Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 13.06.2013 0:28

Jani_ja_perhe kirjoitti:Kelailin tässä Etelä-Savon haastetta (GC4D505) varten sopivia kätköjä ja huomasin, että Suomenniemen kätköt ovat vieläkin Etelä-Karjalan puolella, vaikka kuntaliitos Suomenniemi -> Mikkeli tapahtui vuoden vaihteessa 2013. Samalla Suomenniemi meni osaksi Etelä-Savoa. Pikku juttu mutta on tainnut jäädä järjestelmässä huomioimatta.
No ilmankos sainkin eilen tehtyä tämän muutoksen suoraan kun ä -kirjain yllättäen toimikin... sehän oli juuri se väärä tietokantapalvelin; pitäisi muistaa että jos ääkköset toimii säätää väärää kantaa :twisted:

Nyt säädetty myös toiselle, sille oikealle, tuo muutos ja seuraavaksi tuhoan koko kätkötaulun väärältä palvelimelta... tai oikealta... tai siis... nooh, jos kätköjä ei pian ole yhtään niin sitten jälleen tein muutoksen väärälle palvelimelle :D
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 15.06.2013 1:17

haksu10 kirjoitti:Tänään on luvassa melko harvinainen tilanne,eli sivustolla on käyttökatkos 22:30 alkaen. Katkos kestää arviolta 30 minuuttia mutta ongelmat taikka väärin "veikatut" ajat eri tietokantapäivityksen osille voivat pidentää käyttökatkosta.

Käyttökatkoksen aikana tietokantarakenteita päivitetään lokitaulun sekä sen oheistaulujen osalta. Tavoitteena on saavuttaa jopa käyttäjille saakka näkyvä parannus sivuston nopeuteen erityisesti lokiseurannassa lisäoptioita käytettäessä. Parannus samalla keventää kokonaisuutta joten kokonaisuutenakin toivottavasti on luvassa nopeampaa pörinää :)

Normaalista poiketen tällä kertaa ei ole oletusarvona ongelmia sivustolla. Yksittäistapaukset voivat kuitenkin olla mahdollisia koska tauluista poistuu sarakkeita ja jossain voikin vielä olla piilottelemassa osuuksia jotka tästä ottavat itseensä. Ongelmista voi kirjoittaa tähän ketjuun jne.
Kohtuullisen pitkään meni ennen kuin ensimmäisestä tähän päivitykseen liittyneestä ongelmasta tuli ilmoitus (ylläoleva mumina on jo 21.5. kirjoitettu). Omien tilastojen virstanpylväs -kohdan "Ellei muu auta voit editoida lokien järjestystä tästä." -linkin takaa löytynyt osuus ei osannut näyttää lokien järjestysnumeroa.

Nyt tämäkin on korjattu, joskin harvemmin tuota osuutta enää pitäisi tarvita kun lokien oikea gc.com -järjestys nykyisellään on jo saatavilla. Mutta toki tuolla pystyy väärässä järjestyksessä tehdyt loggaukset järjestämään oikein geocache.fi:n virstanpylvästilastoon joten härveli edelleen pysyy mukana palveluvalikoimassa, karuna mutta ehkäpä toimivana :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » La 15.06.2013 6:09

Huomasin ongelman Kätköilijät - FTF-löydöt taulukossa http://www.geocache.fi/players/ftflista ... =0&start=0

Kaikkien tilasto ei päivity FTF:t kohdasta. Kokeilin kymmenen eniten saanutta listalta ja 1, 4, 7, 9 ja 10 nyt toimi ja nuo 2, 3, 5, 6 ja 8 ei suostunut näyttämään nyt mitään.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 15.06.2013 13:26

Pek47ka kirjoitti:Huomasin ongelman Kätköilijät - FTF-löydöt taulukossa http://www.geocache.fi/players/ftflista ... =0&start=0

Kaikkien tilasto ei päivity FTF:t kohdasta. Kokeilin kymmenen eniten saanutta listalta ja 1, 4, 7, 9 ja 10 nyt toimi ja nuo 2, 3, 5, 6 ja 8 ei suostunut näyttämään nyt mitään.
Kiitos huomiosta!

Nyt tuo taas toimii, joskin perin hitaasti varsinkin jos on paljon FTF:iä. Härvelin tietokannan käyttö on ajalta jolloin datamäärä ei aihettanut ähkyä. Eli turhan wanhaa koodia ja tuokin olisi pakko ehtiä kirjoittamaan kokonaan tekemään uusiksi.

