Sivuston uudistusta

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
tuota
Viestit: 48
Liittynyt: Pe 29.02.2008 8:01

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja tuota » To 01.07.2010 0:20

Kiitos :D

Puusilmäilyä kuvauksen lukemisesta alkaen :)

Lemmysix
Viestit: 88
Liittynyt: Ti 01.09.2009 20:26

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja Lemmysix » To 01.07.2010 0:53

Tuossa ku loggailin päivän kätköjä nii huomasin että muutamat virstaanpylväät oli vaihtanut paikkansa. Olen nyt ne korjannut 2/3 oikeaksi, kun olivat helppoja muutaman-kätkön-päiviä, niin äkkiä tarkisti, mikä oli SE oikea virstanpylväs. Pikaisesti luin alusta loppuun triidin, niin en nähnyt mainintaa tästä virstanpylväiden kohdalla, vaan ulkomaanloggausten sekoilua vp:n kohdalla. Ei mulla muuta raportoitavaa. Keep up the Good work!
Hei, täs olis ihan lähellä pari kätköö...

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 01.07.2010 2:14

Lemmysix kirjoitti:Tuossa ku loggailin päivän kätköjä nii huomasin että muutamat virstaanpylväät oli vaihtanut paikkansa. Olen nyt ne korjannut 2/3 oikeaksi, kun olivat helppoja muutaman-kätkön-päiviä, niin äkkiä tarkisti, mikä oli SE oikea virstanpylväs. Pikaisesti luin alusta loppuun triidin, niin en nähnyt mainintaa tästä virstanpylväiden kohdalla, vaan ulkomaanloggausten sekoilua vp:n kohdalla. Ei mulla muuta raportoitavaa. Keep up the Good work!
Virstanpylväiden suhteen voi olla tullut (lisää) ongelmia kun koko lokitietokanta muuttui, niiden satunnaisarvontajärjestys muuttui.

Suurin ongelma on geocaching.comin joskus keväällä tullut muutos josta johtuen lokeihin ei saa haettua niiden id-numeroita ja tästä syystä automaattisesti lokeja ei enää voi järjestää ja oikeassa järjestyksessä esittää.

Olemme kuitenkin pyytäneet geocaching.com:lta tuolloin (ehkä n. 4 kk sitten) että lisäävät ko. tiedon käyttämäämme dataan. Koska homma kuitenkin vie heiltä todennäköisesti 1-3 minuuttia eivät he ilmeisesti vielä ole ehtineet asiaa tehdä. Mutta odottelemme parannusta asian suhteen.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja rixu » To 01.07.2010 8:29

haksu10 kirjoitti: Suurin ongelma on geocaching.comin joskus keväällä tullut muutos josta johtuen lokeihin ei saa haettua niiden id-numeroita ja tästä syystä automaattisesti lokeja ei enää voi järjestää ja oikeassa järjestyksessä esittää.
Meneekös noi oikein mikäli lähettää My Finds -PQ:n? Siinä lienee ID:t mukana?

Avatar
haahuilijat
Viestit: 29
Liittynyt: To 19.02.2009 13:17

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja haahuilijat » To 01.07.2010 8:56

rixu kirjoitti:
haksu10 kirjoitti: Suurin ongelma on geocaching.comin joskus keväällä tullut muutos josta johtuen lokeihin ei saa haettua niiden id-numeroita ja tästä syystä automaattisesti lokeja ei enää voi järjestää ja oikeassa järjestyksessä esittää.
Meneekös noi oikein mikäli lähettää My Finds -PQ:n? Siinä lienee ID:t mukana?
Ei minulla ainakaan mennyt aamulla oikein kun istutin uuden My finds filun , käsin korjasin ko päivän järjestyksen :(

