Uusi kartta (Googlen hinnoittelumuutos)

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Ti 22.05.2018 22:31

Huomasinpa tuossa, ei nyt bugi sentään, mutta muutos toiminnassa vanhaan karttaan verrattuna.
Vanhassa kartassa karttakuva on "lukittu" pohjoinen ylöspäin, kun taas uutta karttaa voi pyörittää vapaasti. (Testauksessa käytössä Android-kosketusnäytöpuhelin)

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 22.05.2018 23:30

TeemuH kirjoitti:Huomasinpa tuossa, ei nyt bugi sentään, mutta muutos toiminnassa vanhaan karttaan verrattuna.
Vanhassa kartassa karttakuva on "lukittu" pohjoinen ylöspäin, kun taas uutta karttaa voi pyörittää vapaasti. (Testauksessa käytössä Android-kosketusnäytöpuhelin)
Ohhoh, kaikkea uutta näyttää kartasta paljastuvan. Itse en vielä ole edes selaimella ehtinyt varsinaisesti käyttää karttaa :P

Mutta täytyipä kokeilla kännykällä, kun viimein tänä keväänä sain hankittua Android -luurin (windows-phone alkaa olemaan "pikkuisen" huonosti tuettu :) Näköjään kartta pyörii vallan nätisti ja saanee tuo ominaisuus olla käytössä, ei ainakaan tuntunut huonolta vaikka olenkin lukitun pohjoisen kannattaja. Muuten karttasivu näyttää olevan ainakin omaan kännyyn liian suurikokoinen. No, kun (jos) kun (jos) kun ehdin sivuston mobiilikäytettävyyden parantamiseen niin sitten täytyy tarkemmin tutkiskella.

Karttaan on tullut koko ajan pieniä paranteluja enkä toivottavasti mitään ole rikkonut.

Rakentelin myös uuden karttaversion muiden osuuksien käyttämästä karttahärpäkkeestä. Päivitin tovi sitten sen käyttöön kätköilijöiden sijaintikartalla sekä geocheckerissä niin omistajasivulle kuin että oikea tulos -sivulle. Muutoksena aiempaan karttaan on Google => OSM -muutoksen lisäksi se, että kartan oikeassa alakulmassa on nyt karttavalinta mistä voi valita halumansa neljästä uudessa kartassa käytössä olevista karttapohjista.

Jos ja kun olen bugeja johonkin kylvänyt niin niistä saapi pistää kommenttia. Pahoittelut jo etukäteen bugeista; projekti on sen verran valtava ja taitoni heikot että voin saada vaikka mitä outouksia aikaan...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Rensu
Viestit: 27
Liittynyt: La 02.01.2016 0:31

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja Rensu » Ke 23.05.2018 13:11

TeemuH kirjoitti:Huomasinpa tuossa, ei nyt bugi sentään, mutta muutos toiminnassa vanhaan karttaan verrattuna.
Vanhassa kartassa karttakuva on "lukittu" pohjoinen ylöspäin, kun taas uutta karttaa voi pyörittää vapaasti. (Testauksessa käytössä Android-kosketusnäytöpuhelin)
Saman ärsyttävän ominaisuuden huomasin itsekkin puhelimella. Itse en oikein keksi mitä hyötyä siitä on, mutta häiritsee kummasti ku zoomatessa helposti pyörähtää. Toivottavasti ominaisuus konffataan pois päältä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 03.06.2018 0:28

Pikainen välivaiheen tiedote:

Ukkostutka salamalämpökarttoineen on nyt kirjoitettu kokonaan uusiksi. Niinpä nämä siirtyivätkin nyt käyttämään uutta karttamoottoria sekä uusia karttoja.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 03.06.2018 18:36

Rensu kirjoitti:
TeemuH kirjoitti:Huomasinpa tuossa, ei nyt bugi sentään, mutta muutos toiminnassa vanhaan karttaan verrattuna.
Vanhassa kartassa karttakuva on "lukittu" pohjoinen ylöspäin, kun taas uutta karttaa voi pyörittää vapaasti. (Testauksessa käytössä Android-kosketusnäytöpuhelin)
Saman ärsyttävän ominaisuuden huomasin itsekkin puhelimella. Itse en oikein keksi mitä hyötyä siitä on, mutta häiritsee kummasti ku zoomatessa helposti pyörähtää. Toivottavasti ominaisuus konffataan pois päältä.
Asiat eivät ole ikinä mustavalkoisia. Vaikka itse ei keksi hyötyä niin moni taasen voi keksiä (jopa itsekin keksin). Mutta asia oli kyllä aiheellinen ja otin tämän huomioon kehitystyössä.

