Kännyhälyt 12.3.2009 !!!

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kännyhälyt 12.3.2009 !!!

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 15.03.2009 22:59

Jälleen puoli tuntia liian myöhään havaitsin julkaisut :( Nyt lähti jo osa hälytyksistä, osa taasen ei, enkä viitsinyt niitä enää myöhässä pistää liikkeelle.

Nyt löytyi apikutsun puolelta osuus mikä ei toiminutkaan hälytyshärvelistä joka kerta; korjattu ja saa nähdä missä seuraava vika on...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kännyhälyt 12.3.2009 !!!

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 17.03.2009 19:01

Oliskohan nyt se viimeinenkin vika löytynyt ja seuraavan kerran lähtee aivan kaikki hälyt... toivossa on hyvä elää...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Kännyhälyt OK

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 19.03.2009 14:32

No niin,

nyt kännyhälyjen suhteen pitäisi tilanne olla normalisoitunut.

Vielä eilen 19.3. yksi kätkö (GC1NR7W Pilkonpuiston golfmysteeri) pääsi livahtamaan ennen hälyttämistä tietoja korjaavan härvelin käsittelyyn joka suojasi kätkön hälytyslähetykseltä josta syystä kätköö ei päässyt hälytykseen asti. Korjasin tilanteen sekä määrittelin hälytyksen päälle ja noin 10 minuutin päästä hälytysviestit lähtivät (katsoin että viive oli riittävän pieni että hälytys kannatti vielä lähettää).

Hyvitin kuitenkin kyseisen kätkön hälytykset koska palvelu ei tältä osin toiminut täydellisesti.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Hanges
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 29.10.2008 18:09
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kännyhälyt 12.3.2009 !!!

Viesti Kirjoittaja Hanges » Pe 20.03.2009 9:44

Kyllä tuntuu hälyt toimivat. Hienoa, ja kiitos.

Mutta yksi asia askarruttaa. JOS olisimme premium jäsen ja tilaisimme kännyhälyn, niin saako niitä koordinaatteja missä tahansa haluamassa muodossa. Me käytämme N95 puhelinta ja sen omaa kartat sovellusta. (Älkää kukaan nyt edes yrittäkö ehdottaa muita ohjelmia ;D) N95 haluaa koordinaatit desimaali muodossa eli esim. 62.1234 ja 27.1234. Itse en ole saanut siihen muulla tapaa naatteja syötettyä. Tosin ihme laite se on, koska jos haluaa katsoa kartalta jonkun paikan sijainnin, niin silloin se antaa sen esim. 62°53'32" N, 27°40'42" E muodossa. Tuo nyt ei mitenkään liity tälle sivustolle, vaan on pikemminkin N-firman ongelma :D:D:D

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kännyhälyt 12.3.2009 !!!

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 20.03.2009 12:06

Hanges kirjoitti:Kyllä tuntuu hälyt toimivat. Hienoa, ja kiitos.

Mutta yksi asia askarruttaa. JOS olisimme premium jäsen ja tilaisimme kännyhälyn, niin saako niitä koordinaatteja missä tahansa haluamassa muodossa. Me käytämme N95 puhelinta ja sen omaa kartat sovellusta. (Älkää kukaan nyt edes yrittäkö ehdottaa muita ohjelmia ;D) N95 haluaa koordinaatit desimaali muodossa eli esim. 62.1234 ja 27.1234. Itse en ole saanut siihen muulla tapaa naatteja syötettyä. Tosin ihme laite se on, koska jos haluaa katsoa kartalta jonkun paikan sijainnin, niin silloin se antaa sen esim. 62°53'32" N, 27°40'42" E muodossa. Tuo nyt ei mitenkään liity tälle sivustolle, vaan on pikemminkin N-firman ongelma :D:D:D
Tuolla omat tiedot -sivun kännyhälykohdassa http://www.geocache.fi/register/index.php#kannyhaly voi valita Koordinaattien muoto -kohdasta myös Decimal -vaihtoehdon, jolla koordinaatit saa juuri haluamassasi muodossa :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Hanges
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 29.10.2008 18:09
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kännyhälyt 12.3.2009 !!!

