Kätköily Venäjällä/Ukrainassa

Yleistä keskustelua kätköilystä
Steamhead
Viestit: 47
Liittynyt: Su 14.09.2008 14:36

Kätköily Venäjällä/Ukrainassa

Viesti Kirjoittaja Steamhead » Ma 02.02.2009 16:41

Onkohan kellään kokemuksia Venäjältä / Ukrainasta. Lähinnä kiinnostaa se miten tullimiehet suhtautuu gepsiin. Moskovasta hain syksyllä yhden kätkön Nokian puhelimella, mutta seuraavalle reissulle ottaisin mielellään "oikean" gepsin mukaan. Puhelintahan ei kukaan arvaa käytettävän tämmöiseen... Venäläisiltä sivuilta olen kyllä lukenut että laitetta ei kannata näyttää miliisille, periaatteessa tarvitaan käyttölupa ( = miliisi maksattaa sinulla lounaansa ) Mutta ensimmäinen rasti on saada vehje lentokentän tullista läpi...

Tuo ensimmäinen kätköilykerta Moskovassa oli seikkailu sinänsä, kun putosin pari metriä jonkun muistomerkin jalustalta ja haahuilin pimeissä puistoissa. Tulos jäi aika laihaksi mutta kovin kauaa ei viitsinyt yhtä paikkaa nuuskia jottei herätä liikaa huomiota.

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kätköily Venäjällä/Ukrainassa

Viesti Kirjoittaja VHI » Ma 02.02.2009 16:49

Itse olen pari kertaa vienyt gepsin Venäjälle ja tuonut sieltä poiskin simppelisti takin/puseron taskussa. Laukkuihin saatetaan kurkistella, mutta taskuja ei yleensä pengota.

Edit: Tämä tietysti koskee vain maarajaa. Lentokoneella matkustettaessa on tietysti eri luokan tarkastukset.
There's always a cache somewhere

Steamhead
Viestit: 47
Liittynyt: Su 14.09.2008 14:36

Re: Kätköily Venäjällä/Ukrainassa

Viesti Kirjoittaja Steamhead » Pe 13.02.2009 22:55

Nyt homma on koitettu itse, ja huolet tullimiesten idässä gepsiin kiinnittämästä huomiosta osoittautuivat täysin turhiksi. Muuten jännitystä elämään tuli riittävästi, esim. Beutiful City Kiev / GCZ4ZQ. Olis vaan pitänyt uskoa...älä ryhdy geokätköilijäksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”