Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 27.10.2009 16:45

mikko&sira kirjoitti:Testasin uudelleen ja sain viestin:
...
Eivätkä tilastot täydentyneet vieläkään ulkomaan löydöillä.
Aivan... tietysti... oli sitten kannassa kyllä kaikki loggaukset mutta kun unohtanut taas gc.comin koodaukset...

Nyt ehkä tiedot ovat oikein mikäli sain käsin poistettua jo olemassa olleet, ja syöttöhärveliä korjattu toimimaan.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

salonse
Viestit: 124
Liittynyt: Pe 24.07.2009 19:21
Paikkakunta: Heinola

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja salonse » Ti 27.10.2009 16:50

Englanninkielisessä pikku bugi:
Days with a find
nn päivänä
Kaikki paitsi kätköily on turhaa.

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja sikajack » Ti 27.10.2009 16:55

Kiitoksia! Minulla toimi kaikki oikein hyvin ja tilastot päivittyivät ulkomaisilla löydöillä kun olin syöttänyt gpx:n sisään ja pyysin päivitystä.
//geonovice sikajack

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 27.10.2009 17:29

Mukkelus kirjoitti:Hienoja kuvia kyllä. Otin heti käyttöön, kiitokset.

Hidastuisiko muuten tuon virstanpylväskuvan teko merkittävästi jos siihen piirrettäisiin kätköjen nimen eteen pienet kätkösymbolit. Jos ei vaikka nimistä muista minkä tyyppisiä virstanpylväitä sitä on tullut etsittyä, niin voisi sitten vaan vilkaista omista tilastoista.
Kiitokset kiitoksista!

Eipä tuo käytännössä hidasta mutta vaatii sen verran taas hommaa etten tiedä jaksanko väännellä.... tai no... nooh... sielläpä kuvat nyt ovat :D

Samalla lisäsin rivien loppuun maatiedon mikäli löytö on muulla kuin Suomessa tehty.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 27.10.2009 17:33

salonse kirjoitti:Englanninkielisessä pikku bugi:
Days with a find
nn päivänä
Uupsis... nyt korjattu, kiitos huomiosta!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ti 27.10.2009 17:59

Pientä säätöä kaivannee vielä. Nyt härpäkkeet tunnistivat jo MyPQ:n, mutta virstanpylväslaskenta on jättänyt yhteensä 166 kätköä huomioimatta. Virstanpylväs 4200 on oikeasti löytö numero 4366.
Löytöjeni tämänhetkinen määrä on 4367, mutta muutamassa kohdassa laskuri näyttää yhtä enemmän.

Muuten tämä uusi tilastosivu on upea ja siitä SUURI KIITOS Haksu10lle, joka on onneksi löytänyt jostain laastaria.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Ti 27.10.2009 18:36

haksu10 kirjoitti:Eipä tuo käytännössä hidasta mutta vaatii sen verran taas hommaa etten tiedä jaksanko väännellä.... tai no... nooh... sielläpä kuvat nyt ovat :D

Samalla lisäsin rivien loppuun maatiedon mikäli löytö on muulla kuin Suomessa tehty.
Hieno juttu, kiitoksia vaan.

Tulevat varmaan hetikohta näkösälle kunhan minäkin olen saanut lupaamani hommat tehtyä :D :D

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 27.10.2009 20:02

Mukkelus kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Eipä tuo käytännössä hidasta mutta vaatii sen verran taas hommaa etten tiedä jaksanko väännellä.... tai no... nooh... sielläpä kuvat nyt ovat :D

Samalla lisäsin rivien loppuun maatiedon mikäli löytö on muulla kuin Suomessa tehty.
Hieno juttu, kiitoksia vaan.

