Rakenneuudistus

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 27.08.2008 1:53

Sivujen ylälaidan maininta rakenneuudistuksesta on nyt poistettu.

Koska aika ei tunnu antavan myöten tarkkailla ongelmia laajemmin niin nyt voi ilmoitella myös jos jonkun sivun linkistä saakin "ei löydy" -virheilmoituksen.

Pyydän kertomaan sivun osoitteen ja tarvittaessa myös tarkempaa selvitystä tyyliin "olin sivulla xxx ja painoin lajittelukriteeriä yyy"

Kiitokset etukäteen, ja pahoittelut ongelmista joita varmasti sivusto tarjoaa enemmän kuin sielu sietää
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

mjjk
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 27.08.2008 5:39

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja mjjk » Ke 27.08.2008 5:43

Miten lie toimii tuo loggausmäärärt-tilasto? Omaa nimimerkkiä en ole tuolta taas pariin päivään löytänyt :roll:

Edit: Nyt taas näkyy. Ja muutenkin pompsahti nuo tilastot uudelle mallille, tai laskivat, riippuu nimimerkistä. Pari päivää oli taas nimimerkki kateissa listalta ja nyt ilmestyi takaisin. On käynyt joskus aikaisemminkin näin.

Katte
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 07.05.2007 23:07

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja Katte » Ke 27.08.2008 8:22

pailakka kirjoitti:Olen näemmä onnistunut löytämään marraskuussa 2007 tähtitieteellisen paljon kätköjä \o/ http://www.geocache.fi/stat/graf.php?userid=2122
Minulla on edelleen sama homma helmikuun kanssa "Löytömäärät kuukausittain" -tilastossa. (Eli lusmukätköilijän nollakuukautena.)

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 27.08.2008 12:47

Katte kirjoitti:
pailakka kirjoitti:Olen näemmä onnistunut löytämään marraskuussa 2007 tähtitieteellisen paljon kätköjä \o/ http://www.geocache.fi/stat/graf.php?userid=2122
Minulla on edelleen sama homma helmikuun kanssa "Löytömäärät kuukausittain" -tilastossa. (Eli lusmukätköilijän nollakuukautena.)
Juu,kuvien välimuistissa on vielä virheellisisiä kuvia, kaikki korjaantuu vuorokauden sisällä tuosta korjauksesta.

Ja tilastosivulla on linkki "Halutessasi voit myös uudelleenmuodostaa kaikki kuvat välittömästi tästä" josta sen voi tehdä hetikin; tein nyt Katte-nimimerkille ja kuvat on nyt kunnossa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 27.08.2008 13:15

mjjk kirjoitti:Miten lie toimii tuo loggausmäärärt-tilasto? Omaa nimimerkkiä en ole tuolta taas pariin päivään löytänyt :roll:

Edit: Nyt taas näkyy. Ja muutenkin pompsahti nuo tilastot uudelle mallille, tai laskivat, riippuu nimimerkistä. Pari päivää oli taas nimimerkki kateissa listalta ja nyt ilmestyi takaisin. On käynyt joskus aikaisemminkin näin.
Juu, tämä(kin) ongelma on työn alla, tiedossa on että uudistetuissa käyttäjädatan muodostuksissa lienee jokin bugi mutta tällä hetkellä mihinkään en voi luvata nopea korjausta; todella ruuhkaa, ruuhkaa, ruuhkaa työlistalla.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

rianra
Viestit: 118
Liittynyt: La 30.06.2007 22:04

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja rianra » Ke 27.08.2008 17:07

pailakka kirjoitti:Olen näemmä onnistunut löytämään marraskuussa 2007 tähtitieteellisen paljon kätköjä \o/ http://www.geocache.fi/stat/graf.php?userid=2122
Mä olen hitaampi, kun mä olen tehnyt saman tempun vasta maaliskuussa 2008 http://www.geocache.fi/stat/graf.php?userid=5055
Thinking out of the cache