Varsinainen ongelma ilmeni jos FTF-löytöjä oli myös ulkomailta. Suomen sekä ulkomaiden kätködatan määrä on jo niin suuri että vanhaan hyvään aikaan tehdyt, koko datan muistiin imaisevat härvelit kaatuvat härvelin käytössä olevan muistin loppumiseen.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

ghwrig
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 21.10.2008 19:30

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja ghwrig » La 15.06.2013 19:18

Vastaan tuli seuraava ongelma/ominaisuus.
"Halutun päivämäärän D- ja T-tähtien määrät" -lista lisätilastojen puolella ei näytäisi ymmärtävän ulkomaanlöytöjä oikein. Listassa wp sarakkeen sisältö näyttäisi olevan oikein, nimi ja T sarakkeet ovat tyhjiä ja D sarakkeessa on lokiin kirjoitettu teksti.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 15.06.2013 22:21

ghwrig kirjoitti:Vastaan tuli seuraava ongelma/ominaisuus.
"Halutun päivämäärän D- ja T-tähtien määrät" -lista lisätilastojen puolella ei näytäisi ymmärtävän ulkomaanlöytöjä oikein. Listassa wp sarakkeen sisältö näyttäisi olevan oikein, nimi ja T sarakkeet ovat tyhjiä ja D sarakkeessa on lokiin kirjoitettu teksti.
Kas, taitaa olla reippaasti yli puoli vuotta siitä, kun tämän bugin aiheuttanut tietokantapalvelinmuutos on tehty. Näitä piileviä bugeja aina vaan löytyy :oops:

Kiitokset ilmoituksesta ja nyt kyseinen osuus on rakennettu uusiksi ja sen pitäisi osata taas myös ulkomaat käsitellä (toivossa on hyvä elää :)

Mainitsen vielä että näissä vikailmoituksissa kannattaa aina pyrkiä mahdollisimman tarkkaan kuvaukseen; nyt oli puutteena päivämäärä joten tältä osin täytyi selvitellä kannasta sopiva päivämäärä miltä ulkomaanlöytöjä oli. Toki pieni homma mutta aina parempi jos pieniäkään lisähommia ei tarvitse asiassa tehdä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

v v a m team
Viestit: 54
Liittynyt: To 11.08.2011 16:55

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja v v a m team » Ti 18.06.2013 15:27

Ainakin minulla näyttää tilanne siltä, että kesäkuusta tulee aktiivisuudeltaan huonoin vuosikausiin. Tältä näyttäisi ainakin, jos avaa aloitussivun vasemman valikon kätkoilijät -> loggaustilasto, jossa on viivakäyrä kuukausittaisista löydöistä. Tämä lukema on jo pitempään osoittanut muistaakseni lukemaa 17 782 löytöä kesäkuulta.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 18.06.2013 17:23

v v a m team kirjoitti:Ainakin minulla näyttää tilanne siltä, että kesäkuusta tulee aktiivisuudeltaan huonoin vuosikausiin. Tältä näyttäisi ainakin, jos avaa aloitussivun vasemman valikon kätkoilijät -> loggaustilasto, jossa on viivakäyrä kuukausittaisista löydöistä. Tämä lukema on jo pitempään osoittanut muistaakseni lukemaa 17 782 löytöä kesäkuulta.
Kiitos huomiosta!

Potkaisin nyt käsin tuota osuutta, todennäköisesti ei kuitenkaan ole pysyvä apu vaan täytyy rakentaa uusiksi mutta on nyt tänään ajan tasalla.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
pipsa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 16.08.2011 17:44
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja pipsa » Pe 21.06.2013 0:19

yritin selailla vanhoja, joten pahoitteluni jos puusilmäisyyteni vuoksi en havainnut jo aiheesta mahdollisesti käytyä keskustelua

havaitsin osoitteessa
http://www.geocache.fi/stat/other/missing_date.php

seuraavanlaisen ymmärrysongelman (tai mahdollisesti jonkinlaisen virheen?)

päivämäärälistoissa jossain kohdissa vanhempi päivämäärä menee uudemman edelle (suurimmassa osassa päivämäärät asettuvat oikein)
esim.