Tästä ei muuta palautetta tullut joten täysin mahdoton tietää enemmistön mielipidettä. Mutta todennäköisempää lienee että pyöritys on yllättävä tai ärsyttävä ominaisuus suuremmalle osalle käyttäjistä. Niinpä sormileikki onkin nyt kytketty oletuksena pois päältä.

Jos kuitenkin tarvitsee ominaisuutta niin Omien tietojen Yleistä => Kartta -kohdasta pystyy sallimaan tuon kahdella sormella pyörittelyn mobiilikäytössä.

Mainitsen että tietokoneissa karttaa pystyy myös pyörittämään mutta ominaisuus on sen verran erillään että se on yhä käytössä. Kartta pyörii kun painaa pohjaan SHIFT:n (vaihtonäppäin) ja CTRL:n ja näitä pohjassa pitäen tarttuu karttaan hiiren vasemmanpuoleisella painikkeella ja alkaa pyörittämään.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 04.06.2018 1:09

Nyt myös uusi kätkökartta on nyt käytössä.

Kiitos ja kunnia Kimmo Kääriäiselle (kaarikim) joka kätkökartasta teki päivitetyn version. Tämä antoi niin suuren potkun asiaan että ehdin virittelemään kätkökarttaan kaikki lisäoptiot mukaan sekä kirjoittelemaan myös uudet ukkostutkan kartat (vain parilla hätäapukysymyksellä :) Deadlineen 11.6. jäi vielä viikko aikaakin! Enpä olisi yksin onnistunut mutta ei sittenkään ollut aika haudata kaikkia karttaominaisuuksia.

Nyt ei pitäisi enää missään olla Googlen karttoja käytössä mutta lähipäivinä näen, miten Googlen laskurit raksuttaa. Tällä hetkellä vanha kätkökartta Google -karttoineen ei ole tarjolla määrärajoitettuna edes Turbo- ja Eeppisille jäsenille jotta pystyn selvittämään ettei enää mistään kerry latauksia sekä tutkimaan, miten tarkalleen Googlen laskurit toimivat.

Kirjoittelen lisää sitä mukaa kuin asiat selviää ja etenee.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Forestress
Viestit: 174
Liittynyt: La 17.09.2011 12:20

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja Forestress » Ma 04.06.2018 1:39

Tänään ehdin pyörittelemään karttaa minäkin. Tai siis ei mulla kartta ikinä pyöri, kun yläreunan on oltava karttapohjoisessa. ;-)

Mutta miten saan kätkön tiedot näkymään kartan oikeassa laidassa kuten ennen? Siinä näkyy nyt vain viimeksi klikatun pisteen naatit. Ennen voi katsoa perustietoja jo ennen kuin klikkasi kätkösivun auki. Mun sormien alla on tällä kertaa kökkö Lenovon tabletti androidina.

En tiedä, kuvittelenko, mutta kätköikonia klikatessa sivu väläyttää reunassa muutakin tietoa kuin vain yhden pisteen naatit, mutta naatit yliajavat muun mahdollisen tiedon aina. Brmmmm.

Toinen mielenkiintoinen ilmiö oli se, että yhdestä pikalinkistä karttasivulle tultaessa kartta oli blanko, mutta kätköikonit näkyivät. Vasta kun karttaa lähti zoomaamaan, kartta ilmestyi näkyviin. Kyseinen sivu oli ainoa, jossa mittakaava oli lähtökohtaisesti10km. Sain toistettua tämän ainakin kolmesti. Odottelu ei muuttanut tulosta.
--- Forestress - Forest is my Fortress ---

Rensu
Viestit: 27
Liittynyt: La 02.01.2016 0:31

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja Rensu » Ma 04.06.2018 1:58

haksu10 kirjoitti: Niinpä sormileikki onkin nyt kytketty oletuksena pois päältä.
Iso kiitos. 8)

Forestress kirjoitti:Tänään ehdin pyörittelemään karttaa minäkin. Tai siis ei mulla kartta ikinä pyöri, kun yläreunan on oltava karttapohjoisessa. ;-)
Huh, jonkun muunkin mielestä pohjoinen on ylhäällä. :D
Forestress kirjoitti: Mutta miten saan kätkön tiedot näkymään kartan oikeassa laidassa kuten ennen? Siinä näkyy nyt vain viimeksi klikatun pisteen naatit. Ennen voi katsoa perustietoja jo ennen kuin klikkasi kätkösivun auki. Mun sormien alla on tällä kertaa kökkö Lenovon tabletti androidina.

