Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kahvia ja pullaa?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 10.01.2011 13:11

Garmingeo kirjoitti:
FireFox-71 kirjoitti:Hieman kyllä mietityttää, mahtaako kärkisijalle yltämiseen ihan kahvilla ja pullalla päästyn, vai onko lisä-ääniä haettu vielä saunan lauteilta vallan.....
Ei! Toteutus on ainutlaatuinen. Mene katsomaan.
Eipä ole yksikään kätköilijä vielä Haksulandian saunaa testannut eikä kosteita illanistujaisikaan ole vietetty ;)

Mutta selkeästi Haksulandiakin on yksi osa Suomen kätkökulttuuria, en sitten tiedä onko sijoitus aivan liian korkea ja vaikuttaako siihen kahvitteluhetket (en halua puolustella mutta toki ne muodostavat yhden osuuden kätkön kokonaisvaikutelmasta kuten kauniit maisemat tai hieno paikka muualla).

Mutta ainakin kevääseen asti Haksulandia on Suomen kätkökartalla tarjolla oman mielipiteen muodostamista varten, sen jälkeen on epävarmempaa kun on lähdössä paikka alta. Jos saan tässä pidettyä kämpän kesään (eli löydän sen joka 40.000:lla tämän ostaa ja vuokraa minulle) niin sitten kesällä pääsee tutustumaan Haksulandiaan taas miitin merkeissä.

Kesällä täyttyy viiden vuoden hurahtuneisuuteni kätköilyyn ja syksyllä myös geocache.fi täyttää viisi vuotta. Näiden kunniaksi on pakko järjestää miitti (ja tällä kertaa ei tarvitse edes synttärihalkoa tuoda lahjaksi - joista vielä kerran lämmin kiitos, riitttänyt tänä pakkastalvenakin tähän asti :)

Ehkäpä miitin ajankohtakin on lämpimämpi ja paremmin myös teltta- tms. majoituksen siis salliva, mutta aika näyttää nyt tämän tilanteen, elämme jännittäviä aikoja :O


Tässä olen myös tutkinut äänestystuloksia ja keskustelussa esitettyjä kommetteja jne. Tosiasiahan on että täydellisesti kaiken huomioonottavaa äänestystä ei voi järjestää jo siitä syystä että kaikkia miellyttävää asioiden painotusta on mahdoton toteuttaa. Mutta äänestäjien määrä kuitenkin oli sen verran suuri että aivan haulikolla ammuttu tulos kuitenkaan ei ole.

Tulospalvelu sitten tarjoaakin mahdollisuuden tutkia tuloksia vaikka maakunta- ja kuntatasolla ja uskoisin että listojen kärkipään kätköt eivät ainakaan huonoja ole. Toki kun vielä käyttää löytömääriin suhteutettuja tuloksia niin taas voi aueta uusia näkökulmia :)

Ehkäpä vuoden päästä mahdollisesti järjestettävä äänestys voi olla taas erinäköinen ja ottaa huomioon paremmin eri asioita, ehkä on eri kategorioita jne. Ehkä vuoden aikana löytyy se punainen johtolanka joka tarjoaa yhden oikean täydellisen tuloksen. Mutta sen aika näyttää.

Vielä kerran kiitos kaikille äänestäjille ja onnittelut kaikille ääniä saaneille!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys vrt GCvote

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » Ma 10.01.2011 13:26

arisoft kirjoitti:
Voi olla paras unohtaa siis syvällisempi analysointi ja lisätä vain suoraan kaikki jonkun mielestä parhaaksi katsomat purkit noutolistalle :mrgreen:
Uskon tähän kommenttiin täysin, eli jos purkki on saanut jonkun mielestä yhdenkään äänen, se on varmasti keskitasoa parempia ja noutamisen arvoinen. Tähän julkaistuun listaan voisi vielä jotenkin liittää aikaisempien vuosien pisteitä saaneet jolloin tämän tutkimuksen erinomaisten purkkien haravointitarkkuus olisi vielä parempi.


