mestarikätkijät

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
jkukkola
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 05.09.2008 10:09
Paikkakunta: Kouvola, Kaipiainen

mestarikätkijät

Viesti Kirjoittaja jkukkola » La 21.03.2009 21:13

Ketkähän mahtavat olla suomen mittakaavassa aktiivisimpia kätköjen piilottajia ?
Muutamia kätköjä itsekin piiloittaneena voin vain todeta, että aika paljon aikaa kuluu , että idea uudesta kätköstä jalostuu toteutukseen asti.

Uusien kätköjen ideoiminen ja toteutus on mielestäni yksi osa tätä harrastusta. Nytkin päässä on jo pitemmän aikaa muhinut muutama kätkö jotka pitäisi vain saada toteutetuksi. Kunhan lumet tuosta sulavat niin jospa sitten...

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: mestarikätkijät

Viesti Kirjoittaja pailakka » La 21.03.2009 21:16

Jos saisi jotain toivoa niin toivon, että ei kisailtaisi kuka on aktiivisin kätköjen piilottaja :)

Avatar
Garmingeo
Viestit: 194
Liittynyt: To 07.02.2008 20:51

Re: mestarikätkijät

Viesti Kirjoittaja Garmingeo » La 21.03.2009 21:28

Varsinkin mysteerien tekijöiden olisi suositeltavaa miettiä todella loppuun asti. Joistain hienoista kätköistä on tehty huonoja kopioita, joissa paljastetaan jutun juoni, jolloin nämä hienot ja hyvin tehdyt mysteerit "hajoavat". Kätkökuvauksissa kerrotaan suoraan mitä pitää tehdä - mikä mysteeri se sellainen on? Malttia hommaan ja vasta sen jälkeen purkkeja piiloon, kun on "sisäistänyt" kätköilyn merkityksen.
Nil volentibus arduum.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: mestarikätkijät

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Su 22.03.2009 4:43

pailakka kirjoitti:Jos saisi jotain toivoa niin toivon, että ei kisailtaisi kuka on aktiivisin kätköjen piilottaja :)
Täysin samaa mieltä. Pääkaupunkiseudulla on ainakin kaksi sellaista kätköilypioneeria, jotka ovat muinoin piilottaneet kymmeniä kätköjä, mutta eivät niitä suostu huoltamaan mutteivät arkistoimaankaan.

Parempi hyvin huollettu purkki metsässä kuin kymmenen heitteillä!
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: mestarikätkijät

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ma 23.03.2009 9:19

jkukkola kirjoitti:Ketkähän mahtavat olla suomen mittakaavassa aktiivisimpia kätköjen piilottajia ?
Muutamia kätköjä itsekin piiloittaneena voin vain todeta, että aika paljon aikaa kuluu , että idea uudesta kätköstä jalostuu toteutukseen asti.

Uusien kätköjen ideoiminen ja toteutus on mielestäni yksi osa tätä harrastusta. Nytkin päässä on jo pitemmän aikaa muhinut muutama kätkö jotka pitäisi vain saada toteutetuksi. Kunhan lumet tuosta sulavat niin jospa sitten...
Täältä voi kurkkia, tänään eniten piilotettuja on jonssonilla (96), kakkosena Liimes (82) ja seuraavina Trulli (76) ja Mikkozzz (75).
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

marsupapu
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 05.01.2009 23:17

Re: mestarikätkijät

Viesti Kirjoittaja marsupapu » Ma 23.03.2009 16:14

Eiköhän kuitenkin mietitä, kuka on tehnyt upeita mysteereitä, persoonallisia camoja ja mieleenpainuvia huolella suunniteltuja kätköjä. Kokemusta on yhdestä piilottajasta joka tekee vain laatupurkkeja. Itsekin olen potenut huonoa omatuntoa kolmesta piilotuksestani kun löytöjä on vasta 57... :oops: No, hirveän negatiivistä palautetta ei ole onneksi tullut :roll:

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: mestarikätkijät

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Ma 23.03.2009 16:53

Minä olen myös sitä mieltä että laatu painaa enemmän kuin määrä, vaikka sitä ei varmaan purkkieni perusteella huomaakaan. Joku idea kätkössä pitää aina olla.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

jakari65
Viestit: 127
Liittynyt: To 30.08.2007 18:25
Paikkakunta: Lapua

Re: mestarikätkijät

Viesti Kirjoittaja jakari65 » Ma 23.03.2009 17:06

Juu ja joo.

Ite en ainakaan vielä siihen purkkkiin ja sen naamiointiin oo panostanu
ihan satasella, mutta oon koittanu hakee paikat siten, että niissä olisi
kuitenkin jotain siihen liittyvää. Ehkä jo seuraavaan :mrgreen:

Täytyy tosin todeta, ettei kaikki ole noi suorasukaista, mutta ei pienessä
paikassa noita nähtävyyksiäkään paljo oo, joten joskus tarvii oikasta.

Joku juju niihin kuitenkin liittyymja uusin purkkini on taas tehty omaa
harrastustani - kalastusta silmällä pitäen :)
Minoon meiltä, ja muut o meirän krannista

jonsson
Viestit: 146
Liittynyt: La 06.01.2007 11:32
Paikkakunta: Janakkala,Turenki

Re: mestarikätkijät

Viesti Kirjoittaja jonsson » Ma 23.03.2009 19:05

Tervas kirjoitti:
jkukkola kirjoitti:Ketkähän mahtavat olla suomen mittakaavassa aktiivisimpia kätköjen piilottajia ?
Muutamia kätköjä itsekin piiloittaneena voin vain todeta, että aika paljon aikaa kuluu , että idea uudesta kätköstä jalostuu toteutukseen asti.

Uusien kätköjen ideoiminen ja toteutus on mielestäni yksi osa tätä harrastusta. Nytkin päässä on jo pitemmän aikaa muhinut muutama kätkö jotka pitäisi vain saada toteutetuksi. Kunhan lumet tuosta sulavat niin jospa sitten...
Täältä voi kurkkia, tänään eniten piilotettuja on jonssonilla (96), kakkosena Liimes (82) ja seuraavina Trulli (76) ja Mikkozzz (75).
Jotenkin taas iski masennus :( :?
Täytyiskö vähän tiputtaa itseään ennen näkemättömältäni listalta oikein kunnolla...

EIVAISKA, odottakaa kunhan kevät/kesä saapuu oikein kunnolla :lol: :lol: :lol: :lol:
T:Tusinapiilottaja, ei "mestarikätkijä" tosiaankaan...
jonsson

Avatar
Vilosparta
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 19.02.2007 11:49
Paikkakunta: Hyvinkää / Tartto Viro

Re: mestarikätkijät

Viesti Kirjoittaja Vilosparta » Ma 23.03.2009 20:33

Dragonfly Vet kirjoitti:Minä olen myös sitä mieltä että laatu painaa enemmän kuin määrä, vaikka sitä ei varmaan purkkieni perusteella huomaakaan. Joku idea kätkössä pitää aina olla.
Juuri noin minäkin olen ajatellut, mutta ihme kyllä, jonsson on kyennyt tuohon hirmuiseen määrään myös yhdistämään myös "laadun" . Melekosen hyviä kaikki ne, jotka jonssonin kätköistä olen onnistunut löytämään. Nuo hieman sekopää-mysteerit odottaa vielä valaistumista.
"Päivittäin googlaan KeithRichardsin ja jos hän elää minullakin menee hyvin (Antony Bourdain)"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”