En tiedä, kuvittelenko, mutta kätköikonia klikatessa sivu väläyttää reunassa muutakin tietoa kuin vain yhden pisteen naatit, mutta naatit yliajavat muun mahdollisen tiedon aina. Brmmmm.
Näkyy olevan hieman haastavaa hipaisunäytöllisillä laitteilla. Kätkön tiedot näyttävät tulevan esille kun hiiren vie kätkön päälle ja tämän mouseoverin teko kosketusnäytöllä on hieman haastavaa. Klikkaamalla tulee aina pisteen koordinaatit. Noin yhdellä yrityksestä sadasta sain tiedot jäämään näkyviin Android puhelimella ja sen Chrome-selaimella. Nähtävästi jos kuu ja tähdet on oikeassa asennossa tapahtuvat tapahtumat sopivassa järjestyksessä ja tiedot jää näkyviin, muuten "pisteen koordinaatit" jyrää ne.

Voisin kuvitella että toivottu toiminta olisi, että click tapahtuma kätköikoniin toisi kätkön tiedot oikeaan laitaan kuten mouseover kätköikonin päällä tekee?

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ma 04.06.2018 8:38

Tsekkerin kartta näytti tällaista:

Apua... sensuuri iski!


eli siis asiallisesti ottaen:
Pyytämääsi osoitetta /karttaNew/showmap.php?w=770&h=500&lat=61.05687&lon=24.37360&z=15 ei löydy.


Virhe 18 / 30 - kerää koko sarja :D
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Hoplaa
Viestit: 17
Liittynyt: La 24.10.2015 18:56

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja Hoplaa » Ma 04.06.2018 9:54

Miten kokoruututilaan siirtyminen onnistuu vai onnistuuko se enää. Vanhassa versiossa oli se "laatikko" muistaakseni kartan oikeassa ylänurkassa. Ja jos käyttää pikanäppäintä F11 (Firefoxissa), niin alareunaan tulee vain valkea reunus. Kartan osuus ei siis kasva yhtään.

kätkökävelijä
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 30.09.2015 16:44

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja kätkökävelijä » Ma 04.06.2018 11:43

Sama vika tällä Rahikaisella. Eli kun yritän katsella, millaisia tsekker-yrityksiä omiin mysseihini on tullut, hupaisa errori on kartan paikalla.

Nou big deal tai hätä - gc.fi on maailman paras palvelu, josta olen kovin kiitollinen! - mutta näin tiedoksi. :)
Tervas kirjoitti:Tsekkerin kartta näytti tällaista:

Apua... sensuuri iski!


eli siis asiallisesti ottaen:
Pyytämääsi osoitetta /karttaNew/showmap.php?w=770&h=500&lat=61.05687&lon=24.37360&z=15 ei löydy.


Virhe 18 / 30 - kerää koko sarja :D

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 04.06.2018 14:26

kätkökävelijä kirjoitti:Sama vika tällä Rahikaisella. Eli kun yritän katsella, millaisia tsekker-yrityksiä omiin mysseihini on tullut, hupaisa errori on kartan paikalla.

Nou big deal tai hätä - gc.fi on maailman paras palvelu, josta olen kovin kiitollinen! - mutta näin tiedoksi. :)
Tervas kirjoitti:Tsekkerin kartta näytti tällaista:

Apua... sensuuri iski!


eli siis asiallisesti ottaen:
Pyytämääsi osoitetta /karttaNew/showmap.php?w=770&h=500&lat=61.05687&lon=24.37360&z=15 ei löydy.


Virhe 18 / 30 - kerää koko sarja :D
Kiitokset molemmille huomioista!