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 27.08.2008 18:29

rianra kirjoitti:
pailakka kirjoitti:Olen näemmä onnistunut löytämään marraskuussa 2007 tähtitieteellisen paljon kätköjä \o/ http://www.geocache.fi/stat/graf.php?userid=2122
Mä olen hitaampi, kun mä olen tehnyt saman tempun vasta maaliskuussa 2008 http://www.geocache.fi/stat/graf.php?userid=5055

Ja tilastosivulla on linkki "Halutessasi voit myös uudelleenmuodostaa kaikki kuvat välittömästi tästä"

Ja tilastosivulla on linkki "Halutessasi voit myös uudelleenmuodostaa kaikki kuvat välittömästi tästä"
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 27.08.2008 18:31

Tilastokuvien kaikki välimuistitetut versiot tuhottu!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

naapuri
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 16.04.2007 14:03

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja naapuri » Ke 27.08.2008 19:38

Voi Kekkosen eväät, kun painan Kartasta ja listauksesta GPX-latauspainiketta, tiedosto, jonka pitäisi sisältää 239 kätköä, on vain 889 tavua ja ei sisällä yhtään kätköä!
Ei siinä mitään muuta kuin että perjantaina olen jo tien päällä... :mrgreen:
Pitänee tehdä pocket query, joka ei kuitenkaan tule perille asti.

EDIT: Ainakin WPT-muodossa toimii, mutta tuo GPX ei mulla pelaa..
EDIT2: Höh, ei gc.com tarjoa noin hienoja hakuominaisuuksia kuin gc.fi :(

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 27.08.2008 21:09

naapuri kirjoitti:Voi Kekkosen eväät, kun painan Kartasta ja listauksesta GPX-latauspainiketta, tiedosto, jonka pitäisi sisältää 239 kätköä, on vain 889 tavua ja ei sisällä yhtään kätköä!
Ei siinä mitään muuta kuin että perjantaina olen jo tien päällä... :mrgreen:
Pitänee tehdä pocket query, joka ei kuitenkaan tule perille asti.

EDIT: Ainakin WPT-muodossa toimii, mutta tuo GPX ei mulla pelaa..
EDIT2: Höh, ei gc.com tarjoa noin hienoja hakuominaisuuksia kuin gc.fi :(
tää bugi korjattu, pari uutta lisätty
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja stebu » To 28.08.2008 7:45

Moi

Etusivun uusittu geokätkötilastossa linkki hyllytettyihin on hieno parannus, mutta se jättää etusivun infon vähän vailinnaiseksi, koska hyllytettyjen lkm ei näy ja siksi käytettävissä on kaikki ei-arkistoidut.
-stebu

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 28.08.2008 13:39

stebu kirjoitti:Moi

Etusivun uusittu geokätkötilastossa linkki hyllytettyihin on hieno parannus, mutta se jättää etusivun infon vähän vailinnaiseksi, koska hyllytettyjen lkm ei näy ja siksi käytettävissä on kaikki ei-arkistoidut.
Hyvä huomio; korjattu
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Pe 29.08.2008 7:23

Olen seuraillut sivuston kehitystä ja monta asiaa on nyt paremmin kuin ennen. Näyttäisi että sivujen latautuminenkin, ainakin näin aamuisin, on myös varsin rivakkaa.

Yksi asia kuitenkin minua hiukan harmittaa, ja se sai kirjoittamaan tämän kehitysehdotuksen.

Kolme tärkeintä laatikkoa, minun kannaltani, etusivulla ovat tärkeysjärjestyksessä:
1. Suomen uusimmat geokätköt
2. Tästä puhutaan täällä
3. Tästä puhutaan / GC.com
Näistä näen yhdellä silmäyksellä mitä kätköilyrintamalla tapahtuu.
Nyt nuo itselleni tärkeät laatikot ovat pikkuhiljaa vajonneet niin alas ettei katsominen onnistu enää ilman näytön vieritystä ja se ei tunnu mukavalta.

