Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
fifixi
Viestit: 133
Liittynyt: Pe 10.07.2009 0:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja fifixi » To 19.11.2009 7:47

haksu10 kirjoitti:Lisäämällä kuvan osoitteeseen esim. &interval=42 saa virstanpylväät 42:n välein, &interval=50 taasen viidenkymmenen välein... saa vapaasti valita :D
Kokeilin tätä eilen, mutta ei ollut mitään vaikutusta. Eikö tämä tarkoita, että virstanpylväät kuva pitää generoida lennosta kun tuota parametria käytetään? Olen ymmärtänyt että kuvat päivittyisi vain muutaman kerran vuorokaudessa.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 19.11.2009 12:28

fifixi kirjoitti:Kokeilin tätä eilen, mutta ei ollut mitään vaikutusta. Eikö tämä tarkoita, että virstanpylväät kuva pitää generoida lennosta kun tuota parametria käytetään? Olen ymmärtänyt että kuvat päivittyisi vain muutaman kerran vuorokaudessa.
Nyt toiminee kunnolla...

Eikä kuvaa tarvitse luoda lennosta jos se on jo välimuistitettuna; välimuistiedostosysteemi tietää myös tuon interval -tiedon ja osaa tarjota oikeaa kuvaa sen mukaisesti.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

fifixi
Viestit: 133
Liittynyt: Pe 10.07.2009 0:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja fifixi » To 19.11.2009 13:34

haksu10 kirjoitti:Nyt toiminee kunnolla...
Kyllä, kunnolla toimii nyt! Kiitos taas...

Geopsi
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 16.11.2007 17:56
Paikkakunta: Lpr

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja Geopsi » Pe 20.11.2009 11:40

Haudi!

Jännä juttu, että nuo ihanaiset virstanpylväät ovat eri järjestyksessä täällä geocache.fi:ssä ja geacaching.Com:ssa, jossa ne ovat mielestäni oikein (siis minun löytämäni). Kokeilin myös tuota pylvästelyä 50 kätkön välein, ja kas kummaa, se muuttaa järjestyksen siellä erilaiseksi eli epäoikeaksi verrattuna tuohon sadan kätkön "välitykseen", siis sadannet löydöt vaihtuvat tuossa lajittelussa toisiksi.

Ei sen puoleen, että tuo niin haittaisi - eihän noita kai kukaan muu katsele kuin minä itse (joka tiedän tuon järjestyksen muutenkin :D). Kirjoittelenpahan vain, jos niin kuin tuolle olisi joku järjellinen selitys (jota en kai kuitenkaan ymmärtäisi, jos se on jotain koodikieltä) ja jotta jos jollakulla eli Haksulla sattuisi olemaan ns. funtsailun ja koodaushimon tyydyttämisen suhteen tekemisen puutetta :lol:

Minua kyllä tyydyttää tuo sadan purkin välityskin, mikä siis on nyt geocaching.comissa oikein, ja voihan olla, että tuo viiskytvälityskin muuttuu tässä ajan mittaan oikeaksi, kun pannaan muutama päivä lisää odotusaikaa. Nyt tuo koodipätkä on ollut profiilissani vasta pari päivää.

ELi kätköillään, kun keretään ja tsiigaillaan tilastoja, jos ei keretä!
Parempi purkki pivossa kuin kymmenen "deeänäffää" logissa.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 20.11.2009 14:25

geopsi kirjoitti:Haudi!

Jännä juttu, että nuo ihanaiset virstanpylväät ovat eri järjestyksessä täällä geocache.fi:ssä ja geacaching.Com:ssa, jossa ne ovat mielestäni oikein (siis minun löytämäni). Kokeilin myös tuota pylvästelyä 50 kätkön välein, ja kas kummaa, se muuttaa järjestyksen siellä erilaiseksi eli epäoikeaksi verrattuna tuohon sadan kätkön "välitykseen", siis sadannet löydöt vaihtuvat tuossa lajittelussa toisiksi.

Ei sen puoleen, että tuo niin haittaisi - eihän noita kai kukaan muu katsele kuin minä itse (joka tiedän tuon järjestyksen muutenkin :D). Kirjoittelenpahan vain, jos niin kuin tuolle olisi joku järjellinen selitys (jota en kai kuitenkaan ymmärtäisi, jos se on jotain koodikieltä) ja jotta jos jollakulla eli Haksulla sattuisi olemaan ns. funtsailun ja koodaushimon tyydyttämisen suhteen tekemisen puutetta :lol:

Minua kyllä tyydyttää tuo sadan purkin välityskin, mikä siis on nyt geocaching.comissa oikein, ja voihan olla, että tuo viiskytvälityskin muuttuu tässä ajan mittaan oikeaksi, kun pannaan muutama päivä lisää odotusaikaa. Nyt tuo koodipätkä on ollut profiilissani vasta pari päivää.