Eilinen oli melko mielenkiintoinen päivä. Kun tiesin että nyt saa pitkä ja raskas karttaprojekti on maalissa, stressi hellitti. Sen myötä jossain piilossa odotellut flunssa iski voimalla ja yö meni keskittyen hengittämään 39 asteen kuumeessa :P

Illasta olo alkoi helpottamaan ja yöllä pääsi sitten jo karttavaihtoon. Kuitenkin olo oli niin tokkurainen että unohdin pitää karttaNew -hakemiston olemassa, vaikka piti pitää koska sieltä jo haettiin osia. Sen lisäksi unohdin vaihtovaihetta varten pöydälle kirjoittamani lapun "KarttaNew => kartta /checker/index.php" eikä se myöskään osunut silmään :P

Mutta nyt pitäisi Checkerissäkin kartat toimia ja pahoittelut aivottomuudestani :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

fifixi
Viestit: 133
Liittynyt: Pe 10.07.2009 0:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja fifixi » Ma 04.06.2018 18:22

Kartalta klikatun kätkön infolaatikosta ei saa enää maalattua/kopioitua kätkön GC-koodia eikä nimeä. Copy-pastea tuli käytettyä paljon reittisuunnitelmien teossa. Jos mitenkään mahdollista saada vielä toimimaan, niin olisin kiitollinen.

Tassuset
Viestit: 50
Liittynyt: Ti 10.09.2013 13:44

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja Tassuset » Ma 04.06.2018 21:33

Kokeilin tuota Lisää pisteitä-toimintoa. Ei oo hyvä. Vanhassa sen täpän sai täpättyä pois, jos sattui osumaan väärään kohtaan. Tämä tekee vaan mittauksia joka kohdasta, mihin sormi osuu. (Tabletilla pelataan) Tämä ollut suosikkitoiminto edellisessä versiossa siitä lähtien, kun tuli käyttöön.
Meilläkään ei tule kartan viereen oikealle tiivistettyä tietoa valitusta kätköstä. Sattumanvaraisesti avaa siihen sivuun jonkin kätkön, johon on sormi osunut, kun karttaa liikuttaa tai zoomaa.
Samoin niitä täppiä tulee kartalle, kun karttaa liikuttaa tai suurentaa sormilla.

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 04.06.2018 21:45

Nostan itse nyt kädet ylös. Joku muu saa rakentaa kartasta toimivan version, minä en osaa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

kätkökävelijä
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 30.09.2015 16:44

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja kätkökävelijä » Ma 04.06.2018 21:51

haksu10 kirjoitti: Kiitokset molemmille huomioista!

Eilinen oli melko mielenkiintoinen päivä. Kun tiesin että nyt saa pitkä ja raskas karttaprojekti on maalissa, stressi hellitti. Sen myötä jossain piilossa odotellut flunssa iski voimalla ja yö meni keskittyen hengittämään 39 asteen kuumeessa :P

Illasta olo alkoi helpottamaan ja yöllä pääsi sitten jo karttavaihtoon. Kuitenkin olo oli niin tokkurainen että unohdin pitää karttaNew -hakemiston olemassa, vaikka piti pitää koska sieltä jo haettiin osia. Sen lisäksi unohdin vaihtovaihetta varten pöydälle kirjoittamani lapun "KarttaNew => kartta /checker/index.php" eikä se myöskään osunut silmään :P

Mutta nyt pitäisi Checkerissäkin kartat toimia ja pahoittelut aivottomuudestani :)
Kiitos kiitoksista! Ja harmi, että tauti iski. Paranemisia. Nyt pelittelee taas hienosti kartat! :)

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 04.06.2018 22:33

Forestress kirjoitti:Tänään ehdin pyörittelemään karttaa minäkin. Tai siis ei mulla kartta ikinä pyöri, kun yläreunan on oltava karttapohjoisessa. ;-)

Mutta miten saan kätkön tiedot näkymään kartan oikeassa laidassa kuten ennen? Siinä näkyy nyt vain viimeksi klikatun pisteen naatit. Ennen voi katsoa perustietoja jo ennen kuin klikkasi kätkösivun auki. Mun sormien alla on tällä kertaa kökkö Lenovon tabletti androidina.

En tiedä, kuvittelenko, mutta kätköikonia klikatessa sivu väläyttää reunassa muutakin tietoa kuin vain yhden pisteen naatit, mutta naatit yliajavat muun mahdollisen tiedon aina. Brmmmm.