Viesti Kirjoittaja Hanges » Pe 20.03.2009 12:17

Voi hyvä isä että ihminen osa olla sokee :roll: . Sieltähän minä jo aiemmin katselinkin että voiko niitä muuttaa. Ja ensimmäisenä silmiini sattui juuri siinä yläpuolella olevat kellonaika rajoitukset. Ehkäpä ajatus katkesi kun aloin miettimään että pitäisiköhän niihin kellonaikoihin jotain laittaa että saisi yönsä nukkua rauhassa. No se nyt sitten kuitenkin selvisi. Kiitos.

timopee
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 07.01.2009 9:17

Re: Kännyhälyt 12.3.2009 !!!

Viesti Kirjoittaja timopee » Pe 20.03.2009 12:33

Jaahas, nyt kun Hanges saa koordinaatit suoraan ilman manuaalista muunnostyötä, niin itseni täytynee kiristää tahtia entisestään hunttiin lähdettäessä. :D

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Kännyhälyn hinnat

Viesti Kirjoittaja stebu » Ma 16.11.2009 18:03

En löydä hälyn hintoja sivustolta, "halyinfo.php" opastaa, että ne löytyvät "http://www.geocache.fi/register/index.p ... yhaly":stä.
Minun puusilmäni eivät hintaa löydä, ellei sillä sitten tarkoiteta "Saat hälykset vain klo 07:00 - 23:00 välisenä aikana. ( € / viesti)"

Tuo €/viesti on aika kova hinta :) , mutta niin on myöskin 3.6.2009 ja siitä eteenpäin peritty 0.29€/häly :(
En muista huomanneeni hinnan korotusta, edellinen hinta oli 0.12€.

En aio rettelöidä jo tapahtuneista hälyistä, mutta hintatiedot on saatava sivustolle (Omat tiedot/kännyhäly) ja jos hinnat muuttuu, siitä olisi tiedoitettava niin, että hullumpikin huomaa.

PS
Toinen juttu mitä en löytänyt oli miten aloittaa uusi thredi :roll:
-stebu

Avatar
karkal
Viestit: 53
Liittynyt: La 22.11.2008 19:33
Paikkakunta: Vantaa

Kännyhälyn hinnat

Viesti Kirjoittaja karkal » Ma 16.11.2009 18:28

Tällainen tieto löytyy Omat tiedot/Hälytys kohdasta. Tuosta mainitusta halvemmasta vaihtoehdosta ei kuitenkaan löydy tietoa.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kännykkähälytys [Lisätietoa palvelusta]

Kännykkähälytyspalvelun käyttö edellyttää että olet tallentanut puhelinnumerosi.
Hintavaihtoehdot: 0.29 € per viesti
(Halvempaa vaihtoehtoa ei toistaiseksi suositella)

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kännyhälyn hinnat

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 16.11.2009 18:38

stebu kirjoitti:En löydä hälyn hintoja sivustolta, "halyinfo.php" opastaa, että ne löytyvät "http://www.geocache.fi/register/index.p ... yhaly":stä.
Minun puusilmäni eivät hintaa löydä, ellei sillä sitten tarkoiteta "Saat hälykset vain klo 07:00 - 23:00 välisenä aikana. ( € / viesti)"

Tuo €/viesti on aika kova hinta :) , mutta niin on myöskin 3.6.2009 ja siitä eteenpäin peritty 0.29€/häly :(
En muista huomanneeni hinnan korotusta, edellinen hinta oli 0.12€.

En aio rettelöidä jo tapahtuneista hälyistä, mutta hintatiedot on saatava sivustolle (Omat tiedot/kännyhäly) ja jos hinnat muuttuu, siitä olisi tiedoitettava niin, että hullumpikin huomaa.