Itse käytän Firefoxissa GCvotea http://www.gcvote.de/index.php (greasemonkey-skripti joka toimii FF:n lisäksi ymmärtääkseni myös IE:ssä, Cromessa sekä GSAK:ssa). Tämähän on luokitusjärjestelmä jolla kätkölle voi antaa 1-5 tähteä jopa puolen tähden jaolla ( suurin piirtein 1=heikko- 3= ihan OK -5=huippu). Vertailin sillä pikaisesti Parhaat kätköt 2010 kisan top10:a ja aivan samansuuntaisia olivat GCvotenkin lukemat eli noin 5 tähteä kaikilla huipuilla joilla yleensäkään oli GCvote-kävijöitä. Toisaalta taas nuo yhden äänen saaneet tuntuivat usein omaavan noin 3-4 tähteä. Eli eri vertailutyökaluilla tulokset ovat samansuuntaisia ja parhaat kätköt nousevat esille.

Voin vain suositella GCvoten laajempaa käyttämistä koska se kertoo varsin pätevästi onko vierailtava kätkö huippua, hyvää keskikastia vaiko jotakin pientä kehitystä vaativa kohde.

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Re: Kahvia ja pullaa?

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » Ma 10.01.2011 13:38

haksu10 kirjoitti:
Garmingeo kirjoitti:
FireFox-71 kirjoitti:Hieman kyllä mietityttää, mahtaako kärkisijalle yltämiseen ihan kahvilla ja pullalla päästyn, vai onko lisä-ääniä haettu vielä saunan lauteilta vallan.....
Ei! Toteutus on ainutlaatuinen. Mene katsomaan.
Eipä ole yksikään kätköilijä vielä Haksulandian saunaa testannut eikä kosteita illanistujaisikaan ole vietetty ;)
Mainittakoon nyt vielä,
että kommenttini edustaa hyväntahtoista mietintää eikä
tiukkapipoista arvostelua,
ettei vain joku muuta luule :)

Jos Haksulandiassa eletään noinkin tuulisia aikoja on pullakahville yritettävä siis ennen kesää tai ainakin näkemään tuo ääniharava...
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

Avatar
Finyoyo
Viestit: 85
Liittynyt: Ke 01.10.2008 21:15
Paikkakunta: Joensuu

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja Finyoyo » Ma 10.01.2011 15:33

Loggauksissa olevien hehkutusten perusteella, ovat "valiopurkit" löytyneet eri puolilta Suomea. Kyllä kansa tietää! :D :D :D

Onneksi olkoon mitalisteille!
Finyoyo

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys vrt GCvote

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ma 10.01.2011 16:26

Bombur1 kirjoitti:GCvoten
En pidä ohjelmasta, koska siinä on kohdat »huono» yms, jotka vielä poikkeavat perinteisestä tähdityskäytännöstä. 1-2 on huono, 3 perus kun on tottunut siihen, että jo kaksi on normaalia parempi. Sekoittaa pään.

Suurin osa kätköistähän ei ole huonoja! Olen löytänyt vain yhden »huonon», ja sekin oli roskiksessa!
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

mrs forest runner
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 14.10.2009 13:32

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja mrs forest runner » Ma 10.01.2011 17:03

Olen aivan samaa mieltä aku506:n kanssa! GCvote toimisi varmastikin hyvin, jos kaikki äänstäisivät samoilla perusteilla. Lisäksi aivan liian usein tunnutaan antavan hyviä/huonoja tähtiä pärstäkertoimen/kaverisuhteen/yleisen fiiliksen ja ennen kaikkea harmituksen/jne perusteella.

Jokin päivä sitten kävimme turkulaisella mysteerillä, jolle oli muutamaa poikkeusta lukuunottamatta annettu 1-1,5 tähteä. Mysteeri oli helppo, mutta ei sen pitäisi olla arvosteluun vaikuttava peruste. Kätkö purkki oli hyvin camottu small, joten sen pitäisi ymmärtääkseni antaa lisätähdyköitä. Piilo itsessään oli lähes drive in, mutta siltikään se ei ollut mikro-liikennemerkissä-tyypinen ratkaisu (yhtään niitä väheksymättä). Purkin paikka ei toki saanut erityisen suuria mielihyvän ailahduksia aikaan, mutta kyllä minulle kelpasi ja hyvillä mielin lähdin purkilta pois. Minun mielestäni sille olisi pitänyt antaa väh. 2,5 starbaa, mutta antimystiprotestiäänet taitavat tämän kohdalla jyrätä. En ole vielä logannut kätköä, joten tarkempia tietoja ei löydy profiilistani. Kätkön omistaja kuitenkin tunnistanee itsensä. :)

Omille kätköilleni olen saanut ilahduttavan paljon tähdyköitä ja olen iloisesti yllättynyt niistä ihan kaikista. Kuten tietenkin myös saamistani/saamistamme äänestyspisteistä, lämmin kiitos niistä teille kaikille. Jatkossa luulen, että itse annan enemmän painoarvoa favorite-pisteille kuin CGvoteille. Favorite-pisteet ovat aina positiivisia, eikä niillä voida osoittaa mieltä.

