Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
jumiki
Viestit: 130
Liittynyt: Ma 04.06.2012 17:51
Paikkakunta: Tuusula

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja jumiki » La 30.03.2013 17:52

juhanili kirjoitti:Hmm, onkohan mulla päivät jo seonneet, mutta luulen että nyt on lauantai. Ja jos Aprillimiitti on maanantaina, niin onko siihen 1 vai 2 päivää aikaa? ja 8.4 miittiin, onko 8 vai 9 päivää jne? Onko mulla mämmit ja munat jo menneet sekaisin ?
Kyseessähän on selvä aprillipila :lol:

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » La 30.03.2013 18:17

juhanili kirjoitti:Hmm, onkohan mulla päivät jo seonneet, mutta luulen että nyt on lauantai. Ja jos Aprillimiitti on maanantaina, niin onko siihen 1 vai 2 päivää aikaa? ja 8.4 miittiin, onko 8 vai 9 päivää jne? Onko mulla mämmit ja munat jo menneet sekaisin ?
Tätä minäkin ihmettelin äskettäin, mutta en pukenut sanoiksi. Luulen ettei huomista vuorokautta lasketa ollenkaan, kun se ei ole täysi vuorokausi, vaan 23 tuntinen :D :roll: :?:

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 417
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » La 30.03.2013 18:44

Mitäs jos kyseessä onkin häiriö aika jatkumossa, jonka seurauksesta luulemme elävämme lauantaita vaikka oikeasti onkin sunnuntai :mrgreen: :mrgreen:
Fortuna Favet Fortibus

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 30.03.2013 19:39

juhanili kirjoitti:Hmm, onkohan mulla päivät jo seonneet, mutta luulen että nyt on lauantai. Ja jos Aprillimiitti on maanantaina, niin onko siihen 1 vai 2 päivää aikaa? ja 8.4 miittiin, onko 8 vai 9 päivää jne? Onko mulla mämmit ja munat jo menneet sekaisin ?
Kuten on todettu, en osaa ohjelmoida enkä tehdä virheetöntä koodia. Niinpä ei mikään ihme ole että päivät heittävät.

Nyt ehkä päivät pitää toistaiseksi paikkaansa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 417
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » La 30.03.2013 20:11

haksu10 kirjoitti:
juhanili kirjoitti:Hmm, onkohan mulla päivät jo seonneet, mutta luulen että nyt on lauantai. Ja jos Aprillimiitti on maanantaina, niin onko siihen 1 vai 2 päivää aikaa? ja 8.4 miittiin, onko 8 vai 9 päivää jne? Onko mulla mämmit ja munat jo menneet sekaisin ?
Kuten on todettu, en osaa ohjelmoida enkä tehdä virheetöntä koodia. Niinpä ei mikään ihme ole että päivät heittävät.

Nyt ehkä päivät pitää toistaiseksi paikkaansa.

Olipas tylsä vika, olisin tykännyt omasta teoriastani enemmän :mrgreen: :mrgreen:
Fortuna Favet Fortibus

Avatar
Forestress
Viestit: 174
Liittynyt: La 17.09.2011 12:20

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Forestress » Pe 12.04.2013 22:03

Suurennuslasilla bugaten löytyi tämmöinen superminor ongelma :?: :

Periaatteessa kaikki tilastot (sekä .com:n että .fi:n) väittävät, että Forestress on löytänyt nyt 477 kätköä. Kuitenkin tilasto "piilotusajankohdan mukaan" väittää, että löydettynä on 478 kätköä. Eli ikään kuin yksi löydetty kätkö olisi piilotettu kahtena eri päivänä :? . Tämä ilmiö on nyt ollut voimassa jonkin aikaa ja ei ole korjaantunut uusien loggausten myötä. En pysty ilmaisemaan, milloin tämä epäsynkka on syntynyt.

Tämän voi sijoittaa sinne priolistan hännille, mutta tässä päässä ei nyt parempiin bugilöytöihin pystytty. On se niin ikävää, kun on niin hieno palvelu. :D
--- Forestress - Forest is my Fortress ---

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 13.04.2013 0:26

Forestress kirjoitti:Suurennuslasilla bugaten löytyi tämmöinen superminor ongelma :?: :

Periaatteessa kaikki tilastot (sekä .com:n että .fi:n) väittävät, että Forestress on löytänyt nyt 477 kätköä. Kuitenkin tilasto "piilotusajankohdan mukaan" väittää, että löydettynä on 478 kätköä. Eli ikään kuin yksi löydetty kätkö olisi piilotettu kahtena eri päivänä :? . Tämä ilmiö on nyt ollut voimassa jonkin aikaa ja ei ole korjaantunut uusien loggausten myötä. En pysty ilmaisemaan, milloin tämä epäsynkka on syntynyt.