väärin: (näitä oli muitakin, mutta tuossa pari esimerkkiä)

19.04. (vihreä)
...
16.04. (vihreä)
21.04. (punainen)

29.06. (vihreä)
...
23.06. (vihreä)
01.07. (punainen)

04.07. (vihreä)
...
23.06. (vihreä)
06.07. (punainen)

oikein: (näitä oli suurin osa, mutta joitakin siis noita epäloogisia löytyi)

07.07. (vihreä)
...
09.07. (vihreä)
10.07. (punainen)

saatko tästä kiinni? onko asia jo tiedossa vai tarvitsetko lisää selvennystä aiheesta?
- pipsa -

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 21.06.2013 1:58

pipsa kirjoitti:yritin selailla vanhoja, joten pahoitteluni jos puusilmäisyyteni vuoksi en havainnut jo aiheesta mahdollisesti käytyä keskustelua

havaitsin osoitteessa
http://www.geocache.fi/stat/other/missing_date.php

seuraavanlaisen ymmärrysongelman (tai mahdollisesti jonkinlaisen virheen?)

päivämäärälistoissa jossain kohdissa vanhempi päivämäärä menee uudemman edelle (suurimmassa osassa päivämäärät asettuvat oikein)

...

saatko tästä kiinni? onko asia jo tiedossa vai tarvitsetko lisää selvennystä aiheesta?
Tästä ei ollut aiemmin keskustelua eli bugi oli uusi, ja ongelmakuvaus oli niin selkeä että vielä tämän työpäivä-yön 14. työtunnilla jopa tajusin asian :D

Nyt tämä bugi (toivottavasti) on korjattu onnistuneesti; helppoa ei ollut koska kyseinen härveli on tehty surkealla tavalla tyyliin "tätäkin tarvitaan, joten rääpäistääs tämäkin nopeasti".

Mutta samalla kun ongelmaa selvitin, kävi ilmi em. toteutustavan katastrofaalinen vaikutus palvelimiin. En ollut huomioinut sitä, mikä on tulos jos aukkopäiviä onkin reilummin (testaillut aikoinaan vain omilla aukoillani). Kun tietokantaan tehdään joka aukkopäivää varten kysely, vieläpä laskien etäisyydet kotikoordinaatteihin, ehtona ettei arkistoituja, omia kätköjä jne. niin palvelinhan sanoopi POKS! Miksi ihmeessä tämä on lisäksi kaikille sallittuna palveluna tullut tehtyä???

Mutta siispä jouduin kirjoittamaan tätä osuutta uusiksi siten, että oletuksena näytetään vain kuukauden ajanjakson mahdolliset aukot. Valittavissa toki on myös pidempiä ajanjaksoja sekä viimeisenä vuosisivu, joka näyttää kalenterivuoden muodossa tiedot. Kuitenkin (kuten kommentti valintalootassa kertoo) näitä toivon käytettävän vain tositarpeeseen, varsinkin jos jo muutaman kuukauden ajanjakso on täynnä aukkoja kuten haksu10:n hampaat.

Itse asiassa tämä uudistus teki tuosta sivusta mukavamman käyttää koska nyt ei nukahda koneen äärelle odotellessaan että sivu saa raksuteltua tulokset. Samoin kuukausi eteenpäin -tyyli näyttää saman tien mitä olisi lähimmän kuukauden sisään paikattava eikä oikeaa ajankohtaa tarvitse tihrustella. Mä tykkään... käyttäjät toki varmasti ei :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Prynde
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.07.2012 17:31
Paikkakunta: Turenki, Janakkala

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Prynde » Pe 21.06.2013 3:59

Tuosta mietinkin että pitäisikö kysyä mutta en sitten kokenut sitä kovin isoksi ongelmaksi niin se näyttää myös omat kätköt noissa listoissa.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 21.06.2013 14:22

Prynde kirjoitti:Tuosta mietinkin että pitäisikö kysyä mutta en sitten kokenut sitä kovin isoksi ongelmaksi niin se näyttää myös omat kätköt noissa listoissa.
Outo lauserakenne on, tajusin silti asian minä.