Toinen mielenkiintoinen ilmiö oli se, että yhdestä pikalinkistä karttasivulle tultaessa kartta oli blanko, mutta kätköikonit näkyivät. Vasta kun karttaa lähti zoomaamaan, kartta ilmestyi näkyviin. Kyseinen sivu oli ainoa, jossa mittakaava oli lähtökohtaisesti10km. Sain toistettua tämän ainakin kolmesti. Odottelu ei muuttanut tulosta.
En valitettavasti osaa näitä korjata.
Hoplaa kirjoitti:Miten kokoruututilaan siirtyminen onnistuu vai onnistuuko se enää. Vanhassa versiossa oli se "laatikko" muistaakseni kartan oikeassa ylänurkassa. Ja jos käyttää pikanäppäintä F11 (Firefoxissa), niin alareunaan tulee vain valkea reunus. Kartan osuus ei siis kasva yhtään.
En valitettavasti osaa tehdä toimivaa kokoruututilaa.
fifixi kirjoitti:Kartalta klikatun kätkön infolaatikosta ei saa enää maalattua/kopioitua kätkön GC-koodia eikä nimeä. Copy-pastea tuli käytettyä paljon reittisuunnitelmien teossa. Jos mitenkään mahdollista saada vielä toimimaan, niin olisin kiitollinen.
En valitettavasti osaa muuttaa tietoa kopioitavaksi.
Tassuset kirjoitti:Kokeilin tuota Lisää pisteitä-toimintoa. Ei oo hyvä. Vanhassa sen täpän sai täpättyä pois, jos sattui osumaan väärään kohtaan. Tämä tekee vaan mittauksia joka kohdasta, mihin sormi osuu. (Tabletilla pelataan) Tämä ollut suosikkitoiminto edellisessä versiossa siitä lähtien, kun tuli käyttöön.
Meilläkään ei tule kartan viereen oikealle tiivistettyä tietoa valitusta kätköstä. Sattumanvaraisesti avaa siihen sivuun jonkin kätkön, johon on sormi osunut, kun karttaa liikuttaa tai zoomaa.
Samoin niitä täppiä tulee kartalle, kun karttaa liikuttaa tai suurentaa sormilla.
En valitettavasti osaa tuota Kimmon tekemää reittisysteemiä muuttaa sellaiseksi, mikä oli se aiempi minun tekemäni.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Rensu
Viestit: 27
Liittynyt: La 02.01.2016 0:31

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja Rensu » Ma 04.06.2018 22:38

haksu10 kirjoitti:Nostan itse nyt kädet ylös. Joku muu saa rakentaa kartasta toimivan version, minä en osaa.
Hei, eläpäs nyt masennu. Suurin ongelma eli Googlen karttajärjestelmä on poissa ja OpenLayers on käytössä käyttökelpoisena. Pientä hiontaa ja tästä tulee priima timantti. (Käynnistelee smirgeliä...) :wink:

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 04.06.2018 22:48

Rensu kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Nostan itse nyt kädet ylös. Joku muu saa rakentaa kartasta toimivan version, minä en osaa.
Hei, eläpäs nyt masennu. Suurin ongelma eli Googlen karttajärjestelmä on poissa ja OpenLayers on käytössä käyttökelpoisena. Pientä hiontaa ja tästä tulee priima timantti. (Käynnistelee smirgeliä...) :wink:
Pientä hiontaa vaatii, en tosin tiedä kuka sitä tekee. Kyllä nyt on niin nuijittu olo kun viikkotolkulla kaiken ajan ja jaksamisen käyttänyt karttaprojektiin paniikinomaisessa tilassa päivien raksuttaessa kohti deadlinea. Sitten kun viimein saa hommat kasaan niin kaikki on niin huonosti, mikään ei toimi oikein. Totesin että tämä lähestulkoon talkootyö riittää mulle.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

mlatonen
Viestit: 38
Liittynyt: Pe 05.12.2014 17:42

Re: Googlen hinnoittelumuutos

Viesti Kirjoittaja mlatonen » Ti 05.06.2018 0:00

fifixi kirjoitti:Kartalta klikatun kätkön infolaatikosta ei saa enää maalattua/kopioitua kätkön GC-koodia eikä nimeä. Copy-pastea tuli käytettyä paljon reittisuunnitelmien teossa. Jos mitenkään mahdollista saada vielä toimimaan, niin olisin kiitollinen.
Onkohan tämä alustasta riippuvainen ongelma. Mulla ainakin pöytäkoneella ja Chromella käytettynä pystyy kopioimaan sen "puhekuplan" tekstin, kuten ennenkin.
Jos siis ymmärsin, mistä oli kyse.
2018-06-04.png
2018-06-04.png (47.21 KiB) Katsottu 9634 kertaa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”