Kysymys 3: Ongelmana DNF?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Vilosparta
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 19.02.2007 11:49
Paikkakunta: Hyvinkää / Tartto Viro

Re: Kysymys 3: Ongelmana DNF?

Viesti Kirjoittaja Vilosparta » Su 29.03.2009 0:01

rthomasl kirjoitti:Yksi syy DNF-loggausten puuttumiseen saattaa olla kätkönomistajat. "Ilkeät" kommentit DNF-loggauksiin (been there, done that) saattavat vähentää DNF-loggausten tiheyttä.
Itse olen ehkä ollut joskus ilkeä kun olen maininnut, että onpa ollut hyvät hermot kun on on Railwaystation of Hyvinkää'ltä kylmän rauhallisesti edennyt New Church of Hyvinkää'lle luomatta edes katsettakaan 0-km Hyvinkää'lle, joka on aivan matkan varrella.
"Päivittäin googlaan KeithRichardsin ja jos hän elää minullakin menee hyvin (Antony Bourdain)"

yakke
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 30.09.2008 16:03

Re: Kysymys 3: Ongelmana DNF?

Viesti Kirjoittaja yakke » Su 29.03.2009 0:16

Eihän tuo 0-km Hyvinkää nyt niin paha ole :)

Avatar
konta1
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 29.08.2008 20:37
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Kysymys 3: Ongelmana DNF?

Viesti Kirjoittaja konta1 » Su 29.03.2009 0:45

Eihän se paha ole, vaan tosi hyvä. Olen sattumoisin ajanut tuon 0 km Hyvinkään ohi pari kertaa siten, että joku siinä on juuri GPS:n kanssa jotain muuta kait etsinyt kuin kätköä, koska ei ole ko. kätkön sivulle ainakaan etsinnästään/löytämisestään mitään merkannut. Tai onhan siinä voinut perheen isällä olla huumekätkö trendikkäästi piilotettuna salaisten koordinaattien osoittamaan pisteeseen? :wink:
Kumimaisen Omahyväinen ja Naurettavan Töppöjalkainen Arvuuttelija Ykkönen | Luolat ja onkalot

Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysymys 3: Ongelmana DNF?

Viesti Kirjoittaja Giliad » Su 29.03.2009 2:40

yakke kirjoitti:Eihän tuo 0-km Hyvinkää nyt niin paha ole :)
No just... :wink:

nimim. DNF:n logannut

juoksija
Viestit: 26
Liittynyt: Su 04.01.2009 20:42
Paikkakunta: Vantaa, Kuninkaala

Re: Kysymys 3: Ongelmana DNF?

Viesti Kirjoittaja juoksija » Su 29.03.2009 10:30

Vilosparta kirjoitti:0-km Hyvinkää
Ai se olikin siis sun kätkö! Kylläpäs mä hehkutinkin sitä loggauksessa, täytyy varmaan ottaa joku adjektiivi pois :)
(Löytyi muuten ekalla etsimisellä, ei aikaisempia DNF:loggauksia yms. yms. )

gsea
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 24.02.2009 19:51
Paikkakunta: Inkeroinen, Kouvola

Re: Kysymys 3: Ongelmana DNF?

Viesti Kirjoittaja gsea » Ke 01.04.2009 19:55

Hei!
Aloittajan kiitän kaikkia vastaajia. Tänäänkin täytyi DNF kirjata, vaikka kaiken järjen mukaan olisi pitänyt löytyä!?
Eka suunnittelemani kätköni jäätyi, oli lopulliseksi aikomani kohteen ympärillä aita...
Kiitokset ihan kaikille vastaajille! Erityisesti Dragonfly Vet'ille analysoivasta infosta ja opastuksesta sekä vastaaja Minnelille hauskasta yhteenvedosta, joka meidän kannattaa pitää mielessä (lueskelin tuon yöseikkailun e-kuntatalon kulmilla), mutta sattuu sitä muillekin:
http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... 14754#last

Osaltani ei asiasta enempää.

Avatar
Poutsalo
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 24.10.2008 11:49
Paikkakunta: Klaukkala, Nurmijärvi, Suomi

Re: Kysymys 3: Ongelmana DNF?

Viesti Kirjoittaja Poutsalo » To 02.04.2009 12:21

Pikkaisen vielä DNF:istä. Kun ihan noviisina aloitin 5 kk sitten, niin silloin jäi alussa DNF:t merkkaamatta, kun ajattelin asiaa vain itseni kannalta. Luulin, että on "noloa", kun en onnistu purkkia löytämään. No nyt sitten, kun on itse piilottanut usempia purkkeja, niin pidän kyllä DNF:n merkkaamista hyvinkin arvokkaana erityisesti purkin omistajan näkökulmasta.

Ensiksikin purkin vaikeutta on itse aika vaikea arvioida, mutta jos kaikki merkkaisivat rehellisesti DNF:nsä, niin se auttaisi hienosäätämään jälkikäteen.

lisäksi muutamaan kertaan on purkille tapahtunut jotain minkä vuoksi sitä ei ole löydetty (seilannut meriveden mukana, jäätynyt kiven alle, haihtunut ilmaan...) Ja kaikissa näissä oli sama tilanne, että vain DNF:ien avulla pääsin homman korjaamaan, jotta mahdollisimman harvan tarvitsisi tulla turhan takia paikalle.

Nykyisin merkkaan jo DNF:t itsekin etsiessäni vaikka täytyy myöntää, että joskus kun kiireessä ei ole aikaa
kunnolla etsiä, kunhan vain vähän vilkaista kätkön suuntaan, niin silloin on jäänyt merkkaamatta.

PS: Vilosparralle: View to Vantaa oli kyllä mielenkiintoinen 1/1 kätkö, olisi varmaan jäänyt löytämättä, jos ei olisi ajatellut että "pakko sen on tässä silmien edessä jossain olla, kun kerran vaikeus on ykkönen"
Seek and you will find

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”