Suomen läänit

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
ilekka
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 18.06.2008 14:43
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja ilekka » Pe 21.11.2008 14:59

En tiedä liittyykö tämä samaan asiaan. Eilen iltapäivällä (muistaakseni n. klo 17) jätin tarkastettavaksi uuden kätköehdotuksen, johon tätä lääniä kysyttiin ja sen siihen laitoin. Pari tuntia myöhemmin ihmettelin, kun kuvaukseen Long Description -osuuden loppuun oli ilmestynyt muutamia aivan kiinan kielen merkeiltä näyttäviä koukeroita. Tämä tapahtui suunnilleen samoihin aikoihin, kun läänijako poistettiin (seurasin silloin tätä keskustelua). Edelleen noin tuntia myöhemmin siellä oli taas muutama koukero, mutta erilaiset kuin aiemmin. Kun menin editointisivulle poistaakseni ne, niitä ei siellä näkynyt lainkaan, mutta edelleen kuitenkin kuvauksessa näkyivät. Joten en pystynyt niitä poistamaan. Kätköä ei ole vielä julkaistu.

Tänään olen sitten aamusta alkaen yrittänyt kymmenkunta kertaa kirjautua gc.com -sivuille, mutta aina saan virheilmoituksen (minulla on Firefox). Pääsen kuitenkin sivustolle kirjautumattomana, mutta en sitten tietenkään omiin tietoihini. Kaiken huipuksi pääsin muutama tunti sitten tällä keskustelufoorumilla olleesta linkistä erääseen kätkökuvaukseen, jossa näkyi myös tarkat koordinaatit ja kartta, vaikka en ollut edes samanaikaisesti kirjautuneena gc.com -sivulle. Yleensähän tällöin näkyy naattien tilalla vain kysymysmerkkejä. Tietäisiköhän joku, mistä on kysymys? Itse en ole paljon tietotekniikasta perillä.

Avatar
piossa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 19.09.2007 21:23
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja piossa » Pe 21.11.2008 15:22

ilekka kirjoitti: Tänään olen sitten aamusta alkaen yrittänyt kymmenkunta kertaa kirjautua gc.com -sivuille, mutta aina saan virheilmoituksen (minulla on Firefox). Pääsen kuitenkin sivustolle kirjautumattomana, mutta en sitten tietenkään omiin tietoihini. Kaiken huipuksi pääsin muutama tunti sitten tällä keskustelufoorumilla olleesta linkistä erääseen kätkökuvaukseen, jossa näkyi myös tarkat koordinaatit ja kartta, vaikka en ollut edes samanaikaisesti kirjautuneena gc.com -sivulle. Yleensähän tällöin näkyy naattien tilalla vain kysymysmerkkejä. Tietäisiköhän joku, mistä on kysymys? Itse en ole paljon tietotekniikasta perillä.
Itse ehdin myös käydä päivittämässä kätkökuvaukset. Ja en tiedä onko nyt sattumaa vai ei, mutta vaikka gc.comille kirjautuminen onnistuukin niin mikään muu ei onnistu. My Account -linkki painettaessa tulee vain herjaa että Your request has resulted in an error...

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » Pe 21.11.2008 15:23

ilekka kirjoitti: Tänään olen sitten aamusta alkaen yrittänyt kymmenkunta kertaa kirjautua gc.com -sivuille, mutta aina saan virheilmoituksen (minulla on Firefox). Pääsen kuitenkin sivustolle kirjautumattomana, mutta en sitten tietenkään omiin tietoihini. Kaiken huipuksi pääsin muutama tunti sitten tällä keskustelufoorumilla olleesta linkistä erääseen kätkökuvaukseen, jossa näkyi myös tarkat koordinaatit ja kartta, vaikka en ollut edes samanaikaisesti kirjautuneena gc.com -sivulle. Yleensähän tällöin näkyy naattien tilalla vain kysymysmerkkejä. Tietäisiköhän joku, mistä on kysymys? Itse en ole paljon tietotekniikasta perillä.
Kyse on siitä että sinulla on viimeisen 30 vuorokauden aikana jotain tapahtumia kätköllä jolla ei ole tuota maata asetettu oikein.
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Avatar
ilekka
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 18.06.2008 14:43
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja ilekka » Pe 21.11.2008 15:33

