Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
Mileleo
Viestit: 124
Liittynyt: To 27.10.2011 11:32

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Mileleo » Ma 02.02.2015 15:58

haksu10 kirjoitti:
Mileleo kirjoitti:Talvi on saapunut jo melkein koko maahan ja ihmiset ovat suksia kaivelleet. Olisiko mahdollista saada latukartat näkyviin karttanäkymään, kuten kelkkareitit? Lähteenä toimisi http://www.latukartta.fi

PS. Lupahan näiden käytöllehän on jo saatu.
Näyttäisi että googlekartta vaihtuu toiseksi latukarttaa käytettäessä mutta pitäisi kuitenkin nyt kartalta tämäkin vaihtoehto löytyä...
Kiitokset.

Firefox 35.0.1, kun laittaa ruksin
- Kelkkareitit : tulee näkyviin Latukartta
- Latukartta : tulee näkyviin Pyöräreitit
- Pyöräreitit : tulee näkyviin Kelkkareitit

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 02.02.2015 23:05

Mileleo kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:
Mileleo kirjoitti:Talvi on saapunut jo melkein koko maahan ja ihmiset ovat suksia kaivelleet. Olisiko mahdollista saada latukartat näkyviin karttanäkymään, kuten kelkkareitit? Lähteenä toimisi http://www.latukartta.fi

PS. Lupahan näiden käytöllehän on jo saatu.
Näyttäisi että googlekartta vaihtuu toiseksi latukarttaa käytettäessä mutta pitäisi kuitenkin nyt kartalta tämäkin vaihtoehto löytyä...
Kiitokset.

Firefox 35.0.1, kun laittaa ruksin
- Kelkkareitit : tulee näkyviin Latukartta
- Latukartta : tulee näkyviin Pyöräreitit
- Pyöräreitit : tulee näkyviin Kelkkareitit
Tähän on selitys: Mielestäni Suomessa liikaa rajoitetaan yksilönoikeuksia sekä harrastetaan harrastusvälinerasismia! Niinpä päätin ohjata harrastusvälineet vaihtoehtoisille väylille:
Mileleo kirjoitti:- Kelkkareitit : tulee näkyviin Latukartta
Sekä sukset että moottorikelkka kulkevat lumella, joten miksei kelkat saisi kulkea ladulla? Tämä on selvästikin "minulla on pienempi harrasteväline kuin sinulla, joten saan traumoja enkä päästä sinua minun reitilleni" -ajattelua!
Mileleo kirjoitti:- Latukartta : tulee näkyviin Pyöräreitit
Jälleen ajatusmaailmaa "vaikka sulla on rullasukset niin et saa tulla minun pyörätielleni lykkimään". Vapautetaan pyörätiet ry. on selkeästi tarpeen!
Mileleo kirjoitti:- Pyöräreitit : tulee näkyviin Kelkkareitit
Nykyiset kilpapyörät kulkevat niin lujaa ettei niitä nyt yleisen liikenteen joukkoon saa päästää. Samoin Tampereella on aina valitettu polkupyöräilijöiden käytöksestä joten parempi on ohjata pyöräilijät paahtamaan kelkkareiteille!


Näin ollen kyseessä ei toki ollut bugi vaan olin perustellusti valinnut hieman erilaisen, vapaamman näkökulman asiaan. Koska kuitenkin moni haluaa ajatella asioita ahdasmielisesti reititin liikennevälineet nyt uudelleen... :D
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Mileleo
Viestit: 124
Liittynyt: To 27.10.2011 11:32

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Mileleo » Ti 03.02.2015 9:39

Kiitokset haksu mukavasta humoristisesta päivänavauksesta!

Hienosti toimii ja hiihtäjille tiedoksi, että tuo aineisto perustuu OSM:ään (OpenStreetMap) ja www.latukartta.fi esittää vain sen datan hieman eri muodossa, jota geocache.fi kartta hyödyntää suoraan. Tuota aineisto saa kaikki muokata ja piirtää uusia uria kartalle. Tarkemmat ohjeet aineiston muuttamisesta ja lisäämisestä löytyy: http://www.latukartta.fi/ladunpiirtaminen.html

Nyt voipi sitten vaikka hiihtolomareissulla tutkia latukarttoja kätköjen kera ja näin voipi käydä kohti uusia seikkailuja.