Tämän voi sijoittaa sinne priolistan hännille, mutta tässä päässä ei nyt parempiin bugilöytöihin pystytty. On se niin ikävää, kun on niin hieno palvelu. :D
(Aluksi ruikutan siitä että mahdollisuuksien mukaan kannattaa laittaa virheellisen tilastokuvan osoite bugiraportteihin, jää minulta oikean kuvan kaivelut jne. pois)

Mutta kylläpä sitä täytyy näköjään jo tiheällä kammalla väen etsiä bugeja :lol: Täytynee helpottaa hommaa ja tehdä jotain simppeleitä ja helposti huomattavia bugeja niin jää nämä vaikeammat huomaamatta :D

Epäsynkka on syntynyt 29.3. logatun kätkön myötä mutta juontaen juurensa hetkeen 24.2.2013 kello 22:41:06 (millisekunteja ei valitettavasti ole tallennettu joten täytyy tyytyä sekuntitarkkuuteen). Kyseisellä hetkellä on ulkomaankätkökantaan mennyt Nokialainen kätkö GC46AGD (Muistoja) ja vaikka Nokia koko ajan vähentää Suomessa työtekijämäärää ei Nokian kätköt sentään ole ulkomaille siirtymässä :D

Nooh, löytyi samalla toki muutama muukin kätkö eli kaikkiaan 11 Suomen kätköä oli löytänyt tiensä ulkomaankantaan julkaisupäivänä aikavälillä 21.2.2013 - 24.2.2013 ja yksi 6.3.2013. Ensimmäisenä ajanjaksona oli käynnissä uusien kätköjen valvonnan muutos uuteen apiin ja tuo yksinäinen taas on GC46XD9 (Multikätköhaaste - Multi Challenge), joka jäi tulematta apista kyseisenä päivämääränä (josta silloin uutisissa puhuinkin).

Yhteistä näille on se että lokikantaan on ehtinyt loggaus ennen kuin kätkön tiedot ovat olleet Suomi-kätkökannassa jolloin järjestelmä on luullut näitä ulkomaisiksi. Poistin nämä ulkomaankannasta ja lisäsin (api-ongelmien varalta) ulkomaankätköjen latausjärjestelmään ohituksen mikäli kyseessä on Suomi-kätkö taikka kätkö on maassa nimeltä Aland Islands.

Uskoisin että nyt ei enää virheellisesti päädy kätköjä ulkomaa-kantaan mutta aikahan sen näyttääpi. Forestress:n osalta tilastokuva pitäisi olla kunnossa ja muillekin päivittyy viimeistään 10800 sekunnin sisällä (joka on 60 sekuntia * 60 minuuttia * 3 eli järkevimpänä aikamuotona siis 3 tuntia eikä sekuntiakaan enemmän tai vähemmän :D

Mikäli viesti vaikuttaa normaaliakin sekavammalta se johtuu siitä että on perjantai-ilta (tai jo yö) ja haksu10... istuu... kotona, vieläpä aivan selvin päin ja, ylläys,yllätys, koodaa... hahaa, kaikki ehti jo luulla että olen viihteellä ja tuhannen kännissä :D
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
ZeroOne
Viestit: 206
Liittynyt: To 17.12.2009 13:27

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja ZeroOne » La 13.04.2013 0:38

haksu10 kirjoitti:Mutta kylläpä sitä täytyy näköjään jo tiheällä kammalla väen etsiä bugeja :lol: Täytynee helpottaa hommaa ja tehdä jotain simppeleitä ja helposti huomattavia bugeja niin jää nämä vaikeammat huomaamatta :D
Et maininnut tuossa viestissäsi tätä simppeliä ja helposti huomattavaa bugia vielä korjanneesi, joten mainittakoon, että tuosta 'Löydöt piilotusajankohdan mukaan' taulukosta puuttuvat kaikki eventit, joihin osallistumisia minullakin kuitenkin pitäisi olla kokonaiset 16 kappaletta. Tietysti eventin kohdalla "piilotusajankohta" on vähän epämääräinen käsite, joten tämän voi toki halutessaan ratkaista lisäämällä siihen tekstin että eventtejä ei näytetä ja poistamalla linkit vain eventtejä näyttäviin versioihin tuosta taulukosta. ;)