oh3mbc kirjoitti:
ilekka kirjoitti: Tänään olen sitten aamusta alkaen yrittänyt kymmenkunta kertaa kirjautua gc.com -sivuille, mutta aina saan virheilmoituksen (minulla on Firefox). Pääsen kuitenkin sivustolle kirjautumattomana, mutta en sitten tietenkään omiin tietoihini. Kaiken huipuksi pääsin muutama tunti sitten tällä keskustelufoorumilla olleesta linkistä erääseen kätkökuvaukseen, jossa näkyi myös tarkat koordinaatit ja kartta, vaikka en ollut edes samanaikaisesti kirjautuneena gc.com -sivulle. Yleensähän tällöin näkyy naattien tilalla vain kysymysmerkkejä. Tietäisiköhän joku, mistä on kysymys? Itse en ole paljon tietotekniikasta perillä.
Kyse on siitä että sinulla on viimeisen 30 vuorokauden aikana jotain tapahtumia kätköllä jolla ei ole tuota maata asetettu oikein.
En nyt oikein ymmärtänyt. Tarkoitatko minun lokkauksia toisten kätköillä vai toisten lokkauksia minun kätköillä? Ja miten pääsen tilanteen korjaamaan, kun en edes pääse My Account -sivulle?

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja stebu » Pe 21.11.2008 15:52

Siis siinä luettelossa, joka etusivulla näytetään on joku kätkö (ta useampi) jonka maa/lääni on väärin eilisen rumban jäljiltä, tämä aiheuttaa virheen ja sivun toimimattomuuden. Se "viallinen" kätkö voi olla omasi tai löytämäsi.

Varminta olisi, jos kaikkine, jotka eilen kätköjä muokkasivat ja lisäsivät läänitiedon, nyt pika pikaa poistaisivat läänin.

Olen ilmoittanut tästä GC.COM forumilla, mutta sielläpäin vasta heräillään, joten en tiedä tuleeko siitä suunnasta helpotusta.
-stebu

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 21.11.2008 15:56

ilekka kirjoitti:En tiedä liittyykö tämä samaan asiaan. Eilen iltapäivällä (muistaakseni n. klo 17) jätin tarkastettavaksi uuden kätköehdotuksen, johon tätä lääniä kysyttiin ja sen siihen laitoin. Pari tuntia myöhemmin ihmettelin, kun kuvaukseen Long Description -osuuden loppuun oli ilmestynyt muutamia aivan kiinan kielen merkeiltä näyttäviä koukeroita. Tämä tapahtui suunnilleen samoihin aikoihin, kun läänijako poistettiin (seurasin silloin tätä keskustelua). Edelleen noin tuntia myöhemmin siellä oli taas muutama koukero, mutta erilaiset kuin aiemmin. Kun menin editointisivulle poistaakseni ne, niitä ei siellä näkynyt lainkaan, mutta edelleen kuitenkin kuvauksessa näkyivät. Joten en pystynyt niitä poistamaan. Kätköä ei ole vielä julkaistu.
Nämä koukerot ovat täysin normaaleita jo pidemmän aikaa jatkuneita gc.com -ominaisuuksia; niitä ilmaantuu satunnaisesti arvottuihin kätköihin.