Sama idealogiahan perustuu myös www.kelkkareitit.fi karttaan. Ei muuta kun talkoot pystyyn ja paikalliset ladut ja kelkkareitit kartoille.

eetu74
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 15.11.2013 15:27

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja eetu74 » Su 08.02.2015 9:34

Olen useasti (noin kerran viikossa viimeisen noin puolen vuoden aikana) törmännyt ongelmaan tilastosivujen lataamisessa. Ongelmassa tilastosivu ei lataudu loppuun ja samalla koko geocache.fi web serveri ilmeisesti laittaa ip osoitteen mustalle listalle, jolloin edes etusivu ei vastaa minuutteihin (arvaus 5min). "Server stopped responding".

Win7+ie toimii, mutta win8+opera 12 aiheuttaa ongelman lähes poikkeuksetta päivän ensimmäisellä tilastosivun latauksella. Olen huomannut saman ilmiön myös iPad+safari yhdistelmällä, joten uskoakseni en ole ainut asiaan törmännyt. Vai olenko? Jotakin suosituksia selaimiin / kalustoon?

otis1010
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 19.01.2015 21:08

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja otis1010 » Su 08.02.2015 9:48

eetu74 kirjoitti:Olen useasti (noin kerran viikossa viimeisen noin puolen vuoden aikana) törmännyt ongelmaan tilastosivujen lataamisessa. Ongelmassa tilastosivu ei lataudu loppuun ja samalla koko geocache.fi web serveri ilmeisesti laittaa ip osoitteen mustalle listalle, jolloin edes etusivu ei vastaa minuutteihin (arvaus 5min). "Server stopped responding".

Win7+ie toimii, mutta win8+opera 12 aiheuttaa ongelman lähes poikkeuksetta päivän ensimmäisellä tilastosivun latauksella. Olen huomannut saman ilmiön myös iPad+safari yhdistelmällä, joten uskoakseni en ole ainut asiaan törmännyt. Vai olenko? Jotakin suosituksia selaimiin / kalustoon?
Ei minulla Ipadin kanssa tuollaista ongelmaa ole ollut. Toivottavasti saadaan ratkaistua.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 08.02.2015 12:52

eetu74 kirjoitti:Olen useasti (noin kerran viikossa viimeisen noin puolen vuoden aikana) törmännyt ongelmaan tilastosivujen lataamisessa. Ongelmassa tilastosivu ei lataudu loppuun ja samalla koko geocache.fi web serveri ilmeisesti laittaa ip osoitteen mustalle listalle, jolloin edes etusivu ei vastaa minuutteihin (arvaus 5min). "Server stopped responding".

Win7+ie toimii, mutta win8+opera 12 aiheuttaa ongelman lähes poikkeuksetta päivän ensimmäisellä tilastosivun latauksella. Olen huomannut saman ilmiön myös iPad+safari yhdistelmällä, joten uskoakseni en ole ainut asiaan törmännyt. Vai olenko? Jotakin suosituksia selaimiin / kalustoon?
Geocache.fi:n palvelin ei harrasta mustia listoja. En toki tiedä kuuluuko palvelimien ominaisuuksiin jotenkin esim. käyttäjäkohtaisia auki olevien yhteyksien rajoituksia tms.

Tämäntapaista tapahtumaa olen joissain selaimissa siinä mielessä havainnut, että vasta kun ensimmäiseksi latautumaan laitettu sivu on kokonaan latautunut alkaa seuraava sivu latautumaan. Ehkäpä tässä tilanteessa selain voisi myös antaa "ei vastaa" -virheilmoituksen jos pyyntöjä palvelimelle on avoinna.


Omat tilastot -osuushan on kovin hidas varsinkin jos se joutuu kaikki kuvat luomaan ajantasaisiksi eli välimuistissa ei ole riittävän uusia kuvia. Näin päivän ensimmäisellä latauksella useimmiten tilanne onkin. Hitaus on tiedossa mutta en ole ehtinyt uudistamaan koko tilastosysteemiä enkä edes uskalla sanoa koska suurprojekti pääsisi käyntiin.

Mikäli kuitenkaan ei aina tarvitse kaikkia tilastoja on lämpimästi suositeltua pistää tilastosivun oletuksena aukeavalla "Tilastokuvat" -välilehdellä rastit kohtiin "Suosikkitilasto" niissä tilastokuvissa, mitkä haluaa aina nähdä, ja sitten sivun lopusta klikata "Talleta suosikkitilasto -valinnat". Tämän jälkeen tilasto-osuuteen siirryttäessä aukeaakin "Suosikkitilastot" -välilehti millä ovat vain ne tilastot, mitkä on sinne poiminut.

Kaikki tilastot pääsee edelleen näkemään "Tilastokuvat" -välilehdellä, joka sekin voi sitten aueta nopeammin kun osa kuvista on muodostettu jo suosikkitilastoja näytettäessä.


