Kätkökorit

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 17.08.2011 23:35

Kuten jotkut ovat huomanneet, "kätköjen ostoskorit" eli kätkökorit tulivat käyttöön premiumeille (muille valitettavasti palvelua ei olisi järkeä tarjota :(

Kätkökorit tarjoavat mahdollisuuden kerätä halutut kätköt listoihin, joiden kätködatat sitten voi ladata kerralla. Lisähöpinää löytyy korien omalta sivulta johon pääsee sivuston puolella myös vasemman laidan valikon "Käyttäjälinkit" osan Kätkökorit -linkillä.

Avaan asiasta nyt ketjun koska palvelussa voi vielä olla bugeja, joita en ole onnistunut huomaamaan, ja toisaalta palveluun saattaa liittyä sellaisia toiveita mitä itse en osaa ajatella tai jotka ovat niin lennokkaita ettei tule pieneen mieleenikään :)

Pieniä ideoita itsellänikin vielä on päänupissa ja niitä toteuttelen. Mutta tähän ketjuun siis voi avautua mahdollisista bugeista ja toiveista.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja stebu » To 18.08.2011 0:53

Anteeksi, jos tämä on ns tyhmä kysymys; mutta sain 1kk premiumjäsenyyden vasta pari päivää sitten lahja-Garminin myötä.
Onko gc.fi:llä jo tarjota suosikkikätköihin (favorites) perustuvaa hakua?
-stebu

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Offtopic

Viesti Kirjoittaja LQ » To 18.08.2011 7:27

stebu kirjoitti:Anteeksi, jos tämä on ns tyhmä kysymys; mutta sain 1kk premiumjäsenyyden vasta pari päivää sitten lahja-Garminin myötä.
Onko gc.fi:llä jo tarjota suosikkikätköihin (favorites) perustuvaa hakua?
Asiasta tietämättömänä luulen että olisi, JOS gc.com tarjoaisi tätä dynaamista pistedataa jotenkin järkevästi, ilman että sitä pitäisi kätkäölistauksista screen-scräpätä. Muistaakseni haksudatassa oli joskus tieto monenko watch-listalla kätköt oli, mutta siitä kai luovuttiin yllämainituista syistä.

Gc.com:n reemiumpuolen ominaisuudet kyllä auttaa pisteitä saaneiden metsästykseen, kun haut voi sortata muutenkin, kuin vain etäisyyyden tai piilotuspäivämäärän mukaan.
Esim:

Koodi: Valitse kaikki

http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?country_id=72&sortdir=desc&sort=fav
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Geopsi
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 16.11.2007 17:56
Paikkakunta: Lpr

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja Geopsi » To 18.08.2011 8:35

Hauska ja joskus tosi kätevä ominaisuus!

Kätevyyttä lisäisi varmaan vielä sellainen juttu, että kun on lisännyt kätkön koriin ja systeemi ilmoittaa (muistaakseni) "lisätty koriin" että joko siinä vieressä olisi toinenkin valintanappula "lisää uusi kätkö", jolla pääsisi suoraan takaisin kartalle sitä valitsemaan - tai että se olisi siellä "korisivulla". Nyt tuo oli vielä aika hidasta mennä kartalle takaisin (tai sitten en osannut/hoksannut/hätäilin tämän kommentin antamisessa).
Parempi purkki pivossa kuin kymmenen "deeänäffää" logissa.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 18.08.2011 12:48

LQ kirjoitti:
stebu kirjoitti:Anteeksi, jos tämä on ns tyhmä kysymys; mutta sain 1kk premiumjäsenyyden vasta pari päivää sitten lahja-Garminin myötä.
Onko gc.fi:llä jo tarjota suosikkikätköihin (favorites) perustuvaa hakua?
Asiasta tietämättömänä luulen että olisi, JOS gc.com tarjoaisi tätä dynaamista pistedataa jotenkin järkevästi, ilman että sitä pitäisi kätkäölistauksista screen-scräpätä. Muistaakseni haksudatassa oli joskus tieto monenko watch-listalla kätköt oli, mutta siitä kai luovuttiin yllämainituista syistä.