Tein nyt muutoksia asiaan joka toivottavasti korjasi asian. Ellei, niin kerro päivämäärä sekä kätkö, mikä on sinun ja näkyy listalla. Olen niin laiska etten jaksa alkaa käsipelillä päivä ja kätkö kerrallaan tutkimaan asiaa, toki hauskasti saisi aikaa hommaan käytettyä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
pipsa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 16.08.2011 17:44
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja pipsa » Pe 21.06.2013 15:33

haksu10 kirjoitti: Nyt tämä bugi (toivottavasti) on korjattu onnistuneesti; helppoa ei ollut koska kyseinen härveli on tehty surkealla tavalla tyyliin "tätäkin tarvitaan, joten rääpäistääs tämäkin nopeasti".

Itse asiassa tämä uudistus teki tuosta sivusta mukavamman käyttää koska nyt ei nukahda koneen äärelle odotellessaan että sivu saa raksuteltua tulokset. Samoin kuukausi eteenpäin -tyyli näyttää saman tien mitä olisi lähimmän kuukauden sisään paikattava eikä oikeaa ajankohtaa tarvitse tihrustella. Mä tykkään... käyttäjät toki varmasti ei :P
Mahtavaa, että korjaus onnistui näin nopeasti :)

Kuittaan, että ainakin mun aukot on nyt oikein päivätty. Ajoin testin vuoksi tuon vuosilistan, mutta jatkossa ei tarvii sitä ajella, koska tuo kuukausilista täyttää tarkoituksensa, joten kiitos uudistuksesta! ainakin mulle oli mieluisa :D
- pipsa -

Avatar
Forestress
Viestit: 174
Liittynyt: La 17.09.2011 12:20

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Forestress » Ma 01.07.2013 12:46

Ja taas jotain pilkunviilaamisjuttuja, jotka ärsyttävät vain sen pilkunviilaamisominaisuuden vuoksi:

Karttahakujen pikavalinta -mahdollisuus on mahtava ominaisuus. Olen testaillut sitä kaikenlaisilla hakukriteereillä ja minusta näyttäisi siltä, että se on nirso ainakin favouriteille. Eli voin tehdä karttahaun siten, että valitsen vaikka 100 favouritea saanutta kätköä. Pystyn myös näennäisesti tallentamaan haun ja se ilmestyy pikavalinnaksi. Mutta kun käytän kyseistä pikavalintaa, kartalle ilmestyy jotain aivan muuta (lähimmät löytämättömät tms., myös ilman favoja). :? Eli se favourite-muuttuja ei jotenkin liimaudu siihen pikavalinta-skriptiin. (Teinkö nyt vaikutuksen, kun yritin käyttää oikeanlaisia termejä? :wink: )

Tämähän ei ole iso asia, mutta tästä on tullut mieleen, karsastaako pikavalinta-toiminnallisuus joitakin muitakin hakukriteereitä. Tai toiminnallisuushan on tietysti ohjeistettu jossakin sivulla X, johon en ole vielä eksynyt/jaksanut lukea.
--- Forestress - Forest is my Fortress ---

wesbridge
Viestit: 150
Liittynyt: Su 17.06.2007 11:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja wesbridge » Ma 01.07.2013 13:44

Forestress kirjoitti:Tämähän ei ole iso asia, mutta tästä on tullut mieleen, karsastaako pikavalinta-toiminnallisuus joitakin muitakin hakukriteereitä.
Muistelisin havainneeni joskus, että Ei Piilotettuja / Myös Piilotetut / Vain Piilotetut -valinta ei tallentuisi pikahaun kriteereihin mukaan. Ei haittaa ainakaan minua, kunhan olen havainnoinut.
-- wesbridge

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 01.07.2013 14:10

wesbridge kirjoitti:
Forestress kirjoitti:Tämähän ei ole iso asia, mutta tästä on tullut mieleen, karsastaako pikavalinta-toiminnallisuus joitakin muitakin hakukriteereitä.
Muistelisin havainneeni joskus, että Ei Piilotettuja / Myös Piilotetut / Vain Piilotetut -valinta ei tallentuisi pikahaun kriteereihin mukaan. Ei haittaa ainakaan minua, kunhan olen havainnoinut.
Uskoisin että nämä molemmat nyt tallentuvat uusiin tallennettaviin hakuihin. Ellei niin saa uudelleen ilmoittaa; "valitsen vaikka 100 favouritea saanutta kätköä" jäi hieman epävarmaksi mutta oletin että viittasi kohtaan "Fav. pointseja vähintään:".