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 13.04.2013 1:19

ZeroOne kirjoitti:Et maininnut tuossa viestissäsi tätä simppeliä ja helposti huomattavaa bugia vielä korjanneesi, joten mainittakoon, että tuosta 'Löydöt piilotusajankohdan mukaan' taulukosta puuttuvat kaikki eventit, joihin osallistumisia minullakin kuitenkin pitäisi olla kokonaiset 16 kappaletta. Tietysti eventin kohdalla "piilotusajankohta" on vähän epämääräinen käsite, joten tämän voi toki halutessaan ratkaista lisäämällä siihen tekstin että eventtejä ei näytetä ja poistamalla linkit vain eventtejä näyttäviin versioihin tuosta taulukosta. ;)
Kyseessähän ei ole bugi vaan taulukko on "Löydöt piilotusajankohdan mukaan" eikä "Löydöt piilotusajankohdan mukaan sekä osallistumiset eventeihin, citoihin, mega eventeihin, 10-vuotiseventeihin sekä mahdollisiin muihin, nykyisiin ja tuleviin kätköiksi luokiteltaviin tapaamisiin perustuen niiden järjestämispäivämäärään" koska geocaching.com ei miiteille anna piilotusajankohtaa tms. ajankohtaa vaan miittien kyseessä ollessa piilotuspäivämäärä onkin miitin järjestyspäivämäärä. Loogista, eikö, vai eikö sittenkään?

Se, että kuvan linkeissä on mukana myös miitit, johtuu funktiosta tulosta_tyypit joka tulostaa tyyppivalinnat eikä funktiolle ole määritelty vaihtoehtoa missä jokin tieto jätettäisiin tulostamatta. Funktion muuttaminen täytynee ajoittaa työlistan loppuun, eli elokuulle 2015 johon asti on noita pyyntöjä, ideoita, toiveita ja vaatimuksia työlistalla; toki aikataulu voi venyä riippuen siitä, miten paljon ennakoimatonta ylläpito- ja parannustyötä tulee tehtäväksi kätköilyn suosion ja lokimäärien kasvaessa vähintäänkin Mooren lakia noudattaen. Muutokselle täytynee varata aikaa vähintään puolitoista vuotta ja miljoonia siinä tulee palamaan!

Tylsä mutta ehkä puhuttavaa puolesta ja vastaan tarjoava vaihtoehto olisi lisätä kaikki eventit kuvaan mutta haluammeko me varmasti sitä? Onko maapallo pyöreä? Mihin on unohtunut idänkaupan epätasapaino, maidon kaksihintajärjestelmä ja kananmunien liikatuotanto? Mitä jos aurinko sammuu? Onko kuu juustoa? Horjuuko tämä haksu10:llä?
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
ZeroOne
Viestit: 206
Liittynyt: To 17.12.2009 13:27

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja ZeroOne » La 13.04.2013 1:35

haksu10 kirjoitti:Tylsä mutta ehkä puhuttavaa puolesta ja vastaan tarjoava vaihtoehto olisi lisätä kaikki eventit kuvaan mutta haluammeko me varmasti sitä? Onko maapallo pyöreä? Mihin on unohtunut idänkaupan epätasapaino, maidon kaksihintajärjestelmä ja kananmunien liikatuotanto? Mitä jos aurinko sammuu? Onko kuu juustoa? Horjuuko tämä haksu10:llä?
Kiitoksia! Vastaus kysymyksiisi on ehdoton ehkä.

Avatar
ZeroOne
Viestit: 206
Liittynyt: To 17.12.2009 13:27

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja ZeroOne » La 13.04.2013 2:14

Haksun mielenterveyden kippaamisen uhallakin sanon vielä sen, että "Löydöt piilotusajankohdan mukaan" taitaa muuten itse asiassa ollakin "Löydöt julkaisuajankohdan mukaan". Esimerkiksi GC13394 ja GC114J5 on piilotettu toukokuussa 2005 mutta julkaistu vasta kesäkuussa, ja tuossa tilastokuvassa ne lasketaan kesäkuun puolelle. Mielestäni tilastokuvan logiikka on kuitenkin oikea, julkaisuajankohta on kiinnostavampi kuin piilotusaika.

Prynde
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.07.2012 17:31
Paikkakunta: Turenki, Janakkala

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Prynde » La 13.04.2013 2:51

haksu10 kirjoitti:hahaa, kaikki ehti jo luulla että olen viihteellä ja tuhannen kännissä :D
Mutta silloinhan sitä vasta mielenkiintoista koodia syntyisikin :D
Viimeksi muokannut Prynde, La 13.04.2013 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Forestress
Viestit: 174
Liittynyt: La 17.09.2011 12:20

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Forestress » La 13.04.2013 13:59

Haksulle, kiitos pikaisesta korjauksesta. :D Enpä olettanut, että korjaus tehtäisiin viikonloppuna / yöllä. Kaikilla on puolestani oikeus mennä viihteelle, jos sitä halajaa. Selitys bugin syystä oli helmiä sioille ja meni yli hilseen, mutta eipä minun onneksi tarvitse ymmärtääkään, kun olen vain tyhmä käyttäjä.