Gc.com:n reemiumpuolen ominaisuudet kyllä auttaa pisteitä saaneiden metsästykseen, kun haut voi sortata muutenkin, kuin vain etäisyyyden tai piilotuspäivämäärän mukaan.
Esim:

Koodi: Valitse kaikki

http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?country_id=72&sortdir=desc&sort=fav
LQ puhuu vähän mutta asiaa :)

Favorite points -tietoja ei kätköihin saa ainakaan nykyisestä geocaching.com:n dataliitynnästä. Vuoden alussa geocaching.com lupasi että ne tulevat lähikuukausina mukaan joten nyt, reilun puolen vuoden jälkeen, lienee lähikuukaudet pian mennyt ja ehkä pian mahdollisesti tiedot saa mukaan, joskin en odota asiaa nukkumatta :)

Watch list -tiedot poistuivat aikoinaan koska niitäkään ei saanut dataliitynnästä vaan www-sivujen datasta, ja geocaching.com muutti järjestelmäänsä siten ettei sivujen koneellinen lataus ole mahdollista normaalisti. Toki kikkailemalla voisi onnistua mutta toisaalta kätkömäärät ovat jo niin suuret ja datan saanti muutenkin niin hidasta ettei tämä olisi enää järkevä vaihtoehto.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 18.08.2011 12:51

Geopsi kirjoitti:Hauska ja joskus tosi kätevä ominaisuus!

Kätevyyttä lisäisi varmaan vielä sellainen juttu, että kun on lisännyt kätkön koriin ja systeemi ilmoittaa (muistaakseni) "lisätty koriin" että joko siinä vieressä olisi toinenkin valintanappula "lisää uusi kätkö", jolla pääsisi suoraan takaisin kartalle sitä valitsemaan - tai että se olisi siellä "korisivulla". Nyt tuo oli vielä aika hidasta mennä kartalle takaisin (tai sitten en osannut/hoksannut/hätäilin tämän kommentin antamisessa).
Kiitokset!

Mahdollista on etten tajunnut oikein viestiäsi, mutta vastaan siten miten sen ymmärsin eli täydennä ymmärrystäni jos tarpeen :)

Kartalta kun klikkaa kätköä, aukeaa se infolaatikko. Siinä on suoraan "Koriin" -painike muiden joukossa, josta kätkön saa heitettyä koriin ja jatkettua kartan käyttöä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » To 18.08.2011 12:59

haksu10 kirjoitti:Kätkökorit tarjoavat mahdollisuuden kerätä halutut kätköt listoihin, joiden kätködatat sitten voi ladata kerralla.
Vasta nyt ehdin kokeilla ja totesin että Tämmöstä mää oon aina halunnu!
Suuret kiitokset taas kerran toiveen toteutajalle.

Geopsi
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 16.11.2007 17:56
Paikkakunta: Lpr

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja Geopsi » To 18.08.2011 22:15

Moronx

En varmaan ole hiffannut oikein tätä käyttöä, mutta sillä viisiin tämä minulla menee, että…

Kätköt -> Kätköt kartalla -> Kätköjen sijainnin valinta- yms kriteerit -> Kätkön valinta ja klikkaus -> Aukenee ko. kätkön valikko, jossa mm. kohta ”koriin”. -> Sen klikkaus ja koriin kilahtaa.
Tuohon asti menee OK
Aukenee uusi sivu, jossa vasemmassa yläkulmassa lukee: ”Lisätty koriin”.
Koriin sanan klikkaus: Näyttää, mikä kätkö meni koriin. (Jos ei klikkaa, ei pääse mihinkään).

Tuon jälkeen olen jumissa – tai en jumissa, mutta saadakseni koriin uuden kätkön, on tehtävä kaikki nuo edellä mainitut klik-klik-hommat uudestaan.

