Kätköpurkkien kehitys eteenpäin

Tänne kipataan viestiketjut (tai niiden osat) jotka ovat lähteneet käsistä, ovat outoja tahi vähemmän kiinnostavia.
Avatar
tsahkali
Viestit: 328
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Kätköpurkkien kehitys eteenpäin

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Pe 22.02.2019 11:45

Pekka H kirjoitti:Tämä mysteerikätköjen ratkojien pyramidi vertaus on aika osuva, kun puhutaan näistä mysteereistä jotka on tehty koristamaan löytämättömien tilastoa ja joita ratkoo vain tämä HC-ratkojien pieni porukka.
Ja harva heistäkään ratkoo mitään yksin...
Puuha kirjoitti: Tehdään vain näillä puhein raja tuohon 300 löytöä = +1 piilotettava. :lol:
Minusta ehdotus ei ole ollenkaan naurettava, olen jo pitkään ollut samaa mieltä.
Ajatelkaa nyt, kun kolmen löydön jälkeen ruvetaan pusaamaan omia kätköjä, siinä on kyllä kokemus kaukana.
Sitten homma ei olekaan kivaa ja viikon päästä se jää sikseen.
Mikä sitten olisi oikea 'kypsyysraja', se on asia erikseen.

Mutta alkuperäiseen asiaan.
Kirjoitin heti alussa useammankin rivin siitä, että tämä ratkaisuasia ei suinkaan ole ihan yksinkertaisemmasta päästä.
Kyse ei ole pelkästä 'numerolukosta'.
Ratkotaan porukalla, jaetaan naatteja, hunttiin menossa ja kaikki mukaan jotka autoon sopii...
Ylläpidon mielestä kirjoitus oli 'asiaton' ja se poistettiin.
Enpä tiedä, miksi?

Marjakuva
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 23.07.2014 15:09

Re: Kätköpurkkien kehitys eteenpäin

Viesti Kirjoittaja Marjakuva » Pe 22.02.2019 20:47

tsahkali kirjoitti:
Puuha kirjoitti: Tehdään vain näillä puhein raja tuohon 300 löytöä = +1 piilotettava. :lol:
Minusta ehdotus ei ole ollenkaan naurettava, olen jo pitkään ollut samaa mieltä.
Kirjoitin hieman epäselvästi... Tarkoitin kuitenkin, että kun kätkö on löydetty tyyliin 300 kertaa, niin piilottaja saa tehdä uuden kätkön. Lähinnä vain jos se vaikka tiputtais edes hiukan .... no, sanotaan vaikka eilaisien tarpeiden koristamiseen luotuja kätköjä. Ehkä jopa utopistisessa haavekuvassa voisi nostaa kätköjen tasoa ja margariinirasiapurkkien määrää. No, sellaista haihatteluahan tämä on :D

Puuha
Viestit: 121
Liittynyt: To 27.09.2012 16:06

Re: Kätköpurkkien kehitys eteenpäin

Viesti Kirjoittaja Puuha » Su 10.03.2019 15:59

tsahkali kirjoitti:
Puuha kirjoitti: Tehdään vain näillä puhein raja tuohon 300 löytöä = +1 piilotettava. :lol:
Minusta ehdotus ei ole ollenkaan naurettava, olen jo pitkään ollut samaa mieltä.
Ajatelkaa nyt, kun kolmen löydön jälkeen ruvetaan pusaamaan omia kätköjä, siinä on kyllä kokemus kaukana.
Sitten homma ei olekaan kivaa ja viikon päästä se jää sikseen.
Mikä sitten olisi oikea 'kypsyysraja', se on asia erikseen.

Mutta alkuperäiseen asiaan.
Kirjoitin heti alussa useammankin rivin siitä, että tämä ratkaisuasia ei suinkaan ole ihan yksinkertaisemmasta päästä.
Kyse ei ole pelkästä 'numerolukosta'.
Ratkotaan porukalla, jaetaan naatteja, hunttiin menossa ja kaikki mukaan jotka autoon sopii...
Ylläpidon mielestä kirjoitus oli 'asiaton' ja se poistettiin.
Enpä tiedä, miksi?
Niin tuossahan Marjakuvalla ajatuksena oli se että purkille tai purkeille tulee löytölokkauksia 300 saa aina luvan tehdä seuraavan purkin. Tosin jos asiaa lähtään miettimään kaikki tällöin haluavat purkkinsa helppoon paikkaan missä on kävijöitä ja tällöin harvemmin käytävät paikat joissa olisi oikeasti jotain tarjottavaa kätköilijälle jää kokonaan purkittamatta sillä löytölokkausten määrä vuositasolla jää helposti muutamaan maksimissaan muutamaan kymmeneen. En tiedä onko sekään taas sitten niin laadukasta?

Kypsyys menee siinä että jokainen tekee sellaisia purkkeja mitä itse tykkää hakea. Jos tykkää hakea risukosta Ingmariini pakettia tai sillan alta Oivariini pakettia niin mikäs siinä. Ja onhan niitä nimimerkkejä tehty vain purkkien piilottamista varten ja näille tahoille on myös esimerkkejä nostettavissa heidän saavan myös kiitettävästi fafoja tekeleilleen. Ei siis ole mitenkään määriteltävissä tehtävien kätköjen laadulliset ominaisuudet vaikka tilannetta alettaiisiin rajaamaan löytölokkausten tai omien löytöjen määrällä. Se ei vain yksinkertaisesti toimi niin. Onko sitten paljon fafoja keräävä kätkö aina hyvä? No ei ole, sehän riippuu paljon siitä millaista porukkaa kätköllä käy ja mikä heidän mieltymyksensä on kätköilyn osalta.

Mitä tuohon viestin poistoon tuli niin kyllähän se meni asettamieni rajojen ylitse ja tunnetusti ylläpito pitää rajat suorina ilman harmaata aluetta. Itse olisin pitänyt sitä harmaalla alueella olevana ja myös antanut olla vaikka pohdit samassa yhteydessä tätä naattien lahdoitusta eteenpäin moraalisuudesta. Siitä huolimatta kirjoittamasi oli osin sitä mitä haen ja tarkoitan tällä. Ei ole tarkoitus rajata pois sitä mahdollisuutta yhdessä tekemiseen vaan se että jokainen joutuisi kulkemaan sen "polun" osallistumalla ratkaisuun ennen purkin hakua ilman että voisi päästä kovin helpolla lahjanaateilla logivihkoon käsiksi.

Avatar
tsahkali
Viestit: 328
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Kätköpurkkien kehitys eteenpäin

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Pe 22.03.2019 12:11

Puuha kirjoitti: Mitä tuohon viestin poistoon tuli niin kyllähän se meni asettamieni rajojen ylitse ja tunnetusti ylläpito pitää rajat suorina ilman harmaata aluetta. Itse olisin pitänyt sitä harmaalla alueella olevana ja myös antanut olla vaikka pohdit samassa yhteydessä tätä naattien lahdoitusta eteenpäin moraalisuudesta.
Niin...
Itse olen tullut siihen tulokseen, että rajat eivät piirry esim. asiattomuuksien, vaan liian kritiikin mukaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Roskis”