Ehdotankin että etusivu varattaisiin selkeästi markkinointi-/mainos-/infokäyttöön ja nuo kolme, omassa tahdissaan , päivittyvää laatikkoa siirrettäisiin omalle sivulleen. Sivulla ei oikeastaan tarvitsisi olla muuta kuin po. laatikot ja yläpalkisto. Tältä sivulta voisi nopeasti katsoa tilanteen ja muutaman minuutin automaattipäivityksellä sen voisi pitää jatkuvasti riittävän hyvin ajantasaisena. Uskon että näin saataisiin väljyyttä etusivulle ja mm. mainoslaatikoiden sijoitteluun lisää vapausasteita. Mikäli käyttäjäkohtaisia tietoja samalla näytettäisiin ainoastaan oikean yläkulman laatikossa, niin sekin antaisi mahdollisuuden käyttää keskustan tärkeää tilaa vapaammin.

Tällainen uudistus selkeyttäisi mielestäni etusivua ja siitä voitaisiin tehdä houkuttelevampi satunnaiselle vierailijalle ja mainostajille. Toisaalta vakituiset käyttäjät saisivat sivun joka palvelisi tehokkaasti päivittäistä tilanneseurantaa ja jonka ylläpito-/muutostarpeet olisivat perin vähäiset.

Kiitokset Haksu10 ansiokkaasta kehitystyöstä ja vaikka nyt ehdotinkin muutosta, niin ei se haittaa vaikka asiat hiukan hitaamminkin etenisivät ja vähän useammin ehtisit myös kätköjä katselemaan.

ajattelee Mukkelus.

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Pe 29.08.2008 14:05

Jos saisit sentin joka kerta, kun klikkaat rikkinäistä linkkiä, olisit rikas...
eli siis asiallisesti ottaen:
Pyytämääsi osoitetta /caches/register/index.php ei löydy.
eli bugeja,bugeja taas.

Kätkökartta ja listaus-sivun kartan alareunassa olevat Aseta sijainniksi-painikkeet antavat tälläisen ilmoituksen.
(Onneksi keskipiste-valinnassa olevat napit toimivat.)
Ilmoitinpahan vaan.

T:TeemuH

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 29.08.2008 14:19

TeemuH kirjoitti:Kätkökartta ja listaus-sivun kartan alareunassa olevat Aseta sijainniksi-painikkeet antavat tälläisen ilmoituksen.
(Onneksi keskipiste-valinnassa olevat napit toimivat.)
Ilmoitinpahan vaan.
T:TeemuH
Suurkiitos ilmoituksesta; nämä eri osuuksien siirtymiset toisille sivuille ovat juuri niitä mitkä voivat olla vieläkin rikki...

Nyt korjattu :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 30.08.2008 1:49

Mukkelus kirjoitti:Olen seuraillut sivuston kehitystä ja monta asiaa on nyt paremmin kuin ennen. Näyttäisi että sivujen latautuminenkin, ainakin näin aamuisin, on myös varsin rivakkaa.
---
Ehdotankin että etusivu varattaisiin selkeästi markkinointi-/mainos-/infokäyttöön ja nuo kolme, omassa tahdissaan , päivittyvää laatikkoa siirrettäisiin omalle sivulleen. Sivulla ei oikeastaan tarvitsisi olla muuta kuin po. laatikot ja yläpalkisto.
Sanotaan nyt tähänkin keskusteluunkin pari sanaa, irkin puolella yksityisviestissä tätä jo valoitinkin Mukkelukselle.

Eli idea on mietinnän alla. Yksi este on se että viimein sai uutisille etusivulle näkyvän paikan josta toivottavasti ne huomataan niin mielellään ei halua sivua mikä muuttuisi aloitussivuksi ja ohittaisi taas uutiset.

Nimittäin vaikka uutisiin kirjoittaakin jotain niin niitä ei etusivun alalaidasta moni huomaa ja niinpä sähköpostit ja irkki paukkuu asiasta ja saan sitten toistaa uutisissa kerrottua asiaa.