Pryndelle terkkuja, että taisit laittaa lainauksessasi sormiini sanoja, joita en kirjoittanut. Laitetaanko tuokin yön tai viihteen piikkiin.

Prynde
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.07.2012 17:31
Paikkakunta: Turenki, Janakkala

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Prynde » La 13.04.2013 19:19

Forestress kirjoitti:Pryndelle terkkuja, että taisit laittaa lainauksessasi sormiini sanoja, joita en kirjoittanut. Laitetaanko tuokin yön tai viihteen piikkiin.
Tota joo niinhän siinä taisi käydä, asia korjattu. Laitetaan lukihäiriön piikkiin, olisi pitänyt käytellä enempi deleteä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 14.04.2013 0:09

ZeroOne kirjoitti:Haksun mielenterveyden kippaamisen uhallakin sanon vielä sen, että "Löydöt piilotusajankohdan mukaan" taitaa muuten itse asiassa ollakin "Löydöt julkaisuajankohdan mukaan". Esimerkiksi GC13394 ja GC114J5 on piilotettu toukokuussa 2005 mutta julkaistu vasta kesäkuussa, ja tuossa tilastokuvassa ne lasketaan kesäkuun puolelle. Mielestäni tilastokuvan logiikka on kuitenkin oikea, julkaisuajankohta on kiinnostavampi kuin piilotusaika.
Näinhän se oli, tilastojen liukuhihnaluonnissa on tapahtunut tämän tilaston osalta käsitevirhe.

Nyt
- tilasto on vaihdettu "Julkaisuajankohdan mukaan" -nimiseksi (päivittyy itse kuvaan viimeistään 10800 sekunnin päästä).
- poistettu maininta Vain löytö/webcam -loggaukset huomoidaan (ei siis miittejä) koska nehän nyt myös huomioidaan
- lisätty info että ulkomaankätköjen osalta käytetään aina piilotusajankohtaa koska niistä ei ole julkaisutietoja geocache.fi:ssä
- lisätty type=2 -optio jolla kuvan saa alkuperäisen nimityksen mukaisena eli tällöin näytetään piilotusajankohdan mukaan
- kasvatettu RandomBugGenerator -toiminnon todennäköisyyttä 1:1000 => 1:50
- mietitty että pitääkö pian vaihtaa kesärenkaat vai todetako että on sama onko alla muutaman millin kulutuspinnalla olevat talvi- vai kesärenkaat ja jatkaa talvirenkailla
- juotu kuppi kahvia
- juotu kukki kahvia
- juotu vielä yksi kuppi kahvia
- mietitty syntyjä syviä
- kirottu ehkä paranemassa tai pahenevassa olevaa olkapään-niskakipua joka lienee päätetyön aikaansaannoksia ja alkaa nykytasolla estämään kaiken toiminnallisuuden ja saamaan aikaan älähdyksiä ja kiljahduksia
- kirjoitettu geocache.fi:n keskusteluun jotain tuubaa jota juuri luet
- todettu että eiköhän tää taas riitä jääden odottamaan seuraavia murheita sivuston tiimoilta
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

pehku
Viestit: 150
Liittynyt: Ke 12.08.2009 13:14

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja pehku » Ma 22.04.2013 14:32

Huomasin vahingossa kirjoitusvirheen GeoCheckerissä:

Turvakoodikuvan alla lukee: "Kuvat merkit" vaikka siinä kai pitäisi "Kuvan merkit" lukea.

Asia on vakava ja menee tehtävälistalla kaikkien API-hömpötysten edelle.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 22.04.2013 21:48

pehku kirjoitti:Huomasin vahingossa kirjoitusvirheen GeoCheckerissä:

Turvakoodikuvan alla lukee: "Kuvat merkit" vaikka siinä kai pitäisi "Kuvan merkit" lukea.

Asia on vakava ja menee tehtävälistalla kaikkien API-hömpötysten edelle.
Kiitos huomiosta!

Perustimme työryhmän miettimään, miten tämä asia olisi korjattavissa. Valitettavasti työryhmän mietintö voi kestää koska työryhmä joutuu selvittämään kaikilta sidosryhmiltä minkä laajuiseksi tämä ongelma katsotaan. Työryhmä joutuu myös miettimään, minkälaisia eri vaihtoehtoja ongelman korjaamiseksi taikka kiertämiseksi on sekä tekemään tarkemmat kustannuslaskelmat parhaan mahdollisen mutta kustannustehokkaan ratkaisun valitsemiseksi.