Kartan tallennettujen hakujen tekniikka pohjautuu vuosien taakse ensimmäiseen kätkökarttaan. Niinpä sen tekniikka onkin tyhmä ja jokainen uusi valintaoptio täytyisi muistaa aina lisätä tallennushärveliin ja näin valitettavasti hyvin harvoin muistan tehdä :( joten näistä kannattaa ilmoitella.

Syy miksi edelleen noin typerä tapa on käytössä on siinä, että samaan pakettiin on aikojen saatossa koodattu monia eri erikoistoiminallisuuksia kuten se, että jos toiselle käyttäjälle lähettää linkin niin kartan pitäisi näyttää haku täsmälleen samanlaisena eikä soveltaa esim. löytämättä -valintaan katsovan käyttäjän omaa tietoa. Näiden kaikkien erikoisuuksien toisto hienompaan härveliin olisi suuritöistä ja virhealtista.

Mutta koitetaan elää tämänkin kanssa, kun se toimii edes jotenkin niin silloin siihen ei kannata pahemmin kajota :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Forestress
Viestit: 174
Liittynyt: La 17.09.2011 12:20

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Forestress » Ma 01.07.2013 15:00

haksu10 kirjoitti:Uskoisin että nämä molemmat nyt tallentuvat uusiin tallennettaviin hakuihin.
Ainakin favot tulee kauniisti, toista en testannunna.
haksu10 kirjoitti:"valitsen vaikka 100 favouritea saanutta kätköä" jäi hieman epävarmaksi mutta oletin että viittasi kohtaan "Fav. pointseja vähintään:".
Hyvin oletettu, sitähän minä tarkoitin.

Kiitos jälleen (turhankin) nopeasta toimituksesta :!:
--- Forestress - Forest is my Fortress ---

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Tilhet » La 06.07.2013 21:22

Siirretääs oikeampaan lankaan ;)

Kätköjen lokimäärätilasto (http://www.geocache.fi/caches/fincaches.php) ei ole tainnut päivittyä pariin viikkoon tms.

Priority: Low :)

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 06.07.2013 23:44

Tilhet kirjoitti:Siirretääs oikeampaan lankaan ;)

Kätköjen lokimäärätilasto (http://www.geocache.fi/caches/fincaches.php) ei ole tainnut päivittyä pariin viikkoon tms.

Priority: Low :)
Näyttäisi siltä että 23.6. on laskentarutiini mennyt läpi, sitten jokunen päivä ruikutuksia ja vielä 29.6. on homma onnistunut. Sen jälkeen joka aamu on tullut ruikutusmaili mulle että härpäke on räjähtänyt jotenkin. Joskus vielä kun ehtisi näitä härpäkkeiden lähettämiä ruikutuksia lukemaan läpi niin voisi huomata ongelmat...

Mutta jälleen kerran näitä aavevikoja eli käsin ajettuna kaikki meni vallan mainiosti. Säätelin vähän lisää muistia härpäkkeen käyttöön siltä varalta, että tuonkin härpäkkeen muistinkäyttö on ylittänyt rajan. Lähiaikoina näitä kun on ollut enemmänkin koska kätköjen määrä on noussut runsaasti eikä enää muistinvaraisesti tehtyihin laskentoihin oletusmuistimäärä näytä riittävän.

Mutta yritän muistaa katsoa huomenna, että onko homma onnistunut. Jos on niin toivo elää, jos ei niin sitten päivityshärpäkkeiden ajamista ohjaavan päähärpäkkeen toiminta romahtaa nykyisiä kätkö-/lokimääriä laskevien härpäkkeiden kanssa ja edessä onkin suurempi säätely.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Su 07.07.2013 0:57

haksu10 kirjoitti:Mutta yritän muistaa katsoa huomenna, että onko homma onnistunut. Jos on niin toivo elää, jos ei niin sitten päivityshärpäkkeiden ajamista ohjaavan päähärpäkkeen toiminta romahtaa nykyisiä kätkö-/lokimääriä laskevien härpäkkeiden kanssa ja edessä onkin suurempi säätely.
Ei tarvii muistaa.:) Ilmoittelen sitten, jos useamman päivän katkoksia esiintyy. Tämä tilasto ei kuitenkaan liity mihinkään haasteeseen, kaikeksi onneksi :evil:. Siksipä priority edelleen low. :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”