Pääsiäisen ongelmia

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Pääsiäisen ongelmia

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 29.03.2016 0:55

Hei,

pääsiäisen aikana on Geocache.fi ollut normaalia hitaampi ja myös ainakin kahteen kertaan sivusto on sulkeutunut liiallisen ylikuormituksen takia.

Ongelmaa olen koittanut selvittää tuloksetta ja harmaita hiuksia on taas muutama (tuhat) lisää. Tänä yönä kuitenkin löytyi selitys: kiinalaisten IP -osoitteiden suhteen on pahoja nimipalvelinongelmia ja sitä kautta lamaantuu sitten systeemit.

Tähän aikaan yöstä ei ole oikein mitään tehtävissä kun palvelimien säätöä osaava on nukkumassa ja nimipalvelinpuolellekaan ei hätäviestiä nyt viitsi laittaa, toki yhden koukun heitin veteen, jos sattuisi jotain onkeen tarttumaan.

Mutta ongelma on siis tiedossa ja eiköhän tiistaipäivän aikana löydy ratkaisu ongelmaan. Pistän vielä aamuksi viestiä odottamaan, jos vaikka asiat etenisi ennen kuin itse kömmin sängystä ylös. Toistaiseksi on kuitenkin riski että sivusto takkuaa taikka sulkeutuu... toivotaan parasta jne.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”