Niistä saattaa päästä eroon kun listauksen loppuun editoi lisää jotain höpinää tms. mutta patenttiratkaisua korjaukseen en ole löytänyt.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
VJtrio
Viestit: 27
Liittynyt: La 13.09.2008 10:26
Paikkakunta: Hollola

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja VJtrio » Pe 21.11.2008 16:03

Meillekkin tuli tuollaisia kiekuroita kun julkaistiin GC1J8GB(Kieli solmussa).Hyvä tietää että ei itse mokannut.
VJtrio

Avatar
piossa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 19.09.2007 21:23
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja piossa » Pe 21.11.2008 17:42

stebu kirjoitti: Varminta olisi, jos kaikkine, jotka eilen kätköjä muokkasivat ja lisäsivät läänitiedon, nyt pika pikaa poistaisivat läänin.
Ainakin allekirjoittaneelta oli gc.comin puolesta kaikista kätköistä poistettu sekä läänitieto että myös maatieto. Kaikki kätkökuvaukset saikin sitten käydä uudestaan läpi merkkaamassa sijainnin :evil: Onneksi pääsi 'Kartta ja listaus' avulla kätköihin käsiksi, koska gc.comin My Account ei toimi :roll:

vipema
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 11.09.2007 22:15
Paikkakunta: Turku

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja vipema » Pe 21.11.2008 17:51

Lisään vielä tyhmän kysymyksen tai ajatuksen tähän säikeeseen..
Meidän kolikko Punainen/ Red ei ole tänään toiminut ollenkaan, läppää jonkun virheilmoituksen päälle kun yrittää sivua avata. Saman sarjan muut kolikot toimii. Samaten meillä ollut NDroo's Golem käyttäytyy yhtä tyhmästi. Valitettavasti en pysty koodeja laittamaan kun ei sivut aukea.

Tuli mieleen, että kumpainenkin kolikko on ollut sellaisessa kätkössä, jossa on tekovaiheessa pyydetty läänin asettamista. Onko siis nyt niin, että nämä kolikot on jotenkin lukittuneet tästä läänihässäkästä. Käyttäytyykö mikään muu kolikko tai TB samoin? Onko kukaan muu huomannut samaa?

EDIT: Vastaankin heti itse.. Juu niin se varmaan on, kun käy vaikka klikkailemassa tuohon eventtiin pudotettuja kulkevaisia. Eipä aukea, ei.
Viimeksi muokannut vipema, Pe 21.11.2008 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » Pe 21.11.2008 18:15

mulla on ihan yleisesti koko .com on ollut ihan sekasin tänään ja eilen, kätköjäkään ei pääse etsimään listauksena, vaan kartan kautta ja koko ajan sillä on jotain herjattavaa

EOS-1
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 02.09.2008 7:26
Paikkakunta: HEINOLA

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja EOS-1 » Pe 21.11.2008 18:18

sgt_pepper kirjoitti:mulla on ihan yleisesti koko .com on ollut ihan sekasin tänään ja eilen, kätköjäkään ei pääse etsimään listauksena, vaan kartan kautta ja koko ajan sillä on jotain herjattavaa
Mulla on ilmeisesti samaa vikaa. Näin http://www.geocaching.com/my/

Aslak2
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 09.05.2008 22:13
Paikkakunta: Turku

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja Aslak2 » Pe 21.11.2008 19:36

[quote="vipema"]Lisään vielä tyhmän kysymyksen tai ajatuksen tähän säikeeseen..
Meidän kolikko Punainen/ Red ei ole tänään toiminut ollenkaan, läppää jonkun virheilmoituksen päälle kun yrittää sivua avata. Saman sarjan muut kolikot toimii. Samaten meillä ollut NDroo's Golem käyttäytyy yhtä tyhmästi. Valitettavasti en pysty koodeja laittamaan kun ei sivut aukea.
quote]

No niin, täällä yks´onneton kyseisen kolikon poimija on ollut myös pimennossa. En ole pystynyt loggaamaan kolikkoa itselleni. En myöskään sitä keltaista seuraavaan purkkiin, sillä purkissa se jo on.
En myöskään pysty editoimaan paria uutta purkkiani, kun en pääse tuohon "my account" osioon ensinkään.
Kuvittelin, itsekseni nimittäin, että nämä pari uutta purkkiani olisivat syyllisiä. Niihin kun toissapäivänä vaadittiin tuo kyseenalainen lääni merkkaamaan ja nyt on viettetty muutama hetki koneen kimpussa.
Eli punaista nähdään täälläkin (hieno kolikko kumminkin), vielä kun tuon varsinaisen Väripurkin vois hakea ja ennen kaikkea logata:)
Aina voi voittaa, mutta aina ei voi voittaa.