Toivotaan että tästä vastauksesta olisi jotain hyötyä koska tähän hätään ei oikein mitään ole muuten asialle tehtävissä :(
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

eetu74
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 15.11.2013 15:27

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja eetu74 » Su 08.02.2015 13:41

haksu10 kirjoitti:
Geocache.fi:n palvelin ei harrasta mustia listoja. En toki tiedä kuuluuko palvelimien ominaisuuksiin jotenkin esim. käyttäjäkohtaisia auki olevien yhteyksien rajoituksia tms.

Mikäli kuitenkaan ei aina tarvitse kaikkia tilastoja on lämpimästi suositeltua pistää tilastosivun oletuksena aukeavalla "Tilastokuvat" -välilehdellä rastit kohtiin "Suosikkitilasto" niissä tilastokuvissa, mitkä haluaa aina nähdä, ja sitten sivun lopusta klikata "Talleta suosikkitilasto -valinnat". Tämän jälkeen tilasto-osuuteen siirryttäessä aukeaakin "Suosikkitilastot" -välilehti millä ovat vain ne tilastot, mitkä on sinne poiminut.

Toivotaan että tästä vastauksesta olisi jotain hyötyä koska tähän hätään ei oikein mitään ole muuten asialle tehtävissä :(
"Mustalla listalla" tarkoitinkin palvelimen jonkunlaista ominaisuutta. Ja "ongelma" liittyy selvästi tiettyihin selaimiin.

Operan osalta ongelma tulee klikatessa vasemmalta valikosta tilastot. -> avaa suosikkitilaston, jonne on valittu neljä kuvaa. Lataa näista 2 tai 3 ja sitten jumittuu. Gc.fi sivulle ei pääse minuutteihin vaikka selaimen sulkee välillä.

Ei puolestani vaadi mitään toimenpiteitä, tämä lähinnä tiedoksi.

perhetorri
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 05.11.2014 15:14

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja perhetorri » Ti 17.02.2015 10:39

Vielä olisi ääkkösongelmia:
+ Etusivun uusimmat kätköt listalla on kätkö Чебуратор и �..
+ Kätköjen haku -> Listaus sivulla Lähetä Garminiin ikonin tooltippi on muodossa L�het� Garminiin

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 17.02.2015 12:50

perhetorri kirjoitti:Vielä olisi ääkkösongelmia:
+ Etusivun uusimmat kätköt listalla on kätkö Чебуратор и �..
+ Kätköjen haku -> Listaus sivulla Lähetä Garminiin ikonin tooltippi on muodossa L�het� Garminiin
Kiitos huomioista!

Etusivun ongelman olin huomannut mutta luulin että se ei vaan jostain syystä leikkaannu oikein. Tarkastin nyt kuitenkin vielä asian ja leikkuriin olikin jäänyt uuteen merkistöön siirtymävaiheen alkuajasta huonompaa koodia, joka saattoikin leikata väärin erikoismerkin. Korjattu.

Samoin kartan listausosuuden ääkköset nyt nyt korjattu.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Mr.Perkins
Viestit: 51
Liittynyt: To 26.07.2012 23:12

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Mr.Perkins » Ti 17.02.2015 21:01

eetu74 kirjoitti:Olen useasti (noin kerran viikossa viimeisen noin puolen vuoden aikana) törmännyt ongelmaan tilastosivujen lataamisessa. Ongelmassa tilastosivu ei lataudu loppuun ja samalla koko geocache.fi web serveri ilmeisesti laittaa ip osoitteen mustalle listalle, jolloin edes etusivu ei vastaa minuutteihin (arvaus 5min). "Server stopped responding".

Win7+ie toimii, mutta win8+opera 12 aiheuttaa ongelman lähes poikkeuksetta päivän ensimmäisellä tilastosivun latauksella. Olen huomannut saman ilmiön myös iPad+safari yhdistelmällä, joten uskoakseni en ole ainut asiaan törmännyt. Vai olenko? Jotakin suosituksia selaimiin / kalustoon?
Onkos sulla jokin perusteltu syy käyttää ko. selaimia ie/opera. voihan sitä jollain muullakin tavalla itseään kiusata :) Itse olen käyttänyt googlen chromea, eikä ole koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia.
Kaikki geocache.fi toiminnot toimii kuin junan vessa. Vai toimiikohan sekään enää toimii nykyään?

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ke 18.02.2015 10:56

Useammalla käyttäjällä on seuraavanlaatuinen ongelma, joka ilmenee eri käyttöjärjestelmissä ja monella eri selainvaihtoehdolla:

Geocache.fi:n kätkökartta avautuu ja näyttää kätköt kartalla, mutta kätkökuvaketta klikkaamalla ei tapahdu mitään.