Tulevat varmaan hetikohta näkösälle kunhan minäkin olen saanut lupaamani hommat tehtyä :D :D
Juu, koitan saada aikaan popup-ikkunan sekä vilkkuvan bannerin ja font size=144 -tekstin tilastosivulle tuosta "Päivitä kaikki kuvat välittömästi" -linkistä mitä tässäkin ketjussa olen kai jo maininnutkin... koitin sitä toki jo tehostaakin mutta valitettavasti kukaan ei ikinä lue sivuilta mitään vaan pistää keskusteluun / irkkiin / sähköpostiin asioista viestiä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Ti 27.10.2009 20:09

haksu10 kirjoitti:Juu, koitan saada aikaan popup-ikkunan sekä vilkkuvan bannerin ja font size=144 -tekstin tilastosivulle tuosta "Päivitä kaikki kuvat välittömästi" -linkistä mitä tässäkin ketjussa olen kai jo maininnutkin... koitin sitä toki jo tehostaakin mutta valitettavasti kukaan ei ikinä lue sivuilta mitään vaan pistää keskusteluun / irkkiin / sähköpostiin asioista viestiä.
Anteeksi että olen olemassa, mutta se on esivanhempien vika. Sorry! *vaikenee*

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 27.10.2009 20:25

mikko&sira kirjoitti:Pientä säätöä kaivannee vielä. Nyt härpäkkeet tunnistivat jo MyPQ:n, mutta virstanpylväslaskenta on jättänyt yhteensä 166 kätköä huomioimatta. Virstanpylväs 4200 on oikeasti löytö numero 4366.
Löytöjeni tämänhetkinen määrä on 4367, mutta muutamassa kohdassa laskuri näyttää yhtä enemmän.

Muuten tämä uusi tilastosivu on upea ja siitä SUURI KIITOS Haksu10lle, joka on onneksi löytänyt jostain laastaria.
Kannasta löytyy 4368 löytöloggausta sinulle (joku loggaus on siis liikaa... voi ei, millä tämän määrän saan tarkastettua...)

Mutta virt... virstanpylväs -tilastossa on viimeisin tuo 4200 (ja sekin väärin) syystä että

a) virtapylväässä on parin päivän karenssi syystä että
- Uusiin kätköihin ei ole heti lokin ID -numeroa vaan se tulee noin vuorokauden sisällä
- Em. loki-ID -keruu ei saa kaikkien lokien numeroita kerralla vaan niitä kertyy sitä tahtia kun palvelin käy kätköjä läpi
- MyFinds PQ:sta ID kuitenkin tulee
Nämä yhdistettynä olisi tulos ilman karenssiaikaa se että viimeinen virsinumero sitten vaihtelisi aivan päättämästi sitä mukaa kun lokit numeroituvat (nolla-ID:llä varustetut kun jätetään huomiomatta & näyttämättä koska niiden sijantia aikajanalla ei tiedetä)

b) sinulla on jostain syystä nyt tuolla monen monta lokia (syyskuun lopusta lähtien) joille ei jostain syystä ole ID -numeroa, tätä selvitän


Kiitokset kiitoksista; laastaria ei ole löytynyt mutta täytyi lopulta ajatella käyttäjiä (ettei joudu katselemaan päätöntä haksu-setää) ja laittaa jotain peitettä...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 27.10.2009 20:35

Mukkelus kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Juu, koitan saada aikaan popup-ikkunan sekä vilkkuvan bannerin ja font size=144 -tekstin tilastosivulle tuosta "Päivitä kaikki kuvat välittömästi" -linkistä mitä tässäkin ketjussa olen kai jo maininnutkin... koitin sitä toki jo tehostaakin mutta valitettavasti kukaan ei ikinä lue sivuilta mitään vaan pistää keskusteluun / irkkiin / sähköpostiin asioista viestiä.
Anteeksi että olen olemassa, mutta se on esivanhempien vika. Sorry! *vaikenee*
Ei vika ole sinussa vaan minussa... tämä klassinen :)

Kun riittävän monta kertaa kirjoittaa asiasta, vastaa samaan kysymykseen jne. niin alkaa olemaan heti veden lämpötila yli 100 astetta kun seuraava kysymys tulee...

<vuodatus>
Nyt ei muutenkaan ole paras vire vastata kohteliaasti (no, koskapa mä olisikaan kohtelias) kun tämä tilastohässäkkä näyttää taas olevan täysin lähtenyt käsistä: väki olettaa että kaikki pitää olla heti samantien, tilastoissa pitää olla loggaukset jo ennen kuin ne on netissäkään, toki kaikki osuudet pitää saada - muista välittämättä - juuri sellaiseksi kuin käyttäjä XZ haluaa...
</vuodatus>

No juu, siis yleisiä ehdotuksia ja toiveita saa siis esittää mutta tässä vaan välillä paukkuu viestejä sellaisistakin asioista millä ei tosiaan ole merkitystä kuin yhdelle ainoalle käyttäjälle; ja kuitenkaan aika ei anna myöten kuin jotenkuten rääpiä edes kaikille tarpeellisia asioita...