Kirjoituksessani en viittaa kehenkään yksittäiseen kätköilijään, tämä selvennykseksi ja pahan mielen välttämiseksi.

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys vrt GCvote

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 10.01.2011 17:19

aku506 kirjoitti:Suurin osa kätköistähän ei ole huonoja! Olen löytänyt vain yhden »huonon», ja sekin oli roskiksessa!
Näin minäkin asian likimain olen ajatellut. Mutta olen minä törmännyt myös sellaisiin, joita voisin sanoa pientä parantelua tarvitseviksi. Joskus niitä tuleekin paranneltua ihan omin päin :P

Tässä suhteessa sitten on eroja kätköjen suhteen. Joissain kätköissä voi olla selvä virhe, josta monet huomauttavat, mutta mitään ei vain tapahdu. Aina ei huomaa lukea kaikkia logeja etukäteen.

tanjuli
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 29.08.2008 16:49

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja tanjuli » Ma 10.01.2011 18:36

mrs forest runner kirjoitti:Olen aivan samaa mieltä aku506:n kanssa! GCvote toimisi varmastikin hyvin, jos kaikki äänstäisivät samoilla perusteilla. Lisäksi aivan liian usein tunnutaan antavan hyviä/huonoja tähtiä pärstäkertoimen/kaverisuhteen/yleisen fiiliksen ja ennen kaikkea harmituksen/jne perusteella.

Jokin päivä sitten kävimme turkulaisella mysteerillä, jolle oli muutamaa poikkeusta lukuunottamatta annettu 1-1,5 tähteä. Mysteeri oli helppo, mutta ei sen pitäisi olla arvosteluun vaikuttava peruste. Kätkö purkki oli hyvin camottu small, joten sen pitäisi ymmärtääkseni antaa lisätähdyköitä. Piilo itsessään oli lähes drive in, mutta siltikään se ei ollut mikro-liikennemerkissä-tyypinen ratkaisu (yhtään niitä väheksymättä). Purkin paikka ei toki saanut erityisen suuria mielihyvän ailahduksia aikaan, mutta kyllä minulle kelpasi ja hyvillä mielin lähdin purkilta pois. Minun mielestäni sille olisi pitänyt antaa väh. 2,5 starbaa, mutta antimystiprotestiäänet taitavat tämän kohdalla jyrätä.
--
Miten mielipiteen voi muodostaa samoilla perusteilla? Eivätkö ne ole aina subjektiivisia, kätköilijän omista lähtökohdista syntyviä? Ja makuasioita? En minä osaa äänestää joka päivä samalla tavalla. Hyvinä päivinä lätkin tähtiä enemmän kuin huonoina. Saatan korjata alakanttiin menneitä arvioitani myöhemmin. Ehkä minä en sitten ole tarpeeksi kypsä (tai sitten olen liian kypsä :lol: ).

Eikö ko. kätkön logeista käy ilmi miksi tähtimäärä on alhainen?
Etsin sieltä, etsin täältä. Jotain mikä ei kadonnutkaan.

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys /GCvote

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » Ma 10.01.2011 18:53

mrs forest runner kirjoitti:Olen aivan samaa mieltä aku506:n kanssa! GCvote toimisi varmastikin hyvin, jos kaikki äänstäisivät samoilla perusteilla. Lisäksi aivan liian usein tunnutaan antavan hyviä/huonoja tähtiä pärstäkertoimen/kaverisuhteen/yleisen fiiliksen ja ennen kaikkea harmituksen/jne perusteella.
Tuo on kyllä pieni ongelma GCvotessa, niin kuin kaikissa vastaavissa äänestyssysteemeissä ja äänestyksissä yleensä; harrastajan mieltävät pisterajat eri tavoin sekä arvottavat asioita eri tavalla. Usein voi käydä että kauniilla säällä hyväntuulinen kätköilijä antaa turhankin hyviä arvosanoja, ja taas sateisessa säässä kompastellut kollega saattaa purkaa harmituksiaan suhteettoman mataliin pisteisiin. Jos äänestäjämäärä on jo yli puoli tusinaa, keskiarvo alkaa olla kuitenkin jo ainakin suuntaa antava. Ohjelmassa pystyy seuramaan myös pisteiden jakautumaa joten mielessään voi jättää ääripisteet pois. Myös mediaania voi seurata jos tilastointi kiinnostaa.