Alustavan arvion mukaan työryhmän mietintö valmistuu vuoden 2014 toisella vuosineljänneksellä ja tällöin ongelman korjaus pääsee käyntiin. Ongelman korjaus ottanee noin 3-6 kuukautta mutta vuoden 2014 loppuun mennessä pitäisi kyseisen sanan virheellinen t-kirjain olla vaihdettu n-kirjaimeksi.

Luonnollisesti toteutusaikataulu voi vielä venyä koska tällä hetkellä ei ole tiedossa, kuinka suuren haasteen toteutukselle aiheuttaa se, että kirjain n on käytetyssä merkistössä ja oletusmerkkikoossa pikselin leveämpi kuin kirjain t. Tämä voi aiheuttaa pahimmassa tapauksessa tarpeen kirjoittaa koko sivuston koodi uusiksi. Myös tietokantojen rakenne voi vaatia päivitystä tämän johdosta. Mahdollista on myös että pikselileveyden kasvu vaatii myös lisäpalvelimien hankintaa kasvavan kuormituksen johdosta.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ma 22.04.2013 22:10

haksu10 kirjoitti:Alustavan arvion mukaan työryhmän mietintö valmistuu vuoden 2014 toisella vuosineljänneksellä ja tällöin ongelman korjaus pääsee käyntiin.
Olen havaitsevinani* aikamuotovirheen/kirjoitusvirheen. Oikea muoto lienee 'päässee käyntiin'.

*Kuinka moni huomasi, että vain teeskentelin havaitsemista?

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Seq » Ti 23.04.2013 0:09

haksu10 kirjoitti:Mahdollista on myös että pikselileveyden kasvu vaatii myös lisäpalvelimien hankintaa kasvavan kuormituksen johdosta.
Täytyy muistaa, että t on ascii-merkistössä, kuten utf-8:ssa, n-kirjaimen jälkeen joka aiheuttaa verkkoliikenteen kuormantasaukselle ylitsepääsemättömiä haasteita, varsinkin matalan kuormituksen aikaan.

Tämä taasen johtaa siihen, että palvelinsalin verkkointra on suunniteltava uusiksi, jäähdytystä tehostettava avainalueilla, lisättävä ylläpitotiimin energiajuomabudjettia sekä kaapeloitava sähkönsyöttö uusiksi.

Alustavan arvion mukaan ehdotamme uuden palvelinhallin ja -kaluston hankkimista, jotta voimme rakentaa kaiken valmiiksi ja testata järjestelmän yhteensopivuutta, välttääksemme ylimenokauden ongelmat.

Kannattaa myöskin ottaa huomioon, että ongelma on ylikoodarimme mukaan vähintäänkin samaa magnitudia, kuin taannoinen Y2K-ongelma.

Ylläpitotiimi vetäytyy puoleksi vuodeksi Bahamalle suunnittelemaan oikeita toimintatapoja sekä marinoimaan maksaansa sopivaan kuntoon yöllisten ylitöiden varalta.

Tämän hetkinen ylläpito ulkoistetaan halvimmalle Intialaiselle ylläpitotiimille, koska mitään kehitystä ei pidä tekemän, ennen kuin ongelma on lieveilmiöineen ratkaistu.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ke 24.04.2013 20:01

Suomen geokätköjen määrässä on pieniä eroavaisuuksia lähteestä riippuen.

Geocaching.comin mukaan kätköjä on Suomessa 23 695 ja Ahvenanmaalla 95 eli yhteensä 23 790. Mukana näyttävät olevan aktiiviset ja hyllytetyt kätköt, mutta ei arkistoituja.

Geocache.fi:n etusivun tilaston mukaan kätköjä on kaikkiaan 27 712, joista käytettävissä on 21 818 ja hyllyllä 927, eli yhteensä 22 745 ei-arkistoitua.

Kehityskäyrän ja etenkin tämän käyrän mukaan kätköjä (ml. arkistoidut) näyttäisi olevan enemmän kuin etusivulla mainittu 27 712. Myös julkaisumäärien kehityksen sivu näyttää tuota suurempaa lukemaa.

Vaikeus- ja maastotaulukko näyttää samaa lukemaa kuin gc.comista laskettu Suomi+Ahvenanmaa, eli 23 790. Etusivun kanssa tässä on siis 1045 kätkön ero.

Etusivun tilaston Kätkötilanne-linkki vie lokiseurantaan.

Voi toki olla, että olen tulkinnut tilastoja väärällä tavalla.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”