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » Pe 21.11.2008 19:41

Aslak2 kirjoitti:En myöskään pysty editoimaan paria uutta purkkiani, kun en pääse tuohon "my account" osioon ensinkään.
Haksu10 on ratkaisut ongelman Groundspeakin puolesta :lol:

Pääset my accountiisi esim. valitsemalla täällä foorumikirjoituksessasi oikealla puolella nikkisi vierestä "[gc.com]".

Avatar
kukkamaaria
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 25.02.2008 10:21
Paikkakunta: Turku

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria » Pe 21.11.2008 20:21

Nyt on läänit poistettu omista kätköistäni. Toivottavasti Aslak2 pääsit jotenkin käsiksi keskeneräisten purkkien kuvauksiin, mulla kun ei näyttänyt toimivan tuokaan reitti että oman profiiliin kautta meni löytyneiden ja omien purkkien listaan ja sieltä olisi klikannut omia purkkeja. Onneksi pääsi gc.fin lokimerkintöjen kautta suoraan kätkökuvaukseen.

edit. nyt näyttäisi vipeman punainen kolikkokin toimivan, joka oli purkissani pyörähtänyt.

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » Pe 21.11.2008 20:32

kukkamaaria kirjoitti:Onneksi pääsi gc.fin lokimerkintöjen kautta suoraan kätkökuvaukseen.
Omien purkkien kätkökuvauksiin pääsee myös geocache.fi:in "Kartta ja listaus" sivun kautta, sen kun rajaa haun koskemaan vain omia kätköjä.

Aslak2
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 09.05.2008 22:13
Paikkakunta: Turku

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja Aslak2 » Pe 21.11.2008 20:34

hhuikuri kirjoitti:
Aslak2 kirjoitti:En myöskään pysty editoimaan paria uutta purkkiani, kun en pääse tuohon "my account" osioon ensinkään.
Haksu10 on ratkaisut ongelman Groundspeakin puolesta :lol:

Pääset my accountiisi esim. valitsemalla täällä foorumikirjoituksessasi oikealla puolella nikkisi vierestä "[gc.com]".
Ihan kiva, mutta sieltä ei kyllä pääse My Accountiin, vaan ihailemaan kaunista profiiliani.
Ehkä ne onnelliset, jotka eivät kärsi tästä kyseenalaisesta lääniuudistuksesta, pääsevät vaikka minne.
(Käsittääkseni tuo gc.com on vain linkki gc.comiin, joka ei nyt toimi:)
Lopetan lähetyksen täältä tähän ja poistun paikalta muihin harrastuksiin.
Ps. omien julkaisemattomieni suhteen Reviewer pyysi jatkamaan sitten kun kaikki taas toimii...
Aina voi voittaa, mutta aina ei voi voittaa.

Avatar
Marco
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 15.01.2007 16:44

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja Marco » To 28.05.2009 21:07

Viimeksi kun katsoin (gc.com ei taas toimi) niin läänejä/maakuntia ei voinut valita omissa kätkötiedoissa, tai siis niitä ei ollut. Olisi mukava nähdä kartalla missäpäin (ja kuin paljon) sitä on pyörinyt eri puolella suomea kätköilemässä. Kunnat olis vielä parempi juttu 8) Onko tämä jäässä vai mikä mättää?

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomen läänit

Viesti Kirjoittaja Geovius » To 28.05.2009 21:22

Täältä löytyy vähän lisää tietoa asiasta: http://www.geocache.fi/bulletin/viewtopic.php?p=16757

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”