Kuten aiemmin toin esille, käyvät sen pisteet varsin hyvin yhteen Haksun äänestyksen kanssa joten tuo työkalu on hyvä apu kaukaisempien paikkakuntien kätköjä tutkaillessa. Minusta ei ole kuitenkaan mikään huono asia että ohjelma kertoo että joku kätkö on saanut keskimäärin vaikka 2,3 ääntä. Se kertoo sitten sen että kätkö ei ole ollut kovin kummoinen, joku peruspurkki, ilmeisesti kuitenkin löytämisen arvoinen ja muuten asiallinen. Sen sijaan jos pitäisi reissatessa valita, tuo 2,3 tähden purkki häviäisi suoraan 3,8 pisteen kätkölle. Itse haen omalta paikkakunnaltani kaikki vastaan tulevat kätköt pisteitä miettimättä, mutta jos reissaisin jonnekin muualle Suomeen tai vaikka ulkomaille, on GCvote kyllä mainio apuväline kätköjen valinnassa, sillä maailmalla kannattaa rajoitettua aikaansa sijoittaa vain erityisen hyviin kätköihin jos valannan varaa on.

wiljam.i
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 11.08.2010 7:58

Re: Kahvia ja pullaa?

Viesti Kirjoittaja wiljam.i » Ma 10.01.2011 18:54

haksu10 kirjoitti:
Garmingeo kirjoitti:
FireFox-71 kirjoitti:Hieman kyllä mietityttää, mahtaako kärkisijalle yltämiseen ihan kahvilla ja pullalla päästyn, vai onko lisä-ääniä haettu vielä saunan lauteilta vallan.....
Ei! Toteutus on ainutlaatuinen. Mene katsomaan.
Eipä ole yksikään kätköilijä vielä Haksulandian saunaa testannut eikä kosteita illanistujaisikaan ole vietetty ;)

Mutta selkeästi Haksulandiakin on yksi osa Suomen kätkökulttuuria, en sitten tiedä onko sijoitus aivan liian korkea ja vaikuttaako siihen kahvitteluhetket (en halua puolustella mutta toki ne muodostavat yhden osuuden kätkön kokonaisvaikutelmasta kuten kauniit maisemat tai hieno paikka muualla).

Mutta ainakin kevääseen asti Haksulandia on Suomen kätkökartalla tarjolla oman mielipiteen muodostamista varten, sen jälkeen on epävarmempaa kun on lähdössä paikka alta. Jos saan tässä pidettyä kämpän kesään (eli löydän sen joka 40.000:lla tämän ostaa ja vuokraa minulle) niin sitten kesällä pääsee tutustumaan Haksulandiaan taas miitin merkeissä.
...8<.....
Moi

Toivottavasti saat pidettyä kätkön pystyssä vielä vuosia - että ehtii käydä katsomassa. Harmi jos jää suomen paras näkemättää.

Onnittelut onnistuneesta kätköstä. Pyrin kätkölle vielä kevään aikana, mutta pelkään etten pääse ennen kesää.

t.w

ps. ja laitan korvaan taakse ylös, että ihan FireFoxin kiusaksi tuon kahville konjakit. Eihän sitä kukaan kahvia ja pullaa paljaaltaan :lol:

wiljam.i
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 11.08.2010 7:58

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys vrt GCvote

Viesti Kirjoittaja wiljam.i » Ma 10.01.2011 19:07

Bombur1 kirjoitti: Voin vain suositella GCvoten laajempaa käyttämistä koska se kertoo varsin pätevästi onko vierailtava kätkö huippua, hyvää keskikastia vaiko jotakin pientä kehitystä vaativa kohde.
Henkilökohtaisesti suosisin kuitenkin favorites toimintoa, se kun nyt on implementoitu osaksi järjestelmää. Tökkäämällä harvakseltaan favorites pinnan keskimääräistä enemmän positiivisia tuntemusia herättäneelle kätkölle, pitkällä juoksulla jyvät erottuvat akanoista.