Ja kyllä tää tilastointikin tästä vielä joskus valmistuu, kaikkiaan vaan homma oli, on, ja tulee olemaan huomattavasti, paljon ja vielä enempi suurempi kuin pieneen päähän mahtui hördellin suuntaviivoja miettiessä jne jne jne

Mutta niin hei juu niin ai niin: ne jotka on tietoja PQ:lla syöttänyt ja nimimerkissä on & -merkki taikka jotain skandeja tms. erikoisempia merkkejä: pyydän kokeilemaan uusiksi; &-merkin lisäksi en ollut huomioinut muutenkaan käyttäjäsummaamista oikein :(
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Palikka1
Viestit: 18
Liittynyt: Su 03.05.2009 21:51

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja Palikka1 » Ti 27.10.2009 20:41

Onko niin, etten saa tilastoihini näkyviin ulkomaan löytöjä, jollen ole premium? MyPQ mielestäni ei anna minun tallentaa mitään koska olen perus, vai enkö vain osaa löytää kohtaa mistä sen saisin? Oma ensimmäinen satanen nimittäin on oikeasti ulkomaan löytö... Muuten kuvat ovat tosi hienot :D

jarkorho
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 17.11.2008 21:51

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja jarkorho » Ti 27.10.2009 21:49

Minulla uudet tilastot toimivat todella hyvin. Kiitos haksu10 niiden virittelystä. Sain ulkomaisetkin kätköt nyt mukaan tilastoihin kunnolla.

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ti 27.10.2009 22:33

haksu10 kirjoitti:
Mutta niin hei juu niin ai niin: ne jotka on tietoja PQ:lla syöttänyt ja nimimerkissä on & -merkki taikka jotain skandeja tms. erikoisempia merkkejä: pyydän kokeilemaan uusiksi; &-merkin lisäksi en ollut huomioinut muutenkaan käyttäjäsummaamista oikein :(
Tein näin ja tilastot korjaantuivat melkein. Jostain syystä härveli löytää yhden ylimääräisen löydön virstanpylväsvälille 2000 - 2100 ja se sekoittaa koko loppupään yhdellä. Mitähän sitä on tullut silloin sähellettyä.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 27.10.2009 22:38

mikko&sira kirjoitti:Tein näin ja tilastot korjaantuivat melkein. Jostain syystä härveli löytää yhden ylimääräisen löydön virstanpylväsvälille 2000 - 2100 ja se sekoittaa koko loppupään yhdellä. Mitähän sitä on tullut silloin sähellettyä.
Hyvältä jo kuulostaa... koitan ajaa vielä tänään lokitarkastuksia jotta löytäisin tämän väärän lokin... palaan asiaan...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Väliyhteenveto: virstanpylväät

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 27.10.2009 22:42

No niin,

eli sain viimein kaiken selviteltyä. Isoveljemme tarjoaa mahdollisuuden saada kätköistä 5 viimeisintä lokia niiden ID-numeroiden kera; tai vaihtoehtoisesti kaikki lokit mutta ilman ID-numeroita :twisted:

Tästä päästään siis siihen että vanhempiin lokeihin ei id-numeroita saa taiottua mitenkään; en ole löytänyt keinoa millä esim. GUID:n avulla saisi id-numeron esiin (jos joku tietää, saa kertoa).

Siispä mahdollisuuksien mukaan kannattaa syöttää My Finds tuon tilastosivun kautta. Ko. tiedosto sisältää kaikki käyttäjän lokit ja niiden ID:t joten tämän jälkeen järjestys on järkevä ja kaikki lokit ovat mukana.