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 01.07.2010 13:41

haahuilijat kirjoitti:
rixu kirjoitti:
haksu10 kirjoitti: Suurin ongelma on geocaching.comin joskus keväällä tullut muutos josta johtuen lokeihin ei saa haettua niiden id-numeroita ja tästä syystä automaattisesti lokeja ei enää voi järjestää ja oikeassa järjestyksessä esittää.
Meneekös noi oikein mikäli lähettää My Finds -PQ:n? Siinä lienee ID:t mukana?
Ei minulla ainakaan mennyt aamulla oikein kun istutin uuden My finds filun , käsin korjasin ko päivän järjestyksen :(
Tällä hetkellä ei; My FInds -PQ:sta käsitellään vaan ulkomaiset löydöt. Mutta uskoisin että tähän täytyy tehdä lisäys joka pyrkii myös lokien id:n napsimaan ja päivittämään, sitten saa hieman järkevämmin järjestyksen aikaan.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

salonse
Viestit: 124
Liittynyt: Pe 24.07.2009 19:21
Paikkakunta: Heinola

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja salonse » To 01.07.2010 17:01

Mietin kauan, ja koska kyrsii, päädyin julkaisemaan tämän tekstin:

En ymmärrä alkuunkaan tämän "itsenäisen" suomalaisen kätköilysivuston jatkuvaa uudistusta ja säätämistä. Tosiasia lienee se, että ei enää mistään toiminnoista voi olla varma, että toimii. Esim. viimeisen viikon aikana en ole saanut ainuttakaan moitteettomasti toimivaa gpx-kätkötiedostoa ladattua geocache.fi:stä paristakymmenestä yrityksestä huolimatta (viimeisin toimiva taisi olla 13.6.10). Seuraavassa esiintyneitä ongelmia: Gepsi jumittuu tai ei lähde lainkaan käyntiin, Kätköt ei näy kartalla tai kätköt ei näy luettelossa. Kätköikonit on mitä sattuu. Jos löydetyt mukana tiedostossa, näkyvät löytämättöminä jne.

Ymmärrän hyvin, että vika on a) minussa, b) gepsissä, c) Geocaching.com:issa.

- Minussa, koska en osaa käyttää hienoa sivustoa ja koska premium-maksun lisäksi en ole sivustoa sponsoroinut.
- Gepsissä, koska se (vaikka onkin Garmin) ei enää ymmärrä hienon sivuston aikaansaannoksia.
- Geocaching.com:issa, koska sieltä syötetään geocache.fi:hin sellaista tietoa, ettei siitä "erkkikään" ota tolkkua.

Onneksi olen nyt onnistunut gc.comin Pocket Queryillä saamaan toimivia gpx:iä, jotka antavat mahdollisuuden päästä kätköilemäänkin viikon taistelun jälkeen, sehän tässä kuitenki kaikitenki on pääasia.
Kaikki paitsi kätköily on turhaa.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 01.07.2010 18:32

salonse kirjoitti:En ymmärrä alkuunkaan tämän "itsenäisen" suomalaisen kätköilysivuston jatkuvaa uudistusta ja säätämistä. Tosiasia lienee se, että ei enää mistään toiminnoista voi olla varma, että toimii. Esim. viimeisen viikon aikana en ole saanut ainuttakaan moitteettomasti toimivaa gpx-kätkötiedostoa ladattua geocache.fi:stä paristakymmenestä yrityksestä huolimatta (viimeisin toimiva taisi olla 13.6.10). Seuraavassa esiintyneitä ongelmia: Gepsi jumittuu tai ei lähde lainkaan käyntiin, Kätköt ei näy kartalla tai kätköt ei näy luettelossa. Kätköikonit on mitä sattuu. Jos löydetyt mukana tiedostossa, näkyvät löytämättöminä jne.
Immeiset, ilmoitelkaa jos GPX:issä on vikaa; niihin nyt käynnissä oleva muutos ei ole vaikuttanut joten vika on sitten jossain muualla (itse en ole ongelmiin törmännyt joten en tiennyt sellaisia olevan eikä kukaan ole ilmoittanut niistä). Tosin tuo löydetyksi merkitseminen tosiaan puuttui koska omien lokien mukaanliittäminen GPX -tiedostoon poistui toimimattomana käytöstä (lokeihin ei saa id-numeroita) ja oli jäänyt huomioimatta tähän liittynyt tarve lisätä erillinen löydetyksi merkintä.