Mutta kunhan pari päivää päällä ollut kuume laskee riittävästi koitan taas tätäkin asiaa rääpiä...
Mukkelus kirjoitti:Kiitokset Haksu10 ansiokkaasta kehitystyöstä ja vaikka nyt ehdotinkin muutosta, niin ei se haittaa vaikka asiat hiukan hitaamminkin etenisivät ja vähän useammin ehtisit myös kätköjä katselemaan.
Ja kiitokset kiitoksista; kätköillekin ehkä lähden kunhan ensin saa valmiiksi kaiken sivustolla kesken, rikki tai suunnitelmissa olevan ja keksin myös keinon jolla sivustosta saisi edes jonkinlaisen tulolähteen joka mahdollistaisi muutakin kuin istua kotona katselemassa varpaankynsien kasvamista :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja small oaks » Su 31.08.2008 22:57

Onkohan uusi keskustelupalstojen (tästä keskustellaan) jaottelu jäämässä pysyväksi? Kaipaan sitä vanhaa, josta likinäköisempikin erotti tihrustelematta tekstin ja osui vielä hiirellä kohdalleen. Samoin jaottelu fi / com omilla palstoillaan oli mielestäni toimiva, tähtien etsiminen otsikoiden perästä ei ole niin selkeää. Jos kehitys kehittyy ja sivu(sto)n tila vaatii tätä muokkausta, niin kyllä kai siihenkin tottuu, mutta liputan kyllä sen vanhan mallin puolesta!

terv. mrs small oaks, -10,75 -linsseineen...

muoks: tähtiä pitikin etsiä otsikoiden edestä, siinä näette 8)
Still one more to find!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 01.09.2008 1:26

small oaks kirjoitti:Onkohan uusi keskustelupalstojen (tästä keskustellaan) jaottelu jäämässä pysyväksi? Kaipaan sitä vanhaa, josta likinäköisempikin erotti tihrustelematta tekstin ja osui vielä hiirellä kohdalleen. Samoin jaottelu fi / com omilla palstoillaan oli mielestäni toimiva, tähtien etsiminen otsikoiden perästä ei ole niin selkeää. Jos kehitys kehittyy ja sivu(sto)n tila vaatii tätä muokkausta, niin kyllä kai siihenkin tottuu, mutta liputan kyllä sen vanhan mallin puolesta!
Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma...

Lähtökohtana on se että tuo muoto pienentää keskusteluille varattua aluetta todella paljon; näin ollen etusivun pituus lyhenee merkittävästi ja myös selkeys paranee. Tämä myös tarjoaa erään future-option parempana sekä yksinkertaisempana.

Merkkikokohan ei ole muuttunut joten tihrustelua aiheuttanee tiiviimpi esitysmuoto; joka taas johtuu edellämainitusta ja tekee edellämainitun (mietteissä on pitäisikö omiin asetuksiin lisätä myös merkkikoon valinta vaikkakin se taas rikkoisi hienot ulkonäöt...)

Mitä tästä opimme? Emme mitään.

Mikä siis on vastaus? Uskoisin, että se on 42
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

rianra
Viestit: 118
Liittynyt: La 30.06.2007 22:04

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja rianra » Ma 01.09.2008 7:54

small oaks kirjoitti:Onkohan uusi keskustelupalstojen (tästä keskustellaan) jaottelu jäämässä pysyväksi? Kaipaan sitä vanhaa, josta likinäköisempikin erotti tihrustelematta tekstin ja osui vielä hiirellä kohdalleen.
Lukivikainen ilmoittautuu myös nurisemaan uudesta tiivistyksestä. Fonttikoon ollessa pieni ja rivien tiheät alkaa lukivian määrä kasvamaan. Kirjainten ja rivien vilistäessä villisti, kaipaan hieman isompaa fonttia tai vähän väljyyttä rivien väliin kuten on uusien kätköjen kohdalla...
Thinking out of the cache

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Rakenneuudistus

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ma 01.09.2008 8:48

Ei ole tarkoitus riidellä, mutta mielestäni uusi ulkoasu on selkeämpi. Nettiselaimen fonttikokoa saa säädettyä yksilöllisesti selaimen valikosta.

Edit: isompifonttisena keskustelut näkyvät myös täällä. Sieltä löytyy myös vanhemmat keskustelut, joka kannattaa aina välillä kurkata. 8)
Onko muuten nimesi jo täällä?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”