Nyt on myös tilastosivulla Virstanpylväät -kohdan yhteydessä mahdollisuus kokeilla listaa järjestettynä ensisijaisesti päiväyksen mukaan välittämättä lokien ID-numeropuutteista (tällöin ilman ID:tä olevat osuu ko. päivän alkuun). Tämä saattaa auttaa joissain tilanteissa, myös jos on ekat loggaukset tehnyt aikoinaan väärässä järjestyksessä jne (juu, suunnittelulistalla on mahdollisuus vaikuttaa järjestykseen manuaalisesti... kunhan ehtii).

Tutkin edelleen mahdollisuutta saada lokeihin ID:itä, teen teoreettisia koeajoja sen suhteen saako jotenkin urkittua ei-premiumien ulkomaan löytöjä jne jne jne... kehitystyö siis jatkuu.

Ai niin, ja tuo PQ -syöppö tilastosivulla pystyy vastaanottamaan myös yksittäisen kätkön normaalin GPX-tiedoston sisään ja poimimaan siitäkin lokitiedot; ei kannata välittää vaikka se kertoilisi tällöin omituisia tulosmääriä koska härveli pyrkii samalla tarkistelemaan laajemminkin lokeja jne...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 27.10.2009 23:01

Palikka1 kirjoitti:Onko niin, etten saa tilastoihini näkyviin ulkomaan löytöjä, jollen ole premium? MyPQ mielestäni ei anna minun tallentaa mitään koska olen perus, vai enkö vain osaa löytää kohtaa mistä sen saisin? Oma ensimmäinen satanen nimittäin on oikeasti ulkomaan löytö... Muuten kuvat ovat tosi hienot :D
Aluksi: EI, en tee kaikille ;)

Eli käytännössä vain premiumkäyttäjä saa ladattua tarvittavat tiedostot, kuten tuon My Finds -PQ:n :(

Kuitenkin löysin keinon millä pystyin tämän yksittäisen lokin löytämään sekä syöttämään tietokantaan ja nyt siis sinun osaltasi pitäisi listan olla jo periaattessa oikein; tosin kätkön nimi on "Taize View" eikä oikea "Taizé View" (no, toisaalta ei myöskään alkuperäisesti saatu "Taiz?iew" :D

Näissä ulkomaiden kätköissä tulee tosiaan ongelmia myös nimien suhteen; merkistötuki yksinkertaisesti loppuu kesken ja näitä nimiä en ole saanut millään oikein GPX-tiedostosta vaan jo lukuvaiheessa oudot merkit muuttuvat kysymysmerkeiksi... nooh, joskus vielä (ja eihän tämä harrastelijan puuhastelusivusto voikaan olla täydellinen...)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
GeoScoutJAE
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 09.02.2009 16:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja GeoScoutJAE » Ti 27.10.2009 23:27

Suurkiitos haksu10:lle kaikesta pyyteettömästä puuhastelusta meidän kaikkien hyväksi ja niidenkin jotka eivät vielä ole huomanneet tukea toimintaasi lunastamalla "pokaalin"!?
Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne vähintään neljään osaan!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 27.10.2009 23:31

haksu10 kirjoitti:
mikko&sira kirjoitti:Tein näin ja tilastot korjaantuivat melkein. Jostain syystä härveli löytää yhden ylimääräisen löydön virstanpylväsvälille 2000 - 2100 ja se sekoittaa koko loppupään yhdellä. Mitähän sitä on tullut silloin sähellettyä.
Hyvältä jo kuulostaa... koitan ajaa vielä tänään lokitarkastuksia jotta löytäisin tämän väärän lokin... palaan asiaan...
Kiitos Wesbridgen löytyi tämä virheellinen loki; "Isomäen nettikamera - Webcam of Isomäki (Pori)" sisälsi sinultakin kaksi lokia (eli oli jäänyt roikkumaan poistunut loki). Nyt ehkä tilastot kohdillaan...?
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Väliyhteenveto: virstanpylväät

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 27.10.2009 23:53

haksu10 kirjoitti:Tästä päästään siis siihen että vanhempiin lokeihin ei id-numeroita saa taiottua mitenkään; en ole löytänyt keinoa millä esim. GUID:n avulla saisi id-numeron esiin (jos joku tietää, saa kertoa).
Tähän taitaa löytyä ratkaisu... vinkkiä tuli jo minulle :)

Eli toivo elää... :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”