Pyydän myös lähettämään vaikkapa geocache[at]geocache.fi -osoitteeseen mallin viallisesta GPX-tiedostosta, edelleen ilman tätä on todella vaikea löytää virhettä. Tiedoston voi laittaa tulemaan heti eikä viikkoa kiroilla itsekseen kun mikään ei toimi; välttämättä mikään ei toimi ellei kukaan viasta ilmoita.

Tutkin saapuneen GPX-tiedoston yleisimmillä keinoilla (eri GSAK -versiot, GPS -siirto jne.) ja näillä viat löytyvät. Joskus tosin voi ongelma olla myös käyttäjällä joten tällöin ilmoitan että "minulla toimii" joka tarkoittaa että todettavissa olevaa vikaa ei ole. Esimerkiksi uudet Garminin gepsit ovat hyvin hankalia suurempien GPX-tiedostojen kanssa (mahdollisesti myös jos käyttää GPX-tiedostossa aina samaa nimeä ja siirtää uuden vanhan päälle) joten itsekin ties kuinka usein joudun tekemään aiemmin esittämäni tavan nollata gepsin sisäinen GPX-muisti koska gepsi jumiintuu käynnistysvaiheessa.


Muilta osin jatkuva uudistus ja säätäminen johtuu koko ajan kasvavasta harrastaja- ja loggausmäärästä. Geocache.fi:n tietokantapalvelin on ollut jo vuoden liian hidas, lukitsee kantoja ja sivuston tietokantaa käyttävien latauksen keskimääräiset ajat ovat olleet järjettömiä. Tätä problematiikkaa täytyy pyrkiä jatkuvin muutoksin poistamaan koska muuten ei koko sivustoa enää ole kun palvelin ei vain jaksa.

Toki helpoin vaihtoehto ehto olisi vain todeta että antaa p*skan olla, pyörikööt niin kauan kuin sattuu toimimaan (toki toinen vielä helpompi vaihtoehtokin olisi). Toiseksi paras vaihtoehto olisi sitten supistaa tarjontaa sitä mukaa kuin ilmenee liian raskaita osuuksia.

Tietysti olisi vielä vaihtoehto "lisää rautaa rajalle" eli parantaa tilannetta uusilla palvelimilla. Tämä olisi kyllä hyvä vaihtoehto... kunhan ensin saisi jollain sivuston tuottopuolelle viivan alle muuta kuin miinusta. Ongelmia tulee myös siinä että muutokset toteuttaisi kerralla sekä testaisi ne huolellisesti suljetussa ympäristössä ennen tuotantokäyttöön tuomista; täällä on tasan yksi väsynyt koodari joka koittaa tätä pakettia parsia jotenkin koossa pysyvänä.

Tämänhetkisellä muutoksella ei siis ole gc.comin suhteen tekemistä mutta toki tämän vuoden aikana on suuri määrä sivustosta täytynyt kirjoittaa uudelleen koska gc.com on muuttanut palveluitaan sekä estänyt monia sivustolle elintärkeitä toimintoja.

Mutta jos/kun sivustolle tulee joskus hintalappu palveluihin niin tällöin täytyy myös koko päivitys- ja ylläpitokuvio kehittää paremmaksi. Nykyisellä ilmaisen lounaan periaattella tähän ei ole mahdollisuutta mutta toivotaan että tilanne muuttuu tältä osin mahdollisimman pikaisesti.

