Kätköilyn aloitus kännykällä?

Yleistä keskustelua kätköilystä
heinäkenkä
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 18.11.2008 9:25

Kätköilyn aloitus kännykällä?

Viesti Kirjoittaja heinäkenkä » Ti 18.11.2008 9:28

Moi,

Käytössä on E71 ja siihen LD4 GPS. Ilmeisesti tarvitsisin lisäksi jonkun ohjelman?
Mitäs suositellaan? Trackonfly?

E71ssähän löytyy GPS toiminnoista "maamerkit" toiminto, johon voisi kirjoittaa koorsinaatit mutta taitaa olla vähän kökkö tähän käyttöön.

H.
Viimeksi muokannut heinäkenkä, Ti 18.11.2008 9:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Kätköilyn aloitus kännykällä?

Viesti Kirjoittaja finnranger » Ti 18.11.2008 9:31

Trimble geocache navigator. Siinä on kaikki muu tarvittava paitsi ei kätkön attribuutteja (ne talvi yms. merkit). Eikä maksa mitään. Eikä tarvitse olla premium-jäsen.

Trackonflysta ei ole kokemuksia.

Numb
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 18.11.2008 9:39

Re: Kätköilyn aloitus kännykällä?

Viesti Kirjoittaja Numb » Ti 18.11.2008 9:44

Itse hain n. 100 ensimmäistä kätköä samalla kokoonpanolla eli E71+bluetooth GPS ja TGN. Tai itse asiassa hain muutaman kymmentä kätköä kännyn sisäisellä gepsillä, mutta ainakin minun yksilössäni GPS on onnettoman heikko verrattuna ulkoisen palikkaan. Nyt olen sitten käyttänyt Trackonflyä, jonka olen todennut lähinnä karttaominaisuuksiltaan huomattavasti TGN:ää paremmaksi. Kyllä noilla pärjää ihan kohtuullisesti, vesisateella pitää toki olla jotain suojakoteloa tai pitää luuria pussissa.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Kätköilyn aloitus kännykällä?

Viesti Kirjoittaja rixu » Ti 18.11.2008 9:48

Itse olen kohta 200 kätköä hakenut, ensimmäiset 100 Trimblen Geocache Navigatorilla ja loput Trackonflylla joka on enemmän mieleeni. Niin, ja siis kännyn omalla, sisäisellä GPS:llä haettu kaikki, känny siis myös E71. Hyvin on onnistunut toistaiseksi vaikkakin epätarkkuutta on välillä kironnut, eteenkin kätköjä tehdessä on vähän ikävää kun tuntuu välillä menevän pieleen vaikka kuinka mittailee trackonflylla sen 30-40 otosta koordinaateista :/
Oikeaa GPS:ää ei budjettiin ihan heti sovi joten tällä yhdistelmällä jatkanen myös hamaan tulevaisuuteen kun kerta purkit löytyy :)

ravennium
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 25.08.2008 22:37
Paikkakunta: Liaro

Re: Kätköilyn aloitus kännykällä?

Viesti Kirjoittaja ravennium » Ti 18.11.2008 16:28

Täälläkin kätköillään E71 luurilla. Joskus jopa loggaillaan :)
Juuri nyt sillä kirjoitellaan tätä tekstiä. Mahoton vehjas. Sisäisellä gepsillä löytynyt 130 kätköä. Joskus ollaan vähän metsässä, mutta toinen lähestyminen yleensä korjaa tilanteen.
"There are 10 types of people who understand binary, those who do and those who don't"

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Kätköilyn aloitus kännykällä?