PS
Toinen juttu mitä en löytänyt oli miten aloittaa uusi thredi :roll:
Hintatieto näköjään oli jäänyt näkymättä hinnankorotuksen yhteydessä käyttöön tulleessa yksihintajärjestelmässä muutamalta käyttäjältä; en ollut huomannut määritellä käyttäjien tietoihin tätä nykyistä lähetysreittiä niille joilla oli poistunut ollut käytössä, vaikka itse härveleissä yksireititys oli tehty.

Hintamuutoksesta on tiedotettu uutisissa näin:
22.4.2009 13:25 Kännyhälyn hinnoittelumuutos 1.5.2009
Talousosasto on päätynyt kännyhälyn osalta tekemään seuraavat muutokset 1.5.2009 lähtien: - Halvempi vaihtoehto poistuu valikoimasta - Käyttöön jäävän vaihtoehdon hinnaksi tulee 29 senttiä / viesti Hinnoittelumuutoksen taustalla on tarve saada katettua sivuston sekä ko. palvelun ylläpitokuluja.

Ja jos joku keksii millä v*tulla saa jokaisen näkemään tiedotettavat asiat niin SAA KERTOA, KUTEN OLEN TODENNUT JO N+1 KERTAA JA UUTISISSAKIN MAININNUT TEHOSTELAATIKOISTA NIIN EI TOSIAAN OLE MITÄÄN KEINOA SAADA VÄKEÄ HUOMAAMAAN MITÄÄN, YRITTÄNYT OLEN MUTTA EN VOI ALKAA JOKAISEN KOTIOVELLE JUOSTA KERTOMAAN ASIOISTA... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kännyhälyt 12.3.2009 !!!

Viesti Kirjoittaja stebu » Ma 16.11.2009 18:56

haksu10 kirjoitti: Ja jos joku keksii millä v*tulla saa jokaisen näkemään tiedotettavat asiat niin SAA KERTOA, KUTEN OLEN TODENNUT JO N+1 KERTAA JA UUTISISSAKIN MAININNUT TEHOSTELAATIKOISTA NIIN EI TOSIAAN OLE MITÄÄN KEINOA SAADA VÄKEÄ HUOMAAMAAN MITÄÄN, YRITTÄNYT OLEN MUTTA EN VOI ALKAA JOKAISEN KOTIOVELLE JUOSTA KERTOMAAN ASIOISTA... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Olisit lähettänyt kännyhälyn, jossa kerrotaan asiasta :lol:
No joo, ehkä tämä huomaamattomuus on ihan oma mokani (todnäk). Kunhan hinta tulee sivustolle näkyviin.
-stebu

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kännyhälyt 12.3.2009 !!!

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 16.11.2009 19:03

stebu kirjoitti:Kunhan hinta tulee sivustolle näkyviin.
Hinta tosiaan pitäisi nyt näkyä sinullakin omat tiedot -sivulla.

Hälyinfo -sivulta hinta on puuttunut syystä että järjestelmässä on ollut edelleen sisäinen tuki mahdolliselle halvemman vaihtoehdon käyttööntulolle jolloin hintatieto näkyy lähetystapavalinnan yhteydessä Omat tiedot -sivulla. Kun kaksi hintaa oli käytössä oli selkeämpää että hintatieto vahvistui samalla kun valitsi sen sivulla ja hälyinfosivulle ei tarvinnut rakentaa logiikkaa tulostamaan hintoja (tuki kun kattoi vapaavalintaisen määrän hintaluokkia).

Mutta luovuin tuesta ja lisäsin tuonne hälyinfosivullekin nyt hinnan näkyviiin; sen ei tosiaan pitänyt olla piilossa keneltäkään mutta mikroskooppisen joukon osalta tosiaan Omat tiedot -sivulta löytyi väärä € / viesti -tieto.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Kännyhälyn hinnat