Tässä jotain selvitystä miksi tämä roskakasa koko ajan muuttuu ja bugailee.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
karppa63
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.08.2007 12:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja karppa63 » To 01.07.2010 18:38

salonse kirjoitti:Mietin kauan, ja koska kyrsii, päädyin julkaisemaan tämän tekstin:

En ymmärrä alkuunkaan tämän "itsenäisen" suomalaisen kätköilysivuston jatkuvaa uudistusta ja säätämistä. Tosiasia lienee se, että ei enää mistään toiminnoista voi olla varma, että toimii. Esim. viimeisen viikon aikana en ole saanut ainuttakaan moitteettomasti toimivaa gpx-kätkötiedostoa ladattua geocache.fi:stä paristakymmenestä yrityksestä huolimatta (viimeisin toimiva taisi olla 13.6.10). Seuraavassa esiintyneitä ongelmia: Gepsi jumittuu tai ei lähde lainkaan käyntiin, Kätköt ei näy kartalla tai kätköt ei näy luettelossa. Kätköikonit on mitä sattuu. Jos löydetyt mukana tiedostossa, näkyvät löytämättöminä jne.
Jaa, kyllä minä juuri latasin 900 tradia reittivalinnalla coloradoon haksun härvelistä ja näyttäisi pelittävän.
Samoin latasin samat tiedot tomppaan.
Tätä jatkuvaa uudistamista tapahtuu paljon mutta ei se ole minua juurikaan häirinnyt, tosin sivut ovat olleet jo pitkään mielestäni aivan "täydelliset".
Terveisin tyytyväinen käyttäjä.

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja sikajack » To 01.07.2010 18:47

karppa63 kirjoitti:Jaa, kyllä minä juuri latasin 900 tradia reittivalinnalla coloradoon haksun härvelistä ja näyttäisi pelittävän.
Samoin latasin samat tiedot tomppaan.
Tätä jatkuvaa uudistamista tapahtuu paljon mutta ei se ole minua juurikaan häirinnyt, tosin sivut ovat olleet jo pitkään mielestäni aivan "täydelliset".
Terveisin tyytyväinen käyttäjä.
Komppaan karppa63:sta täysillä. Latailen koko ajan gpx:iä Coloradoon ja pelittävät kuin hirvi. Sivusto on muutoinkin toiminnaltaan ja ominaisuksiltaan aivan yliveto verrattuna kaikkeen siihen mitä olen ikänäni muualla nähnyt. Siis kätköilyn suhteen.

Haksu10 tuskin mahtaa mitään sille jos gc.comista tulee särkinäistä dataa ja/tai jos siellä päässä värkätään joitain säätöjä asiasta suuremmin mölyä pitämättä ja ennakkoilmoittelematta. Aina näihin pikku glitcheihin on reagoitu oitis kun on vikaa ilmennyt.

Lahjahevosen suuhun ei pidä tuijotella semminkään kun sivusto palveluna ja korjaus- ynnä muiden päivitystensä suhteen pätkii monet kaupalliset palvelut 6-0.

ISO KIITOS Haksulle ja menestystä ja jaksamista sekä sivuston kanssa että muutenkin. Ja koeta keretä kätköilemäänkin tai vedä ainakin rehellisesti lonkkaa Haksulandian pihalla päivänvarjon alla kaiken säätämisen lomassa! ;-)
//geonovice sikajack

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » To 01.07.2010 20:12

salonse kirjoitti:Mietin kauan, ja koska kyrsii, päädyin julkaisemaan tämän tekstin:

En ymmärrä alkuunkaan tämän "itsenäisen" suomalaisen kätköilysivuston jatkuvaa uudistusta ja säätämistä. Tosiasia lienee se, että ei enää mistään toiminnoista voi olla varma, että toimii. Esim. viimeisen viikon aikana en ole saanut ainuttakaan moitteettomasti toimivaa gpx-kätkötiedostoa ladattua geocache.fi:stä paristakymmenestä yrityksestä huolimatta (viimeisin toimiva taisi olla 13.6.10). Seuraavassa esiintyneitä ongelmia: Gepsi jumittuu tai ei lähde lainkaan käyntiin, Kätköt ei näy kartalla tai kätköt ei näy luettelossa. Kätköikonit on mitä sattuu. Jos löydetyt mukana tiedostossa, näkyvät löytämättöminä jne.
Eihän kukaan ole pakottanut käyttämään tätä sivustoa, vai? Itse kyllä olen lähes joka päivä Heinäkuun ajan ladannut onnistuneesti gpx-tiedoston.