Toki tämä GC:n uusi feature on toki vielä vähän rampa, mutta tulossa hyvää vauhtia.

t.w

Lemmysix
Viestit: 88
Liittynyt: Ti 01.09.2009 20:26

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja Lemmysix » Ma 10.01.2011 23:54

Mua jäi hämämään yksi asia:

Äänestykseen osallistui: 453 kätköilijää
Ääniä annettiin kaikkiaan: 13412 ääntä
Keskiarvo: 5.8 ääntä/äänestäjä

Jokin tossa yhtälössä ei nyt oikein ynnää? Jos kerran jokaisella oli käytettävissä 10 ääntä(4530 ääntä max), niin miten ääniä oli sitten annettu 13412(8882 ilmaantunut tyhjästä?) ja jos keskimääräisesti 2627.4 ääntä yhteensä olisi annettu, miten saadaan nämä tulokset?
Hei, täs olis ihan lähellä pari kätköö...

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 11.01.2011 0:47

Lemmysix kirjoitti:Mua jäi hämämään yksi asia:

Äänestykseen osallistui: 453 kätköilijää
Ääniä annettiin kaikkiaan: 13412 ääntä
Keskiarvo: 5.8 ääntä/äänestäjä

Jokin tossa yhtälössä ei nyt oikein ynnää? Jos kerran jokaisella oli käytettävissä 10 ääntä(4530 ääntä max), niin miten ääniä oli sitten annettu 13412(8882 ilmaantunut tyhjästä?) ja jos keskimääräisesti 2627.4 ääntä yhteensä olisi annettu, miten saadaan nämä tulokset?
No niin, löytyihän sieltä jälleen bugikin :P

Niin huolellisesti kätköihin liittyvät keskiarvot ja suhteelliset äänet ja kaiken muun tarkastin... ja sitten virhe on kokonaismäärätilastossa ja vieläpä sellainen joka olisi pitänyt yksinkertaisella äänestäjämäärä * 10 -laskulla itsekin tajuta virheelliseksi (mitä olenkaan sanonut sokeudesta oman tuotoksen suhteen).

Äänenkäsittelysilmukassa oli typerä ajatusvirhe:
Ensin lisättiin käsiteltävän äänestystiedon äänimäärä äänestetyn kätkön kokonaisäänimäärään.
Tämän jälkeen piti lisätä sama äänestystiedon äänimäärä myös kaikkien äänten kokonaismäärään... mutta siihen lisättiinkin tuo kätkön senhetkinen kokonaisäänimäärä.
Niinpä kokonaisäänimääräksi syntyikin Stetson–Harrison -menetelmällä jonkinnäköinen kumulatiivinen kasautumaluku :P

Kun lukeman sain oikeaksi ja tarkastettua "Kätkökohtaisesti annettujen äänien jakauma" -taulukon avulla kaikki näytti olevan oikein, joskin "Keskiarvo: 1.9 ääntä/äänestäjä" taas ihmetytti. Nooh, tässä taasen olikin arvona laskukaavan "Äänten kokonaismäärä /Annettujen eri äänten kappalemäärä" joka piti kertoa jotain lisätietoa. Nyt en enää edes tajua millä nimityksellä tuollaista lukemaa edes kutsuisi :P

Mutta siis, myös keskiarvo oli väärin ja kätköilijät käyttivät siis keskimäärin 9.6 ääntä äänestyksessä, eli suuri osa taisi löytää kaikille kymmenelle äänelle kohteen.

Pahoittelen virheitä!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ti 11.01.2011 1:24

haksu10 kirjoitti:Pahoittelen virheitä!
Geoväki kautta rantain, notkelmain ja niemien uskoakseni kiittää sitä 99,9999999999 %:n virheettömyyttä sekä 100 %:n kerrottujen bugien korjaamista. Jalometallisten palkintojen sateessakin vielä yksi: Haksu10:n palvelut ovat ainutlaatuisia sekä määrältään että laadultaan, joten platinaa, lutetiumia ja timanttejakin!

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Kahvia ja pullaa konjakilla...

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » Ti 11.01.2011 7:32

wiljam.i kirjoitti:...ihan FireFoxin kiusaksi tuon kahville konjakit.
Tuota en tullutkaan ajatelleeksi, vaikka kelpaisi se konjakki ilman kahviakin.