Viesti Kirjoittaja NMS68 » Ma 16.11.2009 21:13

haksu10 kirjoitti:Ja jos joku keksii millä v*tulla saa jokaisen näkemään tiedotettavat asiat niin SAA KERTOA, KUTEN OLEN TODENNUT JO N+1 KERTAA JA UUTISISSAKIN MAININNUT TEHOSTELAATIKOISTA NIIN EI TOSIAAN OLE MITÄÄN KEINOA SAADA VÄKEÄ HUOMAAMAAN MITÄÄN, YRITTÄNYT OLEN MUTTA EN VOI ALKAA JOKAISEN KOTIOVELLE JUOSTA KERTOMAAN ASIOISTA... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ei sovi ehkä ihan jokaiseen uutiseen, mutta ne kaikkein tärkeimmät (hinnanmuutokset, palveluiden pitkäaikaiset keskeytykset yms.) voisi kannattaa lähettää sähköpostina. Jokainen rekisteröitynyt käyttäjähän on varmasti antanut sähköpostiosoitteensa.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kännyhälyn hinnat

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 16.11.2009 21:16

NMS68 kirjoitti:Ei sovi ehkä ihan jokaiseen uutiseen, mutta ne kaikkein tärkeimmät (hinnanmuutokset, palveluiden pitkäaikaiset keskeytykset yms.) voisi kannattaa lähettää sähköpostina. Jokainen rekisteröitynyt käyttäjähän on varmasti antanut sähköpostiosoitteensa.
Monen monta löytyy sellaisia, jotka eivät ole uskaltaneet sähköpostiaan antaa...

Sitten, mikäli se on annettu, onkin valittu "vain kriittiset tiedotteet" joten mitään hinnanmuutoksia tms. ei voi oikein tähän kategoriaan lukea (tämä on tosiaan vain "kriittiset, kaikki menetetty, hyvästi" -tyylisille varattu kategoria.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kännyhälyt 12.3.2009 !!!

Viesti Kirjoittaja el2 » Ma 16.11.2009 21:30

Jos ei osaa hakea tietoa tuolta uutiset osiosta,eikä halua saada emailia moisista asioista niin ei sitten saa tietoa. Olisiko parempi vaihtoehto laittaa aina sivustolle siirryttäessä muutaman sekunnin pakollinen uutiskatsaus ennen kuin pääsee jatkamaan haluamaansa kohteeseen. Ei en usko että sekään toimisi pidemmän päälle, varmaan tulisi napinaa ja kyselyä miten sen saa poistettua sivustolle tullessa. :mrgreen:
haittaaks se

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Kännyhälyn hinnat

Viesti Kirjoittaja NMS68 » Ma 16.11.2009 22:18

haksu10 kirjoitti:
NMS68 kirjoitti:Ei sovi ehkä ihan jokaiseen uutiseen, mutta ne kaikkein tärkeimmät (hinnanmuutokset, palveluiden pitkäaikaiset keskeytykset yms.) voisi kannattaa lähettää sähköpostina. Jokainen rekisteröitynyt käyttäjähän on varmasti antanut sähköpostiosoitteensa.
Monen monta löytyy sellaisia, jotka eivät ole uskaltaneet sähköpostiaan antaa...

Sitten, mikäli se on annettu, onkin valittu "vain kriittiset tiedotteet" joten mitään hinnanmuutoksia tms. ei voi oikein tähän kategoriaan lukea (tämä on tosiaan vain "kriittiset, kaikki menetetty, hyvästi" -tyylisille varattu kategoria.
Minä tietysti ajattelin, että samalla kun rekisteröityy sivun käyttäjäksi, antaa sähköpostiosoitteensa, mutta eihän se taidakaan niin olla.

Mitään määritelmiä tuolla kriittiselle ei taida olla näkyvillä (vai enkö vain ole huomannut), mutta minusta kriittisiin tiedotteisiin kuuluvat hintojen muutokset, pitemmät palvelukatkot ja muut vastaavat. Palvelun yleisiä tiedotteita ovat sitten muut geocache.fi:n tiedotteet. On aika vaikea kuvitella kenenkään pahastuvan, että saa sähköpostilla tiedot kännyhälyn hinnanmuutoksesta, koska ei se sähköposti mitään maksa ja viestin sisältö ei ole mainos. Mutta voin tietysti olla väärässä ja me kätköilijät olemmekin aasiakas.netin esimerkkitapauksia.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”