Mr.Perkins
Viestit: 51
Liittynyt: To 26.07.2012 23:12

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Mr.Perkins » Ke 18.02.2015 11:41

Noni. Heti kun menin kehumaan, niin se junan vessa lakkas toimimasta.
eli samanlainen ongelma on täälläpäin kuin edellisellä, eli kätköt kyllä näkyy kartalla,
mutta ei avaudu.

Etsivä71
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 17.11.2014 14:19

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Etsivä71 » Ke 18.02.2015 12:17

Karttasivulla ei myöskään näy kartan zoomaus-nappuloita Firefoxilla . Selaimena Firefox 35.0.1.
Vanhalla IE8-selaimella sekä kätköjen klikkailu että zoomaus toimivat normaalisti!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 18.02.2015 13:26

Kätkökartta toivottavasti korjattu ilman uusia ongelmia. Googlen apiversio vaihtui joten mahdollista toki on että jotain kriittistäkin on muuttunut.

Käytän aina hieman vanhempaa Googlen kartta-apiversiota. Uusimman käytössä on aikojen saatossa tullut ongelmia kun tapahtuukin yllättäviä hajoittavia muutoksia. Vanhemmat versiot Google on ilmoittanut "jäädyttävänsä (toimii, muttei tule muutoksia jne.)" joten niiden käyttö on varmempaa.

Mutta... tällä kertaa sitten Google olikin rikkonut tuon pari pykälää vanhemman apin toimivuuden :(
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ke 18.02.2015 15:47

Harmillista, miten huonosti tää toimii kirosanana: "Voi G-alkuisen apin G-alkuinen api!"

akkivi
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 25.07.2012 12:08

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja akkivi » Ke 18.02.2015 19:51

Kartalla ratkaistut mystit. Ennen vihreä pampula, nyt näkyy valkoinen risti.

Avatar
Kulpakko
Viestit: 260
Liittynyt: Ma 03.10.2011 9:34
Paikkakunta: Lepaa, Hattula

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Kulpakko » Ke 18.02.2015 20:53

akkivi kirjoitti:Kartalla ratkaistut mystit. Ennen vihreä pampula, nyt näkyy valkoinen risti.
Sit tulee Punainen Risti, jos menee pahasti pieleen ;)

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 18.02.2015 21:00

Kulpakko kirjoitti:
akkivi kirjoitti:Kartalla ratkaistut mystit. Ennen vihreä pampula, nyt näkyy valkoinen risti.
Sit tulee Punainen Risti, jos menee pahasti pieleen ;)
Kartan infotieto-osuus vielä työn alla, tulee illan aikana.

Mutta välipikatietona että vihreä pampula vaihtui valkoiseen ristiin, koska kartalla käytetyt keltainen ja vihreä pampula näyttivät värisokeudesta riippuen joko lähes taikka täysin samalta. Tästä syystä sekä väritys että muoto vaihtuivat ratkaistujen merkeissä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 18.02.2015 21:04

haksu10 kirjoitti:
Kulpakko kirjoitti:
akkivi kirjoitti:Kartalla ratkaistut mystit. Ennen vihreä pampula, nyt näkyy valkoinen risti.
Sit tulee Punainen Risti, jos menee pahasti pieleen ;)
Kartan infotieto-osuus vielä työn alla, tulee illan aikana.

Mutta välipikatietona että vihreä pampula vaihtui valkoiseen ristiin, koska kartalla käytetyt keltainen ja vihreä pampula näyttivät värisokeudesta riippuen joko lähes taikka täysin samalta. Tästä syystä sekä väritys että muoto vaihtuivat ratkaistujen merkeissä.
Ja juu, tiedän kyllä että tääkään ei taas kelpaasdfawegfwetgasw34rbt as23wt vs3
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » Ke 18.02.2015 21:23

haksu10 kirjoitti:Kartan infotieto-osuus vielä työn alla, tulee illan aikana.

Mutta välipikatietona että vihreä pampula vaihtui valkoiseen ristiin, koska kartalla käytetyt keltainen ja vihreä pampula näyttivät värisokeudesta riippuen joko lähes taikka täysin samalta. Tästä syystä sekä väritys että muoto vaihtuivat ratkaistujen merkeissä.
Näin värinäöllisesti puutteellisena toivotan tämän muutoksen enemmän kuin tervetulleeksi. Ohessa vielä tilastotietoa:

"Kaiken kaikkiaan jonkin asteisesta värinäkökyvyn puutteesta kärsii miehistä noin 10 prosenttia ja naisista vastaavasti noin 0,5 prosenttia."

Se että Feng shui saattaa mennä vinoon on pieni maksu siitä että kartasta saa paremmin selvää!
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”