Tuo GCvote on auttamatta mielestäni huono pisteyttää kätköjä, koska aika harva tuota varmaan käyttää koska on lisähärpäke ja toisekseen sitä ei kaikkiin selaimiin saa.

Favorite äänet ovat oikeastaan aikas fiksu tapa äänestää pitkällä juoksulla kätköjä. Jokainen kun voi valita aina kymmenestä parhaan.

Tietysti tällainen vuosiäänestys on silti ihan mukavaa vaihtelua.
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

Lemmysix
Viestit: 88
Liittynyt: Ti 01.09.2009 20:26

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja Lemmysix » Ti 11.01.2011 7:35

haksu10 kirjoitti:
Pahoittelen virheitä!
Nou probleemo
Hei, täs olis ihan lähellä pari kätköö...

SuppiLo
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 09.08.2010 10:36

Re: Kahvia ja pullaa konjakilla...

Viesti Kirjoittaja SuppiLo » Ti 11.01.2011 7:50

FireFox-71 kirjoitti:...Jokainen kun voi valita aina kymmenestä parhaan.
Ei se ihan niinkään mene, sillä ainoastaan premiumit voivat jakaa favorite ääniä.

edit. Syvä anteeksipyyntö liian pitkästä lainauksesta :roll:
Viimeksi muokannut SuppiLo, Ti 11.01.2011 8:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Re: Kahvia ja pullaa konjakilla...

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » Ti 11.01.2011 8:23

SuppiLo kirjoitti:...ainoastaan premiumit voivat jakaa favorite ääniä
Ilman ylipitkiä lainauksia..... aina oppii jotain uutta.
Tietty hyvä että toisaalta premiumjäsen saa jotain vastinetta rahalleen.
Siltikin Favorite on parempi koska sisältyy palveluun suoraan, vaikkakin vain premiumeille.
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: Kahvia ja pullaa konjakilla...

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » Ti 11.01.2011 8:33

FireFox-71 kirjoitti: Tuo GCvote on auttamatta mielestäni huono pisteyttää kätköjä, koska aika harva tuota varmaan käyttää koska on lisähärpäke ja toisekseen sitä ei kaikkiin selaimiin saa.

Favorite äänet ovat oikeastaan aikas fiksu tapa äänestää pitkällä juoksulla kätköjä. Jokainen kun voi valita aina kymmenestä parhaan.

Tietysti tällainen vuosiäänestys on silti ihan mukavaa vaihtelua.
Vaikkei olisi sopivaa selainta GCvotea varten tai sitten jaksa asentaa lisähärpäkkeitä, voi täsmähakuna selvittää vaikka oman kätkönsä pisteet osoitteessa http://gcvote.com/index.php ja kirjoittamalla kätkön tunnuksen tuolla sivulla vasemmalla olevaan kohtaan. Vastaavasti myös kirjoittamalla linkkiin http://gcvote.com/index_en.php?waypoint=GCxxxx loppuosan paikalle kätkön tunnuksen näkee tuloksen suoraan. Tuolta ei pistejakaumaa näe mutta keskiarvon ja äänestäneiden määrän kyllä. Ihan kokeiluna kätkö GC1507Q näkyy saaneen keskimäärin 4,84 tähteä 25 äänestäneeltä.

Favoritet voivat olla erinomainen tapa pitemmän päälle, varsinkin jos ne jonakin päivänä voi liittää vaikka pocket queryihin.

Nämä eri arviointisysteemit tai äänestykset eivät mielestäni mitenkään kilpaile toisiaan vastaan eli ajattelu että joku tapa on huono tai huonompi kuin toinen ei tässä toimi vaan nämä kaikki täydentävät toisiaan, ne katselevat kätköjä vähän eri näkökulmista ja tuovat esille parhaita kätköjä ja siten ovat etu harrastukselle.

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » Ti 11.01.2011 9:44

offtopicia alkuperäiseen aiheeseen, tuo GCvoten yleisyys vain askarruttaa.

Aiemmin mainitulla kätköllä on aika hyvä prosentti kävijöistä myös käyttänyt GCvote:a
180 löytäjästä se 25.

Helsingin rautatieasemalla taas yli 1770 loggaajasta vain 43 on äänestänyt myös votella.

Tämä nyt vain oli taas tällaista joutavaa funtsimista iteltä, eli ei kannata ottaa kovin kirjaimellisesti :)
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”