drive-in. Tietysti on kilttiä pyytää lokkauslupaa...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja rtl » La 16.05.2009 20:52

jakari65 kirjoitti:Kannattaisiko nyt keskittyä itse aiheeseen, eli purkkien hakemiseen. Mielestäni näillä palstoilla on todella turha jauhaa näistä asioista.... Se on kätkön tekijän asia ottaa kantaa, onko logattu vai ei... Nyt hipi hipi purkeille!
I second that emotion :D.

http://www.youtube.com/watch?v=w2klJgOidqc
Viimeksi muokannut rtl, La 16.05.2009 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
GeoScoutJAE
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 09.02.2009 16:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Helpdesk vs. DNF

Viesti Kirjoittaja GeoScoutJAE » La 16.05.2009 21:18

Kiitos selityksistänne! Itsekin käytän leimasinta, mutta lisään kynällä lisäksi myös nimimerkkini!
Kynän puute kätköstä ei estä lokkausta, sillä sehän on aina kaikilla ja kaikkialla oltava varalta mukana (ja tuplasti)!
Minulla on mukana varalta aina myöskin kahta eri leveyttä lokiliuskaa, joihin olen valmiiksi kirjoittanut tekstin "lisätty uusi lokiliuska", jonka ilmoitan
myös nettiloggauksessa ja erikseen huoltopyynnöllä "että lokikirja on täynnä, lisäsin lokiliuskan" Kahdesti olen joutunut näin menettelemään.
Tapana on aina jokaisen kätkön kohdalla lisätä/vaihtaa Silica-pussi sekä purkkiin ja myös lokipussiin. Että näin ja piste.


Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne neljään osaan!
Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne vähintään neljään osaan!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”