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja NMS68 » To 01.07.2010 20:15

salonse kirjoitti:Mietin kauan, ja koska kyrsii, päädyin julkaisemaan tämän tekstin:

En ymmärrä alkuunkaan tämän "itsenäisen" suomalaisen kätköilysivuston jatkuvaa uudistusta ja säätämistä. Tosiasia lienee se, että ei enää mistään toiminnoista voi olla varma, että toimii. Esim. viimeisen viikon aikana en ole saanut ainuttakaan moitteettomasti toimivaa gpx-kätkötiedostoa ladattua geocache.fi:stä paristakymmenestä yrityksestä huolimatta (viimeisin toimiva taisi olla 13.6.10). Seuraavassa esiintyneitä ongelmia: Gepsi jumittuu tai ei lähde lainkaan käyntiin, Kätköt ei näy kartalla tai kätköt ei näy luettelossa. Kätköikonit on mitä sattuu. Jos löydetyt mukana tiedostossa, näkyvät löytämättöminä jne.
Minä en ole huomannut haksun sivustolla minkäänlaisia ongelmia, jollei lasketa ulkopuolisista syistä johtuvia (gc.comin sekoilut esimerkiksi). Ainoa havaitsemani katko palveluissa oli viime yönä ja senkin huomasin sattumalta.

Gc.fi:n karttahaku toimii liki täydellisesti verrattuna gc.comin onnettomaan tekeleeseen. Kätköihin voi tallentaa omia muistiinpanoja ja koordinaatteja, joten kätkö näkyy kartallakin siellä, missä se on, eikä siellä, missä sen referenssipiste on. Haksun sivulta saatu gpx omista löydöistä uppoaa ongelmitta GSAKiin, josta saa kivoja tilastoja.

Minun gepsini ei syö gpx-tiedostoja, joten ehkä siksi en kärsinyt vioista. Minä pulautan GSAKista tiedoston, jonka lataan POI-loaderilla gepsiin, jotta saan kaikki Suomen kätköt kerralla mukaan. Tosin maastossa selailen mieluiten kätkötietoja puhelimella, GC Liveä tai nettiselainta käyttäen, koska silloin saan muutoksetkin lähes reaaliajassa.

Kun vielä ottaa huomioon, että gc.fi on lähes harrastuspohjalta ylläpidetty sivusto (ainoa gc.fi:n kehittämiseen kohdistuva maksu taitaa olla vapaaehtoinen sponsorituki), ei oikein voi valittaa. Kannattaa verrata gc.comiin, jota pyörittävät palkatut ammattilaiset. Jos joskus keksii jotain sellaista, mitä haksun sivulla voisi parantaa, täytyy pikemminkin varoa ehdottamasta sitä, sillä haksulla on ikävä tapa toteuttaa päättömimmätkin käyttäjien toiveet muutamassa hetkessä, jos se suinkin on mahdollista.

Mikään ei toimi täydellisesti, mutta minusta haksu ansaitsee pikemminkin ison kiitoksen. Voi olla, että ilman haksua ja gc.fi:tä minä olisin jo kyllästynyt kätköilyyn ja keksinyt jotain muuta tekemistä.

Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja Reform7 » To 01.07.2010 20:24

1500 kätköä juuri raatoon latailin eikä mitään ongelmia ollut... :wink:
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

salonse
Viestit: 124
Liittynyt: Pe 24.07.2009 19:21
Paikkakunta: Heinola

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja salonse » Pe 02.07.2010 9:47

Stone'5 kirjoitti: Itse kyllä olen lähes joka päivä Heinäkuun ajan ladannut onnistuneesti gpx-tiedoston.
Niin, että montakos niitä heinäkuun päiviä on 1.7. mennessä ollutkaan? :roll:
Kaikki paitsi kätköily on turhaa.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Pe 02.07.2010 11:22

salonse kirjoitti:
Stone'5 kirjoitti: Itse kyllä olen lähes joka päivä Heinäkuun ajan ladannut onnistuneesti gpx-tiedoston.
Niin, että montakos niitä heinäkuun päiviä on 1.7. mennessä ollutkaan? :roll:
Olen edelläkävijä, etkö tiennyt? :wink:

ATT02
Viestit: 48
Liittynyt: Ke 20.08.2008 13:21

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja ATT02 » Pe 02.07.2010 11:26

Kyllä minulla on kaikki gpxt (yleensä 500-1000 kätköä) toimineet moitteettomasti Coloraadossa aivan jokaisena kuukautena 8)
Muutenkin suurkiitos hienosta sivustosta. Toimimattomille kohdillehan löytyy korjaus aina liki välittömästi, mikäli virhe ei johdu "pääkonttorin" toiminnoista!
Nyt huomasin pienen tilastopulman: Ajoin tilastoihin eilen uuden pocket-queryn, koska olin muutaman kätkön hakenut ulkomailla.
Ulkomaisiin kätköihin tilastoon tuli kyllä viisi uutta kätköä, mutta ne ovat "kodittomina" ilman maamerkintää. Tiedoksi vain Haksulle, uskoisin että sekin muutaman päivän sisällä olisi korjaantunut joka tapauksessa.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 05.07.2010 1:22

ATT02 kirjoitti:Nyt huomasin pienen tilastopulman: Ajoin tilastoihin eilen uuden pocket-queryn, koska olin muutaman kätkön hakenut ulkomailla.
Ulkomaisiin kätköihin tilastoon tuli kyllä viisi uutta kätköä, mutta ne ovat "kodittomina" ilman maamerkintää. Tiedoksi vain Haksulle, uskoisin että sekin muutaman päivän sisällä olisi korjaantunut joka tapauksessa.
Tätä sivuavaa ongelmaa tänään fiksailin ja myös tämä ongelma saattaa olla kadonnut, eli yritätkö vielä uudelleen (poistin kyseiset lokit). Kerro täällä jos nyt menee oikein mutta jos ei: laitatko tuon PQ:n tulemaan sähköpostilla osoitteeseen geocache[at]geocache.fi koska tällöin vikakuvio on jokin muu kuin mihin tänään vaikutin.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

ATT02
Viestit: 48
Liittynyt: Ke 20.08.2008 13:21

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja ATT02 » Ma 05.07.2010 11:53

Kokeilin tuolla samalla pocket-queryllä (lähetin säköpostina), mutta ei ollut vaikutusta!
Voin kokeilla vielä uudella queryllä - josko olisi vaikutusta!?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 05.07.2010 12:18

ATT02 kirjoitti:Kokeilin tuolla samalla pocket-queryllä (lähetin säköpostina), mutta ei ollut vaikutusta!
Voin kokeilla vielä uudella queryllä - josko olisi vaikutusta!?
Ei kannata kokeilla uudella; lähinnä koska nyt sain tarpeellisen ongelmallisen tiedoston jonka pitäisi toimia muttei niin tee. Siispä alan tutkimaan mikä tuossa menee pieleen, kiitokset tiedostosta!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Sivuston uudistusta

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 05.07.2010 13:59

haksu10 kirjoitti:
ATT02 kirjoitti:Kokeilin tuolla samalla pocket-queryllä (lähetin säköpostina), mutta ei ollut vaikutusta!
Voin kokeilla vielä uudella queryllä - josko olisi vaikutusta!?
Ei kannata kokeilla uudella; lähinnä koska nyt sain tarpeellisen ongelmallisen tiedoston jonka pitäisi toimia muttei niin tee. Siispä alan tutkimaan mikä tuossa menee pieleen, kiitokset tiedostosta!
Epäilisin että nyt homma toimii; ainakin kaikki lokit ovat nyt kannassa.

Samalla totetutin laajemman huoltopäivityksen tuohon härveliin; nyt se (pääsääntöisesti) osaa Suomen lokien id:t päivittää ja näin ollen esim. virstanpylväät -listan paremmin järjestää... tai toki voi hajoittaakin kaiken :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”