ELi kätköillään, kun keretään ja tsiigaillaan tilastoja, jos ei keretä!
Nyt ainakin virstanpylvään välistä huolimatta nuo ovat samat; sinulla oli toinen alkuperäinen versio tuosta härvelistä ja 50:n välein olevaz käytti uudempaa järjestysperustetta (&mode=2 mukana linkissä). Luovuin nyt alkuperäisestä versiosta koska sen tulos järjestyi perustui vain päivämäärään ja nyt uudemman tavan, eli lokien id-numeroinnin huomoioivan toimivuus alkaa olemaan varmistettu. Nyt siis tulos on aina &mode=2 -perustainen ja sitä ei kuvalinkissä tarvita (joskin ei haittaa vaikka mukana onkin).

Mikäli järjestys on väärä niin sitä voi editoida virstanpylväskohdan linkistä "Ellei tämä auta, editoi lokien järjestystä tästä." jolla mahdolliset väärässä järjestyksessä logatut saa kliksautettua kohdalleen. Mikäli tämäkään ei tuota apua niin sitten on mahdollista
a) jossain lokissa on tullut väärä päivämäärä tai
b) mun härveli tekee jonkun virheen järjestämisessä

Tällöin voit laittaa tulemaan viestiä geocache [at] geocache.fi ja liittää mukaan listan oikeaksi tietämästäsi järjestyksestä niin haravoin sitten esiin syyn miksi järjestys menee pieleen.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » To 26.11.2009 12:30

En ole jostain syystä saanut päivitettyä viimeisen kolmen viikon ulkomaan löytöjä Ruotsista, Norjasta , Tanskasta ja Saksasta. Tilastofakta kohdassa näkyy kyllä kaikki 158 löytöä yhteensä, mutta ulkomaan löydöissä näkyy ainoastaan Ruotsin 6 löytöä jotka päivitin ennen viimeisintä reissua. Maasto- ja vaikeustaulukossa näkyy minun Suomen löydöt ja aikaisemmin 6 löytöä Ruotsissa, mutta 48 löytöä ulkomailta viimeisen kolmen viikon aikana ei näy. Minusta olen tehnyt kaiken samalla tavalla kuin noiden aikaisempien 6 löydön suhteen, mut ei silti päivity.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 26.11.2009 15:11

Duracell76 kirjoitti:En ole jostain syystä saanut päivitettyä viimeisen kolmen viikon ulkomaan löytöjä Ruotsista, Norjasta , Tanskasta ja Saksasta. Tilastofakta kohdassa näkyy kyllä kaikki 158 löytöä yhteensä, mutta ulkomaan löydöissä näkyy ainoastaan Ruotsin 6 löytöä jotka päivitin ennen viimeisintä reissua. Maasto- ja vaikeustaulukossa näkyy minun Suomen löydöt ja aikaisemmin 6 löytöä Ruotsissa, mutta 48 löytöä ulkomailta viimeisen kolmen viikon aikana ei näy. Minusta olen tehnyt kaiken samalla tavalla kuin noiden aikaisempien 6 löydön suhteen, mut ei silti päivity.
Laitatko MyFinds -PQ:n tulemaan geocache[at]geocache.fi niin tutkin.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » To 26.11.2009 15:48

Laitoin paketit tulemaan.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
Zarni
Viestit: 162
Liittynyt: Pe 07.11.2008 19:10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja Zarni » To 26.11.2009 15:50

Duracell76 kirjoitti:En ole jostain syystä saanut päivitettyä viimeisen kolmen viikon ulkomaan löytöjä Ruotsista, Norjasta , Tanskasta ja Saksasta. Tilastofakta kohdassa näkyy kyllä kaikki 158 löytöä yhteensä, mutta ulkomaan löydöissä näkyy ainoastaan Ruotsin 6 löytöä jotka päivitin ennen viimeisintä reissua. Maasto- ja vaikeustaulukossa näkyy minun Suomen löydöt ja aikaisemmin 6 löytöä Ruotsissa, mutta 48 löytöä ulkomailta viimeisen kolmen viikon aikana ei näy. Minusta olen tehnyt kaiken samalla tavalla kuin noiden aikaisempien 6 löydön suhteen, mut ei silti päivity.
Sulla näkyy olevan tilastokuvista enkkuversiot GC.comin profiilissa - oliko GC.fin puolella valittu tilastokuvien kieleksi englanti ennen päivitystä? Itselläni oli samanlainen ongelma silloin, kun otin enkkuversiot käyttöön, millään en saanut päivitettyä tietoja oikeaksi, kunnes hokasin vaihtaa ensin tilastokuvien kielen ja suorittamalla sen jälkeen päivityksen (klikkaa lippua > Päivitä kaikki kuvat välittömästi).
Edellä olevan tekstin osittainenkin lainaaminen ilman asianomaisen lupaa on tekijänoikeudellisista syistä ehdottomasti kielletty!

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » To 26.11.2009 17:05

haksu10 löysi mistä kiikasti.

Nimimerkkini on Duracell76 jolla kirjaudun geocache.fi:hin, mutta jostain syystä kirjautumisen jälkeen nimimerkkini on duracell76. Tämän takia tilastot eivät kohdanneet toisiaan.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 26.11.2009 17:27

Duracell76 kirjoitti:haksu10 löysi mistä kiikasti.