Viesti Kirjoittaja NMS68 » Ti 18.11.2008 18:43

rixu kirjoitti:Itse olen kohta 200 kätköä hakenut, ensimmäiset 100 Trimblen Geocache Navigatorilla ja loput Trackonflylla joka on enemmän mieleeni. Niin, ja siis kännyn omalla, sisäisellä GPS:llä haettu kaikki, känny siis myös E71. Hyvin on onnistunut toistaiseksi vaikkakin epätarkkuutta on välillä kironnut, eteenkin kätköjä tehdessä on vähän ikävää kun tuntuu välillä menevän pieleen vaikka kuinka mittailee trackonflylla sen 30-40 otosta koordinaateista :/
E71 on tosiaan näppärä vehje. Edelliseen puhelimeen (ostettu 2003) sitä ei voi edes verrata, mutta kesällä lainassa ollut E90 ei pärjää ollenkaan. Se on liian iso ja painava.

Mitä tarkoitat otoksilla? TOF osaa ymmärtääkseni keskiarvoistaa itsekin, mutta en ole testannut tuota ominaisuutta, joten en tiedä, kuinka hyvin se toimii.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kätköilyn aloitus kännykällä?

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Ti 18.11.2008 18:50

NMS68 kirjoitti:
rixu kirjoitti:Itse olen kohta 200 kätköä hakenut, ensimmäiset 100 Trimblen Geocache Navigatorilla ja loput Trackonflylla joka on enemmän mieleeni. Niin, ja siis kännyn omalla, sisäisellä GPS:llä haettu kaikki, känny siis myös E71. Hyvin on onnistunut toistaiseksi vaikkakin epätarkkuutta on välillä kironnut, eteenkin kätköjä tehdessä on vähän ikävää kun tuntuu välillä menevän pieleen vaikka kuinka mittailee trackonflylla sen 30-40 otosta koordinaateista :/
E71 on tosiaan näppärä vehje. Edelliseen puhelimeen (ostettu 2003) sitä ei voi edes verrata, mutta kesällä lainassa ollut E90 ei pärjää ollenkaan. Se on liian iso ja painava.

Mitä tarkoitat otoksilla? TOF osaa ymmärtääkseni keskiarvoistaa itsekin, mutta en ole testannut tuota ominaisuutta, joten en tiedä, kuinka hyvin se toimii.

Kyllä se keskiarvoistaa, mutta kun se nuukian kepsi tuntuu heittävän kerralla vain yhteen suuntaan harhaan. Eli riippuu siitä missä asennossa tähdet, eikun sateliitit, ovat. Tänään 100 otoksen keskiarvo on yhtä ja huomenna toista. Eli laittakaahan siellä Kiven alla erikoistarjous Oregoniin veronpalauspäivälle.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Kätköilyn aloitus kännykällä?

Viesti Kirjoittaja rixu » Ti 18.11.2008 22:55

Keskiarvoistusta siis tarkoitin, mutta tosiaan tuntuu tuo Noksun GPS heittävän noin kuten sanottiin.

yakke
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 30.09.2008 16:03

Re: Kätköilyn aloitus kännykällä?

Viesti Kirjoittaja yakke » Ke 19.11.2008 9:00

Itse aloitin kätköilyurani E71 kännykällä ja käytänkin sitä pääsääntöisenä GPS -laitteena koska koen esim. TOF:n käytön erittäin helpoksi. Ns. varmistuslaitteena hankalissa paikoissa minulla on Garminin "oikea" GPS -laite joka antaa paremman tarkkuuden. Tosin ostin laitteen vasta kun n. 100 haettua kätköä tuli täyteen. Monesti pärjää vallan mainiosti kännykällä jos maasto ei ole kovin katveista.

TunturiTiger
Viestit: 144
Liittynyt: To 28.08.2008 21:23
Paikkakunta: Virrat

Re: Kätköilyn aloitus kännykällä?

Viesti Kirjoittaja TunturiTiger » Ke 19.11.2008 9:18

Mulla on N73 ja LD-3W tof ja tgn. Purkit löytyy hienosti noilla. Vielä kun sais akalta iltalomaa. Suosittelen laittaan kännykän minigrip pussiin kosteilla keleillä.
Nimim. Kerran jo luurin tuhonnut

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”