Toivoin siis tuolle sivulle painiketta: ”Lisää uusi kätkö” (tai jotain) ja sitä klikkaamalla systeemi hyppäisi kertalaakista takaisin äsken esillä olleelle kartalle. Sieltä sitten uusi valinta jne.
Parempi purkki pivossa kuin kymmenen "deeänäffää" logissa.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » To 18.08.2011 22:28

Ei sitä kätkön kuvausta tarvitse avata, se "puhekupla" mikä aukeaa kun klikkaa kätköä kartalla, sisätlää myös tuon koriinlisäysnapin :) Ja siitä kun klikkaa pysyy kartta näkyvissä kivasti, ainakin Firefoxilla.

Geopsi
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 16.11.2007 17:56
Paikkakunta: Lpr

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja Geopsi » To 18.08.2011 23:12

Ei muuten pysy kartta näkyvissä minulla :? !

Firefoxi se on tämä minunkin, ja aina kun "puhekuplan" ostoskärriä klikkaa, hyppää sinne "jumisivulle" . No, ehkä tämä ominaisuus ei sitten ole minua ja minun läppäriäni varten, vaikka vartavasten tätä varteenotettava uudistuksena pidinkin. Jos muilla toimii, niin onneksi olkoon vaan teille - niin maanteille kuin rautateillekin!

Täten luovutan siis tunkkini kätevämpien klikkaajien käsiin.
Klik, klik ja tunk, tunk!
:roll:
Parempi purkki pivossa kuin kymmenen "deeänäffää" logissa.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 18.08.2011 23:55

Geopsi kirjoitti:Ei muuten pysy kartta näkyvissä minulla :? !

Firefoxi se on tämä minunkin, ja aina kun "puhekuplan" ostoskärriä klikkaa, hyppää sinne "jumisivulle" . No, ehkä tämä ominaisuus ei sitten ole minua ja minun läppäriäni varten, vaikka vartavasten tätä varteenotettava uudistuksena pidinkin. Jos muilla toimii, niin onneksi olkoon vaan teille - niin maanteille kuin rautateillekin!

Täten luovutan siis tunkkini kätevämpien klikkaajien käsiin.
Klik, klik ja tunk, tunk!
:roll:
Snif :(

Ongelman ydin lienee jokin selainriipuvainen, lähinnä mieleen tulee joku asetus taikka plugin joka torpedoi iframe -toimivuuden, ja tästä syystä tuo koriin lisäys aukeaakin uutena sivuna eikä tarkoitetusti puhekuplaan. Mutta toistaiseksi en ole löytänyt asetusta joka tekisi tämän.

Mutta jatkan etsintää ja googletusta ja koitan löytää ratkaisu tähän pulmaan.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 21.08.2011 2:32

Kätkökori -sivun uusin versio tuli käyttöön. Nyt korissa on mukana Jaa -valinta, jolla oman korin voi jakaa toiselle käyttäjälle.

Jaon voi tehdä joko
- jakamalla senhetkisen korin, jolloin toiselle käyttäjälle kopioituu kori senhetkisellä sisällöllä.
- jakamalla korin siten että se automaattisesti päivittyy toisella käyttäjällä.

Jotain lisäselitystä on jaa -valinnan jakomäärityskohdassa.

Ja tämä on sitten beta eli kaikkea en vielä ole testannut. Koska muutos vaikutti kaikkeen täytyi logiikkaan uusi kori täytyi tuoda käyttöön jotta voin ihmetellä, mikä kaikkea onkaan rikki (teoriassa ei entiset toiminnot pitäisi olla rikkoutunut ja mahdolliset bugit vain jakotoiminnossa, mutta hmm.... haksu-koodia... :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 21.08.2011 13:31

Nyt kätkökoreja voi myös nimetä uudelleen. Nimeäminen ei vaikuta esim. korien jakamisen toimintaan. Myös numerotieto korin mahdollisista pysyvistä jaoista on nyt koririvin lopussa.