Nimimerkkini on Duracell76 jolla kirjaudun geocache.fi:hin, mutta jostain syystä kirjautumisen jälkeen nimimerkkini on duracell76. Tämän takia tilastot eivät kohdanneet toisiaan.
Juu,

jostain syystä on tullut otettua käyttöön tuo kirjainkoosta riippumaton kirjautuminen mutta varsinaisessa käyttäjätietokannassa oli vielä nimimerkki pienellä alkukirjaimella ja sieltä se sen siis kaivoi; nyt tämäkin muutettu kohdalleen.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja aku506 » Su 18.04.2010 13:11

Uusi ehdotus: (Jolla ei ole mitään kiirettä! Tiedän kiireesi, mutta ehdotanpa vain...) FTF:ät
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 19.04.2010 23:14

aku506 kirjoitti:Uusi ehdotus: (Jolla ei ole mitään kiirettä! Tiedän kiireesi, mutta ehdotanpa vain...) FTF:ät
Välissä räpelsin nopeasti jotain tilastosivulle...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ti 20.04.2010 14:31

haksu10 kirjoitti:
aku506 kirjoitti:Uusi ehdotus: (Jolla ei ole mitään kiirettä! Tiedän kiireesi, mutta ehdotanpa vain...) FTF:ät
Välissä räpelsin nopeasti jotain tilastosivulle...
Kiitos! Nopeasti tuli...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Tltl
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 29.06.2010 10:33

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja Tltl » Pe 23.07.2010 9:20

Olisiko mahdollista saada FTF-listoihin (ftflista.php ja ftflist.php ja jopa ownftf.php, joku muukin?) ulkomaan löytöjen nimet ja kätkötyypit (ja ehkä jopa maan nimi)?

Virstanpylväissä nuo tiedot jo näkyvät, joten käytettävissä tiedot jo lienevät.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja aku506 » Pe 23.07.2010 12:26

Tltl kirjoitti:Olisiko mahdollista saada FTF-listoihin (ftflista.php ja ftflist.php ja jopa ownftf.php, joku muukin?) ulkomaan löytöjen nimet ja kätkötyypit (ja ehkä jopa maan nimi)?

Virstanpylväissä nuo tiedot jo näkyvät, joten käytettävissä tiedot jo lienevät.
Juuri näin! Ainakin gc-koodi. Lista näyttää nykyisellään vähän hassulta Venetsian FTF:ien (8kpl) kohdalta....:
Kuva
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 23.07.2010 16:19

Tltl kirjoitti:Olisiko mahdollista saada FTF-listoihin (ftflista.php ja ftflist.php ja jopa ownftf.php, joku muukin?) ulkomaan löytöjen nimet ja kätkötyypit (ja ehkä jopa maan nimi)?

Virstanpylväissä nuo tiedot jo näkyvät, joten käytettävissä tiedot jo lienevät.
Virstanpylväissä tosiaan on käytettävissä koska ne muodostetaan loggausten perusteella. FTF-listoissa täytyy taasen sitten koko lokikantaa rapsia jotta saa nuo mutta teen senkin niin saapi viimein palvelimen lopullisesti katoamaan kuormituksen myötä...

Olen niin perin väsynyt...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 23.07.2010 17:01

haksu10 kirjoitti:Virstanpylväissä tosiaan on käytettävissä koska ne muodostetaan loggausten perusteella. FTF-listoissa täytyy taasen sitten koko lokikantaa rapsia jotta saa nuo mutta teen senkin niin saapi viimein palvelimen lopullisesti katoamaan kuormituksen myötä...
Jotain räävitty.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Tltl
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 29.06.2010 10:33

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja Tltl » Pe 23.07.2010 22:55

haksu10 kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Virstanpylväissä tosiaan on käytettävissä koska ne muodostetaan loggausten perusteella. FTF-listoissa täytyy taasen sitten koko lokikantaa rapsia jotta saa nuo mutta teen senkin niin saapi viimein palvelimen lopullisesti katoamaan kuormituksen myötä...
Jotain räävitty.
Kiitos, aina vain hienommalta näyttää.

Pieni bugi taitaa vielä olla, kohdallani 8 ensimmäistä ulkomaan FTF:ää näkyy oikein, mutta loput 10 ei näy (ja ftflist.php näyttää maaksi virheellisesti Finland).

Kuva

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 23.07.2010 23:18

Tltl kirjoitti:Pieni bugi taitaa vielä olla, kohdallani 8 ensimmäistä ulkomaan FTF:ää näkyy oikein, mutta loput 10 ei näy (ja ftflist.php näyttää maaksi virheellisesti Finland).
Ei ole bugia mutta väki rääkyy jatkuvasti lisää ominaisuuksia ja kaikkeen ei ole edes osannut varautua, niinpä historic-ulkomaa-lokeissa ei ole mukana vaadittavia tietoja.

Kokeile siis päivittää löydöt tilastosivun lomakkeella ja jos seuraavana päivänä ei näy oikein sitten PQ mulle sähköpostilla niin tutkin.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”