Vinkki: Oman korin voi myös jakaa itselleen. Niinpä korin voi jakaa senhetkisellä sisällöllä itselleen kopioksi, jonka jälkeen voi päivittää alkuperäistä koria ja jos huomaa, että homma menee vikaan voi vaihtaa tehdyn kopion käyttöön.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 21.08.2011 20:30

Ja nyt korjattu bugi, jossa yli 50 kätköä sisältävästä korista näkyi kartalla vain 50 satunnaista :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Kirnehelena
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 22.06.2010 22:34

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja Kirnehelena » Su 21.08.2011 22:32

Hei, kiitos tuosta toiminnosta. Todella kiva, ja varmasti tulee käyttöön, kun lähdemme reissuun tai mihin vaan. Voi poimia juuri ne kätköt jotka uskaltaa hakea, tai ihan mitä vaan. Loistava uudistus! Loistavat sivut nämä suomen Geokätkösivut. Hakkaa tuon Gc:n sivut mennen tullen. Opin näitä käyttämään viime (tosin aloitin myöskin viime kesänä) vuonna oikein kunnolla ja aina vaan paranevat.
Etsivä löytää...

vw-mies
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 16.08.2011 12:21

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja vw-mies » Su 21.08.2011 23:39

Pikku pulma minulla tuon korin käytön suhteen, jos vaikka joku osaisi neuvoa mitä teen väärin, vai onko ominaisuus? Minulle kävi näet niin että, kun laitoin kätköt korin kautta gepulaan (Garmin 62 map) ei gepulani tunnistanut mitään kätköiksi vaan laittoi kaikki reittipisteiksi... Mistä voisi johtua?

Onnittelut muuten haksulle ja suuret kiitokset vaivannäöstäsi meitin kaikkien harrastuksen helpottamisesta!!!!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 22.08.2011 12:19

vw-mies kirjoitti:Pikku pulma minulla tuon korin käytön suhteen, jos vaikka joku osaisi neuvoa mitä teen väärin, vai onko ominaisuus? Minulle kävi näet niin että, kun laitoin kätköt korin kautta gepulaan (Garmin 62 map) ei gepulani tunnistanut mitään kätköiksi vaan laittoi kaikki reittipisteiksi... Mistä voisi johtua?

Onnittelut muuten haksulle ja suuret kiitokset vaivannäöstäsi meitin kaikkien harrastuksen helpottamisesta!!!!
Kiitokset onnittelusta ja kiitoksesta!

Mieleen tulee että käytitkö korissa "Lähetä => Garmin" -toimintoa? Tälläkin toki kätköt jotenkin siirtyy gepsiin mutta niistä siirtyy käytännössä vain koordinaatit, eivätkä taida geokätköt -puolelle mennä millään.

Garminin 62 -sarja tukee GPX -tiedostoja, joista kätköt menevät geokätköiksi ja myös kätköjen aivan kaikki tiedot siirtyvät, kuvauksesta loggauksiin jne. Mikäli en ole GPX -tiedostoja vielä käyttänyt niin pieni ohje niiden siirtämiseen löytyy täältä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja JyNu » Ma 22.08.2011 13:51

Kätkökoreista sellainen huomatus, että ovat siis uuden (nykyisen) karttanäkymän puhekuplissa... eivät sen vanhan.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 22.08.2011 19:21

JyNu kirjoitti:Kätkökoreista sellainen huomatus, että ovat siis uuden (nykyisen) karttanäkymän puhekuplissa... eivät sen vanhan.
Kiitokset huomautuksesta; se jälleen pakotti minut töihin kun muistui mieleen että tätä pitää myös kiroilla :)

Kun edelleenkään ei löytynyt Firefox -perustaista selitystä palasin jälleen kerran koodin pariin ja kävin sitä suurennuslasilla läpi. Koriin lisäys käyttää samaa iframea kuin aiemmin sponsoreiden käyttöön tullut loggaa -toiminto. Mutta nyt löysin viimein etsimäni: iframen tulostus olikin "jos on sponsori" -ehtojen sisäpuolella. Niinpä kori ei liene toiminut oikein kuin sponsoreilla :(

Nyt tuo koodi on siirretty ulos ehdoista ja pyydänkin nyt kokeilemaan, toimisiko koriin lisäys oikein. Jos toimii niin upeaa, jos ei niin jatkan selvittelyä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Kätkökorit

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 22.08.2011 21:35

Onko kori haku vai tulos?

Eli jos laitan haun jossa haen löytymättömiä kätköjä nimellä "kirk", niin päivittyykö korin sisältö, jos löydän tai tulee uusia?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”